Clomittaret 2013

Folliultrassa käyty ja ei näkynyt rakkulan rakkulaa, vaikka mulla pcos on, eli nuo metforminit on hävittäneet rakkulat. Munasarjat ovat kuulemma lepotilassa... mitä lie tarkoittaa?
Clomeista ei ollut tuolla yhden tbl:n annostuksella apua siis : /
Ensi kiertoon (joka siis toinen clomi-avusteinen) sovittiin, että tuplaan clomit ja vaihdettiin primolutit teroihin.
Elokuussa menen seuraavan kerran sitten kp 15-20 seurantaultraan ja tää väliaika vedetään ilman seurontoja.
Ja painoa pitää saada alas, ensimmäistä kertaa sattui meidän paikallisairaalaan naistentautien ylilääkäri, joka vaikutti oikein mukavalta hepulta... ei saarnannut painosta vaan kertoi vinkkejä oikein asiallisesti.
Yksi uusi juttu, jonka hän kertoi on, että mun kannattaa yrittää kääntää ruokailuja siihen suuntaan pikkuhiljaa, että viimeinen ruokailu olisi klo 17 aikaan ja seuraavan kerran söisin aamupalan klo 9 seur. aamuna. Elimistö joutuisi 16 h paastolle, jolloin rasva-aineenvaihdunta alkaa toimia. Lisäksi hänen kysellessään mun vitamiininsyönneistä niin hän ei kauhistunut ollenkaan, kun kerroin, että syön päivittäin 125 mg D-vitskua, mainitsi sen olevan vain hyvästä :)
Mitähän vielä, ai niin sitten hän mainitsi tuollaisen vitamiinituotteen, johon kannattaisi tutustua kuin Juice plus. Hän kuulemmas suosittelee tuota kaikille jotka yrittävät tulla raskaaksi, hinta muistaakseni n. 50€/kk. Täytynee googlailla tuota ja tutkia minkälaisia ne on.
 
NiQ




Keskiviikko 3.4

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta


*miimuli87........55/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....39/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Slartibart........31/29...........yk6/ya3/12...tk(5.c)..............pco,1.lapsi,25v
syksytyttö....30/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Seemi............29/28-41.......ya11/09......tk.(4.c).....pco(1/2),1.lapsi,31v
Mimmuskainen_..27/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
dots..........27/26-32.......ya6/12...........2c......pco,endo,1.lapsi,29v
hanzku_91...26/29..........ya1/11.........5.c.ins.pr..............selitm,1.lapsi
Malla84......26/60-120.......ya3/13.............1.c..............pco,1.lapsi,29v
kaathy..........25/?..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
Neppu_........25/28(34-59)..ya2010.....keskeytetty->ivf.....pco,1.lapsi,26v
Ansku83..24/27-28..yv2,5..2+1.c+m+t..(pco:3/13 hävinnyt)/ovl,1.lapsi,29v
Niian.............21/27-28......yk9,ya4/2011....2.c...selitm.,1.lapsi,26v
NiQ.................21/27............yk12..........4.c+m+pr.........2.lapsi,27v
Heipa…...........19/18-56……...ya11/11......4.cx2...............ovl,2.lapsi,32v
Hydrangea..19/31-44...yk13/ya1/12...4.ax2+mp+p+1.ins..pco,1.lapsi,26v
Miyaka.........19/26-27..........ya06.............1.c+m.........pcos,1.lapsi,34v
Anne Elliot......18/26-32........yk14........................................1.lapsi
Hipsunpöpsy....18/?32.............yk17............2,c.................2.lapsi
Kazu87..........12/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
TTT...............12/28.............ya4/2012......tk(3.c)..................1.lapsi,29v
Enna_.............10/31-35........yk8............tk(2.c)...................pk,ovl
skorppari82..8/??..............yv2.............hoitotauko........pco,1.lapsi
Stiina............6/??............yk12/ya 03/12...1.c+t...........pco,1.lapsi,24v.
Karamelli81.....6/28.............ya4/12..........tk.....................2.lapsi
Syystuuli74....5/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38



lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Matti Katikainen..?/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Poca..............?/34..............................tauko........................pco
Meri__............49/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............48/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v


