Clomifem-hoidosta plussanneet!

Moi Vauvaton! Kivaa kun tulit tänne. :) Mä soitin sillon plussattuani hoitavalle klinikalle ja oman alueen äitiysneuvolaan. :) Mun varhaisultra tulee olemaan ens viikolla kun viikkoja on 7+3 menkoista katsottuna. Neuvolassa käytiin tiistaina. Mun mielestä hiukan aikasin kun vertaa esikoisen aikaan jolloin eka käynti oli 11+0. Nyt vaan nautit ja koitat olla stressaamatta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussasta vauvaton ja tervetuloa!!
Niin,hoitavalle klinikalle minäkin soitin eka ja sit hieman myöhemmin neuvolaan,jonne kannataa myös sanoa että plussa saatu clomien voimall,tai mitä yhdisteitä nyt sitten jouduit käyttämäänkään!

Onnea odotusaikaan! toivotaan parasta!
 
Aliisalle onnea ultra uutisista! Samoin onnea myös vauvaton ja tervetuloa!

Empä oo jaksellut kirjottaa pitkään aikaan, on ollu niin kiire ja väsy. Täällä olo on ollut nyt selkäkipuja lukuunottamatta ok. Liikeitä en jotenkin osaa tuntea. Välillä toki tulee kunnon potku josta ei voi erehtyä, mutta mulla on aina ollut mahtavat metelit ja ilmaa vatsassa, joten oon laittanut monet varmasti sen piikkiin. Nyt kärsimättömästi ootan sitä että tunnen liikeitä useammin.
Maha kyllä kasvaa sitä vauhtia ettei kenellekkään jää epäselväksi tää mun raskaus ;) joten kai sitä on jo alettukkin hieman huokasee... Vaikka rakene ultraan vielä 3 viikkoa...
Nyt vihdoin pääsiäisen vietttoon ja lepäilemään!!
Mukavaa pääsiäistä kaikille! :)
 
kaktuspiikki: Tosi hyvin oot saanu kyl pidettyä painon kurissa. :) Ei voi ku hattua nostaa. :)

vauvaton: Onnea plussasta ja tervetuloa munkin puolesta joukkoon! :hug: Mä soitin kans eka plussan jälkee meiän hoitopaikkaa ja sain varhaisultra-ajan ja sit meiän lääkäri neuvo, et saan ultrassa neuvolakortin ja sen jälkee voin varailla ekaa neuvola-aikaa.

mymosa: Oi ihanaa, oot saanu tietää jo "eräpäivän"! Jännät viikot edessä siis..

ON: Meil oli eile neuvola ja kaikki taas ihan hyvi. Hemoglobiini ei ollu laskenu nyt oikeestaa yhtää eli tuskimpa niitä rautatabletteja joudun syömää. :) Ihmettelin, ku mut ultrattii täl kerral! En ees tienny, et meiän neuvolassa on sellasia vehkeitä. Vauva oli edellee perätilassa, niiku viikko sitte siel 4D-ultrassakii, mut se nyt voi kuulemma kääntyillä viel iha mite sattuu. Huvitti, ku meiän neuvolatäti ja yks harjottelijatyttö ei oikei osannu tulkita sitä ultrakuvaa, ni se oli just sellasta touhua, et päät ja peput meni aluks sekasii ja kaikki sisäelimet oli vaa "jotai pylpyröirä". :LOL: Vähä erilaista tuol äippäpolil, ku siel ne osaa kattoa iha sairaan hyvi sitä epämäärästä kuvaa tyylii, et "nyt sen silmäluomet liikkuu" tai et "voi että, nyt se heiluttaa kieltää" ja ite oon aina iha pihalla kaikesta. :D No mut oli se silti iha kiva tietää ees, et mite päi se siel on. :) Seuraava neuvola on taas vast kuukauden päästä, mut ei haittaa, ku ei siel oikeestaa mitää ihmeitä koskaa tapahukaa. Pitää ens viikol ilmottautua synnytysvalmennuksee (tai perhevalmennus se on meillä viralliselt nimeltää), mikä ois joskus toukokuun lopulla. Meil ois tääl myös 2 vapaaehtosta perhevalmennusiltaa tän alueen ensisynnyttäjille, mut en tiiä viel, mennääks myö niihi. Sit ois samalle porukalle myös perhekokoontuminen sitte, ku meiän tulevien mammojen vauvat ois jotai 3-4kk ikäsiä. Iha kiva idea tietyst, mut saa nähä, saahaako aikaseks osallistua noihi..

