Clomifen

Heido! =)

No nyt ollaan menossa siis siinä että munatorvien aukiolotutkimus on tehty ja torvet on auki. Prolaktiini ok. Simppa tutkittu. Määrä hyvä, liikkuvuus kohtuullinen. ;) oli onneksi kaikki aika hyvin, eikä mitään hälyttävää ollu.

Mulla ollu terot käytössä jonkun aikaa. Eilen oli ensimmäinen juttelu käynti polilla. Lääkäri oli kiva ja kaikki meni hyvin. :heart:

Määräs nyt 4kk clomifenin. Alotetaan yhellä tabletilla, ultrataan heti että auttaako ja jos ei auta niin nostetaan 2 tablettiin. Mitä sanotte? Kuulostaako ihan järkevältä? Lääkäri kysy että oltasko heti haluttu alottaa järeämmät konstit, mutta päädyttiin kuitenkin tähän. Jotenkin ei osannu edes mitään sanoa kun ei tiedä mistään mitään. Kaikki on uutta ja pelottavaa. Hiv kokeet otettiin jo valmiiksi.

Mulla just nyt loppu menkat ja ajattelin yhen kuurin syyä seukki kuussa teroja että saan menkat alkamaan ja syön sitte eka satsin clomeja. Mutta haluaisin nyt kysyä kun se lääkäri kirjotti mulle clomi reseptin ja tossa reseptissä lukee että 1tabl/vrk kierron 3.-7. päivä. Eli ymmärtäisin sen niin että 3 päivä menkoista alan syömään sitä ja syön 5 päivää. Eikö niin?

Mutta sitte kun sen jälkeen piti mennä hoitajan luo, kun hoitaja sitte anto aikaa ultraan sun muuta, niin se anto samalla tietoa ja ohjetta tuosta clomifenista. Se sano että lukekaa tarkkaan. No nyt niissä ohjeissa lukee että Clomifen hoito annetaan viiden päivän jaksoissa, alkaen 3.-5. päivä. Ja tuosta mä siis ymmärtäisin niin että menkoista alotetaan 3 päivä ja syyään siis vaan 3 päivää.?! :headwall: Osaako joku auttaa? Mä oon ihan ulalla tän kanssa?! :|

Ja sitte vielä semmosta että onko teillä kokemuksia tästä clomista? Tulitteko raskaaksi? Montako tablettia otitte? Oliko pahoja sivuvaikutuksia? Auttoiko ollenkaan?

Tää palsta on niin ihana kun täältä voi kysellä. Mua jotenkin pelottaa ja jännittää kun kaikki on uutta. :ashamed:

Kiitos todella paljon jos joku viittii vastata!
Lähettelen täältä kaikille plussasäteitä! :heart:
 
Ymmärrän tuon niin, että se clomifen voidaan aloittaa joko kierron 3. tai 5. päivä, lääkärin erillisen ohjeen mukaan. Yleensä sitä syödään joko välillä 3.-7. tai 5.-9. Mulla aloitettiin kierron 3. päivä ja söin viisi päivää eli 7. päivänä otin viimeisen tabletin. Mulla ei vastetta tullut yhdellä tabletilla, joten siirryttiin kahteen. Taustalla PCO ja ovuloimattomuus. 2tbl:n annostuksella ovuloin, mutta neljässä kotiyrityskierrossa ei tärppiä tullut. En saanut koskaan pahoja sivuoireita clomeista, kohdun limakalvokin oli aina hyvä tai erinomainen.

Inssikiertoon otettiin clomien lisäksi Menopur-pistokset, Pregnyl-irrotuspiikki ja luget luteaalivaiheen tueksi. Siitä sitten alkoi tämä raskaus, nyt viikkoja tasan 11.
 
Pantalaimon
Kiitos vastauksestasi
Ihana kuulla onnistumisestasi!! :heart:

Lääkäri sanoikin että jos clomifen ei auta niin alotetaan pistokset.

Mutta katotaan nyt ensin tämä clomifen. Jospa se jo auttais :) ! Toivoa on!
 
Mää söin kans clomeja yhden tabletin + teroja, mut ovista ei tullut. Annos nostettiin kahteen tabelttiin ja sain kuin sainkin oviksen, josta sitten heti plussasin. Rv 6 näkyi ultrassa pieni ja syke, mutta rv 12 ultrassa ei löytynyt kuin tyhjä pussi, joten raskaus oli menny kesken ja jääny tuulimunaksi :'( Clomeista ei kauheasti sivuvaikutuksia tullut, hieman kuumia aaltoja.
Nyt vain odotellaan gyneltä lupaa aloittaa uudestaan tuo hormoonihoito ja toivotaan parasta. Kovasti tsemppiä yrityksiin!! =)
 
Alisa84
Voi että otan osaa! :hug: Mutta ainakin se clomi siis auttoi sinut raskaaksi ilmeisesti. Toivon sydämeni pohjasta ettet joudu enää kärsimään ja seuraavalla kerralla onnistuu ja pysyy loppuun asti!