Piinailijat
NiQ dpo 8
Mimmuskainen dpo 8
Niian dpo 6
Hipsunpöpsy dpo 4



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:NiQ, Ansku83 (ja Neppu_)


 
Viimeksi muokattu:
Miyaka, pahoittelut huonoista ultrakuulumisista. :hug:

).( Turha reissu, mutta tulihan tehtyä. Limis yhä surkean ohut ja yks kuppanen 11 mm folli. Pistoksia jatketaan nyt 50 iu (miten hitossa mä mittaan ruiskuun 2/3 lääkkeestä!) torstai-iltaan asti ja perjantaina TAAS kontrolliin. Sanoin lääkärille, että apteekissa kielsivät käyttämästä jäänyttä puolikasta enää seuraavana päivänä kun lääkkeen tuoteselostekin kieltää. Lääkäri sanoi tähän, että kyllä sitä jäänyttä lääkettä on aiemmin ihan tuloksekkaasti käytetty. Sanoi, että mulle olis ehkä alunperinkin pitänyt määrätä esim. Puregon, jolla pienten annosten pistäminen on helpompaa. No voihan *****! Miks ei sitten määrännyt! :mad: :headwall: Lääkärin mielestä Puregonin ja Menopurin annostuksia voi verrata. Onneks tuolle lääkärille ei tarvi mennä enää perjantaina kun se ei oo silloin paikalla. Jes! Lääkäri epäili, että ovis voisi tapahtua viikonloppuna (jos nyt on edes tapahtuakseen), joten inssi taitaa mennä meiltä ohi. :headwall: Lisäksi nämä pistokset eivät edes auttaneet aikaistamaan ovista, vaan se taitaa taas olla vasta kp 20+jotain, kun tänäänhän on jo kp 18.

Muut pistelijät, kuinka nopeeta teillä on pistoksilla follit kasvanut?
 
NiQ
Ultrapahoittelut Miyaka ja Hydra :hug: Ärsyttävää, kun ei löydetä lääkkeitä kohdalleen :(

Tervetuloa Hipsunpöpsy, yritin poimia sun tietoja ja laitoin listoille. Ilmoita jos jokin on väärin tai et halua listalle tai haluat jotakin tietoja lisää :)

Hanzku Mä en oo ainakaan ikinä saanut Pregcheckiin mitään turhaa viivaa, nyt peukut pystyyn että huomenna tulee jo ihan testuajalla viiva! :heart:

Päivitin listan laiskana jo huomiselle, onhan se kello jo aika paljon :D Mua ärsyttää, kun oon taas alkanut herättelemään toiveita raskaudesta, kun tissit on älyttömän kipeät. Mä niin lupasin itselleni etten tässä kierrossa haaveile yhtään mistään, kun on se operaatiokin takana.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset vastauksista. Attelin huomenna tehdä digin kun on menossa ens kuussa vanhaksi, ei jää ainakaan tulkinnan varaa.

Pahoittelut Miyaka ja Hydra huonoista ultra kuulumisista :hug: Peukkuja kuitenkin Hydralle et follit lähtis kasvuun :)

Hipsunpöpsy tervetuloa mukaan :)

NiQ Minäkin huomasin eilen et nännit oli kipeytyny ja on edelleen, toivotaan et se ois hyvä merkki :) :heart:
 
hanzku toivottavasti huomenna digitesti kertoo hyviä uutisia:) Itellä tuli haamu apteekin raskaustestiin, tosta preckcheckistä en osaa siis sanoa, mutta on haamu aina kai parempi kuin ei haamua:)

Hydrangea isot pahoittelut:( Toivottavasti perjantaina ois kivempi lääkäri ja kivemmat uutiset! Ja joo kuulostaa kyllä että puregon ois ollu kätsympi vaihtoehto!
Mietin että voisko se 11mm folli kuitenkin olla jo johtofolli, kun itellä ihan ekassa clomikierrossa oli johtofollit 13mm ja 11,5mm.
Niin ja pistoksista, mulla meni niin että kun perjantaina suurin folli oli vain 8,5mm (ja limis 6mm) niin pistokset alotettiin ja seuraavana tiistaina oli se folli 14,5mm (ja limis 7,5mm). Eli neljässä yössä oli folli kasvana 6mm. Lääkärin mukaan pistokset voi nopeuttaakin kasvua mutta toi 1,5mm/päivässä taitaa olla aika normaalitahti.
Tällä laskennalla päätän että perjantaina se sun 11mm folli on ainakin 15,5mm :)
 
