Clomittaret 2013

NiQ




Sunnuntai 5.5

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta


*miimuli87........87/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
skorppari82..40/??..............yv2.............hoitotauko........pco,1.lapsi
Syystuuli74....37/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38
Seemi............31/28-41.......ya11/09......tk.(4.c).....pco(1/2),1.lapsi,31v
Ansku83....30/26-28....yv2,5....1pu+pr+m+ins....pco/ovl,1.lapsi,29v
Malla84......29/30-? .......ya3/13.............2.c..............pco,1.lapsi,29v
RuutuAkka......29/33-36 .......ya 2012.............1.c+t............pco,27v
NiQ.................27/32............yk13..........5.c+m+pu+pr.........2.lapsi,27v
Mimmuskainen_..27/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
kaathy..........25/33..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
tarana......25/27........yk14....................1.c..........pco,1.lapsi, 25v
YAW.................25/22-26............yk16.............1.c+l ...5.lapsi(1.yht),35v
Niian.....24/27-28......yk10,ya4/2011....1.pu+pr+2.ins...selitm.,1.lapsi,26v
dots..........23/26-32.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
jenni_noora....23/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Hipsunpöpsy....21/32.............yk18............tk.................2.lapsi
Slartibart........21/30...........yk7.................tk........pco,1.lapsi,25v
Kazu87..........19/28.............ya6/10...........tk.................selitm,1.lapsi
-minävain-.....18/30..............Yk5.........1.t+c...................1lapsi
Miyaka.........17/??..........ya06.............2.c+m+t.........pcos,1.lapsi,34v
Karamelli81.....15/28.............ya4/12..........4. c.....................2.lapsi
Stiina............15/??............yk13/ya 03/12...2.c+t...........pco,1.lapsi,24v.
Sarona..........15/31-40……...ya8/09......1.f+m+t..............pco,1.lapsi,27v
Vauva haaveissa... 9/28-30....ya 4/13.....2. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea....8/31-44...yk14/ya1/12..5.ax2+mp+p+2.ins+lpco,1.lapsi,27v
inessa_........8/30............yv6....... .1.c+.t........pco, keliakia..2.lapsi,27v
Heipa….........5/18-56……...ya11/11......1.fx2...............ovl,2.lapsi,32v
hanzku_91........5/29..........ya1/11.......tk/7.c.3ins.3pr)......selitm,1.lapsi
Enna_.............5/31-37........yk9............3.c............pk,ovl
miss_piggy.-..3/30-70.....ya2/12/yk10....1.c........1.lapsi, 31v.(kkm 2/13



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Neppu_......../28(34-59)..ya2010.....ivf.....pco,1.lapsi,27v
Ambrosia85...................................................................
Matti Katikainen..?/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Poca..............?/34..............................tauko........................pco
Meri__............?/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............?/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v
syksytyttö....?/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Anne Elliot......?/26-32........yk14........................................1.lapsi
TTT...............?/28.............ya4/2012......tk(3.c).................1.lapsi,29v




Piinailijat

Neppu dpo 16
Skorppari82 dpo 16
Niian dpo 12
NiQ dpo 9
Mimmuskainen dpo 7
RuutuAkka dpo 7
YAW dpo 7
dots dpo 1




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v





Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:NiQ, Ansku83 (ja Neppu_)



KEVÄISIÄ PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE!!!!


 
Viimeksi muokattu:
Kuumat aallot, huh niin tuttuja... onkohan ne mullakin clomien sivuoire vai johtuukohan vaan heittelehtivästä hormonitoiminnasta? En tiedä, mutta silti outo ja ärsyttävä oire! Toivottavasti femareista ei tule samanmoista.

Hydrangea, jaksamista arkeen ja yritykseen! :hug:

Skorppari, pahoittelut ettei tästä kierrosta tärpännyt :hug: Toivotaan että pääset pian uuteen yritykseen ja onni olisi matkassa.

dots, onnea ovisplussasta! :flower: Ja Anskulle menkkatuulia :D

Ambrosia, kiva kuulla että pääsette pian uuteen yritykseen :) Voimia sinullekin arkeen ja tytön siunaustilaisuuteen :hug:

Hanzku, oi että, rantaloma, oon kade :) Ehkä saat siellä hetkeksi ajatuksia muualle, mulla ainakin pieni ulkomaanreissu auttoi kun oli niin paljon muuta touhua ettei ehtinyt ajattelemaan arjen murheita.