Mulla alkaa kuukauden lopussa menkat ja sitte alotan sen clomin. Ei malttas enää ootaa. Ei tässä auta muutako ootella ja toivoa ja rukoilla että siitä saataisiin apu!

Tsemppiä ja jaksamisia!
 
Heippa vielä!
Piti tulla uudelleen kirjottelemaan kun stressaan ja mietin ihan jatkuvasti näitä vauva asioita.
Viikon päästä clomifenin alotan. Jännittää ja jotenkin pelottaa kaikki! koko sydämestäni toivon että tästä saataisiin apu. Pelkään että joudun pettymään. Pelottaa etten koskaan tuu raskaaksi. Pelkään että mitä mielellä tapahtuu. Onko sitä tarpeeksi vahva?!
Voi kun tämä auttaisi mahdollisimman pian.
Näen jatkuvasti vauvoja ja raskaana olevia ja se satuttaa!! Luen täältä näitä juttuja jatkuvasti ja muutenkin netistä kattelen että onko clomit auttanut ja monella onneksi on.
 
Niin tuttu tunne. Sitä alotti koin positiivislla mielellä, mut sitte ku se yhden tabletin annostus ei auttanutkaan, niin vaivuin synkkyyteen. Oli tasan yksi mahdollisuus, kahdella tabletilla saada ovis. Jos sitä ei olisi tullut tuolla annostuksella, oltaisiin kai siirrytty järeämpiin aseisiin.. Itse myös aina selannut kaikki mahdolliset keskustelut läpi ja hakenut "tilastotietoja". kovasti tsemppiä kuumeiluun ja kamalasti plussaonnea! +++ :whistle:
 
Mulla on nyt kolmas clomikuuri takana, yhdellä tabletilla olen ollut kokoajan koska joka kuussa on tullut ovulaatio, ekassa kierrossa jopa 2. Alussa oli kyllä tosi kovat odotuket clomien suhteen, varsinkin kun näki ekassa ultrassa ne 2 isoa follikkelia, mutta pettymys on ollut suuri kun ei ne ole vielä auttaneetkaan :( Aukiolotutkimus oli nyt viikko sitten ja ovulaatio eilen. Saa nähdä miten tässä kuussa käy. Miehen simpat on ihan o.k, mutta ei mitään valioluokkaa..
 
Täällä olen nyt kahdessa kierrossa syönyt clomeja, aloittanut kolmantena kiertopäivänä. Molemmissa kierroissa olen luultavammin ovuloinut.. tai näin on näyttänyt tikkutestit.

Onko normaalia, ettei ole ultrattu kertaakaan clomikierroissa? Näin meillä nimittäin.. :|
 
Meilla reilu pari vuotta yritysta, kaikki (?) testit tehty ja toistaiseksi ei mitaan selitysta lapsettomuuteen. Aloitin just eilen clomit, suoraan 2 tabletin satsilla. En tieda onko naista sitten apua kun ovulaatiossa ei pitaisi olla haikkaa...

Naita pitaisi 3 kuukautta syoda putkeen, sitten siirryttaisiin piikkeihin pari kuukautta ja sitten keinohedelmoitys vikana (toivottavasti ei tarvi menna niin pitkalle).

Kylla mulla on 2 ultraa per kierto maaratty. Eka 9-12 kiertopaiva ja toka 20 kiertopaiva.

Tiedan tarkalleen milta susta tuntuu Sandraana vauvojen ja mammojen nakeminen... Mulla jopa vauvalehti mainokset kuristaa kurkkua.
Ei saa kuitenkaan viela menettaa toivoa, kylla se oma pikkunen meillekin sielta tulee !!!

Tsemia kaikille !!!
=) =) =)
 
Itsellä on nyt takana eka Clomi kierto ja ylihuomenna ultrassa tietää onko mitään tapahtunut.
Meillä yritystä takana jo melkein 2 vuotta ja nyt on vihdoinkin asiat lähteneet rullaamaan. Miehen simpat on kunnossa, määrällisesti vähäistä, mutta laadukasta tavaraa =)
Itsellä lievää PCO:ta ja ongelmana on ovuloimattomuus, joten nyt on toiveet korkealla Clomien suhteen. Toivottavasti en tule pettymään!
 
