Clomifen

En saanut ovista tikutettua mutta luulen sen tapahtuneen kp 17 kun repäisi aika kovin vatsalta. Ovistesti näytti niitä haamuja muutamia päiviä ennen. Luin sitten jälkeenpäin ohjeet ja sitä ei olis saanut testata aamuvirtsasta ja ilmeisesti olis vielä pitänyt seisottaa pissaa huoneenlämmössä. Ihme kikkailua... Seuraavalle kierrolle ostan kyllä jonku sikakalliin mutta varman ovistestin. Ilmeisesti se clearblue on hyvä. Millä te muut olette testanneet? Mulla käytössä jotku netistä halvalla ostetut liuskat.
Nyt siis oviksesta 9pv ja alkoi tuhruvuoto prkl... ilmeisesti tarvitsen koko hoidon, clomit, terot ja irrotukseen pegnyl vielä varmistamaan.
Calypso eikai siitä pregnylistä mitään haittaakaan ole

Mua kehoitettiin varaamaan seuraava ultra vasta kp13-14 koska viimeksi kp11 oli vielä tosi pieniä ja lääkäri sanoi että seuraavassa kierrossa samalla annoksella kypsyminen luultavasti tapahtuu samalla aikataululla.
verona81 mulle ei oo ehdotettu edes mitään varmistusverikoetta kierron loppuun. Pitäisköhän pyyttää kans. Mitä sitä turhaa näitä clomeja napsii jos ei sitten oikeesti ovuloikkaan
 
Olin keskiviikkona (kp 13) iltapäivällä ottamaisillani pregnyliä, kun ovistesti oli aamulla nega, mutta sitten iltapäivällä testi olikin positiivinen ja pregnyl jäi jääkaapin hyllylle. Kuten Anazu kirjoitit, ei siitä pregnylistä varmaankaan mitään haittaakaan olisi ollut ja lääkärikin tosiaan sanoi että sen voi hyvin ottaa kun yksi follikkeli oli jo 25 mm. Kp 14 aamulla oli sitten yritystä ,ja tarkoitus olis vielä tänään illalla jos jaksetaan. Ovis on tosin jo tainnut olla, kun eilen illalla oli maha pinkeä ja tänäaamuna ovisoireet jo pääosin poissa.

Mulla on ovistesteinä mammaksilta tilattuja liuskoja. Ovat toimineet ihan ok, eli clomi-kierroissa olen saanut oviksen bongattua.

Vielä muokkaus: mullakaan ei ole koskaan ollut clomi-kiertojen loppupuolella verikoetta. Täytyy kysyä siitä lääkäriltä, jos plussaa ei kuulu. Oletan, että ovis tapahtuu clomeilla, kun kaksi plussaa on jo tullut niillä, mutta mistä sitä tietää tapahtuuko se joka kierroksella.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!

Miltä tilanne näyttää, joko Calypso pääsee pian jännäilemään plussaa? Anazu, olen testaillut ovista netin liuskatesteillä, David taitaa olla tällä hetkellä menossa. Enkä tosiaan koskaan ole saanut plussaa (mikä voi kyllä tarkoittaa, että testit ovat toimineet ihan oikein, kierto pitkä ja ovis hukassa).

Ekaa clomikiertoa mennään ja tänään, kp 12 olin seurantaultrassa ja jännitti niin pirusti etukäteen, että mikähän se tuomio tulee olemaan: 1) kaksi clomia ei mitään vaikutusta 2) liian monta munasolua - yrityskielto 3) limakalvo liian ohut.. Mutta kävi mitä parhaiten, lääkäri ei löytänyt merkkiäkään vasta viime kierrossa ultratusta pco-tyyppisestä munasarjasta toisella puolella. Olivat siis ilmeisesti lähteneet lätkimään. Ja tosiaan, siellä köllötteli yksi 2,3cm rakkula valmiina puhkeamaan. Limakalvo oli reilun sentin. Lääkäri määräsi hommiin välittömästi. Tässä kierrossa alavatsakivutkin ovat kyllä sitä luokkaa, että olis ollut ihme jos mitään ei olis tapahtunut.. Se vaan mietityttää, että irtoaako tuo munis ollenkaan ja/tai saanko plussaa ovistestiin kuitenkaan. Kai se irtoaa kun on tuon kokoinen, vai mitä arvelette?! Tikuttelen tässä nyt kuitenkin ahkerasti ja kahtotaan mitä tapahtuu. Lääkärisetä oli sellanen ihana vanha hassu humoristi =) Se sanoi lopussa, että ehkä ensi kerralla katellaan monitorilta vauvaasi. Oi, kunpa kunpa...! :heart:

Kertoilkaahan kuulumisia ja kaunista loppuviikkoa!
 
