Clomifem-hoidosta plussanneet!

Voi voi kun olette kaikki jo niin pitkällä :) Ensimmäisessä ultrassa jo käyneet myös.

En ole pitkään aikaan täällä käynyt. Ollaan oltu flunssassa koko perhe jo viikon. Sais jo helpottaa :snotty:
Täällä odotellaan että viikko menis äkkiä. Olis eka ultra 2.4. Tuntuu vaan niin pitkältä odottaa sinne. Okei! se on vaan viikko, mutta tuntuu loputtoman pitkältä odottaa vaan =) Viikko sitten multa hävis kunnon oireet. Väsymys ja paha olo. Mistä kärsin ensimmäisessä raskaudessa. Nyt ei edes kipuja tunnu. Mutta rinnat on arat ja aivan kaikki itkettää :'( Tuntuu että en sais katsoa telkkaria yhtään. Näin tunteellinen en ollut ekasta :) Kyllä vaan jännittää onko siellä masussa ketään ja onko kaikki ok! Jospa se tästä :)
 
se alkuaika on kyllä yhtä jännitystä,mutta eipä se kyllä helpota pidemmälläkään! me ainakin on saatu jännittää ihan koko aika,mies sanokin että ei ihan heti tämän jälkeen uutta 9kk jännitystä pumppu kyllä kestäs! :D
Täällä tuli kans vuotoa ihan alussa jossain rv5-6,oireet ei koko aikana ole ollut kummoset,5 kertaa aamulla joutunu vaan oksentamaan,mutta väsymys ja päänsäryt on sit ollukkin kaameimpia. Nyt kun päästiin tonne rv14 paikkeille,kaikki oireet hävis! nyt sitten rv15 lopulla yks aamu tuli oksennus ja rinnat ollu ihan kauheen kovat ja kipeet! Että näkyy kovasti vaihtelevan sekä oireet että mielialat!

Tsemppiä sinulle ultran odotteluun ja koko odotukseen! :hug: se alku menee tai ainakin minusta meni,tooosi hitaasti,mutta nyt tuntuu että viikot lentää!

kaktuspiikki 16+1
 
Kiitos kaktuspiikki :)
Mä luulin että osaisin ottaa rennommin tässä toisessa raskaudessa. Joopa joo :headwall:
Hyvä että en ole ainoa jonka oireet vaihtelee :) Kyllä tämä tosiaan todella jännittävää on. Sen jälkeen kun rupeaa liikkeitä tuntumaan niin helpottaa vähän. Siitä taas alkaa se liikkeiden seuranta ;)
Tämä mennyt viikko on taas tuntunut niin pitkältä kun ollaan neljän seinän sisällä vaan oltu kipeinä. Ens viikko on taas onneksi ohjelmaa täynnä niin toivotaan että se viikko menee nopeaan. :)

Alliisa 6+2
 
Alliisa Onko sulla vielä oireet poissa vai onko tullut lisää? Mulla nimittäin kanssa hävisi pari päivää sitten kaikki aikaisemmat oireet ja tilalle tuli menkkamainen alavatsakipu. Meen huomenna päivystykseen tarkistamaan tilanteen, kun oon niin huolissani. Aiemmin oireiden häviäminen on tiennyt keskenmenoa :(
 
Mulla oli kans sitä menkkamaista kipua. ei siitä mulla ainakaan mitään vaaraa ollu,ei ollu vuotoja eikä mitään kovia kipuja. neuvolassa sanovat että kuuluu asiaan!
ei siis välttämättä mitään vaarallista,mutta kannataa tarkistaa! ainakin oman mielenrauhan takia!
 
Joo, kyllä mä tiedän, että se kuuluu asiaan ja on hyvin yleinen raskausoire. Oon vaan niin huolissani, kun samaan aikaan muut oireet hävisivät. Ja tiedän senkin, että oireet tulee ja menee, mutta en vaan saa mielenrauhaa asialta. Toivottavasti on ihan turhaan panikointia :)
 
Toivotaan että turhaan panikoit! :) kyllä tässä itekkin tulee panikoitua aika useesti! kuuluu taudinkuvaan vissiin! eilen panikoin saunassa että mitä jos lauteet hajoo ja tipun lattialle!! :O :LOL:

että tämmöstä...joten,panikoidaan vaan,eihän me turhasta kuiteskaan hätäillä!
 
