Clomifem-hoidosta plussanneet!

Mul iski kans yhes vaihees kauhee siivousvimma ja piti käyä kaikki kaapit ja varasto läpi ja heittää kaikki turha pois. :D Nyt vimmailen taas pihan kanssa, et pitäs päästä haravoimaa ja laittamaa terassia kesäkuntoo.. Ja hankintoja pitäs tehä viel aika paljo ja vauvan vaatteita käyä läpi. Varmast jotai vaatteita joutuu viel hankkimaa plus sit tietty kaikkee muuta tarviketta. Alkaa pikku hiljaa stressiä pukata, et mis välis kaiken ehtii hoitaa! Tuntuu, ettei mitää ehi tekee, vaik nyt oon melkei jo lomallakii ja luulis, et nyt sitä aikaa vast oiskii.. Täytys vaa alottaa jostai ja tehä pikku hiljaa.

Tervetuloa 10kaks meiän joukkoo! :) Ja onnea tosi kovasti plussasta!
 
10kaks tervetuloa :) ja onnea :heart:

täällä se epätodellinen fiilis jatkuu vaikka ultrassakin on nähty että siellä oikeesti joku on ja sydän lyö :)
Niin on kova epävarmuus on että aamulla oli pakko tehdä vielä r-testi ja viiva oli haalistunut!!! eikai tää nyt tarkota mitään pahaa? tiedän et on hölmöä edes tehdä niitä testejä enää, mut aattelin et helpottas jos näkis sen vahvan viivan olevan ja pysyvän :/ onko kellään muulla ollu alkuraskaudessa häpyluun yläreunassa kipua? Mä en tiedä tuliko se eilen salilla kun hölmö tein selkää sellasessa selkäpenkissä ja siinä alko sit tuntumaan et alavatta vähän liikaa jäi puristuksiin... mut tänään on sit ollu ihan kosketusarka :( pitänee toivoo etten saanu mitään haittaa pienelle aikaseks :ashamed: kauhee pelko ja epävarmuus...

 
Viimeksi muokattu:
en usko että oot aiheuttanu pikkuselle mitään vaaraa,se on nuilla viikoilla vielä niin pieni ja siellä sun mahan suojissa.
Ihan kun oisin jostain kuullu/lukenu että raskaustestin jos tekee myöhemmin raskaana ollessa se viiva ei välttämättä ole enää niin vahva..en kyllä muista mistä se johtuu!

Oli varmaan hirveesti apua tästäkin sepustuksesta.. =)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
vauvaton: En mäkää usko, et oot siel salilla saanu mitää pahaa aikaseks. Toki kannattaa varmaa vähä keventää liikkeitä salilla, mut muute liikuntaha on vaa tosi hyvästä. :) Oon kuullu kans, et raskaustestin viiva haalistuis viikkojen myötä, mut en myöskää muista, mistä johtuu. Älä oo huolissas. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Mua alko vähä pelottaa se, et jos joudun sinne äippäpolille siihe vauvan kääntämisee.. Lueskelin netistä tietoa siitä ja se voi olla aika kivuliasta ja ennen kaikkea se, et se ei oo todellakaa iha riskitöntä sille vauvalle. :O Joutuu olee kuulemma 6 tuntia syömättä enne sitä silt varalta, et jos esim. istukka irtoaa ja joutuu hätäsektioo! Kauheeta! Ja sit on riski, et napanuora kiertyy pahasti vauvan kaulan ympärille ja sykkeet laskee kovasti. Kauheesti tuntus kaikkia riskejä tuossakii olevan.. Täytyy neuvolassa ens kerral (eli reilun viikon päästä) kysellä noist riskeistä tarkemmi jos vauva on edellee perätarjonnassa ja saan sen lähetteen sinne sairaalaa. Täl hetkel se on ainakii iha selkeesti edellee pää ylhäällä, ku maha on nii kova tissien alta. Reilu kuukaus sitte siel 4D-ultrassa se oli nii tanakasti perätarjonnassa, et pylly oli iha lantiossa ja jalat korvissa. Se on vissii hankalin tilanne koittaa kääntää sitä. Luin netist jonkun kokemuksen tuost tilanteesta, et niillä oli lääkäri koittanu jopa iha sisäkauttakii kääntää sitä vauvaa, ku sen pylly oli nii tiukasti äidin lantiossa kiinni! Jaiks, en haluu mitää sellasta runnomista! Vauvan paras on tärkeintä, vaik oiskii nii kiva jos se sais syntyä luonnollisesti alakautta eikä sektiolla. Tuost kääntämisestä saa kieltäytyä ja aion kyl miettiä tosissaa tuotakii vaihtoehtoa jos alkaa riskit liikaa pelottaa.. Aika monet kääntöyritykset epäonnistuu, vissii vaa 1/3 saahaa käännettyä. No ei täällä nyt muuta, oli vaa pakko päästä purkamaa ahistuksia. :)
 