mulla se tuhruttelu oli sit lopulta menkat ja nyt uusi clomikerto menossa. tänään kp 9. erillaiset fiilikset kun viimekierrossa. Nyt selvästi enemmän ollut tuntemuksia ja toivon että ovis tulis vähän aiemmin ku viimeks. UÄ mulla on kp 13.
Varona81 sun kiertohan kuulostaa tosi hyvältä ku jo kp 12 on noin iso munis. Pidetään peukkuja että tärppää!
Mä kans alan tässä pikkuhiljaa tikuttelemaan koska valkovuoto ollut nyt eilisestä tosi runsasta. Vähän kattelin sellasta sylkitestiäkin, mut koska kaapissa on kasa netistä ostettuja testejä päätin että tällä kierrolla yritän orjallisesti noudattaa ohjeita ja yrittää bongata ovulaatiota niillä. Tuntuu niin turhauttavalta kun ei edes sitä ovisplussaa saa niin miten voi ikinä raskaustestistä plussata. Ollut muutenkin tosi vaikeeta viimepäivät. Pelottaa että tässä menee vielä TOOSI kauan ja onnistuuko sittenkään... asiaa ei tosiaan auta se että kahteen kaveriperheeseen tuli viimeviikolla perheenlisäystä..
 
Ihmettelen itsekseni näitä Clomi juttuja ja vähän muutakin. Olen kirjoitetllut Inseminaatio puolella, ja nyt ajattelin tulla kurkkaamaan tänne. Olen syönyt 3 clomikuuria. Mulla ollut aina säännöllinen kierto. Inssejä ei edes yritetty luomukiertoon koska kuulemma clomeilla paremmat todennäköisyydet. En edes sitten tikuttanut oviksia, kun aina piti pistellä Pregnyliä. En siis tiedä, miten nuo Clomit olis vaikuttaneet ovikseen. 2 inssiä ei tuottanut tulosta. Nyt ollaan niiltä tauolla.

Ihmettelin tänään sitä, että menkat alko kp 25!! Mulla ollut aina säännöllinen kierto, eikä koskaan näin lyhyt. Voiko nuo hormoonit vaikuttaa luomukiertoon tai hormooneihin? Viimeisessä inssissä oli myös luget mukana. Sitä just pelkäsin, että kun joutuu syömään noita mömmöjä, vaikka luomusti ei ole huomattu mitään häikkää, niin nekö sit sekoittaa nämä omat systeemit? Onko jollain vastaavia kokemuksia?
 
Joujou,

jospa nyt neljännellä kerralla tämän viestin postaaminen onnistuisi - kolmella edellisellä kerralla on tullut joku error. Enkä tietenkään ollut muistanut kopioida tekstiä leikepöydälle..:kieh:

Asiaan. Eli eka clomikierto päällä, suoraan kahdella tabulla mennään. Ja siis tänään kp 18. En taaskaan onnistunut bongaamaan sitä salamyhkäistä kahta viivaa ovistestillä, vaikka ahkerasti olen tikutellut. On se jo kumma. Tosin keskiviikkona, jolloin oli ultrakin, tikutin puolihuolimattomasti, ja sitten torstaina sain kahdesti hailakat viivat ruutuun. Eli ehkä juuri keskiviikkona olisi se plussa tullut, jos olisin "kussut purkkiin". Vaan se ei ollut mahdollista, koska en ollut tikutusaikaan kotona, joten kastelin liuskaa virstasuihkussa "on the run". Ehkä tuo selittää negatuloksen.. Mutta tosiaan, to-pe-akselilla loppui ovisoireet. Makuuhuoneen puolella annettiin kyllä kaikkemme :cool: että siitä se ei ainakaan pitäisi jäädä sitten kiinni. Yritin jopa panostaa vähän romantiikkaan, ettei menisi aivan pakkonussimiseksi, ja miestä odotti työmatkalta tullessa porekylpy kynttilänvalossa :rolleyes:

Anazu, ei se raskaus sitä ovisplussaa välttämättä vaadi. Joillain vaan kunnon plussaa ei tule koskaan. Ehkä me ollaan niitä. Eipä mullakaan yhtään ovisplussaa takana ja silti yksi pieni ihme touhuilee tuossa viekussa :heart: Itsekin olen sylkitestiä miettinyt, mutta jos ei saa plussaa liuskoillakaan, niin saakohan silläkään sitten. Toisaalta, tähän mennessä ovistesteihini on uponnut jo rahaa helposti useamman sylkitestin verran..

Seablue, en osaa tuohon sanoa muuta kuin että eiköhän nuo lääkkeet voi muuttaa omaa hormonitoimintaa ja kiertoa, suuntaan tai toiseen!

Mitäs Calypsolle kuuluu?

