Clomifen + flokkelit

Heips! Varmaan aiheesta ollut ennenkin mutta kysynpä silti. Monta flokkelia ultrassa näkyi ja minkä kokoisia? Onko 16 mm liian pieni ja 25 liian iso? Entä tietääkö kukaan että onko flokkeli viallinen jos sen päällä menee viiva? Asioita jotka unohtu kysyä lääkäriltä... :ashamed:
 
Jadie kävin alkuviikosta ultrassa kun toinen clomikuuri takana mihin annostus nostettiin 2 tbl/pv. ultrassa näky yksi 12 mm folli ja kaksi 4 mm, lääkerin mukaan ovulaatio tapahtus loppuviikosta tai seuraavan viikon alussa. ihmettelin miten se nyt uskoo ovulaation tapahtuvan ku eka clomi kuurin jälkeen oli vain yksi 10 mm folli ja sillon sano ettei lääke tehoa ja tuplasi annoksen. onko se 2 mm niin merkittävä ?!? höpisi jotain että tärkeintä että on johto folli, eli ilmeisesti se että niitä oli monta aiheuttaa oviksen?? tiiä sit näistä... täältä olen lukenu että jollekkin olisi sanottu että folli saattaa olla tyhjä jos sen päälä on viiva, mutta en kyllä ole yhtään varma pitääkö paikkansa, toivottavasti ei :(
 
Se, että on olemassa johtofolli on hyvä asia koska se merkitsee, ettei sulla kasva siellä kahtakymmentä tasapaksua vaan yksi iso hyvä ylitse muiden. Parempi siis yksi iso kuin kymmenen pientä. Jos sulla kasvaisi vaikka viisi isoa follikkelia, niin sulle laitettais yhdyntäkielto tai tehtäis munsasolupunktio ja koeputkihedelmöitys (teoriassa voitais siis tehdä ). Ethän vitosia halua? ;)

Tuo 12mm folli ehtii vielä kovasti kasvaa muutamassa päivässä. Minusta kuulosti siis hyvältä.
 
jep, tänään kp 18 ja ovistesti näytti plussaa =) kumma kun se viime kierrossa sano kun 10 mm että liian pieni, en sitte tehny viime kierrossa ees testejä ku aattelin ettei se ovis tule ja käynnistelin menkat teroilla. oli kyllä eri lekurit molemmilla kerroilla.
 
Tervehdys!

Muistaakseni 16-18mm on se minimiraja, maksimi heittelee vissiin jossain 30mm tienoilla (korjatkaa, jos olen väärässä - se on mahdollista).
Meillä tehtiin inseminaatio kiertopäivänä 18, joilloin johtofolli oli 16-18mm (en muista kumpi).
Follien pitäisi kasvaa noin 1-2mm/pvä ja seurantaultrassa ainakin meillä tuo täyttyi ja siksi lääkäri uskoi pääsyyn inseminaatioon saakka. Ja niin kävikin.

elli82
2mm voi olla merkittävä ja tosiaan riippuu millä tahdilla folli on kasvanut ja missä kiertopäivässä olet ollut menossa.
Muistaakseni lääkäri sanoi että 14mm tuskin tapahtuu ovulaatiota, mutta 16mm VOI tapahtua..
 
Mulla oli aikoinaan kp 12 yksi follikkeli 12mm (clomit 1tbl kp 3. - 7.) ja gyne sanoi, että luultavasti en ovuloi siinä kierrossa. Silti o-testi oli positiivinen kp 15 ja myös verikokeen mukaan olin ovuloinut. Samalla annostuksella lapsemme sai sitten alkunsa 3. kierrossa.
 

Yhteistyössä