clomit+ultra ovulaation jälkeen

Hei!

Onko kenelläkään tietoa pystytäänkö ovulaation jälkeen olevasta ultrasta näkemään montako munasolua on irronnut?

Mulla kävi niin, että Clomien seurantaultra on tänään kp 13, mutta ovistesti oli positiivinen kp 11 eli ovis luultavimmin ollut jo ultraan mennessä (aika vasta illalla). Mietin tässä vaan, että meneekö rahat ihan hukkaan tuohon ultraan jos eivät pysty näkemään miten Clomife on toiminut..
 
kun ainoataan sen että on irronnut ja senkin ilmeisesti aika hankalasti. Mulle kävi kerran vähän samallalailla ja lääkäri sanoi että ilmeisesti on irronnut kun näyttäisi että munarakkula on täyttynyt nesteellä, mulla kyllä näytti ovistesti silloin vasta seuraaana päivänä plussaa joten en tiedä milloin se oli tapahtunut.
 
No voi harmi jos noin tosiaan on, sitten taitaa rahat mennä ihan hukkaan..toisaalta saanhan ainakin tietoa kohdun limakalon tilanteesta (ettei clomit oo ohentaneet) ja voin pyytää progesteroniverikokeen ovulaation varmistamiseksi. En sitten tiedä pitääkö seuraavassa kierrossa mennä uudestaan ultraan että nähdään montako follikkelia kehittyy..
 
mielestäni ei voi nähdä. Itse kävin ultrassa aikoinaan -08 loppu vuodesta tarkistamassa munasolujen kypsymisen parillakin eri kierrolla. Toisessa havaittiin clomien vaikutuksesta yksi kypsynyt munarakkula (19mm) noin kp14 (clomi määrä 1/päivä). Itse luulin, että ovis oli jo ollut. Lääkäri kehotti, että ei kun hommiin vaan. Toisessa kierrossa sitten -09 alussa, kun kävin kuukautisten ollessa jo myöhässä gynellä kp40, hän ei nähnyt ultrassa mitään. Negatiiviset raskaustestit olin tehnyt pariinkin kertaan. Gyne epäili, ettei ovulaatiota ollut tapahtunut ollenkaan siinä kierrossa. Määräsi terolutit 2/päivä, jotta kuukautiset taas alkaisivat. Seuraavana päivänä tein kuitenkin positiivisen raskaustestin kp41, kun itselläni oli niin vahva tunne, että jospa kuitenkin eli hedelmöittynyttäkään munasolua ei voi heti välttämättä nähdä ultrassa. Gyne epäili, että ovulaationi oli ollut vasta kp24. Tuo onkin hankalaa, kun ultra aika pitäisi saada parin päivän sisään ja itselläni ainakin clomi kierroissakin ovis heitteli viikollakin. Onnea oviksien bongailuun ja paljon plussa tuulia!
 
Piti tulla vielä kommentoiman tuota ultraa, jossa kävin eilen illalla.

Ultrassa näkyi 24mm follikkeli (1kpl) ja ovulaatiotesti oli positiivinen jo reilu kaksi päivää ennen ultraa eli munasolun olisi käsittääkseni pitänyt jo irrota. Kun kysyin, onko sieltä irronnut jo munasolu niin lääkäri ei osannut kertoa :( Kun kysyin, onko mahdollista, etä useampikin on irronnut niin siihenkin vaan sanoi, ettei ole todennäköistä. Eli ei tuo käynti nyt niin kovain valaiseva ollut, positiivista oli tietty se, että kohdun limakalvo oli ok ja tuo yksi follikkeli nähtiin.
 

Yhteistyössä