Jotenkin tuntuu, että jos nyt, näin otollisilla lähtökohdilla ei tärppää, niin usko clomien voimaan murenee. Onhan tässä toisaalta vielä muutama kierto aikaa - jokainen kierto on chäänssi, tai jotain - mutta silti. Kuukausi on vaan niin kohtuuttoman pitkä aika odottaa sitä seuraavaa mahdollisuutta. Ei malttaisi odottaa edes reilua viikkoa, että pääsis testaamaan. Olen todennut, että se on parempi testata ennen kuukautisten oletettua alkamisajankohtaa, niin sitten se nega valmistaa jo kuukautisten alkuun, eikä ne punaset ensiraidat paperissa tunnu ihan niin pahalta. Eipä....:( Yritän kuitenkin olla (realistis)optimistinen asian suhteen. Ehkä nää clomit auttaa, ennemmin tai myöhemmin.
 
Huomenta, nyt tulee aika omanapaista juttua, mutta mä sain tänä aamuna elämäni kolmannen clomi-plussan (mammaksilta tilattu herkkä David-raskaustesti, liuska). Menossa on n. dpo 12, ja testiviiva oli haaleahko muttei mikään haamu kuitenkaan. 10 päivää oviksen jälkeen, maanantaina, olin varma että peli oli menetetty ja täti tulossa ennen aikojaan, kun yhdellä vessareissulla paperiin jäi vähäsen sellaista vaalenpunaista limaa, mutta sitä "limailua" ei ole sittemmin kuulunut. Mitä lie ollut? Toivottavasti ei ole pahaenteistä:| ? No, kuitenkin, eilisen aikana tuli sitten sellaisia oireita (kipeet rinnat, mahajomotus jne.) jotka herätti pienen toivonkipinän että jospa olis sittenkin tärpännyt. Nyt koitan pitää jalat maassa, kun kesäkuinen km on vielä tuoreessa muistissa enkä oikein uskalla vielä iloita kunnolla plussasta. Mun eikoisen raskaudessakin ekaa kolmannesta varjosti keskenmenon uhka ja runsaat, ajoittaiset verenvuodot (hematooma). Jos pääsen varhaisultraan asti niin ehkä uskaltaudun johonkin odotuspinoon, mutta siihen saakka pyörin täällä jos teille sopii :)

SeaBlue kyllä ne lääkkeet voi varmaan vaikuttaa omaan kiertoon ja muuttaa sitä. Mä olen pistänyt muutaman kerran pregnylin (pari kertaa viime talvena ja pari kertaa vuosia sitten), ja se on käsketty pistää ennen kuin oma ovisplussa on tullut (vaikka ovis tulee ilmankin pregnyliä). Sitten menkat tai tiputtelu alkoi parina tällaisena kertana tosi aikaisin, n. 10 pvää oviksen jälkeen ja mä kanssa mietin onko lääkkeet lyhentäneet kiertoa. Mun 3 clomi-plussaa on tullut ilman pregnyliä (liekö sitten sattumaa), joten mulle tuo kyseinen lääke taisi olla turhaa ekstraa. Insseissä se on toki kätevä oviksen ajoittamisen kannalta. Osaiskohan sun lääkäri sanoa, kumpi tuottaa paremman tuloksen: inssi joka on tehty pregnylillä ajoitettuun ovikseen vai inssi joka tehdään ovistikuilla bongatun plussan perusteella?

verona81 Sullahan on ollut hyvän kokoinen folli ultrassa, ja sun alavatsakivut oviksen tienoilla puhuu sen puolesta, että ovis tapahtui. Jos vielä pääsitte hyödyntämäänkin sen hyvin niin sitten vain jännäilemään! Mulla oli muuten kanssa tässä tärppikierrossa ihan selvät alavatsakivut oletetun oviksen ajankohtana n. reilu vuorokausi ovistestiplussan jälkeen, ja tuona kipuilupäivänä oli miehen kanssa epäromanttista touhuilua aamulla ennen töihin lähtöä, mies oli väsynyt ja sillä oli kiire töihin jne. Porekylpy kuulostaa kyllä paljon mukavammalta :)

Anazu tsemppiä uuteen kiertoon! Ootko muuten koittanut testailla ovistikuilla 2 kertaa päivässä, aamulla ja iltapäivällä/illalla? Tuli mieleeni, kun mulla on plussa tullut välillä näkyviin vasta myöhemmin päivällä, kun ensin aamulla ollut nega. Tiuha testailu on tietty muuten vähän rasittavaa.

jsl toivottavasti uudet hoidot tuovat toivotun tuloksen!

Mequ tärppionnea viimeiseen clomikiertoon!
 
Calypso, onnea! Nyt kuulostaa hyvältä...