Ei kannata liikaa lukea niistä..Mutta hyvähän se on tietoa hankkia!
Mulla ei ole kokemusta kääntämisestä enkä tiijä ketään kelle se ois tehty. Kuulostaa kyllä aika....noh...radikaalilta toimenpiteeltä!
Kannattaa siellä neuvolassa ottaa puheeksi kaikki pelot yms,kyllähän ne siellä sitten antaa enemmän tietoa ja hyvä että siitä saa kieltäytyä jos haluaa! Vauvan parastahan sitä aina ajatellaan!

Täälä myske ja möyrintä menossa parhaillaa,aamut ja illat tuntuu olevan parasta aikaa potkia minua! ja autokyydistä innostuu kans! :D
Meillä ois huomenna neuvola,jokohan ne sitä sf-mittaa ottaa?! ainaskin saan ne kelan laput. Meille ei ole vielä sitäkään voimavarakysely lappua annettu,vai mikä se lie nimeltään. Toiset on tuolla syyskuulaisissa jo saanu!
Torstaina sitten päästään kuikkaamaan taas tyyppiä ultraan! jospa se nyt ois paremmassa asennossa sitä sydämen kahtelua varten ja tiijä vaikka näyttäs vehkeensä niin tietäs jo kumpi tulossa!

Supistuksia on tullu koko viikonlopun,vaikken mitään raskasta oo tehnykkään,saas nähä ens viikolla töissä miten käy!
Onnes räkis on alkanu helpottaa ja jaksaa jo jotain tehäkkin!
Täytyypä siis lähtee ulos kahtelemmaan josko siellä ois jotain puuhailemista.

Hyviä jatkoja mammoille ja pikkusille! :wave:

Kaktuspiikki 22+1
 
Neuvolasta kotiuduttu,kaikki ihan ok. Omaa jaksamista ja niitä supistuksia pitää nyt tarkkailla töissä pari päivää,torstaina sitten äippäpolilla ottaa puheeksi jos ei jaksa.
Hemppa oli 113,pitää alottaa se rautalisä. Kelan laput saatiin ja se voimavara kysely.
sf-mitta oli 22,syke 140 ja liikkeet ++,sai taas se kuunteluvekotin kyytiä kun tyyppi potki ja yritti karkuun,meinas olla hankala jo sykkeet saaha! =)
valkkarit pissass ++,tosin se oli kyllä sellanen tiristely että hyvä kun purkin pohja kastu. verenpaineet oli kuiteskin ihan ok,onnes. Mulla oli paino pysyny samana :saint: vaikka syön ihan kauheesti omasta mielestäni!

Siinäpä se taas oli yks etappi saavutettuna,viimeksi en kerenny saaha kelan lappuja ollenkaan.
Nyt vaan ootellaan torstain ultraa,että nähtäs se sydän ja ehkäpä sukupuolikin selviää!
 