Heido!
Kiitos kaikki ihanista vastauksista! Piristi ja helpotti oloa ! On tämä vaan välillä niin vaikeaa..
Mulla alko menkat tänään ja on näitä odotettukin :) eli 3päivää ja alotan clomin. Menis nyt aika vaan nopeampaa! :) Eli alotan siis varmaanki kolmantena päivänä, tänään alko menkat ja siis ylihuomenna nappaan eka clomin,eikö niin? :headwall: tollo olo välillä! Mä en ottanu edes teroluttia enempää apteekista vaikka lääkäri kirjottikin varulta reseptin.Ajattelin eka kokeilla jos pääsis ilman teroja alotteleen vihdoin ja viimein. Eli tämmöstä täällä. Toivottavasti nyt onnaa. Olisin kyllä maailman onnellisin!! Oikein paljon tsemppiä kaikille!
Mizze, joko kävit ultrassa.. Mitä sanottiin? Soitan itsekkin huomenna ja varaan seurantaultran.
 
Heippa!

En nyt tiedä kysynkö oikeesta paikasta, mutta kun teillä on noita clomeja ollut käytössä niin josko osaisitte vastata. Meillä yritystä nyt vuoden verran, kierto mulla epäsäännöllinen e-pillereiden lopettamisen jälkeen; 56 pv, 65 pv, sit teroilla 27, 23 ja 26 pv, sit luomuna 127 pv ja nyt menossa kp 5. Olen käynyt työterveyshuollossa, sain lähetteen vaan naistentaudeille. Varasin ensi viikoksi ajan yksityiselle gynelle ja toivoisin sieltä saavana reseptin teroista ja clomeista. Nyt aloin kuitenkin miettimään että määrääkö se lääkäri yksityiseltä mulle niitä? Mitään tutkimuksia meille ei ole kummallekaan tehty, ovulaatiota koitin noissa ekoissa luomukierroissa tikuttaa -> tuloksetta. Nyt on vielä kesä tulossa niin ei kunnallisella puolella tapahdu mitään joten toivoisin niin kovasti että lääkkeet tuolta yksityiseltä saisin! :)
 
Mä ainakin ihan yksityiseltä sain reseptin.. ultralla se katto vuoden tuloksettoman luomuyrityksen jälkeen,että ei merkkejä ovulaatiosta...eikä sen puoliin mitään ovis-oireita ollu laisinkaan. Eli ei muakaan sen paremmin tutkittu millään verikokeilla tai aukiolotutkimuksilla..eikä miestä oo tutkittu.. toisesta clomikierrosta tuli marraskuussa plussa,joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen km, joka todettiin rv 12.. Nyt uutta yritystä taas clomien voimalla. Ekaa kiertoa nyt syön niitä, kp 3-7 annostuksella 1/vrk, mulle näyttäis olevan tuo minimi ihan riittävä annostus! Tänään nimittäin kp12 seuranta ultra ja toisella puolella follikkeli 26mm ja toisella 16x18mm eli minä hetkenä hyvänsä.. :heart:
 
Ihan unohdin tänne päivittää tietoja!!
Kävin tosiaan ultrassa maanantaina ja lääkäri oli sitä mieltä, että nyt olisi hyvät mahdollisuudet ovuloida tässä kuussa =) Oli parikin suht kypsää follia näkyvissä, mutta yksi oli selkeästi johtaja ;) Nyt sitten tikutellaan (tuskaista odottamista!) ja jännitetään saapuko se ovis vai ei... Nyt on jo kp 14, eikä vielä ole tikussa muutosta..

 
Heido Naiset! Kiva kun tänne on oikeasti jo syntynyt keskustelua! Huippua!
Tulin itsekkin päivittelemään tänne taas.. :)
Elikkäs nyt oon ihka ekakertaa clomeja syönyt siis 3pv. Vielä 2 pv ja sit on yks kuuri syöty. Seuranta ultra varattu kp 12. Mulla teroilla kierto 27päivää.. Ilman teroja ei menkkoja tuu ollenkaan tai jos joskus sattuu tulemaan niin 3-6kk välein. :eek: Mutta joo nyt siis clomit käytössä ja suuret odotukset. Ikinä koskaan en oo tikutellut ovista. Mä en jotenkin oo jaksanu/osannu/muuta.. Katotaan nyt miten käy.
Mutta asia on nyt niin että kun alotin clomin nii heti samana päivänä tuli oireita. Päänsärkyä, ärtyneisyyttä ja VÄSYMYSTÄ! Voiko olla mahollista että niin pian? Ja sitte semmonen että mulla ei kestäny menkat kuin 3 päivää ja vuoto oli paljon niukempaa kuin koskaan ennen :| Oon tosi ihmeissäni ja mietin että mitä tää nyt on?
 