Tuosta omasta tilasta: Kaikkein tragikoomisinta tässä on juuri se, että omaan kiertoon inssiä ei ole edes harkittu. Ja molemmat inssit mielestäni meni ajoituksen takia mönkään, vaikka käytettiin Pregnyliä. Molemmilla kerroilla pistin Pregnylin ke ja inssi oli pe iltapäivällä. Olin molemmilla kerroilla jo ovuloinut ja mahdollisesti koko toimenpide oli tehty liian myöhään (mikäli ovis siis tapahtui yli 24h ennen inssiä). Toisella kerralla mulla oli "ovistuntemuksia" torstaina ja puolen päivän aikaan ja inssi siitä tosiaan yli 24h päästä..... Tyhmintä tässä on se, että lääkäri ei suostunut muuttamaan pistosten ja toimenpiteen " aikataulutusta" toiselle kerralle. Hänen vain totesi, että "tutkimusten mukaan Pregnyl kannattaa pistää 36-38 h ennen inssiä". Vaikka minä siis kuitenkin ovuloin nopeammin piikin jälkeen. Se siitä yksilöllisestä hoidosta. Suorastaan suivaannuttaa. Olen lukenut muidenkin kokemuksia, että inssi tehdään lähempänä piikkiä. En nyt sitten tiedä, mennäänkö vielä joskus kolmanteen inssiin vai haaveillaanko vain luomusta.... Jos vielä mennään niin haluan kyllä TOISEN LÄÄKÄRIN. Ja ollaan vielä yksityisellä....

Anteeksi tämä paatoksellinen vuodatus.
 
Moikka!

Calypsolle onnea, toivottavasti tärppäsi!

Mulle ei niinkään hyvää.. Tänään oli ovisultra ja yllättäen sieltä pärähti näkyviin 7kpl 15mm munarakkulaa pari niistä tais olla vieläkin isompia. On kyllä ollutkin mahassa aikamoisia nipistelyjä koko alkukierron. Voi v***u. Ja totaalinen yhdyntäkielto tosin eilen kyllä vielä vedettiin että toivottavasti sieltä ei nyt tuu mitää kuutosia. Nyt on myös liikuntakielto koska isoja rakkuloita liikaa ja voivat kuulemma pomppiessa kiertyä ja aiheuttaa jotain ongelmia. Lekuri oli vähän sitä mieltä että mun kohalla clomien syönti loppu tähän. :headwall:
Heti kun vuoto tullu niin pitää mennä uuteen ultraan että varmistetaan ettei noi rakkulat oo jääny hengailee sinne aiheuttamaan lisäogelmia, ilmeisesti ne voi muuttua kystoiksi. No julkiselle ollaan ensi kuussa siirtymässä joten siellä sitten alkaa uudet kuviot. Mun puolesta voitais suoraa siirtyä inssiin.
 
No jopas teille täällä sattuu ja tapahtuu kun hetken on täältä poissa :)

Calypso, kuulostaa aivan mahtavalta! Olisko ollut kiinnittymisvuotoa sinulla?! Pysy täällä vaan meidän kanssa, vaikka tietysti pidetään sulle peukkuja kovasti!

Seablue, lääkärit on just tollasia: "kyllä minä tiedän, näin se on". Ja sitten kun ne ei aina vaivaudu edes selittämään, miksi nyt otetaan sitä ja sitä lääkettä, kunhan määräävät.. Eivätkä he aina osaa asettua potilaan asemaan ja ymmärtää, että tää on sulle elintärkeä asia ja ansaitset siihen lääkärin täyden panostuksen. Vaadi, että tulet kuulluksi, jokainen tuntee oman kroppansa parhaiten!

Anazu, hitto vieköön. Eikö sitten siis vähempi clomiannostus saa toivottua tulosta aikaan? Pöh. No, mistäs sitä tietää jos sieltä joku irtoaisi vielä, kun simpat ovat liikenteessä ;)

Mulla, tänään kp 19, tuli alkuillasta vessapaperiin ihan kunnolla valkovuotoliman sekaista verta. Onko tässä nyt kuukautiset puolitoista viikkoa etuajassa vai oliskohan syytä toivoa, että joku yrittää tarrautua muhun kiinni... Huominen varmaan näyttää, että onko noi kuukautiset vai mitähäh. Lisäksi alamasua kivistää ja pistelee hiukan. Tai sitte vaan kuvittelen. Ei tällaista ollut ekan kanssa. Mutta ei ollut myöskään clomeja ja armotonta oviskipua alavatsassa. Ei mitään. Katsellaan ja toivotaan parasta.
 
