Clomittaret 2013

Olen kyllä samaa mieltä että yläpääläiset voisi laittaa taukolistalle jos ei mitään kuulu. Kp-rajakin on jees, jos vaan päivittäjät pysyy kärryillä että kuka on ollut aktiivinen (esim. mulla on mennyt viimeiset kierrot järjestäen reippaasti yli 50 ja haluisin silti listalla pysyä...)
 
Tänne ei kuulu mitään uutta. En aio testailla. odotan menkkoja. Jos niitä ei kuulu, menen 2.4. labraan veritestiin (se määrättiin, kun inssi tehtiin 15.3.). Tuloksen saan sitten 3.4. Mutta eiköhän ne menkat sieltä viikonloppuna ala, aivan kuten aina ennenkin. Nim. positiivisuus on yliarvostettua :)

Hölmö kysymys: Vaikka olen kohta pari vuotta näitä palstoja seuraillut, en tiedä, mitä tarkoittaa pp (esim.) 6)? Dpo:n tiedän.
 
Syystuuli pp on sama asia ku dpo! Mutta suomeksi, eli piinapäivät! :D pp0 on siis päivä jona inssi/ivf/ivm/icsi tehään, jolloin myös lasketaan oviksen tapahtuvan...näin olen ymmärtäny! Niinku dpo0 on päivä jona ovis tapahtuu! Eli lasketaan samoin! :D Korjatkaa jos puhuin päin honkia! :D

Heipa Kun siulla alkaa 50 raja lähenee ni hihku vaan et täällä ollaa, ni varmasti huomaa sen eikä sit poisteta! =)

Jos laittas sit päivämäärän siihen kun on siirretty taustalle, ni siitä kk:n päästä poies sit sieltäki jos ei oo ilmottautunu takas mukaan?
Jos se olis siellä sit vaiks näin, otan esimerkin nyt omalla: Ansku83(yv2,5;c+m+t,pco, 1.l, 29) 26.3.?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä aamulla (tai eilen illalla) saatu ovisplussa. Tänään kp 22 eli ei oikeen oo toiveet korkealla tästäkään kierrosta: / Ja mikä ihmeellisintä niin ei oo enää edes ovisoireita...oireet alko jo reilu viikko sitten ja nyt ei juurikaan mitään oireita. Että liekköhän tuo sitten ovis tulee vaikka tosi tumma viiva testiin...on tämä hankalaa, miks ei vaan vois saada sellasta kristallipalloa?!:p No eilen hyödynnetty ovis, tänään ei mahollisuutta ja josko vielä huomenna varalta hyödyntelis...
 
  • Tykkää
Reactions: Anne Elliot
Folliultrassa käyty. Limis 3 mm, ei johtofollia. Tätä vähän epäilinkin. :( Ei siis tupla-annos Anazoleja edes pidennettynä kp 3-10 tehonnut. Torstaina aloitan pistään Menopuria 37,5 yksikköä ja pistän sitä pääsiäisen yli maanantaihin asti, siis 5 päivää. Tiistaina uusi tsekkaus ja katsotaan jatketaanko pistelyä vai onko kenties tullut liikaa folleja. Jos hyvältä näyttää, niin inssi mahdollisesti loppuviikosta. Pistosharjoittelu meni hyvin, mitä nyt tökkäsin sillä sekoitusneulalla sormeeni haavan. :D Itse pistosneula oli tosi pikkuinen ja pistäminen ei tuntunut yhtään. Sain neuloja mukaan ja lääke on laitettu tilaukseen lähiapteekkiin, niin saan sen huomenna. Sain myös reseptin irroituspiikkiin (Pregnyl), mutta sitä en vielä ottanut, kun ei voi tietää miten Menopur tehoaa. Pistoksille tulee hintaa hieman reilu 90 €.

Mulle voi siis päivittää tuohon lääkityksen kohdalle: 4.ax2+mp+p+1.ins.

Neppu, eiks sullakin ollut Menopuria? Saitko sen pieninä ampulleina? Mikä sulla oli annos? Mä kun tarviin siitä ampullista vaan puolet, niin mietin saisiko sen valmiiksi sekoitetun lääkkeen säilyttää seuraavaan päivään. Lääkäri puhui vähän siihen malliin, mutta hoitaja käski varmistaan apteekista. Apteekissa taas ei annettu lupaa säilyttää. Joten oliskohan se vaan varmin heittää se puolet meneen.
 