sandraana: Mulla ei oikeastaan ollut clomeista mitään erityisiä oireita, yhtenä iltana oli vähän kuumia aaltoja. Mulla kanssa sama ongelma kiertojen kanssa, ilman teroja ei tuu vuotoa ollenkaan tai sit tosi pitkällä välillä!

Perjantaina tikutin oviksen (kp15) ja illalla oli aivan hirveät kivut vasemmalla puolella alavatsassa :( Tosin toivon, että kivut olivat vain muniksen irtoamista :D Nyt onkin sitten edessä odottelua, tapahtuiko mitään vai tuleeko uusinta clomien kanssa.. Toivottavasti tärppäs B)
 
sandraana mulla tuli kans jo ihan heti ekan tabletin jälkeen kuumat aallot kesken työpäivän ja mahoton väsymys ja ketutus alko kyllä siinä samalla ekoina päivinä.. ne sitten onneks kyllä loppukin kun olin viimesen pillerin ottanu.. onneks. ja mulla kans nyt viimeset menkat kesti 2ja puol päivää.. tein oikein raskasutestinkin ennen clomien alottamista,kun niiin todella niukat oli mnekat. Tietenkin se oli nega,mutta oli ihan pakko varmuuden vuoks testata.. Jostain olen lukenu,että niukat mennkat vois olla merkki ovuloimattomuudesta, eli mun kohdallani varmasti just näin.

Peukkuja,että clomit tuottais tulosta! Itse kullekin! :heart:
 
Kiitos vastauksista. Tuntuu että oon ainut tän epäsäännöllisen kierron kanssa. Mutta ihana tietää että on muitakin jotka kamppailee tämän asian kanssa että ei oo ihan yksin ja saa vertaistukea. Vaikka tottakai toivon, että teillä menkat säännöllistyy!

Mizze77 voi kunpa tärppäis! Olen hengessä mukana :heart: Ja tosiaan että tärppäis meillä kaikilla!

Murmelin Ei mulla koskaan ennen oo tullu tämmöstä että menkat kestäis vaan 3päivää. Johtuu kai sit näistä clomeista.

Osaatteko sanoa vaikuttaako nuo clomit muuten kierron pituuteen.. Esim jos mulla kierto 27, voiko kierto tämän eka clomi kuurin jälkeen olla paljon pitempi.. ? Haluan tietää etten heti innostu ja luule olevani raskaana jos menkat ei tuukkaa normaalisti.

Entä miten te jotka syötte teroja ja clomeja saman aikasesti. Alotatteko aina uuen tero kuurin vai tepsiikö clomi ja teron voi jättää pois?! Mistä sen tietää millon alotetaan uus tero kierto vai alotetaanko ollenkaan? Oon ihan sekasi näitten asioitten kanssa..
Jaksamisia kaikille :hug:
 
Moikka! Ihan uutena tänne kirjoittelen, kun samassa veneessä ollaan. Kohta kaksi vuotta takana yritystä, akupunktiot, lämmönmittaukset, ovulaation toistuvat tikutukset, parit simppatutkimukset, johtimien aukiolotutkimukset, kierron seurantaultrat, useat verikokeet/hormoonimääritykset, yksi inssi ja homeopaattinen hoito koettu sinä aikana. Mitään vikaa ei ole löytynyt, simppojakin on paljon ja liikkuvia, mutta ei tosin ihan valioluokkaa. Kierto on säännöllinen, vuoto melko runsasta, pientä väliturhuttelua usein viikkoa ennen menkkoja, ovuloin säännöllisesti (usean tikutuksen ja seurantaultran perusteella).

Hiljattain siirryimme yksityiseltä kunnalliselle puolelle ja ensitapaamisen tuloksena mulle määrättiin clomit. Osaisitteko yhtään arvioida, mitä niillä yritetään saada aikaan? Yksityinen gyne nimenomaan sanoi, ettei hormonilääkitystä kannata aloittaa, koska ovulaatio säännöllisesti tapahtuu ihan luomuna. Vähän häiritsee... Nyt siis meneillään kp 6 ja clomeja olen popsinut 4 päivää. Unettomia öitä, mielialan heilahteluja, koko ajan jano (voi olla tietty nämä helteetkin :) ) ja pieniä tuntemuksia alakerrassa, ei siis mitään vakavampaa sivuoireilua ainakaan tällä yksi pilleri päivässä-annoksella.