Munakasta pääsiäistä! :)

Vauvis ja Sintti 29+1
 
Vauva haaveissa en oo kyllä tehny yhtään mitään ton painon eteen,sitä vaan ei oo tullu,onnes!

Meillä ois heinäkuussa se valmennus ja synnäriin tutustuminen,nla täti kerto. Kysy samalla kävinkö suuhygienistin luennolla (meillä ois ollu semmonenkin),noh eihän me käyty,ei oikein kiinnostanu se... :)

pihviä vähän tossa mussuteltiin kera ranskalaisten ja salaatin,kohta jos kampeis saunaan. Pitää eka vähä vajutella,tulee muutenkin nykyään saunassa äkkiä huono olo.

Hyvät pääsiäisen jatkot!

kaktuspiikki 17+6
 
Täällähän on ollut hiljaista pääsiäisen aikana.

Mulla olis teille muutama kysymys kun ootte kaikki mua niin paljon pitemmällä...

onko normaalia että on koviakin vatsakipuja näin alussa? mulla menkkakipujen tapaan kipuja sekä vatta murisee jatkuvasti ja on ilmaa sekä sekasin mistä ilmeiseti johtuu ylämahan ja kylkien kipuilut? pitääkö huolestua?
Ja sit noista vitamiineista. Mitä ootte käyttäny? kun joka paikassa suositellaan eri tavalla... menee pienen ihmisen pää ihan pyörälle :D

vauvaton 4+2
 
Mulla oli alussa sitä menkkamaista kipua,on vielä nytkin toisinaan. se meinaa vaan että paikat siellä alkaa kasvamaan ja venymään. Ei ole mitään vaarallista jos ei tule mitään vuotoja. toisilla voi olla tosi kovaakin se kipu.
Ilmavaivat kans oli ihan joka päivästä,varsinkin sillo ihan alussa sai piereskelläkkin niin että ihan hävetti välillä :D
Minä söin lady vita mama vitamiineja,mutta niitä piti ottaa 3 päivässä niin sit kun ne loppu siirryin MultiVita raskaus ja imetys tabuihin,niitä riittää kun ottaa 1 päivässä,helppo muistaa. Niissä on kaikki tarvittava,niin kuin muissakin raskausvitamiineissa. A vitamiiniahan pitäs vältellä kun se lisää keskenmenon riskiä,siksi just esim. maksa on kiellettyjen listalla,tai saahan sitä vähä syödä.
Foollihappoa ois hyvä saada ihan alusta alkaen,sitä onkin noissa raskausvitamiineissa.

Kauhee ähky,käytiin ajelulla kun oli hyvä ilma,syötiin sit jäätelöt ja jälkkäriksi ranskalaiset kebabilla :D
Tyyppi on ollu mukavan vilkas,varsinkin illasta villiintyy.
Loma tuli tarpeeseen,on levänny olo ja jaksaa taas huomenna töitä painaa.

Kaktuspiikki 18+2
 
vauvaton Mulla on myös menkkakipuja ja kyljessä tuntuvia vihlaisuja. Kävin niiden vuoksi lääkärissäkin, mutta kaikki oli hyvin ja ne on vaan tavallisia kohdun kasvukipuja. Olen yrittänyt kääntää se positiivisesti ja ajatella, että niin kauan kun niitä tuntuu, niin kaikki on hyvin ja kohtu kasvaa :D Multivitan ja Multitabsin raskaus ja imetys -vitamiinit on molemmat ainakin suositeltuja, yksi päivässä riittää.

idylli 10+2
 
ei siinä mitään jos vaan tietää että kaikki on hyvin niin kärsitään :D hyvän asian edestä. se mua vaan ahdistaa kun ei tiedä mistä kivut johtuu... pelottaa ettei kaikki oo hyvin. kiitos kun vastasitte :D :heart:
 
vauvaton mullakin oli niillä ihan ekoilla viikoilla tosi kovia kipuja ja valvoin niiden vuoksi monta yötä, jännä että tulivatkin yöks aina. Mitään lääkkeitä en halunnu niihin ottaa. Muistaakseni mulla on Minisun Mama raskausvitamiini, ihan siks tuo on kun oli meidän apteekissa halvempi. :)

Nytkin on muuten välillä öisin tosi paljon kipua mahassa, mut menee piereskelyllä ohi.. :xmas:

Meillä on keskiviikkona ar-ultra. Vähäsen jo jännittää..

Aniit 7+1 tai 7+0
 
Mulla ei tässä raskaudessa ole vielä kovia kipuja ollut. Ekassa oli alusta asti kunnon kipuja. Nyt on pieniä tuntemuksia ollut mutta ei mitään ihmeempää. Vitamiinina käytän multitabs raskaus ja imetys vitamiinia. Maha on välillä kova ja välillä saa istua vessassa koko ajan. Söin vissiin viimeksi maitohappobakteereita niin oli parempi olla :)

Koko pääsiäisen olen jännittänyt onko masuasukilla kaikki hyvin : /. Vuotoa on tullut, pientä mutta kumminkin ja joka päivä. Tänään käytiin yksityisellä tarkistuttamassa ja sydän sykkii pikkuisella =) Mulla on polyyppi mikä siellä vaivaa sekä kohdun kaula on jossain kohtaa niin herkkä että vuotaa. Eli vuotoa tiedossa odotus aikana. Ei kivaa. En tiedä kuinka kauan vuotelee. Täytyy ensikerralla kysäistä vähän tarkemmin. Nyt vaan olin niin huojentunut, enkä tajunnut kysellä enempää :)

Kahden viikon päästä olis tarkoitus taas mennä ultraan yksityiselle. On silloin viikonloppuna tiedossa yhdet juhlat missä olis tarkoitus kertoa kavereille. Voidaan sitten hyvillä mielin kertoa jos kaikki on hyvin :) Np-ultra onkin sitten neljän viikonpäästä. Eli ultraa on kahden viikon välein. Onkohan vähän liikaa :whistle:

Alliisa ja masuasukki 8+3
 
en usko että ultria vois olla liikaa! :D itellä on 4-5 viikon välein ja tuntuu että voisin käydä useemminkin! :)

tänään supistellu aika kivuliaasti,kohtu ihan kivikova välillä. aikas ilkeen tuntusta. :( päivällä luulin että mahaa vääntää mutta ei se ollukkaan sitä,sitten kokeilin kädellä vatsaa niin kohtuhan se siellä tuntu ihan kovana pallona.
Jospa kuuluu asiaan ja nämä on vaan niitä harjotus suppareita! vielä viikko rakenneultraan,sitten ehkä uskaltaa huokasta jos kaikki vauvalla ok,lapsivettä tarpeeksi ja munuaiset ja virtsarakko kunnossa.

mitäs muille kuuluu,miten on aika menny?

Kaktuspiikki 18+3
 
Viimeksi muokattu:
miten teillä on noin tiheesti ultria??? Meillä shp tarjoaa 2 ultraa ja sain kuin sainkin ilman suurempaa haloota puhuttua itselleni varhaisultran omaan neuvolaan :) eli kaikki 3 ultraa on tiedossa jollei tuu jotain ihmeellisyyksiä : /
 
Mulla on diabetes niin sen takia tiheempi seuranta ja sitten kun on geneettinen keskeytys takana niin seuraavat senkin takia. Ihan tyytyväinen oon,vaikka välillä 100 kilsan matka tympäsee ja mies joutuu oleen poissa töistä,kuten itekkin.
 
mymosa
mullaki rd:n tuoma etu, että seurataan kerran kuussa painoa. ja nyt vielä sain ennen sektioo menoa ylimääräisen hyvinvointiultran :D Toki maksaahan tuo polikäynnin ja bensat aina, kun ajelee tuonne 80km päähän.

Onneksi ei enää kauaa tarvii piinailla ja ensi viikko on täynnä menoa, joten äkkiä se aika luulis menevän.
 
päivitystä tietoihini


vauvaton ......... ensimmäinen lapsi..... yritystä takana 3,5v, kierrot??? ..... la 16.12

täällä mennään hetki kerrallaan eteenpäin. Ainiitin ikävät uutiset sai pelkäämään entistä enemmän enkä millään jaksaisi melkeen kahta viikkoa odottaa että saa tietää oman kohtalon. ajoittain oon ihan pilvissä, toisinaan taas ihan maassa. alavatta ja kyljet kipuilee, alaselkäkin. suolainen maistuu, mutta makeaa ei tee mieli (pullahiiri olen normaalisti) ja rinnat kipeytyy hetki hetkeltä enemmän. en tienny et voi olla näin kipeet... ja nää ei oo edes vielä varmaan pahat :D häiritsee jo nukkumista pahasti.
 

Yhteistyössä