Clomittaret 2013

Mä epäilen, että se limis kehittyy eri tavoin eri kierroissa. Tai sit se voi tulla varmaan erikokoisina kappaleina pois. Itelläni myös on ovuloimattomuusongelmaa (ja sen takia pitkät kierrot), niin luulisin, että se limakalvokaan ei silleen kunnolla ehkä kehity jos ei ovuloi. Tämä loppuosa on kyllä lähinnä arvausta.
 
Tervetuloa mukaan Poca ja Vilijonkka!

Onnea ovisplussasta Hyy!! :)

Miramei toivotaan tosiaan sulle maailman parasta synttärilahjaa!!

Voi Hydra, inhottavaa, kun ei saa rauhassa edes piinailla vaan tulee tuhrut sotkeen, mutta toisaalta musta toi kuulostaa paremmalta kun sun viime kierron vuoto. Noilla dpo:illa se kait voisi hyvinkin olla kiinnittymistä.. (olispa, olispa..*peukut pystyssä*)

ON: Täällä jo vähän parempi mieli ja suunta tulevaan. Vuoto ei oo kunnolla vielä alkanut, mutta voimistumaan päin. Kaipa se tästä taas lähtee. Alkava kierto tod näk vika femarilla, siitä olis sit paree käydä tärppi!
 
Laala Voi olla hyvin mahdollista, pitää kysellä tuota ens kerran kun on käyntiä naistentautien puolella, toivottavasti vaan ei olis käyntiä vaan, että nyt tärppäis :)

skorppari82 Toivottavasti nyt tärppää sitten :) *peukut pystyssä*
 
Mimmuskainen, voiskohan joillakin olla vaan herkemmin vuotava limakalvo, niin sitä kiinnittymisvuotoa tulee. Tai sitten se määrä voi olla niin pieni, että voi jäädä huomaamatta, jos ei tilannetta tarkkaile yhtä neuroottisesti kuin mä. :D

skorppari, isot tsempit vikaan femar-kiertoon. Toivottavasti se toisi toivotun tuloksen. :) Eilen ja tänään tosiaan tullut valkkarin mukana vaan ihan pienen pieni määrä punertavaa vuotoa, mutta silti se säikäyttää, kun on niin tuoreessa mielessä viime kierron runsaammat välivuodot. Lueskelin, että kiinnittymisvuotoa voisi tulla jo dpo 5-6 tienoilla, mutta voihan se olla mitä tahansa muutakin vuotoa. Nyt täytyy vaan jaksaa pitää pää kylmänä vielä muutama päivä ja yrittää pysyä positiivisena. Ei peli ole vielä menetetty. :)
 
Heippa.

Mulla toi uus vuos ja uus asenne tuotti tulokseksi plussaa raskaustestiin...
luomuna tuli ja nyt vasta rv 3+5, mutta kaikki on siis mahdollista! Niille jotka ei mun tarinaa tiedä, niin 2012 pinosta löytyy koko stoori, mutta lyhykäisyydessään 4v lapsettomuus, pcos ja täysi ovuloimattomuus. seitsemännellä clomikierrolla (joka toinen vaan ovulaatio) alko kaksosraskaus mikä päättyi rv 23+0 kohtutulehduksen aiheuttamaan ennenaikaiseen synnytykseen ja pienet pojat jaksoivat vain muutamia päiviä. Poikien jälkeen todettiin munasarjat parantuneiksi ja nyt tosiaan luomuraskaus saanut alkunsa. mitä tahansa voi vielä tapahtua, tää voi olla jopa kemiallinen koska menkatkaan ei oo vielä myöhässä, mutta ainakin jotain yrittää tapahtua!!!