Idylli Mites ultrassa kävi? Toivottavasti kaikki on ok!
Kyllä täällä taas oireet ovat tulleet takaisin. Pahaolo vaivaa jos en syö tasaisin väliajoin. Väsymystä on eikä jaksais mitään tehdä. Itku herkkyys on taas mennyt ohi. Ei niin itketä. Mikä on taas hyvä :) Mahassa tuntuu jonkun verran jotain tuntemuksia välillä. Ei mitään kunnon kipuja, mutta kuitenkin.

Todella pientä vuotoa tuli silloin yhtenä päivänä ja niin taas tänäänkin, mutta järjen ääni yrittää koko ajan sanoa että ei hätää. On meinaan niin niukkaa. Viisi pitkää päivää niin pääsen ultraan. Sinne meinaan jaksaa odottaa :) Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta =)
 
mymosa
Täällä on palattu aamupahoinvoinnin ihanaan maailmaan :(
Selkä sanoo itsensä irti, iskias vaivaa.. niin tosiaan, se hehkeä keskiraskaus on todella ohi.
Mutta positiivista on, että olen saanut vauvalle häkkisängyn patjaa lukuunottamatta kaiken isomman valmiikis, vaattetta laitettua ym.. pienet puuttuu vielä, rasvat ym.

Josko ensi viikolla sais jo tietää nyytin syntymäpäivän. En jaksa olla enää raskaana.
Onneks pääsee viikonlopuksi anopin hoiviin, ei tarvii murehtia ruuasta ym, lapsetkin voi pistää keskenään pihalle. Mies lähtee viettämään ennakkoon varpaijaisia.

35+2
 
Kaikki oli kunnossa. Panikoin ihan turhaan. Sikiö oli kasvanut normaalisti ja sydän löi vahvasti. Kovat menkkakivut ovat vaan kohdun kasvukipuja, jotka toisilla voivat olla hyvin voimakkaita. Ja raskausoireet nyt vaan saattaa kadota ja tulla takaisin tai olla tulematta. Onneksi kävin tarkistamassa tilanteen, niin sain mielenrauhan =) Nyt yritän (!) olla positiivisemmalla mielellä ja olla murehtimatta liikoja.

Alliisa En viitsi sanoa, että vaan viisi päivää, koska odottavan aika on pitkä. Mutta toivottavasti takaisin tulleet oireet lohduttavat mieltä. Ja aika monella on raskauden alussa jotain vuotoa. Kaikki on varmasti ultrassa hyvin :)
Mymosalle tsemppiä viimeisiin raskaushetkiin :)
 
idylli mukavia uutisia!

Meillä vielä 3 viikkoa rakenneultraan,sinne asti saapi jännätä ja huolehtia ja varmasti kyllä vielä senkin jälkeen,mutta meille se on sellanen etappi jota pidemmälle ei olla vielä päästy!
Viikon päästä neuvola,se nyt ei sinänsä jännitä,siellä kun ei ultrata,kuunnellaan vaan sydänäänet.

Karsee nälkä vaivaa koko ajan! KOhta saunaan ja sen jälkeen jos tekisi super voikkarin! :p

Voikaa hyvin ja paksusti! :)

Kaktuspiikki 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Idylli: Kiva kuulla, et ultrassa oli kaikki kunnossa. :)

Meil oli tänää se 4D-ultra ja hienosti meni. :) Hassua, mite valmiin vauvan näköne se jo on pulleine poskinee ja huulinee. <3 Saatii iha suht hyvää kuvaa. Vauva oli tasan viikon pienempi, mitä viikot ois, mut ei kuulemma mitää hätää. Se on normaalia. Tän hetkine paino on 1063g ja syntymäpainoarvioks saatii 3300g. Kuulostaa iha hyvältä. :) Ei mitää yli 4-kilosta kiitos! :D Alussa vauveli nukku, mut sit se heräs ja haukotteli leuat levällää. Ihme sykkyräs se oli koko aja, kädet nyrkissä ja varpaat melkei suussa. ;) Täl hetkel se on viel täysperätilassa, et sitä pitää nyt seurata, et kääntyyks se jossai vaihees pää alaspäin. Suotavaa ois! Saatii dvd mukaa ja just kattelin sen. Lisäks saatii kauheest kuvia. :) Kelalta voidaa pyytää korvausta ja ainakii siit vastaanottokäynnistä ne hyvittää pari kymppiä. Muusta ne ei välttämättä hyvitä mitää, mut aina kannataa kuitekii yrittää.

Vauvis ja Sintti rv 28+0 (poks!)
 
Idylli: Mulla on kanssa melkeen joka päivä sellasia menkkamaisia kipuja välillä todella inhan kipeitä. Neuvolassa sanoivat että on normaalia kohdun kasvukipua. Siihen kanssa luotan. Ne on välillä vaan niin inhottavia.