NiQ, kiitos. :) Toivottavasti kipeet tissit tietäisi hyvää! :D

hanzku, odottelen jännityksellä ja peukut pystyssä digin tulosta! :) Mullakin menee pari kesällä vanhaksi, niin olisi kiva päästä käyttään ne ennen sitä.

luna, kiitti, sun kommentit piristää aina. :) Musta toi sun laskentalogiikka kuulostaa oikein hyvältä. :D Päätän kanssa, että noin se menee. Ovis voisi sitten olla kenties su-ma. Voi olla, että annoksen pieni nosto myös nopeuttaa hieman follin kasvua. Kauheesti lääkäri ei uskaltanut annosta nostaa, että muita ei rupea kasvaan, vaikka selkeästi nyt siellä vaan yksi isompi oli.

ON: No joo, kyllä mä sittenkin pystyin ainakin suurinpiirtein arvioimaan ruiskusta sen 2/3 lääkeaineesta. Alkaa meneen jo rutiinilla nää pistokset ja sekoittelu ei enää ahdista niin paljoa. :) Hoitajalle itkin tilannetta lääkärikäynnin jälkeen ja se sanoi, että kyllä mä selviän tästä ja kyllä se mun kuppanen folli kasvaa. Ehkä täytyy taas yrittää kaivaa jostain hieman positiivisempaa asennetta. Kummasti kyllä taas piristi kotiin tuleminen, kun seuraili pikkukisun toilailuja (se hassu yritti syödä oman häntänsä :D ). Sen lisäksi mies hoiti kauppareissun mun puolesta ja teki ruokaa (=lämmitti pitsaa uunissa :D ). Ehkä tää taas tästä, kun eka yhden illan itkee.
 
Hipsunpöpsy, tervetuloa ja plussaonnea :) Samoin Hanzkulle ja NiQ:lle peukut pystyssä!

Pahoittelut huonoista ultrauutisista Miyakalle ja Hydrangealle :hug: Miyaka, aika pitkä ultratauko sulla on tulossa, vaikka clomiannosta nostetaan :O Ja Hydrangea, kyllä se folli sieltä vielä kasvaa, onhan se jo päässyt alkuun :)

Koskahan sitä itse pääsisi edes jännittämään, huoh... viikon sisään on tullut kaksi kyselyä että joko olen raskaana. No suoraan kysymykseen voi myös onneksi vastata suoraan. Olen siis heille joskus kertonut että vauva on haaveissa, mutta kyllä se vaan pahalta tuntuu kun joutuu tahkoamaan paikallaan ja sanomaan ääneen että ei ole vauvaa vieläkään tulossa. Toivottavasti kuukautiset alkaisivat tällä kertaa itsestään ja femareista olisi apua.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut miyaka ja hydrangea :hug:

Hydrangea uskon ja toivon kyllä, että sulla voi vielä hyvin folli kasvaa. Mullakaan ei pistoksissa ekassa kontrollissa näkynyt johtofollia, mutta sit muutaman päivän päästä näkyi. Katoin just kalenterista, että pistelin 11 päivää ja sitten tuli ovisplussa ja irrotuspiikki, voimia ja kärsivällisyyttä!

Hipsunpöpsy tervetuloa!

Hanzku ja NiQ peukut pystyssä hyville uutisille! :)
 
Täällähän on varsin lämmin vastaanotto, kiitos siitä! :wave:

Kiitos myös rivistä, siihen muokkausta sen verran, että menossa siis kp 18/32 ja primoluteja en käytä, eli tosiaan vaan clomit 100mg ja thyroxin jatkuvana lääkityksenä. :)
 
Tervetuloa Hipsunpöpsy mukaan :)

Hydrangea Perjantaina on varmasti parempi tilanne, pakko olla! :)

hanzku_91 Mitä näytti digi tänään? :) Ihan jännittää sinun puolesta.