Joo oon koittanu vähä seuloa hurjimpia juttuja ja keskittyä enempi faktatietoihi. :) Oon kuitekii nyt tietonen riskeistä ja luotan, et ne lääkärit tietää, mitä tekee ja vauvan hyvinvointi on ykkösenä. Sektioonkii oon varautunu, eikä se pelota yhtää. Toki toipuminen on hitaampaa ja iso leikkausha se on, mut mielummi suunniteltu sektio, ku epäonnistunu perätilasynnytysyritys ja hätäsektio. :D Eile tajusin, et jos sektio on edessä, ni sehä on sit jo reilun kuukauden päästä! <3 Se ku tehää viikko enne laskettua aikaa. Täytyy siis alkaa äkkiä haalia vauvan kamoja kasaa. :) Jotai vaatteita jo pesinkii ja keskiviikkona käyää ostaas Sotkasta yks lipasto hoitopöydäks. Kiitti kaktuspiikki muute vinkistä! :) Tää meille tuleva lipasto ei oo iha sama, ku mitä työ meinasitte, mut aika saman tyyline ja tosiaa Sotkasta. Kiva, ku sit pääsee viikkailemaa vaatteita sit sinne valmiiks ja laittelemaa muitakii tarvikkeita järjestyksee! :) Vaunut pitäs viel hommata..

En muista, mis vaihees sitä sf-mittaa alettii ottamaa, mut eiköhä sul koht se jo oteta. Mite muute neuvolassa meni? Kiva, ku koht on teil se ultrakii jo taas. :)Toivottavast mukula näyttäis jo jalkoväliääkii vähä paremmi.. ;)

Palailen asiaa paremmal ajalla (nyt töissä..). :)
 
Jes, nyt meil on hoitopöytä ja vauvan vaatteet viikkailtu sinne kokojärjestyksee ja kaikki muutkii tarvikkeet paikoillaa! :) Ostettii sit lopulta tollane Sotkan lipasto, mihi laitoin hoitoalustan päälle.

MAGNUM LIPASTO 3-LAATIKKOA PÄHKINÄ LEVEÄ - Lipastot | Sotka.fi

Nyt ei puutu enää, ku vaunut ja sänky pitää kasata varastosta makkarin nurkkaa. Näi ne hommat näköjää alkaa pikku hiljaa järjestyä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Oliko tuota koottuna siellä kaupassa? ajattelin että kokeilitko oliko sopivan korkee ettei kyyryssä tarvi hoidella ja sopivan syvä että ei vauvan jalat sit roiku yli?
Minä en oo vielä löytäny sopivaa korkeutta minun huisin pitkälle varrelleni (160cm),toiset liian matalia ja toisissa vauvan jalkoväli tulis naaman korkeudelle! :D ja leveys sais minun mielestä olla min 45cm,niin sopis hyvin pötköttelemään siinä.

Mutta eipä onnes ole kiirettä vielä,kerkiää hyvin ehtiä.

Huomenna ultraan,jes! jospa tämä pelko ja jännitys sitten helpottas,ainakin taas vähäksi aikaa.
 
vauva haaveissa:
Meijän toista lapsista yritettiin kääntää kolmeen otteeseen, siinä onnistumatta.
Itse en joutunut olemaan syömättä mutta kyllähän niistä riskeistä jotain kerrottiin.
Sattuuhan se toimenpide mutta ei se ylitsepääsemätön kipu ole. Itse päätin, että tämä viedään loppuun, sattui minuun kuinka paljon tahansa. Hengitin syvään ja rauhallisesti koko toimituksen ajan. Keskityin siihen, kuten hammaslääkärissä. Yritin siis olla kuin en olisi paikalla ollenkaan, yritin irtautua omasta ruumiista :D
Lääkäri kehuikin, että olen todella rauhallinen.
En väittäisi, että se on yhtä kauheaa mitä palstoilla yleensä annetaan ymmärtää. Kävin silloin itsekin lukemassa juttuja ja kyllähän ne hermostutti.
Toimenpiteessä oli mukana kätilö, joka kyseli vointia koko ajan ja teki ultraa välillä.
Yrityksen jälkeen jäin vielä käyrille, jotta varmistettiin vauvan sykkeen tasaantuminen.