Oi mä ootan kanssa niin kovin jo rakenne ultraa, että näkis taas pikkuisen. MEillä se on vasta 4 viikon päästä, tosi myöhään kun se neuvola sen unohti. Eipä voi mitään... Maha kasvaa siihen malliin että kyllä siellä vielä jotain eloa tuntuu olevan ;) Ja kun dopplerilla yrittää kuunnella niin ensin kuuluu oikein mallikkaasti ja sitten taas äänet katoo, on kova vauhti päällä. Oon jotain pieniä liikkeitä ollut tuntevinani, mutta en malttas millään oottaa että alkaa kunnolla tuntee liikkeet.
 
Perskele!!! minun pitää uusia se vuorokausivirtsan keräys! Kätilö just soitti ja sano että lääkäri haluaa sen uudestaan tehä koska pississä oli sen verran valkuaista! äähh!! :mad:
Nyt ne purkit pitäs olla maanantai aamuna labrassa ja tuo meidän terv.keskuksen labra menee kiinni jo 10.30,joten nyt oon koittanu saaha edes jotakin hoitsua kiinni että jos ne hakis mulle ne purkit labran puolelta ja mä hakisin sit kun työt loppuu ne purkit siitä potilastoimistosta.
Eipä onnes menny hankalaksi taas tämä homma : / sekin hoitajien soittoaika on menny aikoja sitten...

Mikä ihme sitä valkuaista sinne pissaan saa menemään? verenpaine on hallinnassa,suolan käyttöä vähensin jo,vettä juon kun hullu...mitä vielä???
Tulipahan taas kiva viikonloppu...sunnuntai menee kotona mollottaessa kun ei voi sen kusipurkin luota liikkua mihinkään.. :(

kaktuspiikki 16+6
 
Neuvola takana! Kaikki näyttäs olevan ihan hyvin. Verenpainekkin oli ihan ok,hemppa oli 115,painoa tullu 110g lisää,mulle siis! ei ainakaan vielä mitään kauheeta nousua!
liikkeet ++,tyyppi revitteli niin mahottomasti ettei kauan antanu ääniä kuunnella,hoitsu jäljitti rauhallisesti navan puolelta toiselle tyyppiä ja naureskeli välillä että ompas vilkas tapaus! kysy miten saan yöt nukuttua tältä mukseelta! välillä potkas aika kovastikkin sitä vekotinta! syke oli 145. Kohtu oli jo hieman navan yläpuolella.
potkut ja möyrintä jatkuu edelleen,ilmeisesti häntä ei kärsi häiritä!
valkuaista ei ollu pissassa paljon mitään +-/- laitto vihkoon,ihan vähän siis vaan.
Ihmetyttää miten se vauva voi niin paljo liikkua tuolla! puolelta toiselle veti menemään! ultrassa aina näyttää ettei tilaa hirveesti olis niin navan molemmilta puolilta kuulu se syke välillä! Kroolaileeko se ees taas!

Nyt varmaan taas miestä harmittaa kun ei lähtenykkään kun kerron tyypin seikkailuista!
Seuraava neuvola onkin sit tunnin mittanen,saahaan ne kelan laput...sinne asti en oo vielä päässykkään!

Maanantain jatkoja mammoille!

kaktuspiikki ja tyyppi 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
On vähä hiljaiseloa pidelly, ku ei oo oikei saanu aikaseks kirjotella mitää. Eikä kyl mitää erikoisempia kuulukaan, samaa rataa vaan. :)

Villi tapaus taitaa kaktuspiikin mahassa asustella! :D Jospas loppuraskaus oiskii nyt vähä huolettomampaa aikaa, mitä alku. :) Mul on neuvola keskiviikkona ja täl kertaa saan miehenkii mukaa. Meiän vauva on ollu aika rauhallinen viime päivät, mut eiköhä siel kaikki oo kuitekii iha hyvi. Kyl niitä potkuja tai jotai liikkumista tuntuu joka päivä, mut ei mitää kauheita meuhkaamisia oo nyt ollu. Siis onks sulle kaktuspiikki tullu koko raskauden aikana vaa 110g painoa lisää?? Voi tsiisus, mite oot saanu pidettyä painonnousun noin hyvi kurissa? =) Mul on tullu nyt jotai 10-11kg.. No ens kesänä jos sais sit pikku hiljaa puoteltua niitä pois.