Viimeksi muokattu:




Keskiviikko 27.3.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Matti Katikainen..50/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
*miimuli87........48/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
Meri__............42/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............41/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v
Poca..............40/34...................................c........................pco
Hempukkainen..40/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
jenni_noora....32/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
skorppari82..29/??..............yv2.............pu+pr(5.f+ins)........pco,1.lapsi
Hyy2............27/28-34........ya9/11........2.c+pr......pco(1/2),2.lapsi,26v
Syystuuli74....25/28-30.......ya7/2011......2.c.....................2.lapsi,38
Karamelli81.....25/28.............ya4/12..........tk.....................2.lapsi
Slartibart........24/29...........yk6/ya3/12...tk(5.c)..............pco,1.lapsi,25v
syksytyttö....23/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Seemi............22/28-41.......ya11/09......tk.(4.c).....pco(1/2),1.lapsi,31v
Mimmuskainen_..20/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
dots..........20/26-32.......ya6/12...........2c......pco,endo,1.lapsi,29v
hanzku_91...19/29..........ya1/11.........5.c.ins.pr..............selitm,1.lapsi
Malla84......19/60-120.......ya3/13.............1.c..............pco,1.lapsi,29v
kaathy..........18/?..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
Neppu_........18/28(34-59)..ya2010.....keskeytetty->ivf.....pco,1.lapsi,26v
Ansku83..17/27-28..yv2,5..2+1.c+m+t..(pco:3/13 hävinnyt)/ovl,1.lapsi,29v
Niian.............14/27-28......yk9,ya4/2011....2.c...selitm.,1.lapsi,26v
NiQ.................14/30............yk12..........4.c+m+pr.........2.lapsi
Heipa…...........12/18-56……...ya11/11......4.cx2...............ovl,2.lapsi,32v
Hydrangea..12/31-44...yk13/ya1/12...4.ax2+mp+p+1.ins..pco,1.lapsi,26v
Miyaka.........12/26-27..........ya06.............1.c+m.........pcos,1.lapsi,34v
Anne Elliot......11/26-32........yk14........................................1.lapsi
Kazu87..........5/28.............ya6/10...........4.c...................selitm,1.lapsi
TTT...............5/28.............ya4/2012......tk(3.c)...................1.lapsi,29v
Enna_.............3/31-35........yk8............tk(2.c)...................pk,ovl

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Hyy2 dpo 12
skorppari82 dpo 11
NiQ dpo 1
Mimmuskainen dpo 1
Niian dpo 0



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82.......16.3.....35/~34........ya3/12....1.a+pu (4.c+l).....pco,1.lapsi,31v


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:NiQ, Ansku83 (ja Neppu_)


 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Eiköhän me jossakin välissä sitten päivitellä kumpijompi :) Ei tässä nyt mitään stressiä kannata ottaa, kaikki kuitenkin ollaan varmasti sen verran fiksua sakkia että jos lista on päivitetty eilen niin tälle päivälle osaa yhden päivän lisätä itselleen niin pysyy omista kieropäivistää selvillä :)
 
Mulle voi päivittää huomiselle kp 3/31-35 yk 8 ja tauko

Osaisiko joku kokeneempi muuten kommentoida siemennesteanalyysin tuloksia:

Siittiötiheys 46 milj/ml
Siittiöiden kokonaismäärä 92 milj kpl
Liikkuvuus A+B 32 % C 12 % D 56 %
Väri harmaa
Viskositeetti korkea
Normaaleja siittiöitä 3 % epänormaaleja 97 %
TZI 1,8
MAR IgG10 %

Jotain tuosta tajusin itsekin... mutta siis ei kai tuo nyt ihan toivoton ole... normaaleja on vähän. Onko tämä tulos esim. inssiin sopiva?
 
Yläpääläisiä huudeltiin :D Täällä yksi ilmoittautuu. Täällä lähes päivittäin käyn, mutta itselle ei mitään ihmeellistä kuulu. Kolmannen clomikierron jälkeen ei ne menkat alkaneet enkä ole raskaana. Yritin tänään lääkärille soittaa, mutta oli lomalla. En tiedä pitäiskö nyt kuitenkin terot syödä, että saisi kuukautiset aikaseksi. Nyt olisi clomeista taukokierto, mutta ne kuukautiset pitäs varmaan kuitenkin saada käyntiin..
 