Tämän myötä voimia ja uskoa tähän uuteen vuoteen teille kaikille clomittarille <3

Vauvaton kera kahden enkelipojan ja salamatkaajan :)
 
Vauvaton, en tunne tarinaasi kun olen aika uusi tällä palstalla, mutta ONNEA VALTAVASTI ja tarrasukkia matkaan <3 Tarinasi kuulostaa todella surulliselta. Varmasti ollut käsittämätön menetys, ei voi edes kuvitella tuollaista. Toivottavasti olette selvinneet hyvin. Onko sinulla muita lapsia ennestään? Toivon, että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja saatte pienen käärön syliin =)

Miramei, alkaako plussa vahvistumaan? :)

Kaikille: Mitä kautta olette päässeet kunnalliselle puolelle hoitoihin? Olen saanut clomini yksityisen kautta ja ajattelin, että voisin siirtyä jo ihan kustannussyistä kunnalliselle, kun nämä clomit loppuu (ens kierto enää jäljellä). Itä-Suomessa asustelen. Tai no, vaihteleeko käytännöt edes, en tiedä. Mutta kertokaa mitä kautta te olette päätyneet kunnalliseen hoitoon?

Matti Katikainen
 
Matti Katikainen Minä soitin vaan terveyskeskuksen neuvolaan ja selitin tilanteen, sain sinne ajan. Siellä tutkivat ja ottivat verikokeita ja laittoivat sitten Kysille naistentautien poliklinikalle lähetteen, ei ollu mulla sen kummosempi juttu.
 
Nopea päivitys: vihdoin kp1! Mulle voi siis päivittää listaan kp1 ja 3.c Menkat alkoivat 3 vrk:tta viimeisen teron jälkeen. En enää tiedä mitä kierron pituudeksi pitäisi listaan laittaa...

Tervetuloa Vilijonkka ja Meri! :flower: Ja vauvaton, onnea plussasta :heart:
 
Tervetuloa joukkoon Meri

Miramei Paljon paljon onnea :flower:

En vaan ymmärrä kun hoitaja sanoi, että pitäis olla yli 20, mutta nettiä kun selailin niin tuli tällänen esiin "Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. " Minä en ymmärrä tätä ollenkaan, entä jos tuo testi otettiin liian aikasin, kun tuo otettiin samaan aikaan kierrossa kuin elokuussa ja mulla ainakin viime kierto oli 39 ja elokuussa se oli vaan 28 ja sillon progesteroni oli 32.

Onko mulla enää mitää toivoa, että ovulaatio olis kuitenkin tapahtunut?

Nytkö mun oikeesti pitäis pari kuukautta vaan odotella ja miettiä tapahtuuko ovulaatiota vai ei :( Tekis mieli soittaa sinne huomenna soittoajalla uudelleen ja kysyä noista clomeista, että yritänkö vielä syödä niitä päänsärystä huolimatta tai voisinko saada ajan lääkärille, että en halua odottaa. :'(
 
Mimmuskainen, mä ymmärrän tuon jutun sillain, että kun sun arvo on yli tuon 8 nmol/l, niin ovulaatio on tapahtunut. Keltarauhastoiminta todetaan normaaliksi, jos arvo on yli 25 nmol/l. Sulla arvo on tätä pienempi. Mikä dpo sulla oli kun koe otettiin? Voihan olla, että se otettiin liian pian ovulaation jälkeen. Noin lutiksen puolessa välissä (dpo 5-8) olisi hyvä aika. Jos päänsärky on sietämätön, niin mä ainakin kysyisin lääkäriltä muita vaihtoehtoja. Ei clomien takia kenenkään tarvi kärsiä, koska vaihtoehtoja niille on lukuisia. Tsemppiä. :hug:
 
Täälähän on käyny vilinä :)
Poca,Vilijonkka ja Meri Tervetuloa :wave:

Miramei onnittelut ja viivan vahvistumista :heart:

vauvaton onnea ja tarrasukkia :heart:

Hydrangea kiinnittymisvuotoa minäkin veikkaisin =) täällä pidetään peukkuja että nyt onnistas :hug:

Mimmuskainen minustakin hyytymät on sitä limakalvoa. mulla tulee niitä yleensä joka kk välillä isompia ja välillä pienempiä. lääkäri sanoi sen myös olevan ihan normaalia. muistelisin et jostakin olen kuullut tai lukenut että jos prog arvo on yli 15 nii ovulaatio ois tapahtunut, joten peukkuja myös sinne :hug:
 
Aivan upea uutinen vauvaton! Minäkin olin lukenut tarinasi plussanneiden puolelta ja sydämestäni toivon, että enkelit turvaisivat nyt pienen salamatkustajan matkan syliisi. Tuot toivoa meille muille, että plussa joskus voi yllättää ja osua kohdalle.

Vilijonkka ja Meri Tervetuloa :)

Omaa napaa: tänään kierron 7:s päivä ja viides clomi illalla naamaan. Eikä taaskaan mitään kummempia oireita, kuten ei viime kierrossakaan. Ensi kiertoon on tarkoitus sopia kontrolliultra, mutta tämä vielä mennään ilman kontrollia.

Joku kysyi yksityisellä käymisestä: Minä siis olen yksityisellä työterveyshuollon kautta, koska omalla kohdallani hoidontarve alkoi vuotohäiriön takia. Puhetta on ollut, että katsotaan ensin pelkillä clomeilla, koska gynekologin (joka on muuten lapsettomuuteen erikoistumassa) mukaan ei varsinaisesti ole mitään vikaa. Ovulaatio tuppaa tulemaan vaan tosi myöhään kierrossa, joten nyt on tarkoitus clomeilla sitä saada varmisteltua. Jos mitään ei tapahdu, saamme sitten lähetteen lapsettomuushoitoihin ja kuulema voi valita haluaako jatkaa yksityisellä tai sitten mennä jonoon julkiselle. Varmaan meidän kohdallamme valitsemme yksityisen vaihtoehdon, kun ikää alkaa olla sen verran ettei pitkä jonottaminen houkuta...

Peukkuja vielä jännäilijöille!
 
hanzku_91 En minä oo vielä toivoa luovuttanut, tiputaan sitten kunnolla ja korkeelta yhdellä kertaa jos/kun menkat alkaa. :)

fenixlintu Meillä ainakin sanoivat tuolla Kysin naistentautien puolella, että 3kk sisään lähetteestä pitää saada heille ensimmäinen aika.
 
Otanpa nyt härkää sarvista...

Kysymys lapsettomuushoitopaikoista pääkaupunkiseudulla:
Tunnetteko ketään espoolaista, joka olisi asioinut lapsettomuushoidoissa? Mihin yksityiselle tai julkiselle kannattaisi hakeutua? Suosituksia?
 
Poca, Vilijonkka ja Meri tervetuloa mukaan!

Skorppari ja Neppu :hug:

Mimmuskainen kuin usein sulla ovat ultranneet? Mä oon käyny vaan kerran, sillon ekassa kierrossa kp10 ja kun follit kasvo ja limis oli 6mm sanovat et voi syödä clomeja 6kk ja jos ei tärppää sit uudestaan polille.

Matti Katikainen mulle lähetteen laitto omalääkäri, eikä muistaakseni mennyt edes kauan kun aika tuli.

vauvaton aivan ihana uutinen! :heart:

Miramei onnittelut ja toivotaan, et viiva on vahvistunut!

Hydrangea voi hitto! Toivottavasti vuoto ei voimistu vaan olis jotain kiinnittymiseen liittyvää!

ON: Hirveän tylsää tämä, kun ei oikein tiedä piinailisiko vai ei! Jos ovis olisi tapahtunut silloin viikko sitten, nyt olisi dpo 7-8, mut en usko oviksen olleen noin aikaisin tai olihan se jo kp12. Alamahalla menkkamainen turvonnut olo : / Nännien arkuudesta ei voi mitään päätellä, ne on olleet kestoarat siitä asti kun ensimmäisen clomin suuhun laitoin :p

Tsemppiä ja plussapuhureita piinailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Seemi Ensimmäisen kerran ultrasivat neuvolassa, kun käytiin tästä asiasta puhumassa, sillon ei mitään sen kummempia tehnyt.
Naistentautien poliklinikalla ensimmäisen käynnin yhteydessä ultrasivat ja silloin sattu olemaan 19mm folli. Seuraavalla käynnillä oli paljon pikkurakkuloita. Ja nyt viime käynnillä clomien alotuksen jälkeen oli se 14mm folli. Mulla vaan nuo clomit aiheuttaa hirveen päänsäryn ja kun ovat nyt sitä mieltä, että olis mahdollisuus raskautumiseen ilman niitäkin. Otappa näistä nyt sitten selvää :(
 

Yhteistyössä