SeaBlue Niinkuin kirjoitit, ei se ovis tosiaan tapahdu välttämättä n. 36h pregnylin jälkeen. Mulla oviksen ajoittumiseen on vaikuttanut se, onko oma lh-piikki jo ollut alkamassa pregnylin pistopäivänä vai ei: jos ovistesti on ollut selvä nega silloin kun pregnyl on laitettu, on ovis ollut n. 36h päästä, mutta jos ovistesti on ollut vahvistunut tai positiivinen ja sitten on vielä laitettu pregnyl siihen päälle, niin ovis on saattanut olla jo samana päivänä kuin piikki on laitettu (tiedän tämän, koska olen ollut menneinä vuosina muutaman kerran ultrassa sekä ennen että jälkeen pregnylin). Nää on niin yksilöllisiä juttuja ja pitäis ilman muuta ottaa huomioon. En ihmettele yhtää että sua ärsyttää, jos lääkäri vain puhuu siitä miten nopeasti ovis "yleensä" tapahtuu pregnylin jälkeen jne. Toivottavasti seuraavan inssin ajoitus menisi teillä paremmin ,jos siis kokeilette inssejä vielä.

Anazu Oho, mikä follikkelisaalis:O Ilmankos sulla oli niitä mahatuntemuksia... mulla oli tässä kierrossa vain 2 isoa follikkelia ja sekin tuntui tavallista kipeemmältä. Harmi ettette pääse nyt yrittämään - niinkuin Verona81 kirjoitti, toivotaan että sieltä nyt kuitenkin irtoaisi yksi valioyksilö joka sitten törmäisi matkan varrella jo talletettuihin simppoihin. Olen muuten joskus kuullut, että jos folleja on oikein paljon, voidaan hoito muuttaa "lennossa" esim. IVF:ksi, mutta taitaa olla melkoisen vaivalloista.

verona81 täällä on peukut pystyssä että sulla olis kiinnittymisvuotoa, kun vielä mahakin kivistelee lupaavasti. Tuskinpa täti noin aikaisin sentää ilmoittelisi tulostaan? Joo se on jännä miten eri kierroissa ja eri raskauksissa on niin erilaisia oireita. Mulla ei edellisissä tärppi-clomikierroissa ollut esim. ihmeempiä ovistuntemuksia ollenkaan, kun nyt taas oli kipee ovis, ja esikoisen alkuraskaudessa ei ollut rinnat kipeet ollenkaan (mut oksentelin 1-2 h välein) ja nyt taas rintavarustuksen aristus on päällimmäisenä.

Mä lähden tänään työmatkalle mutta ens viikolla pääsen taas lukemaan kuulumisia. Hyvää loppuviikkoa kaikille:)
 
Nopeasti kirjoitan kännykällä päivitystä ja puran pettymystä. Ei tämä mitään pientä kiinnittymisvuotoa kyllä nyt ole :( Outoa että kuukautiset tulee kp 20! Näköjään nää lääkkeet tosiaan pistää kropan sekaisin. Lääkäri sanoi että testaa nyt vielä aamulla ennen kun otat uuden kuurin clomia. Pitäis kuulemma näkyä tuolloin, jos oliskin raskaana. Eli näillä näkymin takaisin lähtöruutuun. Tänään kp 1 :(
 
Mietin tässä taas omaa napaa... Meillä on sellainen tilanne, että inssejä pidemmälle emme joka tapauksessa hoidoissa jatka. Kaksi inssiä siis takana. Olin itse ajatellut, että en viitsi enempää siis sitä kolmatta, kun toimenpide tehdään 3h suuntaansa ja tuntuu näiden kokemusten perusteella niin turhalta. Että tähänkö ne nyyttitoiveet sitten tyrehtyivät....Mutta jos saisin vaihdettua sen paremmalta tuntuvan lääkärin, niin voisikohan se ajoitus mennä paremmin ja voisikohan se inssi sittenkin vielä onnistua....Näettekö te asiaa mitenkään kirkkaammin vähän kauempaa, että miten tässä kannattais toimia? Mitään varsinaista vikaa kummastakaan ei ole löytynyt, joten periaatteessa luomukin olis mahdollista, mutta eipä vain ole kuulunut...YK 31. Simppojen laatukin on parantunut pesussa, kun luomuna ollut takertumista ja viime aikoina laatu muutenkin heikentynyt aikaisempaan verrattuna.
 
Calypso joo sitä se lääkärikin sanoi että periaatteessa pitäisi kerätä talteen mut se sanoi että kokemuksesta tietää että se ei onnistu tällee lennosta useinkaan joten annettiin asian olla.
Kyllä mä sen verran epätoivoinen olen että todella toivon että sieltä ees yks nyt kuintenkin irtoais ja joku sitkee simppa uiskentelis sinne. Tosin mun mies oli vahvasti sitä mieltä että hänen simppansa taitavat olla niin tyhmää sorttia että pyörivät vain ympyrää suulla :LOL:
Maha on tosi kipee ja vaikka on liikuunta/hyppimiskielto niin täytyy sanoa et ei paljo tekiskään mieli hyppiä kun niin helvetisti särkee.
Seablue Mä olen kans miettinyt että kuinka pitkälle sitä sitten mennään ja kuinka kauan tätä jaksaa. Meillä hoidot on tosin vasta niin alussa (keväällä yks klomikierto ja nyt syksyllä kaks) et ei sitä sais vielä masentua mut kaikki tapahtuu niin hitaasti ja tälläset takapakit suututtaa tosi paljon..
 
verona81 Voi rähmä jos se täti sit kuitenkin kurvas paikalle noin aikaisin? Paljon tsemppiä uuteen kiertoon; clomien vaikutushan vissiin "kumuloituu", tai on vahvempi kuukausi kuukaudelta, joten siinä mielessä mahdollisuudet paranee.