TTT
Ansku83: juu just noin tarkoitin kp:t eli huomenna keskiviikkona kp 5. Pahoittelen, että hieman jäljessä niitä täällä ilmoittelen... :)

Niianille ja Nopsukalle onnea oviksen jälkeisiin piinailuihin ja Hydralle tsemppia pistelyyn. Mullekin lääkäri on väläytellyt, että seuraava vaihe clomien jälkeen olisi pistettävä hormoni. Itse vain olen niin piikkikammoinen että ajatuskin kauhistuttaa. Eikä miehestäkään ole tässä hommassa apua, viimeksi meinasi pyörtyä kun sai hepatiittirokotteen... :)
 
Nopsukka voin olla jotenkin pihalla mutta miks on huono että ovisplussa tuli nyt vasta kp 22?:)

Hydrangea Pahoittelut ettei johtofollia jo löytynyt mutta tosi hienoa että pistokset voidaan aloittaa! Mikähän on ero just puregoneissa,menopureissa ja gonal-f:ssä. Tsemppiä piikittelyihin!
 
Viimeksi muokattu:
luna, mä olin ihan varma, että saisin kanssa Puregonia, mutta yllätyin tuosta Menopurista. Menopurissa on FSH:n lisäksi LH:ta. Käsittääkseni Puregonissa ja Gonalissa on vaan FSH:ta. Tarja mulle silloin puhu vain FSH-pistoksista, mutta nyt tää toinen lääkäri määräsikin sitten Menopuria. No, toivottavasti oli oikea valinta. Tosi pienellä annoksella aloitetaan, joten toivotaan että saadaan sopiva vaste.

TTT, musta toi pistäminen ei ainakaan hoitajan läsnäollessa ja neuvoessa tuntunut pahalta. Neula oli pikkuruinen ja se ei sattunut yhtään. Sitä en sitten tiedä, miltä lääkeaine tuntuu. Se kuulemma voi hieman kirvellä. Etköhän säkin pistämisestä selviä, jos sille tulee tarvetta. :)

).( Jotenkin kieroontuneella tavalla muakin alkoi kiehtoa toi pistäminen. Odotan innolla jo torstaita. :D Hieman mietityttää toi tosi pieni annos. Yleensä kai se 75 iu on aika normaali aloitusannos ja mä pistän siitä vaan puolet. Tehoaakohan ees ollenkaan, kun Anazoleistakaan ei tuplana ja pidennettynä ollut tehoa. Joskus aiemmin täällä pohdin pupuilua ennen folliultria. Koskaan ennen sitä ei ole kielletty, mutta nyt lääkäri sanoi, että pääsiäisen aikaan ei enää saisi pupuilla, kun on hyperstimulaation riski. Eka siis pitää katsoa ultralla ja sitten annetaan vasta lupa.
 
Hydrangea okei, hyvä tietää noista eroista, mun annos oli vain 33, mutta en tiiä voiko menopurin ja puregonin annostuksia verrata. Toivottavasti sieltä lähtee kasvaan yksi täydellinen yksilö:) Tarja sanoi siinä mun viime folliultrassa sitä puregonilla kasvamaan lähtenyttä follia "kuningattareks":D Oon jotenkin nyt miettiny sitä kauheesti että se kuningatar sieltä nyt sit näillänäkymin tärppäs:)
Niin ja mun pitikin kysyä että mitä fiiliksiä piikit herätti, jotenkin se oli mustakin jännää se pistely, sitä aina oudolla tavalla odotti. Eihän siinä mitään järkee oo, mutta toisaalta onko tässä missään:)
 
luna_82 No siinä mielessä huono että ensimmäinen clomikierto ei aikaistanut ovista yhtään kun normisti tulee ovis noihin aikoihin eikä niistä oo tulosta tullut....joten kiertokaan ei lyhene juuri yhtään. Tai no ovis tulee yleensä 21-32 välillä että onhan tuo sieltä paremmasta päästä! Vaikkei toiveet korkealla ookkaan niin silti tämä piinailu on aina jotenkin niin haukaa ja jännittävää:whistle:
 
TTT Juu, no probs! :D

NiQ Niii...no en sitä epäillykkää et ei olis fiksua sakkia! :D Se vaan on kivempi sit päivittää jos väliä ei oo miljoonaa sivua! =) Sen puolee niiku ilmotin tuon... =)

:attn: Pistän tuonne miimulin nimen etee tähden, ni se sitten ilmoittakoot että miimuli jatkaa listalla vaikka kp:t menis yli 50! =)
Tosin miimulin taisin pyyhkästä jo piinailijoista poies ku näytti takovan jo melkee 30 dpo:t! =) Ja kyllä mie ainaki jo tuossa vaiheessa napsisin Terot! Sitä kun ei tiiä alkaisko vuoto huomena vai meniskö kierto sit kuin pitkälle! =)
 
Ansku, ok, hihkutaan sitten, mutta toivottavasti ei enää tarttis mennä niin pitkälle ;)

Hydrangea, kuulostaa kyllä jännältä sun alkavat pistoshoidot! Mielenkiinnolla seurailen ja toivon, että pistokset tekisi tehtävänsä! :)
 
mimmuskainen - Paljon onnea ovisplussasta, se on niin piristävä erävoitto!!