Hyvin se menee, usko pois :) Tsemppaat itseäsi, että selviät siitä ja muistat hengitellä syvään ja rauhallisesti.
Tsemppiä!
 
kaktuspiikki: Joo oli kasattuna myös kaupassa. Aluks mua arvelutti kans sen lipaston korkeus (vaan 77cm), mut kyl se vaikuttais iha sopivalta. Tietyst käytössä sit huomaa kunnolla, oliks se hyvä hankinta vai ei. Mä laitoin sellasen pehmeen hoitoalustan siihe päälle pitkittäin (se on just sen lipaston syvyyden levynen eli noin 35cm) ja siin on pientä reunaakii. Se on sellasta materiaalia, mikä ei ime ollenkaa eli helppo pitää puhtaana. Ostin sen Lastentarvikkeesta ja makso jotai 20e. Ajattelin viel laittaa siihe alle sellasta liukuestettä, mitä esim. maton alle voi laittaa, ettei se varmast luista mihikää ja sit jos tarve viel vaatii, ni mies tekee siihe sellasen reunallisen puisen hoitotason, mikä kiinnitetää sielt lipaston takaa jotekii huomaamattomasti. Epäselvästi selitetty, mut toivottavast tajusit. :) Onnistuinkoha lataamaa sen nyt tuoho..

http://www.aijaa.com/mrocess.php?X-Progress-ID=ce339f88cb2751192c6742d54eefaaa6

Laitoin tonne välikköö viel 2 koria, mihi sai kaikkea pientä tarviketta mm. vaipan vaihtoo liittyen. :) Ite oon kyl tosi tyytyväinen, toivottavast ois myös käytössä toimiva! Mite muute kaktuspiikki sul meni ultrassa? :)

10kaks: Koitan olla suotta panikoimatta tulevaa. :) Ja jos sektioon mennää, ni sit mennää. Pääasia, et vauvalla kaikki hyvin. :heart:

ON: Nonii, nyt se virtsis taas iski. Tai näin luulen. Täl kertaa bakteeri on vaa eri, nimittäi nyt on verta pissassa ++! :O Vein labraa näytteen ja tosiaan, myös sieltä todettii pikatulosten jälkee, et verta on. Huomenna soittelen sinne uuestaa, ku on lopulliset tulokset tullu ja eiköhä sieltä taas antibiootit napsaha.. Ois nyt ollu se sama bakteeri, ku aikasemmikii, ku mul ois ollu lääkekaapissa jo valmiina sopivat antibiootit siihe (sain ne sinne etelän reissulle varoiks). No tähä ne ei sovi. Koht soittelen myös neuvolaa, ku on soittotunti, nimittäi pelkään nyt raskausmyrkytystä, ku liian moni oire viittais siihe. Turvotus, valkuaista virtsassa, verenpaineet vähä koholla, yöllä alko kauhee kutina.. Ens tiistaina ois neuvola, mut en kyl siihe jaksa oottaa, enne ku oon jutellu neuvolatädin kanssa. Nytkö nää mun ongelmat sit alko? :headwall:

Vauvis ja Sintti 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Hiljais eloa pitänyt täältä kun ei oikein tiedä miten päin välillä olisin ollut. Verta tullut melkein koko ajan ja pieni pelko ollut päällä koko ajan. Tänään siis oltiin np-ultrassa ja siellä kaveri voi ihan hyvin. Kaikki siis kunnossa. Ihanaa!!:D
On tämä ollut rankkaa, josko sitä nyt jo uskaltaisi vähän rentoutua ja alkaa nauttimaan tästä odotuksesta :)

Tällä kertaa tällainen pika päivitys ja nyt varmaan uskallan täälläkin käydä taas enemmän kirjoittelemassa ja lukemassa muidenkin kuulumisia :)

Alliisa ja masuasukki 12+4
 
Onnea alliisa hyvistä ultrauutisista!!

Tääläkin kaikki hyvin! vauvalla kaikki kunnossa,keskikäyrillä mennään koon puolesta,sekin hyvä ettei diabetes ole vielä kasvattanut liikaa. Ja poikalupaus saatiin,siellä pallit ja kikkeli heilui! :D
mulla oli valkuaista pissassa huiput 2,8g,mikä on kuulema todella paljon! Normaali odottaja olisi otettu jo osastolle niillä luvuilla vakavan raskausmyrkytyksen takia,mutta mulla asiaan vaikuttaa tämä diabetes joka kuormittaa munuaisia lisää. Muita oireita ei ole,joten tiuhaan nyt pissiä seurataan ja paineita. Ei se lääkäri ollu edes kovin huolissaan.

vauva haaveissa onnes olet jo hyvillä viikoilla jos sattuu että oireita ei saada pois,muuta keinoahan siihen myrkytyksen hoitoon ei ole kuin synnytys. Ota ihmeessä yhetyttä neuvolaan! Varmaan osastolle ottaavat seurantaan teijät.Toivottavasti kaikki ok!