SeaBlue kannattaiskohan teidän vielä kokeilla vielä inssejä jos vasta kaksi kertaa takana (ja ideaaliolosuhteissakin raskautumismahdollisuus vain se 20 prosenttia per kk)? Jos paremmalla ajoituksella tulisi parempaa tulosta?

Anazu peukut pystyssä että hedelmöitys olis kuitenkin tapahtunut! Tuskin ne miehen simpat tyhmiä on kuitenkaan vaan löytää tiensä oikeaan osoitteeseen:)

Mä olen työmatkalla ja nyt pitäis lähtee hotellista taas liikkeelle, joten hyvää viikonloppua kaikille. Mulla on dpo 15 ja ainoana selkeänä raskausoireena on kipeet rinnat. Saa nähdä miten tässä käy. Eilen illalla yks kollega olis tarjonnut hotellin ravintolassa lasin viiniä, ja sit kun otin mehua niin ihmetteli ääneen. En tietenkään sanonut mitään kun tää on näin alussa ja voi tulla taas km tai mitä vain.
 
Täällä menossa kp 3 - tai kp 22, ei voi tietää. Jotenkin tuntuu, että ei tää vuoto nyt aivan normi kuukautisilta tunnu. Sitä on tullut sen verran niukasti, "hanat ei ole auenneet" missään vaiheessa, vaan muutaman päivän on tiputellut tasaiseen tahtiin, noin 5 kertaa päivässä. Yksi side per päivä on riittänyt, öisin ei ole tullut mitään. Silti, lääkäri sanoi, että testaa sinä aamuna, kun clomit pitäisi aloittaa, ja että raskaus pitäisi jo tuolloin näkyä. No, testasin sitten tietenkin tänä aamuna puhtaan negan. Päätin silti olla ottamatta nyt clomeja, etten vain tuhoa mahdollisuutta.. Jotenkin mutu-tuntuma sanoo, että tämä ei olisi aikaiset kuukautiset, vaan vähintäänkin kiinnittymisyritys. Se on sitten eri juttu, onko kiinnittyminen onnistunut. Jos kunnon vuoto ei ala, testailen alkuviikosta uudestaan. :rolleyes:

Täällä jännäillään myös Calypson tilannetta! Voi kun teillä onnistaisi! Valitettavasti en osaa Seabluen tilanteesta sanoa mitään, koska en tiedä juuri mitään insseistä ja muista mahdollisista hoitomuodoista. Mutta mun mielestä vielä kannattaisi yrittää, tosin ehkä yrittäisin vaihtaa lääkärin, joka olisi motivoitunut onnistumaan teidän kanssanne ja ratkaisemaan tämän haasteenne. Tuntuu, että parempi ajoitus saattaisi tuottaa tulosta... Millainen prosessi Anazulla on nyt julkisella edessä ja joutuuko odottelemaan, ennen kuin päästään tositoimiin? Toivottavasti homma rullaa ripeästi eteenpäin, ettei tarvitsisi taas odotella.

Hyvää viikonlopun jatkoa!! :wave:
 
Verona81 Toi on tosi tylsää kun ei tiedä alkaako syömään clomeja uutta kierrosta vai ei. Mulla kas ollu vähän epämääräiset vuodot kahdessa ensimäisessä clomikierrossa ja olin tosi epävarma onko kierto vielä kesken. Nyt viimeisten clomien jälkeen mulla vasta tuli tosi runsas vuoto.
Tosiaan yksityiselle mentiin viime helmikuussa ja siellä tutkittiin simpat ja mun veriarvot. Sovittiin että aloitetaan clomeilla siellä ja lääkäri laittaa lähetteen julkiselle. Sitä aikaa saatiinkin aika kauan odottaa joten ollaan jatkettu yksityisellä tähän asti. Nyt ensikuussa mennään ekalle vastaanotolle julkiselle puolelle. (onneks koska kalliiks tulee toi yksityinen) Toivon todella etteivät ala tekemään uudestaan samoja tutkimuksia ja että hommiin päästäisiin heti. Miehen kanssa ollaan sitä mieltä että ei enää jaksettais näitten clomien kanssa touhuta kun selkeesti annoksen hakeminen on mulla tosi vaikeeta. Toivon vaan todella että siellä on joku mukava lääkäri, koska yksityisen puolen lääkäri on aivan mahtava tyyppi ja aidosti toivoi että onnistutaan.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille:)
 
Anazu, kuinka paljon ennen kuukautisia tuo epämääräinen vuotosi alkoi ja kauanko kesti? Miten se poikkesi normaaleista kuukautisista? Päätitkö kuitenkin ottaa uuden kuurin clomeja? Näin jälkikäteen, voitko olla varma, että kyseessä tosiaan oli kuukautiset eikä kiinnittymisvuoto? Olisi tosi kiva kuulla näihin vastauksia, jotta voisin ehkä vielä arvioida omaa tilaani. Kiitos jo etukäteen ;)

Nyt untenmaille!
 