Minä olen saanut ovisplussan tikkuun (silloin kun olen ovuloinut) vasta kp20 tai kp21 joten toivottavasti tässä rupeaa lähipäivinä tapahtumaan. Olen nyt kolmen kierron hoitotauolla, joten ei edes folliultria joissa näkisi vähän mitä tuolla tapahtuu. Vähän on nippaillut kummallakin puolella joka viittaisi taas useampaan johtofolliin. Mut tiedä häntä, tänäänkään ei juuri mitään oireita :(
 
Hyd: Harmi, ettei ollut positiivisia uutisia :| Mutta jospa menopur tois toivotun tuloksen! Joo kolme kiertoa taisin pistellä itse. Alkaen kp 8. Nyt aloin miettimään, kun sullakaan ei ollut johtofollia ja limis huono. Mulla oli sama viime kerralla, paitsi limis "jo" viidessä millissä. Sulla jatkettiin hoitoa tähän kiertoon, mutta mulle sanottiin että jätetään tähän ja vedä primot napaan. Jotenkin alko ärsyttää, että eikö se lääkäri nyt ois voinu vielä jotain keksiä... Ei kai sit halunnu elätellä enää toivoa.
En nyt millään muista mikä annos mulla oli (en oo kotona) mut voin kattoa. Niitähän on kahdenlaisia paketteja. Mulla on ollut se, missä on jokapäivälle erikseen lääke ja liuotin ja ne sekotellaan joka päivä. Sitten on kai sellainen, jota ei sekotella joka päivä? En oikein osaa vastata tohon sun kysymykseen, kun mä pistin koko satsin aina kerralla (Tai siis mies pisti) Oiskohan se ollu toi 75iu kuitenki...
Menopur oli kyl kivempi pistää, kun ei kirvellyt niinko esim pregnyl tekee. Ihanaa, että jonkun mielestä toi pistäminen on jännää :LOL: Mä just sanoin miehelle, että mä varmasti maailman piikkikammoisin ihminen joudun ens kierrossa iltaisin kestää KAKS piikkiä! :( Mitähän siitäkin tulee...

Enna: Mustakin noi kuulostaa hyvältä. Meilläkin miehellä vain 4% normaaleja, mutta lääkäri sanoi ettei sillä ole juurikaan väliä!

TTT: Mä oon niin varma, että tuut selviämään niistä pistoksista! Mun ensimmäisen pistoksen aikana mulla meni varmaan puol tuntia ennen kun se onnistu. Jänistin aina, kun piikki oli lähellä ihoa. Nyt menee enää noin 5 minuuttia panikoimiseen. Edistystä sekin. Mä aluksi varasin itselleni aina jotain hyvää niinko palkkioksi siitä, että saatiin pistettyä (karkkia, limua :LOL:) niin oli siinä sitten jotain odottelemista. Nykyään en oo enää viittinyt ees ostaa, kun pistosten määrästä (ja tulevasta määrästä) musta tulis kohta joku 300-kiloinen keijukainen. Niin ja mä en ainakaan suostunut antaa harjoitella itteeni, vasta piikki kun on pakko. Mies siis harjoitteli johonkin tyynyyn...

(.) Huomenna apteekkiin tuhlaamaan 600€ tuleviin lääkkeisiin. Vähän ottaa päähän, mutta onneksi meillä on ihana Kela joka jossain vaiheessa sitten korvaa...
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Huomenna se piikittely sitten alkaa. :)

Neppu, kiitti vastauksesta. :) Mulla on sitten varmaan noita samoja kuin sulla oli. Siis siinä joka päivälle erikseen oma lääke, mutta mä pistän tästä määrästä vaan sen puolet eli 37,5 iu. Joten sulla varmaan oli juurikin toi 75 iu. Tsemppiä sullekin tuleviin pistelyihin. Eiköhän ne siitä lähde hyvin sujumaan, kun sulla on jo harjoitusta takana. Hui, kun noi lääkkeet on kalliita! Mä haen omat piikit tänään ja niihin menee "vain" joku reilu 90€. Anazol-paketti oli viimeks reilu 3€, joten niitten takia en oo tähän mennessä kauheesti köyhtynyt. :D
 

Yhteistyössä