Tänään varmaan saan verikokeen tuloksen taas ovuloinnista, toivottavasti toi kaupan ovulaatiotesti ei oo omiaan näyttänyt.
Millä dpo:lla voi testata? minä kun hieman kärsimätön aina olen :D
 
Heipa, kiitti. :) Inhottavia tuollaiset kyselyt, masentaa aina. Pidän peukkuja femarien puolesta. :)

skorppari, juu, eihän tässä täysin ole vielä peli menetetty. Kai nää pistoksetkin vaatii aina vähän annostuksen hakemista. Jos ei tästä kierrosta tärppää, niin ens kierrossa sitä varmaan ollaan jo viisaampia.

Mimmuskainen, toivotaan näin. :) Toivottavasti sait hyviä uutisia.

hanzku, voi ei, olen niin pahoillani. :hug:
 
hanzku_91 Voi ei :hug:

Sain tänään progesteroni tuloksen ja se oli yli 44, on kuulemma tosi hyvä x) Miehelle piti soittaa samantien töihin :D onneks tekee itsenäistä työtä niin ei muut kuule puhelimen läpi kun kiljuin onnesta puhelimessa, että oon varmasti ovuloinut. :D nyt pitäis sitten vielä tuohon toiseen testiin se plussa saada.
 
NiQ
Hipsunpöpsy Hmmm, misträhän vedin ne primolutit. Ei ole näköjääbn muistiin luottaminen, edes puolen minuutin mittaiseen muistamiseen :D

Hanzku Voi ei! Oon pahoillani negasta! :(

Hydra Pitkää pinnaa pistosten kanssa, toivon todella että seuraavaan ultraan olisi sielä se kuningatatmunis kasvanut :)

Heipa :hug: Typeriä tuollaiset kyselijät! Oon kans yrityksen alusta saakka kertonut vauvakuumeestani, ja kyllähän niitä jokojoko-tyyppejä sitten löytyy... huoh! Toivotaan että ihan pian saa sinäkin niihin kyselyihin vastata jo ihan muulla tavalla! :)

mimmuskainen Koska meinaat testailla? Kiva kun on piinailijakaveri! :) Onko mitään oloja? Mä oon kehitellyt jo vaikka mitä, mm. ihan hirveet menkkajuilinnat alamassulla ja toi tissikipu :D auts! kyllä tiputaan taas korkealta!
 
NiQ En tiiä koska uskaltais testata. Itse en oo nyt vielä saanut mitään oireita edes kehiteltyä, muutama päivä sitten oli omituista vatsakipua, mutta ei muuta. Viimeksi onnistuin kehittämään kaikki mahdolliset oireet itelleni :D Mua pelottaa liikaa toivoa ja uskoa, kun en tiiä jaksanko jos taas tipahdan ja korkeelta. Välillä uskon ja toivon, että nyt olis meidän kierto ja välillä on tunne, että ei se voi olla mahdollista kun ei aiemminkaan ole ollut, kuitenkin toivottu jo yli 4 vuotta.
 
Ny vetää kyllä sanattomaksi, aiemmin illalla tuli hieman limaa (ei kyllä mitään erityisen venyvää) ja nippaili pari kertaa hyvin kevyesti mahasta.

Ajattelin hetki sitten tehdä uteliaisuudesta ovistestin (olin useamman tunnin pissimättä, enkä ole juonut erityisen paljon, jos sillä on väliä?)

Mulla oli eilen aamusella follultra ja siellä ei lekurin sanojen mukaan näkynyt mitään.
Silti toi ovistesti antoi ekaa kertaa ikinä tälläisen tuloksen:
[/IMG]

WTF?? :O
Onko tää mun raato Pco:n takia näin sekaisin vai mitäkä ihmettä??
 