Moikat!

Kirjottelin joskus heinäkuussa viimeksi. Sain sillon elämäni ekan plussan,joka meni 5pv myöhemmin kesken. Nyt siis palailen taas tänne jännäilemään onko clomeista mitään hyötyä enää.
Kolmas clomi-kuuri syöty ja ovisplussa taita olla tikussa. Viimeksi kun sain raskausplussan,oli oviskivut ihan järkyttävät,luulin että endometriooma puhkesi tms. ja että lähdenkö päivystykseen. Siitä kuitenkin seurasi raskaus. Nyt olisi viikot 14+1...:'(

Mulla siis endo taustalla ja n. 4cm endometriooma oikeessa munasarjassa. Olin kylläkin helmikuussa laparoskopiassa jolloin leikattiin 7cm endometriooma juurikin tuosta oikeasta muniksesta. On siis tullut takaisin..
Km jälkeen soittelin sairaalaan naistentaudeille.Lääkäri käski varata utra-ajan kunnes taas aloitan clomit,katsotaan vaste eli riittääkö annostus,1tbl kp 3-7. Ärsyttää,kun nyt vasta ultrataan,kuitenkin kolmas kuuri meni jo ja yksi plussa takana. Kuitenkin myös endo.
Pelottaa että joudun yritys-kiletoon ja sitä myöten laparoskopia-jonoon..

Plussaonnea kaikille!!
 
Verona81 se oli sellaista ruskeaa tuhrua noin 5pv. kp 27 eli siis tosi myöhään ja arvelinkin sen takia että ovat menkat mut toisella kierrolla vuoto alkoi jo 8 pv oletetusta ovulaatiosta ja oli alkuun tuhrua, aloitin clomit koska vuotoa clomi päivänä oli jo jonkin verran ja kyllä ne hanat siitä sitten aukesivat. Tein kyllä raskaustestinkin ennen clomien aloitusta mut ei se varmaan olisi ees näkynyt vielä siinä. Jos sulla on aikaisemmin ollut runsas/normaali vuoto ja jos nyt tosiaan vaan jotain epämääräistä tuhrua niin ehkäpä oli ihan hyvä ettet clomeja aloittanut. Pidetään peukkuja että se olisi kiinnittymisvuotoa!
Ette usko mitä täällä tänä aamuna tapahtui.. ELÄMÄNI ensimmäinen ovisplussa!!!! Tosin nyt ei saa ees yrittää ja arvatkaa vaan tekeekö mieli. Tuli tosi hyvä mieli tästä. Voi vaan kuvitella kuinka sekaisin sitä on sitten joskus kun saa plussan raskaustestistä!
Tipetsu tervetuloa takaisin. Pahoittelen keskenmenoasi, toivottavasti nyt uusi yritys tuottaa hedelmää :hug:
 
Heihei,

Tipetsulle tervetuloa mukaan! Jos kerran jo onnistanut, niin eiköhän se uudestaankin onnistu.. Keskenmenolle noin alkuvaiheessa on kuitenkin niin suuri todennäköisyys, että ei sen suhteen tarvi ihmetellä asiaa. Osanotto kuitenkin asiasta :( mutta näin se sitten vaan oli tarkoitus mennä. Joku toinen alkion poikanen siellä odottaa syntymistään :)

Anazu, onnea hienosta hetkestä! On se niin legendaarista saada ne kaksi viivaa, edes johonkin testiin ;) Mutta katos, hyvällä tsägällä valioyksilöt simpoista sinnittelee vielä hengissä ja ja... you know. Ei se ole mahdotonta sekään :p Mulla täällä taas tänään tuli paperiin verta, eilen ei tullut mitään. Eikä sen koommin tänäänkään. Eli kaksi päivää tiputtelua, päivän tauko ja taas oli selkeetä verta paperissa. Normaalistikaan mun kuukautiset ei ole kovin runsaat, mutta on tää aika eri tyyppistä kuin kuukautisvuoto, vaikka selvää vuotoa etenkin torstaina olikin. Typerää, mutta lähes KOKO AJAN mielessä tää juttu ja toivoo, että olis jo ensi viikonloppu, jolloin se plussa varmasti jo tulisi jos on tullakseen. Yritän psyykata itseäni, että ei tässä raskaana olla, mutta minkäs mielelleen voi, silti toivo elää..
 