Miyaka, mä olen ymmärtänyt että terot voi sotkea ovulaatiota jos ne aloittaa liian aikaisin, eli pitäisi kai olla suht varma että ovis on jo tullut ennen kuin kuurin aloittaa (korjatkaa jos olen väärässä). Mä olen syönyt teroja vasta sitten kun kuukautisia ei ole normaaliin aikaan kuulunut, mutta kyllähän toiset syö niitä kiertoa säännöllistämään heti oviksen jälkeen.

minävain ja miss_piggy, tervetuloa joukkoon :flower:

Hipsunhöpsy :hug: Toimiiko sulla kuitenkin clomit? Jatkatko ensi kierrossa?

YAW, hyvä että homma tuntuu toimivan :) Plussaonnea!

Kaikille muillekin tsemppiä ja onnea :heart: Meitä alkaa olla täällä jo aika paljon, toivottavasti väki kuitenkin pian vähenee ;)

Itsellä menkat jatkuu ja femareita on syöty nyt kolme päivää. Ei mitään suurempia sivuoireita femareista. Kuukautiset ovat olleet vähän oudot, ekana päivänä tuli niukkaa vuotoa ja limakalvoa, seuraavana päivänä ei juuri mitään, mutta eilen ja tänään taas ihan kunnolla punaista. Toivottavasti se eka päivä oli kuitenkin eka kp, kun aloitin kuitenkin femarit kp2...
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamista hydrangea sullekin sekä töihin että tähän projektiin! :hug: Olis kyllä niin ihanaa jäädä äippälomalle, mä tyhmänä taas laskeskelin oviksen jälkeen, että koska alkaisi loma, jos tärpppäisi. Että ihminen osaa olla tyhmä, kun pitää kiusata itteensä tommosillakin.. :(

Tervetuloa minävain! :)

ANskulle paranemista! :)

Hanzku meille annettiin ivf-ensikäyntiaika elokuun lopulle. Se on ilmeisesti juuri sellainen aika, jossa kerrotaan hoidosta tarkemmin, ja sen jälkeen vasta sitten varsinainen hoito alkaa. KIva kun sait noinkin nopeesti ajan, oliko teillä jo suunniteltu koska hoidot alkaisi? Ihanaa, säkin pääset rentoutuun lomalle!! :) Mekin lähdetään ensi viikolla 5 pv:n kaupunkilomalle Eurooppaan :)

Heipa onko sulla folliultra, että näkee kuinka femarit tehoo? TOivottavasti hyvin! :)

ON: Mä pääsin uuteen kiertoon, eilen vuoto runsastui eli huomiselle jos joku tekee seuraavan päivityksen niin mulla olis sitten kp3. Yritysvuosiin voi myös muuttaa 2,5 :(
 
Joo clomit toimivat hyvin 100mg annoksella (1 kierto takana tupla clomilla) ja 50mg annoksella ovis ei aina tullut..

Unohdusmuoks. Jatkan siis ensikierrossa- clomit 100mg ja luget 200mg 2 tabua päivässä, jos nyt taukoilun jälkeen vuoto alkaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa vaa: Tänne ei sitten saada tammivaaviakaan. :( Tänään tuli pyyhkiessä verta paperiin, ei nyt vielä näytä menkat silti alkaneen, mutta eiköhän ne sieltä ala. En vaan tajuu mikä mun kroppaa vaivaa. Ei oo ikinä kyllä kierto ollut näin lyhyt tänään siis kp24 dpo 12. Yleensä mulla on ollut aina 28 päiivänen kierto, nyt muutaman kerran kun ovis on aikasnut niin kiertokin on jäänyt 26-27 päiväsiks, mut näköjään taas lyhenee..:/ Myllä harmittaa, mut ei auta kun ajatella et ei ole vielä meidän vuoro ja kyllä se vaavi sieltä vielä joskus meillekkin tulee. Kai syksyllä kokeilemme sitten ivf:ää. Kesän pidämme siis hoioista taukoa.

Mut voi siis siirtää taustalla oleviin ja ottaa piinailijoista pois.
 
Lueskelin vuoden 2012 clomittarien sivut loppu viikosta alusta loppuun. Reilu 120 sivua tekstiä ja monta erilaista tarinaa! Mahtaavaa nähdä, että moni on saanut positiivisen tuloksen tämän vuoden aikana :) Antaa kyllä uskoa tähän omaan yritykseen!!
Mukava oli myös lukea heistä, joilla oli tärpännyt useamman hoitovuoden jälkeen ja kävivät kertomassa kuulumisia vauva-arjesta.