Hyvää viikon alkua kaikille! Onneks koht on pääsiäinen ja pitkä viikonloppu ja ennen kaikkea, ne suklaamunat.. :p

Vauvis ja Sintti 28+5
 
oi,paljon onnea alliisa!

vauva haaveissa siis kyllä! koko tänä aikana vaan 112g (muistin eka väärin) tullu lisää! mut mulla putos alussa n4 kg. En tiijä miten sitä ei ole tullu enempi,syön kuitenkin nykyään ihan liikaa kun tuntuu et koko ajan nälkä! viikonloppuna herään viimestään kasilta kun on pakko päästä syömään! Toivottavasti paino alkas nousta enempi,että tietäs että vauva kasvaa ja lapsivettä tulee,mutta ei kai se mun painoon välttämättä edes vaikuta.....en tiijä,pitäs kysyä.
Maha on pyöristyny jo kovin ja hoitolasten vanhemmatkin nyt tietää. toisten äiti oli just neuvolassa harjottelussa kun kävin,kiva yllätys! :D ja toisten äiti kysy aamulla miten näytän erillaiselta ja sit iltapäivällä kysy että onko mulla jotain kerrottavaa! pakkohan mun oli sit sanoo kun alko naurattaa,kuulema jo näkee että odotan! :O =) tosi mukavia ja about mun ikäsiä äitejä,tullaan hyvin juttuun.
Jotenkin rupes itestä tuntumaan että eiköhän tämä tästä hyvin mene,kun ei tarvii enää salailla,vaikka olisin halunu sen rakenneultran oottaa eka. sinne on vielä reilu pari viikkoo,sillon ois rv 19+5.

Miestä nauratti kun kerroin tyypin neuvolaseikkailusta :D todellakin taitaa tulla virkee tapaus,nytkin tuntuu muksavan. Yleensä aina suihkun aikana alkaa mytinät,taitaa tykätä veden äänestä!

mymosa tsemppiä viimesiin viikkoihin!

Pääsiäislomaa odotellessa! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Pitäsköhän munkin koittaa tänne kirjottaa...
Jotenkin mun on "hankalampi" raapustella tänne kun te muut ootte jo niin pitkällä ja mä en oo vielä ees varma että jotain mun sisällä tosiaan kasvaa.. :D
Eilen oli eka neuvola, painoa jo nyt n. 2-3kg tullut. Toista kun odotan niin eipä siellä kovin uusia asioita ollut. Mun esikoinen täyttää kolme tänä vuonna, mut silti siinäkin välissä on joitain asioita muuttunu. Esim eka lääkärineuvola onkin vähän kuin koko perheelle.
Ens viikolla varhaisultra. Sen jälkeen varailen aikaa istukkanäytteelle mun geenivirheen vuoksi. Sokerirasitukseenkin pääsen kaks kertaa.

mymosalle halitsempit!

Aniit 6+3 (neuvolan mukaan)
 
Aniit Ei täällä nyt kaikki muutkaan niiiin pitkällä ole :) Mulla on huomenna eka neuvola, kolme viikkoa myöhemmin kuin sulla, paljon tuntuu käytänteet vaihtelevan. Jännittää kuuluuko jo sydänäänet :heart: Kovasti toivon, että kuuluisi, niin tietäisi, että taas on edetty ultran jälkeen viikko onnistuneesti. Oon kuitenkin yrittänyt psyykata itseäni, ettei ne vielä kuulu.

idylli 9+4
 
noooh,ei tässä kukaan vielä kovin pitkällä ole! :)
ainakaan minusta ei vielä tunnu siltä että oisin pitkällä!
Liikkeet tuntuu melkein päivittäin,paitsi eilen en tuntenu kun möyrysi mahassa muuteskin ja tuloksena siitä ravasin vessassa koko yön :| eka tuli oksennuksena maha tyhjäks,sit alko tulemaan toisesta päästä : / Onnes nyt on helpottanu ja voin töissäkin olla.

Siitä ne viikot teilläkin alkaa lisimään,se alku on yllättävän hidasta,mutta kun alkaa kaikki neuvola ja lääkärikäynnit pyöriä niin sitten ne etenee nopeesti!
Meillä olis tasan 2 viikkoo rakenneultraan,sitten vois jo huokasta ja olla raskaana jos siellä kaikki ok.

Aurinkoista pääsiäistä!:flower:

Kaktuspiikki 17+5
 
Heippa.

Varovaisesti ilmoittaudun joukkoon. :wave: vielä toki voin joutua häntä koipien välissä luikkimaan pois, nimittäin itse laskettuna viikot on ruhtinaalliset 3+4. :)

Piti tulla tänne puolelle kyselemään että mitäs nyt? mihin mä soitan, mitä teen ;) ihan hukassa on tää tättähäärä :)
 

Yhteistyössä