Tsemppiä muillekkin!!

kaktuspiikki ja poikanen 22+5
 
pikaisesti käyn kertomassa että "paniikki ultrassa" kaikki hyvin. <3 pitäis vissiin lopettaa kaikki palstailut ja netissä roikkumiset kun lietson itseni niin suureen paniikkiin.
onko kellään kotidopplerista kokemusta, kannattaako hommata?
 
Onnea Alliisalle hyvistä np-ultrauutisista! Varmast tosi pelottavaa, ku vuotaa verta eikä tiiä, mikä on vialla. :(

kaktuspiikki: Hienoa, et myös siellä on kaikki hyvi! :) Ja että oikei kikuleita saitte ihastella. :D Toivottavast sun valkkarit pissassa ei nouse enempää.

Huomenna selviää, onks mul virtsis vai ei eli löytyyks pissasta bakteeria, mut neuvolassa epäili, et vois vuotaa ihan vaa emättimen limakalvoista. Muute pissa oli tän päivästen kokeitten osalta ainakii iha puhas. Ne limakalvot on kuulemma raskauden aikana nii paljo hauraammat, et vois hyvinkii veri pissassa johtua siitä. Voiku ei tarvis taas antibiootteja syyä! Noist mun raskausmyrkytysepäilyistä ei neuvolassa kommentoitu oikei mitekää.. Tiistaina meen sit neuvolaa, niiku oli sovittu. Pitää kuulemma nyt vaa seurata verenpaineita ja hainkii iskältäni heti mittarin lainaa. Täs on ollu nyt nii paljo kaikkea stressiä ja saanu ravata joka päivä johokii suuntaa hoitamaa jotakii asiaa, et vitutuskäyrä on sen verra korkeella, ettei mikää ihme jos verenpaineet on koholla.. :kieh: Ja niiku pelkäsin, et mite saan aikani kulumaa nyt, ku ei oo oikei mitää töitä (ens maanantaina muute vika päivä!), ni eipä oo ollu kyl tekemisen puutetta viel kertaakaa. Sitä päivää odotellessa! :whistle:
 
vauvaton meillä on kotidoppleri ja ihan hyvät kokemukset siitä. sydänäänet saatiin kuluumaan joskus rv 13---> varmaan ennemminkin ois kuulunu jos ei tuo istukka olis edessä. liikkeetkin kuuluu sillä hyvin,varsinkin nyt kun viikkoja enempi. Nyt on kyllä jääny kuuntelut vähemmälle kun liikkeet tuntuu niin selvästä.
Meillä on angelsoundsin perus doppler. Eli kyllä kannattaa hommata,se huojentaa aika paljon kun kotona saa kuunnellä ääniä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
vauvaton: Varmast iha hyvä laite se doppleri. Kuuntelutorvea en suosittele. Meil ei kuulu torvella vielkää mitää ja kuitekii rv 35 menossa. :D Paljaalla korvallakii vois kuulemma kuulla loppu vaiheessa sykkeet, mut ei meil kyl mies kuule silleekää..

ON: Nyt oli stiksissä taas kaikki arvot iha kohillaa eikä vertakaa yhtää! Eli tais olla vaa epäpuhas näyte se aamunen ja jostai se oli sitä verta ottanu. V*tuttaa kaikki tälläne ylimääräne sähellys.. Toivottavast ne ei nyt siel tk:ssa määrää mulle mitää turhia antibiootteja, ku minähä en niitä mömmöjä turhan päite ala vetämää! :kieh: Aarg, verenpaineet taas kohillaa...
 
