Clomit kp 5-9, milloin ultra?

  • Viestiketjun aloittaja Ranja
  • Ensimmäinen viesti
Ranja
Eli tuossapa kysymys.

Vähän taustaa selventämään:
Mulla toinen clomikierto meneillään ja seurantaultra tehtiin kp 12. Ultrassa oli kaksi 9mm munarakkulaa ja lääkäri sanoi ettei toivoa juuri ole, liian pieniä kuulemma.

Tehtiinkö ultra liian aikaisin ja meillä olisikin vielä toivoa tässä kierrossa?!
Toiveajattelua voi olla, mutta kysynpä vielä teidänkin mielipiteen. Eilen tikutin vahvan viivan ovulaatiotestiin, mut kuitenkaan ei ihan yhtä vahva ku kontrolliviiva. Eilen oli kp 16.

Clomeillahan ovulaation pitäisi tulla 1-2vkon päästä viimeisestä pilleristä ja munarakkula kasvaa 1-2mm /vrk. Mun laskujen mukaan munikset ois voinu ehtiä kasvaa tarpeeksi suuriksi. Mulla taustalla PCO ja todella pitkä oma kierto, nyt käynnissä Teroluteilla.

On tää niin :/
 
Moi Ranja!

Mulla on toinen Clomikierto nyt menossa, otin 2 tabl. päivässä kp 3-7. Ylihuomenna on follikkeliultra kp 11. Lääkäri kyllä sanoi, että ultra pitäisi mulla olla kierron pituuden mukaan kp 13-14, mutta maanantaille ei ollut enää yhtään aikoja :\| Ajan antanut hoitaja sanoi, että voidaan tehdä kontrolliultra sitten ensi viikolla jos näyttää tarpeelliselta. Ekassa Clomikierrossa mulla oli ultra kp 13 ja muistaakseni senkin jälkeen tehtiin vielä parin päivän päästä uus ultra, mutta 1 tabletin annostus ei mun kohdalla ollut riittävä. Mulla kyllä lyheni kierto nyt Clomien ansiosta, joten toivon mukaan tämä kp 11 ei ole liian aikainen...Ei ole kiva ravata lekurissa kesken työpäivän ja vielä maksaa joka kerralla se 22 euroa...Mutta uskoisin, että kyllä kp 12 lääkäri jo näkee kasvaako munarakkulat tarpeeksi suuriksi, ja jos ei näe niin pyytää sitten varmaan kontrolliultraan. Oletko muuten hoidoissa yksityisellä vai kunnalla?
 
Ranja
Käyn yksityisellä ja ultrannut lääkäri vaikutti tosi epävarmalta. Mun ultra maksoi yli 80?, ja käynnin jälkeen oli kyl semmonen olo et ihan turhaan edes kävin.

Lähtiessä sanoi kuitenkin vielä, et tee raskautesti kolmen vkon päästä. Ja just oli sanonu ettei oo mahdollista raskautua tästä kierrosta!

Oli kyllä viiminen kerta sillä lekurilla.

Syön kans 2tbl/pvä, yhdellä pillerillä ei ollu mitään vaikutusta.
 
mie
syön clomeja kpvä3-7 ja ovuloin aina vasta 20päivän tienoilla,jopa 24 eli ei toivo todella ole mennyt vielä. Kontrolliultrassa minulle sanottiin että munis irtoaa sen viikon keskiviikkona mutta niin vaan meni sunnuntaille, että ei ne lääkäritkään kaikkea kykene ennustamaan ultran perusteella.
Sen haluan vielä sanoa, että älkää aloittako teroja ennen kuin olette ovuloineet, itse raskauduin heti kun siirsin terojen aloituksen vasta sinne kun olin pari päivää aiemmin tikuttanut ovulaation ja lämmöillä vahvistanut sen tapahtuneen, tottahan kierto hieman venyy mutta eihän keltarauhashormooniakaan pitäis erittyä ennenkuin munasolu on irronnut, ja keltarauhashormooniahan terot on, tällä menetelmällä olettaisin kyllä olevan paremmat mahikset raskaudellekkin kun annetaan kropalle mahdollisuus toimia Oman kiertosi mukaan, eikä sen mukaan mikä on ns.keskivertokierto
 

Yhteistyössä