Clomifen

gyne-reissu takana, ultralla katottiin munasarjoja ja siel oli yks kookas munasolu pian valmiina. Vaikka en nyt oo ees glomeja ottanut. Kiva, et välillä toimiin ilmankin. Ja nyt pitäs tikuttaa, et millon on ovis,.yks iso probleema kyl on , mies lähtee reissuun huomenna, ja on pois melkein vajaa viikon. Ovis tulee todennäköisesti maanantaina (tai tiistaina), ja oon lukenu, et siitiöt voi elää jopa 72 tuntia sekstailun jälkeen odotellen ovulaatiota. Huomenna ei oo mahista pupuilla, ennen miehen lähtöä, ei ainakaan tiedetä, et mihin laitettas noi lapset siks aikaa. joten tänä iltana viimeinen mahis. jotenkin kyllä epäilen, että ei taida meillä kyllä siittiöt jaksaa odotella mun ovista maanantaihin tai tiistaihin saakka :LOL:

Gyne laittoi mulla kans lähetteen labraan progesteroni-koetta varten. Lähete ois ihan mun omaan tk:hon ja lääkäri oli hieman epäileväinen, että rupevatko edes tekemään tota testiä siellä... no niin tuskinpa onnistuu, oon jo ihan pessimistinen sen suhteen. Mut soittelenpa varalta ja kyselen kuitenkin.
 
Kerroin aiemmin tällä viikolla oireistani... Tiedättekö ihmiset ihanat mitä, oireet olivat kuin olivatkin raskausoireita! =) Kuukautisten piti alkaa kuluvalla viikolla, jonka jälkeen tarkoituksena oli aloittaa clomit, mutta eilen aamulla päätin tehdä testin, koska kuukautisia ei kuulunut.. Ja hitsit!!! 2 VIIVAA OLI TULOS!!! =) Mähän en sitä tietystikään kerrasta uskonut, vaan työpäivän jälkeen hain toisen testin! Mutta uskottava se nyt on -> siihenkin se tuplaviiva tuli! =)

Eilen oli soittoaikakin lääkärille, koska kävin viime viikolla verikokeissa. Lääkäri kertoi minun ovuloivan aivan normaalisti ja ihmetteli kovasti toisen lääkärin määräämiä clomeja.. Tätä se on, kun joka kerta on eri lääkäri! :/ Mutta iloinen lääkäri puolestamme oli, innostui aivan; "sehän on sitten luomuvauva!" =)

Toivotan teille kaikille aivan hirveänkauheanmahdottoman paljon tsemiä ja jaksamista taistoonne! Toivottavasti kaikki saadaan oma pieni käärömme vielä! :heart: Mua pelottaa kovasti vielä keskenmeno.. Mutta toivotaan nyt kaiken menevän hyvin!

Sydämestäni toivotan kaikille hyvää jatkoa ja onnea matkaan. Siirryn keskustelemaan toiselle osastolle.. :flower: :flower:
 
Tänään tikutin aamulla oviksen :D Eilen illalla kerittiin onneksi pupuilemaan, koska tänään on ollut niin kiire, että ei oo ollu madollista!! :ashamed:

Sain juuri äsken kuulla, että taas yksi meidän kaveri pariskunta odottaa lasta ja jälleen kerran oli vaan hymyiltävä iloisesti toisten puolesta :'( Miks meidän aika ei voisi olla jo??? :headwall:
 
sama täällä Mizze, mä just tikutin oviksen ja eilen pupuiltiin (tai oikeestaan tänä aamuna, herätin ukon aamuyöstä)...toivottavasti tästä tärppäis.
Pidän peukkuja mizzelle ja itelleni ja kaikille muillekin täällä.
 
mun pitäis varata aika labraan sokerirasitukseen ja lääkärille soittoaika. Sitten sais kai alottaa clomifenit. Isännällä ihailtava asenne että kyllä se ekasta kerrasta tärppää..minä en usko moiseen lottovoittoon..kun ei oo 7 vuoden aikana osunu niin luulen että nytkin sitten syödään muutama clomi kuuri ja inseminaatio on myös lääkärin ajatuksissa. Tai oli jo alkujaan clomit + inseminaatio mutta kokeillaan aluksi pari kiertoo pelkän clomien kanssa..hermoja rassaa..kierto on muutenkin pitkä niin sitten pitäs sitä ovulaatiotakin metsästää.. testejä on kotona nyt 12 täytyy jossain kohtaa varmaan ostaa lisää..ihanaa kun syksy tulee niin voi neuloa pitkästä aikaa taas.. kesäsin olen huono neulomaan. sais näitä ajatuksiakin välillä muualle.
 
Täällä taas tyhjää täynnä :'( . Menossa kp. 2 ja huomenna alkaa viimeinen clomi-kierros. Siihen yhdistetään inssi, ellei sitten satu lauantaille. Sitten varmaan vaan luomuna mennään. Onko muuten kellään tietoa, jos tosiaan sattuu niin, että ovis on lauantaina, niin tehdäänkö tarkistusultra vai voidaanko ihan huoleti pupuilla autuaan tietämättöminä, montako johtofollia on clomit kehitelleet?

Tsemppiä ja peukkuja kaikille piinailijoille!
 
mahtuuko mukaan kirjottelemaan?nyt tuli se hetki, kun tuntuu, että on pakko saada vertaistukea...
ensimmäinen clomi-kierto lopuillaan(kp29), kierron pituudesta ei mitään tietoa, kun sitä on aiemmin ylläpidetty lugesteronilla.mutta niitä lugeja ei siis määrätty tähän kiertoon ollenkaan.tein toissa päivänä negatestinkin, kun menkkamaha on melkein joka päivä kipeä.jokohan saan rueta heittämään kirvestä kaivoon...?
tässä kaupungissa ei ultrata munasolujen kehittymistä ollenkaan.sentään progesteroniarvot katotaan verestä, mutta nekin vastaukset saa vasta parin viikon päästä.
turhauttaa! :headwall:
 
Tervetuloa joukkoon vadelma!

Ihanaa keisari, kun piinaillaan samaan aikaan!! :wave: Toivottavasti nyt onnistutaan molemmat :hug:

Relish olen itsekin miettinyt samaa, että miten sitten toimitaan jos ovisplussa on viikonloppuna ja olis inssiin mentävä?? Itsellä on enään yksi clomi satsi jäljellä ja jos ei olla onnistuttu, ni inssiin on matka... Mulla kun noi ovikset ei oo osunu yhtenäkään kiertona samalle päivälle, ensin kp15, sitten kp18 ja nyt kp14!! :ashamed:
Vaikuttaako se mitenkään, onko hoidossa yksityisellä vai kunnallisella??

Ei muuta, kun lykkyä meille kaikille, yhdessä tästä selvitään :D
 
:wave: vadelma

Relish samaa :headwall: täällä..kp 2 myös menossa ja huomenna neljäs clomikierros... Otatteko muuten clomita aamulla vai illalla? Mä oon ennen ottanu aamulla,mutta viimeks kokeilin illalla, oli hiukan vähemmän töissä paha-olo-hiki-aalto-kohtauksia.. vaikka samapa tuo kai sitte, vaikka ottais keskellä päivää ja päällään seisoen, sama lopputulos niillä kuitenkin..eli menkat :headwall:

Mulla on jo puhelinnumero valmiina kattottuna sinne missä oon yksityisellä gynellä käyny, huomenna soitan ja pyydän laittaan sen lähetteen tarkempiin tutkimuksiin jo heti, en mä enää jaksa tätä... jos mulla onki putket tukossa? tai ukolla huonoa kamaa simpat.. mistä sen tietää,jos se viimevuotinen tärppi olikin joku ihmesattuma.. sen takia näitä siis vielä kokeillaan,kun kerran on saatu raskaus alulle clomeilla.. sinänsä kyllä luulis sen ainakin teoriassa olevan vielä uudelleenkin mahdollista..

Ja kunnalliselle puolelle kai, se sen lähetteen tietty tekee, pirkanmaalla asustellaan, onkohan tonne TAYsiin kamalan pitkät jonot..tai on kai tietysti... onko teistä kukaan siellä asiakkaana?
 
mizze: Miten pitkiä sulla on kierrot olleet? Mulla ollut 29-31, eli nyt ois piinapäivät ens viikon lopulla, la,su, ma. Mulla kyl aina ennen menkkoja tulee vatsakipuja ja kouristuksia. Nyt ensin piinailen sit niitä, jos ei ens ke tai to ala tulla menkkakipuja, sit kyl jo teen raskaustestin jo enneku menkkojen pitäs ees alkaa. Mut jos vatsaa nipistelee, ni se on sit siinä....pettymys.
Mullahan on aika alussa nää yritykset, siksi varmaan oon vielä niin toiveikas, aina odotan ovista innolla ja sit seuraavat viikot oon toiveikas, kattelen vauva-jutskuja ym. ja sit ku ei tärppää, ni yritän laittaa muut asiat vauva-jutun edelle, yritän innostua harrastuksista, työstä ym ja onnistunkin ja saan painettua taas sen vauvahaaveilun taka-alalle.
Mun gyne oli sitä mieltä, et nyt ku oon glomi- tauolla, ni sit sen jälkeen söisin vaan enää pari kertaa glomia, ja sit pitäs kuulema miettiä jo muita keinoja. Ihmetteli, et no miten ei oo tärpänny, jos mulla kerta on ollu niin vahva tulos ovistilullakin ja ollaan yritetty just oikeeseen aikaan. Eiköhän luulis kokeneen lääkärin nähneen uransa aikana vaikka ja mitä. Mä olen kyl vähän ihmeissäni, et miksi pitäs jo näin aikaisin luovuttaa ton glomin suhteen? Varaan kyl ens kerralla ajan jollekin toiselle lääkärille. Joka on vähä optimistisempi.
Jos meillä ei tärppää glomilla, niin sit jätetään raskaushaaveet unholaan, ei aleta tutkimaan miehen simppoja, (tiedän, että mies ei siihen suostus!) eikä mitään pistoshoitoja mulle.
Tällasia mietteitä tänään.
 
Rohkaisenpa minäkin mieleni ja kirjoitan tänne clomilaisten palstalle... Itselläni on ensimmäinen clomikuuri takana (kp 3-7) ja ovulaatiota odotellaan. Kärsin pco:sta ja menkat hävisivät n. 1 v. sitten kokonaan kun lopetin e-pillerit. Sain teroluteja, mutta ne tehosivat vain sen 3 kk:n kuurin ajan. Nyt olemme yksityisellä puolella hoidossa ja tähän mennessä on käynyt ilmi, että miehessäni ei ole vikaa, vaan vika on minussa ja nimenomaan tuo ovuloimattomuus on se ongelma. Perjantaina pitäisi aloittaa oviksen tikuttelu ja se ahdistaa jo valmiiksi...

Tänään kävin follikkeliultrassa ja siellä möllötti lukuisia pikkupalleroita pco-maiseen tyyliin ja sitten löytyi yksi johtofollikkeli, joka sekin oli aika pieni, 11 mm. Nyt on kp 11. Voikohan senkokoisesta vielä kehittyä kunnon munasolu? Onko kellään kokemuksia? Kohdun limakalvokin oli kuulemma ohut. Lääkäri sanoi, että kaikki on mahdollista, mutta ei kuulostanut ihan täysin vakuuttuneelta... (ainakaan minun, ikuisen pessimistin mielestäni) :/ Kierron pituudesta ei ole hajuakaan, paitsi terojen yhteydessä, jolloin se on ollut 27 pvää, joten en oikein tiedä, missä vaiheessa ovis edes on odotettavissa.
 
Mytty-81 Mulla kierron pituus n. 28 ja ovis ollu aina 12-14 päivänä. Muihin kysymyksiisi en valitettavasti osaa mitään kommentoida, mutta täällä on paljon tietoa ja kokemusta, joten etköhän saa vastauksia muihinkin mieltäsi askarruttaviin asioihin :) Positiivista mieltä sinne, kyllä se munis sieltä saadaan kasvamaan!
 
keisari: Mulla on kanssa ollu kierrot samaa luokkaa kun sulla. Jotenkin en nytkään uskalla olla innokkaana odottamassa, jos vaikka tämä kierto olis onnistunu, ku aikasemmat ei oo... Mut toisaalta pitäis vaan ajatella positiivisesti ;)

Meillä joutu mies heti ekan lääkärikäynnin jälkeen viemään purkillisen vipeltäjiä syynättäväks... Eipä tuo niin ilonen asiasta ollu, mut ilmeisesti ei halunnut vastaankaa laittaa :LOL:
 
Täällä taas vatsaa nipistelee menkkojen merkiksi. :headwall:

Mizze77: Meillä ei miestä oo tutkittu, koska tiedetään, että vika on minussa, jo teininä mulla todettiin PCO ja et vauvat on hyvä hankkia mahdollisimman nuorena, vanhempana ei välttämättä enää tärppää.
 
Harmi, jos alkaa olla menkkojen merkkejä keisari :'(
Mulla ei toistaseks oo ollu mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen... Tuskin kumminkaan tärppäs tästäkään kierrosta :headwall:

Meilläkin oli ihan selvää, että vika on minussa (pco), mutta ilmeisesti meillä meni mies siksi heti testaukseen, koska olen kerran raskautunut... Miehellä oli kaikki kunnossa, joten sitten jatkettiin minun tutkimista.. Munajohtimet on auki ja prolaktiini arvot (vai mitkä ne oli?) on ihan hyvät, ei vaan siittiöt löydä mun muniksille :LOL:
Vähän kyllä jännittää, et mikä on seuraava vaihe, jatketaanko clomeja vielä vai mennäänkö inssiin... Ja jäädäkö julkiselle vai vaihtaako yksityiselle...
 
Mytty-81:piti tulla tuolta toisen pinon puolelta kommentoimaan, kun kuulosti niin kovin tutulta. Mullakaan ei ollut kp 11 tuon suurempaa johtofollikkelia, kp 16 (muistaakseni) sitten follikkeli oli kasvanut, mutta hitaasti ja limakalvokin liian ohut. Mutta kp 21 sitten follikkeli olikin melkein tuplannut kokonsa (mulle tosin kasvoi ihan valtava melkeen 35mm folli) ja samaten limakalvo lähes tuplaantunut. Tämä oli siis mulla eka clomikierto 1tbl/pv. Eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon ;)
 
Se siitä sitten taas, vuoto alkoi eilen :'(
Viimeinen clomisatsi käyttöön huomenna ja ens viikolla pitäs mennä vielä follikkeliultraan ja sit varmaan saan ohjeistuksen inssiin... Kyllä tämä jatkuva epäonni syö mieltä :headwall:
 
Hei kaikki!

Mizze77, oon tositositosi pahoillani! Luin kaikki nämä viestit, mitä olette kirjoitelleet ja tuntuu pahalta, kun joudutte pettymään...voimia!

Oli pakko liittyä teihin myös, on ihana jakaa näitä kokemuksia. Toki, minulla ei ole vielä mitään muuta jaettavaa kuin vain se, että olen aloittamassa clomi-kuurin, jos ei nyt tällä kertaa ihan omin avuin tärppää. On aika epäluotettava olo, että ilman apua ei meidän perheeseen tule lisää jäseniä... :/

Ollaan mieheni kanssa yritetty nyt reilu vuosi lasta. Kummassakaan ei ole mitään näkyvää syytä, ovullatio-ongelma siis todennäköisin. Mitään ei ole tapahtunut ja todennäköisesti ei ovulaatiota ole läheskään joka kuukausi ollutkaan. Aina ei ovulaatiotesti tosiaan ole vahvaa plussaa näyttänyt. Mulla on myös kaksi ihanaa isosiskoa, ja molemmilla on ollut ongelmia lasten saamisessa. Toinen tuli raskaaksi Clomeilla, toinen clomeilla ja inssillä. Molemmilla on nyt lapsia, toisella kolme, toisella jo toinen tulossa. :)

Me tosiaan haettiin apua yksityiseltä just siksi, koska uskon, että meillä tulee olemaan ihan samanlaisia ongelmia, ku siskoillanikin. Mua ei vielä oikeestaan pelota eikä turhauduta ollenkaan (vielä), mutta toki sitä ajattelee, että saako koskaan lapsia tai jos joutuu kovin vahvoihin hoitoihin..mutta en nyt murehdi etukäteen.

Tarkoitus siis ehkä joskus parin viikon päästä aloittaa clomit ja sitten kp:llä 11- mennään ultraan ja ssg-tutkimus tehään samalla. Ja sitten ovulaatiot arvioidaan ja kotitestein sen yritän saada näkymään. Sitten lopuksi se irroituspiikki. Sitten joko heti inssi tai ajoitettu yhdyntä. Me ei vaan vielä olla päätetty, että mennäänkö suoraan ekalla kierrolla jo inseminaatioon vai ei, mutta tod. näk. kokeillaan ensin ihan kotikonstein. ;)

Toivottavasti teille monelle käy samoin kuin sandraana87:lle. :heart: :flower:
 
Tänään on sitten folliutra edessä ja jännittää ihan älyttömästi, koska tämä on vika clomikierto!!!
Toivottavasti olis monta mahdollista hedelmöittyjää, jos vaikka pääsis inssiin jo tästä kierrosta... Ja sitten pitäs vielä toivoa että ovis ei ole viikonloppuna!

Pää hajoo tähän tuskailuun! :headwall: Mikäs muilla on tilanne??
 
Mytty 81 olisi kiva kuulla miten sinulle menee? tilanteeni on aivan samankaltainen kuin sinunkin. tänään alottekin 1 clomifen kuurin ja tulin täältä lukemaan millaisia sivuoireita ovat muille aiheuttaneet, vaikkakin sama se niille sivuoireille kunhan vain tulisi tulosta :)
 
No se eka clomikierto oli tulokseton. Johtofolli oli kuollut pois eikä munasolu loppujen lopuksi kypsynyt. :( Tein ovistestejä turhaan ja kp 17 menin uuteen ultraan, jossa asianlaita todettiin. Tässä kierrossa olen syönyt clomeja 2 tbl/pvä kp 3-5, eikä sivuvaikutukset ole olleet kovin pahoja. Yhden kerran heräsin yöhikoiluun ja päänsärkyä on ollut. Ensi viikolla kp 13 on seurantaultra, toivottavasti silloin olisi parempia uutisia kuin edellisellä kerralla! Tsemppiä kaikille! :wave:
 
Mulla ollu tässä clomikierrossa (2 per pv) aikamoista vuoristorataa nuo tunteet: :LOL: :( :kieh: on kaikki käyneet kääntymässä... Mutta onneks nyt jo takanapäin. Yöllä oli pari kertaa kuumia aaltoja. Mut siinä kaikki!

Kovin hitaasti nuo meikäläisen munasolut vaan kypsyy lääkkeistä huolimatta. Tänään kp 12 ja johtofolli 12 mm. No, pääasia että kypsyy. Ens viikolla inssiin :)
 

Yhteistyössä