Tuosta perätarjonnasta,meijän poitsukin köllöttelee sillai! lääkäri sano eilen että peppu pystyssä mahalleen makoilee perätarjonnassa,niin se makoili viimeskin! Ilmankos ne potkut niin imakasti tuonne alas jytkää!
Eikä saanu millään kääntymään poikaa kun yritti sitä sydäntä taas ultrata mutta onnes sai kuiteskin ihan ok kuvaa niin uskalsi sanoa että sekin on kunnossa! että saas nähä kuin jysähtää tohon perätarjontaan,jos loppuajan olla möllöttääkin niin! :D
Onhan tässä onnes vielä aikaa kääntyä ja musta tuntuu kyllä että sektiolla mennään ja varmaan aika lailla ennemmin,jos nämä minun valkuaisarvot ei parane... Nyt jo osastolle ottamisella pelotteli. Eli kiva kesä tiijossa!

Mua naurattaa vieläkin toi vauva haaveissa torvi juttu! =) Hyvännäkönen muutes se lipasto,täytynee ens kuussa käydä sotkassa pyörähtää! sellasta samanlaista pehmyttä alustaa oon suunnitellu siihen päälle. voihan siihen laittaa vaikka kakspuoli teippiä pari palaa alle,niin ei niin herkästi lähe luistamaan alta.

Jaahas,työt kutsuu,täytyy alkaa puuron keittoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..
kaktuspiikki: Toivottavast et nyt ainakaa mihikää osastolle joudu! : / Ei ois varmast kiva siel loikoilla.. Tunteeks ton valkuaisarvojen kohonneisuuden jotekii esim. omassa olossaan tai vaikuttaaks se vauvaan mitekää?

ON: Ai että, ku teki hyvää nukkua viime yönä melkei 12 tuntia ilman yhtää vessareissua tai muitakaa heräilyitä! Nyt on niin paljo parempi fiilis, ku eile. :) Eile olin koko päivän kauhee kiukkuperse ja stressin sietokyky iha nollissa.. :ashamed: Pissakii oli taas aamulla iha normaali stiksillä katottuna. Päiväl viel soittelen sinne tk:een ja kysyn ne pissatulokset, mut ei täs kyl todellakaa mitää antibiootteja tarvita, jes! :) Ja raskausmyrkytysepäilytkii on nyt hälvenny, ku verenpaineet on taas iha normaalit ja muutekii iha normaali olo. Valkuaisetkii pissassa iha ok. :) Ehin iha turhaa huolestua, mut sitä vaa on tuo pikkunen maha-asukki jo nii korvaamattoman tärkee, et haluis, et sil ois vaa kaikki mahollisimman hyvi.. :heart: Se onkii äitienpäivä viikonloppuna. Saas nähä, saaks sitä viel mitää lahjuksia ja herkkuja.. :p No ens vuonna sit ainakii. :)

Vauvis ja Sintti 34+2
 
Ei mulla ole mitään tuntemuksia ja lääkärikin sanoi että näytänkin ihan terveeltä..en kyllä tiijä miten se siihen vaikuttas?! Eikä pelekästä valkuaisesta ole haittaa vauvalle,sit jos tulee muut oireet eli korkee verenpaine ja kutina,mikä on merkki maksan huonosta toiminnasta. Sitte jos siihen mennään niin sit on synnytys ainoa keino,muuten ollaan vaarassa molemmat.
Mutta näillä näkymin ei vielä haittaa pelkkä valkuainen. tai no,parempihan se ois ettei sitä olis,munuaisiahan se kuormittaa enempi.

kyllä ei mullekkaan ole mikään niin tärkeintä kun että pojalla kaikki olis hyvin! tokihan minunkin vointi jossain määrin vaikuttaa siihen,mutta tällä hetkellä pojalla kaikki ok,niin muusta ei väliä! :heart:

Tuntuu niin oudolta puhua pojasta....vastahan se oli pikkunen pähkinä..ja vasta jännättiin onko siellä edes ketään!
Nyt iski hirvee buumi alkaa hankkia kaikkea! jos siitä lipastosta alottas niin ois paikka vaatteille! :D
Niitäkin varmaan alakaa kohta olemaan kun mummot ja tädit innostuu ostelemaan...
:LOL:

Minä oon saanu kukkia jo 4 vuoden ajan äitienpäivänä,esikoisesta asti :heart:
Eli kaipa myös sunnnuntaina jotakin tiedossa! ;)

Oikein hyvää äitienpäivä viikonloppua kaikille mammoille! :flower:

kaktuspiikki ja poikanen 22+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä