Clomittaret 2013

kaathy mä oon saanu ovistestiin kolme kertaa plussan mutta en oo joka kerta bongannu ovislimoja. Nyt viimeks meni niin että perjantaiaamuna ei ollu viä ovistesti positiivinen mutta illalla oli ja melkein heti sen testauksen jälkeen tuli selkeet limatkin.
 
  • Tykkää
Reactions: kaathy
Hydrangea Kiitti ja joo haluun vielä varmistaa ettei kukaan aattele että mitä toi valittaa kun asiat on hyvin:/ Tosi onnellinen ja kiitollinen oon! Halusin vaan purkaa tunteitani kun sitä on oppinut että se plussa ei aina tarkoita että se onni pysyy, enkä siks osaa sitä vain hehkuttaa. Mutta lupaan nyt etten täällä enää murehdi etukäteen, oon liikaa tottunu täällä kertomaan joka ikisen ajatuksen:)

Kiitokset kaikille :heart: Onko muuten ketään joka ois innostunu päivitteleen listaa? Homma ei tosiaan vie paljoo aikaa, eikä oo velvotetta täällä sen takia joka päivä käydä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hempukkainen




Sunnuntai 24.3.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Matti Katikainen..47/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........45/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
Meri__............39/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............38/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v
Anne Elliot......37/26-32........yk13........................................1.lapsi
Poca..............37/34...................................c........................pco
Hempukkainen..37/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Enna_.............31/35-36........yk7............2.c...................pk,ovl
TTT...............31/28.............ya4/2012......3.c......................1.lapsi,29v
jenni_noora....29/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
skorppari82..26/??..............yv2.............pu+pr(5.f+ins)........pco,1.lapsi
Hyy2............24/28-34........ya9/11........2.c+pr......pco(1/2),2.lapsi,26v
Syystuuli74....22/28-30.......ya7/2011......2.c.....................2.lapsi,38
Karamelli81.....22/28.............ya4/12..........tk.....................2.lapsi
Slartibart........21/29...........yk6/ya3/12...tk(5.c)..................pco,1.lapsi,25v
syksytyttö....20/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t).............pco,26v,1.lapsi
Seemi............19/28-41.......ya11/09.......tk.(4.c).........pco(1/2),1.lapsi,31v
Mimmuskainen_..17/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
dots..........17/26-32.......ya6/12...........2c......pco,endo,1.lapsi,29v
hanzku_91...16/29..........ya1/11.........5.c.ins.pr..............selitm,1.lapsi
Malla84......16/60-120.......yv4.............1.c..............pco,1.lapsi,29v
kaathy..........15/?..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
Neppu_........15/28(34-59)..ya2010........mp+c+de+pr...........pco,1.lapsi,26v
Ansku83......14/27-28......yv2,5.......1.c+m+t....pco,1.lapsi,29v
Niian.............11/27-28......yk9,ya4/2011....2.c...selitm.,1.lapsi,26v
NiQ.................11/30............yk12..........4.c+m+t.........2.lapsi
Heipa…...........9/18-56……...ya11/11......4.cx2...................ovl,2.lapsi,32v
Hydrangea......9/31-44......yk13/ya1/12...tk(4.ax2).......pco,1.lapsi,26v
Miyaka.........9/26-27..........ya06.............1.c+m.........pcos,1.lapsi,34v
Kazu87..........2/28.............ya6/10...........4.c...................selitm,1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
miimuli87 dpo 26
Kazu87 dpo 16
Hyy2 dpo 9
skorppari82 dpo 8

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82.......16.3.....35/~34........ya3/12....1.a+pu (4.c+l).....pco,1.lapsi,31v


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
luna, ymmärrän kyllä jos huolettaa ja varmaan itsekin olisin juuri plussanneena pelokas tulevan suhteen. Yritä silti hieman nauttiakin, olet sen ansainnut. :) :heart: Musta tuntuu, että oon hoitanut jo oman osani tän ketjun listan päivittelyistä, joten en ehkä jaksa palata takaisin päivittään. Toivottavasti sentään joku siihen hommaan löytyisi, koska olisi kiva pitää lista ja ketju elossa.
 
luna Paljon onnea plussasta!!! =)

Nyt on pakko ihan vähän kiehahtaa....entinen luokkakaveri sai pojan viime yönä! No, hän tietysti oli sitte laittanu tämän asian facebookkiin niin joku on kommentoinut näin: Oi, ihanaa!!! Oikein paljon onnea pojasta! Aattele, nyt siulla on oma perhe! .... :stick: ..Ihan vähän, tän verran: |--| , teki mieli kirjottaa siihen et Ai, perhe on vasta sitten ku saa lapsen...mitähän myö sit ollaa ku edelleen olla kahestaa, avioliitossa ja on koira...jos myö ei siis olla perhe, niin mikä sitte? o_O
Anteeeeeeeeeeeeeeeks, mut nuo vaan niin ottaa kupolii tuollaset! :kieh:

Miehän päivittelin sillon vuosi sitten listaa, jos muita ehdokkaita ei oo ni voin ottaa jälleen pestin vastaan! =) Ellei hanzku halua tehä sitä sitten yksin?! =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista! En taida uskaltaa vielä siirtyä plussanneisiin ennen ultraa... Toisaalta se on taikauskoa ja ultraan on vielä piiitkä aika... Plussapäivä oli 21.3. Mitäs listan päivittäjä tuumaa asiasta? ;)

Naulan kantaan Luna! Ajattelen samalla lailla vaikka toki olen kiitollinen tästä tilanteesta. Niinkuin uskon, että jokainen meistä on kun raskaaksi tulee ja meistä kaikista tulee varmasti parempia vanhempia kuin monista muista koska me osataan arvostaa sitä lasta kaiken tän jälkeen! :)
 
Moikka kohtalotoverit! Oon seurannut pari viikkoa keskusteluanne ja haluaisin liittyä seuraanne. Mulla on nyt takana eka clomi kuuri, joka toimi kuten oli tarkoitus. Eka folliultra oli keskiviikkona. Mulla on nyt kierron 15 pv, ja toiveissa ensimmäinen lapsi. Ikää 29 v. Pääseekö näillä tiedoilla listalle? :)

Ja onnittelut plussanneille, kiva lukea positiivisia uutisia! Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin:)
 
Hydrangea :heart:

Ansku Tosi kiva jos alkaisit listaa päivittelemään! Kerro vaan millon haluat alottaa. Jos ymmärsin oikein niin hanzku tahtois ainakin joksikin aikaa taukoa listan päivittämisestä, eli jos päivittäjäkaverin haluat niin toivotaan että joku toinenkin innostuu:) Itekin voin vielä kyllä päivitellä välillä jos tarve, päivittäin täällä käyn.

Hempukkainen joo ymmärrän täysin ton taikauskon, samoja fiiliksiä. Mutta ite ajattelin sit niin että kyllä sitä on nyt plussannut että voi sitä plussanneisiin siirtyä. Ja järki sanoo ettei mikään ajatus tai vaaraton teko voi aiheuttaa keskeytymistä, se tapahtuu jos tapahtuu. Toki se voi ehkä kirpaista vähemmän jos kauhean montaa asiaa ei tarvitsisi perua (ystäville kertominen, neuvola, ultra ym), mutta toisaalta, kirpaseeko se kuitenkaan vähemmän siten ettei anna ittensä olla toiveikas, sen verran isosta asiasta kuitenkin kyse. Niin ja mullakin ultra vasta parin viikon päästä. Ilmoittele kun plussanneisiin tahdot:)
 
Luna: varsinainen yrittäminen alkoi vasta nyt tällä kierrolla, mutta ilman ehkäisyä ollaan oltu kohta 4 vuotta. Kierron pituus on jotain väliltä 60-120 päivää. Käytän myös terolutia vuoden aikaansaamiseksi. Ainiin, ja pco mainittiin tutkimusten yhteydessä.
 
Mulle vois korjata huomiselle dpo 9 :)

Onnea kaikille plussanneille! Hyvin ymmärrän tuon alun epävarmuuden. Itsekin uskoin ekaan raskauteen vasta varhaisultran jälkeen.

Tuosta paremmasta vanhemmuudesta vain semmoinen sananen että "kun äiti lopulta lakkaa olemasta 'hyvä äiti' hänestä tulee vieläkin parempi" eli ei oikeesti kannata asettaa itselleen mitään suorituspaineita sen takia että lasta on haluttu niin kauan. Kyllä niistä raskauden vaivoista saa avautua ja pikkuvauva aikana saa olla väsynyt, vaikka lasta olisi tehty 10 vuotta. Tämän halusin sanoa nyt lähinnä siksi että tiedän muutamankin hoidoilla lapsensa saaneen jotka ovat sitten masentuneet lopulta kun on pyritty täydellisyyteen ja oma väsymys on kielletty sillä perusteella että kun lasta niiiin kauan haluttiin niin kaiken on vaan pakko olla ihanaa. Ihmisiä me kaikki ollaan ja raskaus- pikkuvauva-aika on raskasta, ihan sama kuin kauan mukulaa olis laitettu alulle :)
 
Oi, täällähän on käynyt pieni plussa-aalto :heart:

Mulla on meneillään nyt neljäs päivä clomeja ja oireet ovat pysyneet tähän asti kestettävinä;
1. päivänä oli hetken aikaa kuvottava olo
2. päivänä nippaili hyyyvin kevyesti alavatsasta...
3. ja 4. päivinä nippaillut enemmänkin alavatsassa, sellaisia menkkakipumaisia nippailuja.
Huomenna vielä viimeinen tabu naamaan ja sitten alkaa ovistikuttelu :)

Sellainen piti vielä kysymäni, että missä vaiheessa olette huomanneet oviksen, etenkin te jotka syötte kp. 5-9 clomeja...? :)
 
Malla päivitin sulle nyt yv4 eli yritysvuosia 4, mutta ilmoittele jos mieluummin tahot ya3/13, eli yritys alkanut nyt maaliskuussa. Toi on vähän suhteellista että mistä asti yritys lasketaan joten sen saa ite valita:)

Kazupahoittelut :hug: Toivottavasti tää neljäs tois sen plussan teille!

Miyaka mä oon syöny clomit/anazolit kp 3-7 (plus viimesimmässä viä puregon-pistokset) niin ovis on ollut niissä kierroissa missä lääkkeet toiminu niin kp 19-21. Joillain taas voinu olla jo esim. kp 10 eli siinä on paljon vaihtelua.
 
Kazu87: Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Mutta se on myös uusi mahdollisuus!
Hyy2: Totta! On tuhkittu, että hoitojen seurauksena lapsen saaneilla on suurempi todennäköisyys sairastua synnytyksen jälkeiseen masentuneisuuteen. En toisaalta ihmettele, koska paine tehdä asiat "oikein" ja tunne siitä ettei saa olla väsynyt tms koskettaa varmasti monia äitejä. Tarkoitin itse sanoa vain sitä, että osataan olla tyytyväisiä ja onnellisia siitä, että voidaan saada lapsi kun sitä on kauan toivottu.
 
Miyaka hassun myöhään sulla toi follikkeliultra, oon luullu että normaalisti se on aluks jo esim kp 10-12.
Mulla siirtynyt myöhemmäks, esim kp 15 kun huomattiin että follit lähtee kasvaan
vähän myöhemmin. Onko sulla yleisesti kierrot pitkiä? Vai voisko se johtua tosta kun syöt niitä
myöhemmin kuin 3-7. Saatko kuitenkin käyttää oviksen jos se tulee ennen kp18, kun jos siä on kasvanu liian
monta?
 
Ansku: Mullakin saa veret kiehahtamaan, kun joku heittää tollaisia kommentteja. Mulla kerran pomo sanoi, että alahan nyt niitä lapsia tekee ettei susta tuu katkeraa! Huoh.

Kazulle voimia!

Miyaka: Mä oon syöny vaan 3-7 ja ovikset saatu aikaan pregnylillä.. Joten musta ei oo apua kysymykseesi :|

Tää on ihan kamalaa. Mun pieni pää on täynnä ajatuksia pistoksista, punktiosta, jaksamisesta, miten kerron työssä jnejnejne. Voikun sais ajatukset nyt jonnekkin muualle ja vastauksia kysymyksiin... Oon yrittänyt ujuttaa itteäni noihin keskusteluihin, joissa porukka on jo ivf/incsi- hoidossa, mutta jotenkin tuntuu rankalta sekin "alkaa tutustumaan" uusiin ihmisiin, kun täällä jo tiedän suurimman osan taustat hoidot ja tää ryhmä tuntuu niin läheiseltä...
Hyvä päivä siis tänään (Vähän jo alko itteeäki naurattaakin tää epätoivoisuus... :D)
Mut mikäli mä nyt päätän vielä jatkaa täällä (ihanissa) clomittareissa niin voin alkaa päivittelee ainaki hetken aikaan. Katsotaan mihin pää pystyy...
Tietty ihannehan olis jos ois monta päivittäjää niin ei tulis huonoa omatuntoa, jos ei jaksa täällä aina käydä!? ;)
 
Ansku okei, sovitaan niin:) Kiitos vielä:) Ja voin tosiaan kans välillä päivitellä jos täällä
heilun. Ja jos Neppu jelppii kans välillä:) Mut voi kyllä poistaa "virallisten päivittäjien" listalta tosta
listan lopusta :p

Neppu ja Ansku Joo sitä on välillä kyllä niin vaikea käsittää ihmisten kommentteja. Silkkaa tietämättömyyttähän se yleensä on, mutta silti:/
 
Miyaka hassun myöhään sulla toi follikkeliultra, oon luullu että normaalisti se on aluks jo esim kp 10-12.
Mulla siirtynyt myöhemmäks, esim kp 15 kun huomattiin että follit lähtee kasvaan
vähän myöhemmin. Onko sulla yleisesti kierrot pitkiä? Vai voisko se johtua tosta kun syöt niitä
myöhemmin kuin 3-7. Saatko kuitenkin käyttää oviksen jos se tulee ennen kp18, kun jos siä on kasvanu liian
monta?
Juu, aika myöhäiselle tuo ultra meni. Lääkäri kirjoitti muistilappuun, että ultraus kp 15-20 ja pääsiäisen takia tuo menikin nyt kp 18.
Mulla tulee menkat luonnostaan ihan miten sattuu, mutta viime syksystä lähtien olen popsinut primoluteja, joiden kanssa menkat tulee ajallaan, kierto siis n. 26-27 päivää.
Ei ollut yhdyntäkiellosta mitään puhetta lekurin kanssa.
 

Yhteistyössä