Onnistumisia toivottelen kovasti kaikille ja tosi kiva, että tällainenkin ketju on olemassa, missä voi jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa!
 
Halusin tulla tsemppaamaan teitä kaikkia, kun tämän ketjun huomasin :heart: . Meillä oli syksyllä 2007 sama tilanne kuin useammilla teillä. Ehkäisy oli jätetty pois jo keväällä, mutta kuukautisia ei tullut ollenkaan ja kiertoa koitettiin käynnistää primoluteilla. myöhemmin mulla todettiin PCO, mutta munatorvet oli kuitenkin auki. Sain siis clomit ja marraskuussa 2007 sitten niitä ensimmäisen kerran söin. Me oltiin onnekkaita, vauva ilmoitti tulostaan heti ekalla kierrolla. Nyt meillä on maailman suloisin 9kk vanha poika! Se oli todella raskasta aikaa ja todella toivon jokaiselle teille voimia ja kärsivällisyyttä jokakuukautiseen miettimiseen ja jopa pettymiseenkin. Eihän sekään myöskään kivaa ole, että joka kuukausi ronkitaan ja katsotaan tilannetta..Mutta toivottavasti voin rohkaista teitä ja tuoda toivoa tällä meidän tarinalla! Viime viikolla kävin gynellä rutiinitarkastuksessa ja rakkuloita on edelleen, joten saa nähdä, otammeko clomit käyttöön myös ensi kerralla, kun lasta yritämme.

Relish: en tiedä, miksi sinulle on määrätty clomit, koska niiden tarkoitus on juuri kasvattaa munarakkuloita ja näin ollen saada ovulaatio aikaan. Eli niitä määrätään useinmiten ovuloimattomuuteen. Kannattaa varmasti vielä varmistaa lääkäriltä, miksi hän niitä määräsi.
 
Minnamaria
Uutena tanne kirjoittelen, toivottavasti mahtuu sekaan. Mulla noita clomifen-tabletteja tuli syotya 2 kuuria ja tuosta toisesta sitten raskauduin. Kaytiin just tanaan ekassa ultrassa ja viikkoja on nyt 7 eli viela kovin alussa ollaan. Joka tapauksessa kylla niillakin tarppaa, joten onnea sulle matkaan Sandraana87! Mullakaan nuo clomit eivat aiheuttaneet kovin pahoja sivuvaikutuksia, kuumia aaltoja ja yohikoilua tuli jonkin verran, mutta siinapa se sitten olikin. Toivottavasti kaikki menee tasta hyvin eteenpain! Plussatuulia kaikille!
 
Dica ja Minnamaria! Ihana kuulla! ONNEA PALJON TEILLE KUMMALLEKIN :flower:
Oikesti helpottava kuulla että muutkin kamppailee samojen asioitten kanssa ja vielä on onnistunutkin :heart: Mulla katotaan ylihuomenna että onko ovulaatio tapahtunut.. Jännittää! Pitää kai alkaa pupuilemaan, että onnistuis.. :LOL: Mä itkisin ilosta jos heti ekalla tärppäis. Voi että toivon!! Ihana tosiaan oli kuulla teidän tarinoita. Onnea kaikille ja + onnea! :)
 
Kiitos sandraana87, mukava kokea uutena tervetulleeksi :wave:

Tuhannet kiitokset ja oikein paljon onnea teille onnistuneille! Nämä ovat aina kaikkein parhaita ja kannustavimpia uutisia. Hienoa, että jaksatte niistä tänne kirjoitella. Vaikkei tämä nyt Clomifeniin liitykään, niin pakko kertoa: Sain juuri hetki sitten kuulla, että pomoni on yllättäen raskaana pitkän yrityksen jälkeen, kun lääketieteellinen toivokin oli jo menetetty! Ihmeitäkin siis tapahtuu, toivottavasti "taikasäteet" leviävät tätä kautta teille kaikille - tartuntahalaus: :hug: Lisää vaan tarinoita tänne, niin saa aikaa mukavammin kulumaan ja toivoa kasvamaan.

Tänään ollut omituista vihlontaa alavattalla (nyt siis eka clomikierto menossa ja kp. 8). Viikonloppuna alkaa oviksen metsästys ja sitä myöten pupuilu meilläkin - villi viikonloppu tiedossa :LOL:
 

Yhteistyössä