Täältäkin pahoittelut Miyaka ja Hydra huonoista ultra kuulumisista :(

Tervetuloa mukaan Hipsunpöpsy :)


Mä täällä olen pohdiskellut että mistä ihmeesti mulla on nännit tullu kipeeksi, tuntuu kipeytyvän enemmän päivä päivältä, varsinkin toinen rinta :( aloitin terokuurin 7pv sitten, ei oo ikinää näin koskenu :(
 
Miyaka, mulla on runsaasti kokemusta CB:n vääristä plussista. :| Joten voihan se olla sellainen, jos ultrassa ei kerta näkynyt mitään. Mullakin on pco. Mikä toi toinen testi on? Siinäkin on kyllä ihan tasavahvat viivat.

jenni_noora, ikävä juttu. :( Mulla ei ole teroista ikinä tullut mitään oireita. Kai oot r-testin tehnyt?
 
Hydrangea, se on amazonin kautta tilattu halpistesti (SME Fertility, näkyi olevan oma verkkokauppakin heillä, kun googlasin), joka on näyttäynyt tässä kierrossa aina kp 10-17 oikein hailakkaa tuskin näkyvää viivaa (pco:n takia), kun testailin. Kp 18 jätin testaamatta, kun oli tuo folliultra.

Se unohtui muuten mainita, eilisessä viestissä, että aloitin terot tiistai-iltana, voisiko tuo plussa johtua sitten niistä?

Mä olen todella ylipainoinen, että olisiko joku kohta voinut jäädä lekurilta näkemättä ultralla?

Mä ostin nuo CB:n kalliimmat testit varmistukseksi, kun olen ymmärtänyt, että niihin voi luottaa ja noi liuskatestit olisi vähän tulkinnanvaraisempia.

Olipa kuitenkin jännä tunne saada ensimmäistä kertaa ikinä positiiviset tulokset noihin, vaikka onkin varmaan väärät. :rolleyes:
 
miyaka mulle on noi cb:n testit aina näyttäny plussaa sillon ku oon oireistaki tunnistanu eli kyllä mä ainakin niihin luotan. ja niinkun sanoit niin noissa missä on kaks viivaa ni on niin tulkinnanvaraisia. kyllä mä ainakin luottaisin siihen sun saamaan ovisplussaa, ja varsinki jos oireitaki on ollut. eli siis onnea! :D
 
Miyaka, voihan se tietenkin mahdollista olla, että lääkäri teki tutkimuksen hätäisesti, eikä follia huomannut. Tosin tuossa vaiheessa sen olisi pitänyt olla jo lähes 20 mm, niin luulen että olisi jo hyvin näkynyt. Folliultra kun tehdään alakautta, niin luulisin että se olisi tarpeeksi tarkka menetelmä myös ylipainoisilla. En usko, että terot vaikuttaa tuohon tulokseen mitenkään. Toivon kuitenkin, että olisi ihan oikeasta ovisplussasta kyse. :) Mä vaan oon niin monta kertaa innostunut ja sitten myöhemmin pettynyt, kun dpot on ollut jotain miljoona ja testiin ei tule plussaa eikä menkkoja näy. Satuitko muuten vertaileen digin viivoja? Mulla väärissä hymynaamoissa testiviiva on ollut selkeästi kontrollia haaleampi. Kahdessa oikeassa plussassa se taas on ollut selkeästi vahvempi. Ohjeessa kyllä sanotaan, että viivoja ei saisi tulkita, mutta oon nyt kuitenkin vertaillut.
 
luna, isosti tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee. :)

ON: Huomenna sitten tämän kierron kolmas folliultra. Illalla vielä 8. pistos Menopuria. Varmaan jokusen pistoksen joudun vielä hakeen lisää, jos pistelyä on aihetta jatkaa. Ovistestissä viiva ei ole vahvistunut, mutta kun folli oli tiistaina vasta 11 mm, niin tuskin sen viivan vielä kovinkaan vahva kuuluisikaan olla. Ei oo kovinkaan halpaa hommaa tämä, kun pistokset maksanut jo 160 € ja lisäksi tulossa lasku ainakin kolmesta ultrasta yksityisellä. Rahaahan se tietenkin vaan on, mutta mieluummin pistäisin sen säästöön tulevia vauvahankintoja varten. Onneksi ei ole enää kuin hieman reilu kuukausi julkisen ensikäynnille.
 

Yhteistyössä