Tervetuloa Tipetsu takaisin tähän pinoon! toivottavasti uusi clomi-plussa on ihan nurkan takana ja pääset tästä pinosta lopullisesti odotuspuolelle :)

verona81 sullahan on jännän tilanne! Jos se oliskin kiinnittymisvuotoa... koska sulla taas olikaan ovis, eli mikä dpo menossa? Meinaan vain, että taisit tehdä raskaustestin niin aikaisin, että jos vaikka vielä muuttuisi plussaksi.

Anazu onnea ovisplussasta! Mä sain ilman clomeja usein tosi epämääräisiä viivoja ovistesteihin ja sitten kun alkoi tulla kunnon viivoja niin alkoi ihan toisella tapaa jänskättämään josko tulis kunnon viivat toiseenkin testiin...

ON: Mulla on nyt vissiin dpo 17 ja tein tänä aamuna toisen raskaustestin, saman merkkisen (David-liuska) kuin ekakin. Testiviiva oli vahvistunut ja oli melkin yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mut pitäiskö sen olla vahvempi tässä vaiheessa? Muistan vain, kun tein ekasta lapsesta raskaustestin juuri n. dpo 17 ja silloin testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva (tuo testi on mulla vieläkin tallella). Kesäkuinen km on tänään taas kummitellut mielessä, mutta ei kai tässä voi muuta kuin mennä häntä pystyssä eteenpäin ja katsoa mitä tapahtuu.
 
Jeijj.. Calypso, aivan sama, kuinka vahva tuo testiviiva on, viiva kuin viiva ja raskaana olet! Onnea onnea! Siinä on varmaan vaihtelua, kuinka nopeasti ja ylipäätään kuinka vahvaksi tuo testiviiva edes vahvistuu, joten ei siitä kannata murehtia. Mulla täällä siis joko kp 24 ja dpo 11 tai vaihtoehtoisesti kp 5, ja tein tänään uudelleen testin, malttamattomana, ja puhdas negahan se taas oli. Tää on niin hermoja repivää. Ja nyt sitten clomijunakin ajoi jo tällä kierrolla ohi, jos noi vuodot tosiaan olikin kuukautiset. Upporikasta ja rutiköyhää pelaillaan ja varaudutaan pahimpaan. Nuo negat raskaustesteissä on omiaan palauttamaan jalat maahan. Jos nyt malttaisi olla testaamatta ja odottelisi kunnon kuukautisia loppuviikosta alkavaksi. Tuskin kykenen siihen : /
 
verona81 Kiitos onnitteluista; onhan se niin että jos saa raskaustestiin plussan ja viivat vielä vahvistuu niin kyllähän sitä sitten raskaana on. Olo ei vaan ole luottavainen, ja miehen kanssa just eilen puhuttiin että tehdään parhaamme salataksemme tää raskaus. Mun esikoisen raskaudessa mittailtiin hcg-arvoja verenvuotojen takia ja arvot olivat viitearvojen yläpuolella; niinpä heti eka raskaustesti antoi vahvaakin vahvemman plussan. Keskenmenneessä hcg-arvot taas olivat viitearvojen alareunalla joskin kuitenkin niiden sisällä. Niinpä olen syynännyt testiviivojen väriä neuroottisesti, mikä on ihan älytöntä, kun lääkärikin sanoi ettei viivojen vahvuudesta voi tehdä johtopäätöksiä.
On muuten varmaan hyvä ettet ole ottanut nyt clomeja, kun raskauden mahdollisuus on yhä olemassa ja kun kp:t clomien kanssa ainakin mun käsityksen mukaan lasketaan kunnon vuodon alkamisesti eikä tiputtelusta tai vastaavasta.
 
Viimeksi muokattu:
Heihei,

päivittelen vain harmillisia uutisia, että tämän aamuinen (dpo 14) Clear Bluen testi oli puhdas nega. :headwall: Ensi kierrossa en kyllä aio intoilla tipan tippaa ennen kuin kuukautiset on myöhässä. Se on niin turhaa ja menee energiaa ja yöunet :ashamed: Nyt en tosiaan tiedä, olisko menossa kp 7, tosin ilman clomeja, eli ei taas tiedä, milloin kuukautiset tulevat vai tulevatko ollenkaan ilman teroja. Tai vaihtoehtoisesti kunnon kuukautiset tulee tässä parin päivän sisään, ja ne viimeviikkoiset olis jotain muuta. Lähden loppuviikoksi reissuun, joten palataan asiaan ensi viikolla. Kaikille teille muille tsemppiä - se piristäisi jos jollain muulla kävisi flaksi!
 

Yhteistyössä