Alkuviikosta lekuri totesi mahtimuniksen karanneen, ennen aukkaria. Päätteli sen limiksestä, koska keltaraukasta ei vielä näkynyt. Olin niiiiin pettynyt!!
Kiitos teille kommenteista!! Mutta ehkä tässä pitikin käydä näin.....
Kävin toisella lääkärillä torstaina, joka teki samaisen diagnoosin. Kohdun limakalvo tosiaan näytti siltä, että ovis oli mennyt ja nyt siellä möllötti se keltarauhanenkin.
Lääkäri oli endokrinologian erikoislääkäri ja totesi kilpirauhasarvojen olevan tähän elämäntilanteeseen hieman koholla ja määräri kilpparilääkkeet pienimmällä mahdolisella annoksella. Toiset lääkärit eivät olleet asiaan puuttuneet, vaikka olenkin tuntenut itseni väsyneeksi ja stressaantuneeksi.... Lääkäri oli siis sitä mieltä, että TSH:n tulisi olla mielellään 2,5 tai alle (arvoni oli 3,5), jotta olisi suotuisat olosuhteet raskautua ja mahdollisen raskauden jatkua onglmitta. Korkea TSH saattaa aiheuttaa herkemmin keskenmenoja. Vaikka tässä kuussa en siis päässyt piinailemaan, niin sain yhden asian hoitoon. Lääkäri oli kyllä ihana ja empaattinen siinä kun vetistelin...sanoi, että eiköhän se pieni saada alulleen ennemmin tai myöhemmin.

Tsemppiä kaikille painonsa kanssa kamppaileville! Kyllä sitä painoa on niiiin paljon helpompi kerätä kuin tiputtaa. Kysyin lääkäriltä myös painosta ja terveellisistä elämäntavoista. Lääkäri kyllä vinkkasi, että painoa olisi hyvä tiputtaa ensin viisi ja sitten toiset viisi kiloa. Huoh! Kysyi, että milloin aloitan taas liikunnan. Lupasin aloittaa heti ja tein itselleni lupauksen, että käyn joka päivä ainakin pienellä lenkillä (min. 20 min/päivä). Itse asiassa aivan mahtaa käydä kävelemässä/juoksemassa keväisessä luonnossa. Suosittelen kaikille!
 
maria080 Haluaisin kysyä tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Mulla on TSH 3.6 ja T4-V 13 ja kun kysyin, että eikö ole hieman liian korkeat tähän lapsen yrittämiseen, olen siis myös kuullut että olisi hyvä olle alle 2.5 niin mulle sanoi lapsettomuuslääkäri, että se raja-arvo koskisi vain niitä kenellä on toettu kilpirauhasen vajaatoiminta. Lisäksi siis mulla on takana 2 keskenmenakin, että jos nekin olisi ollut tälläisellä asialla estettävissä niin kyllä itkettää. Aloitettiinko sulla tuon yhden arvon perusteella thyroxin? Millä annoksella alat syömään sitä? Oon ihan pöyristynyt, että on ihan eri linjoja tähänkin asiaa..:( Hyvä,että siellä on kuitenkin saatu apua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Niian / Kilpirauhasen lievä vajaatoiminta
Mahtavaa, että sulla on kaksi raskautta alkanut, vaikka ovatkin päättyneet ikävästi. Kyllähän se tarkoittaa, sitä että teillä on kaikki mahdollisuudet saada pieni vielä kotiin!!

Mulle oli torstaina täysi yllätys tuo kilppariarvo. Aiemmin sitä oli pidetty täysin normaalina. Lääkäri oli sitä mieltä, että jos yritys ei olisi käynnissä, ei hän lähtisi sitä hoitamaan. Hän kuitenkin painotti, että arvo voi vaikuttaa raskautumiseen ja etenkin raskauden ensimetreillä ja siksi suositteli 25 mg Thyroksinia (1 tabl 2 viikon ajan, jonka jälkeen 2 tbl). Annostus aloitettiin S-tyroksiin arvon perusteella, joka oli alku vuodesta 3,5. Muita labroja ei ole otettu, mutta ajattelin pyytää ne työterveyshoitajalta ensi viikolla.

Lääkärin kokonaisarvioon hoidosta vaikuttaa varmasti moni asia. Toki lääkityksen voi aloittaa pelkkien labrojen perusteella, mutta uskon että lääkärini otti taustani myös huomioon. Hän kysyi tarkasti mm. painoni noususta. Paino kun on noussut viimeisen 10 vuoden aikana reilu 10 kiloa. Tunnen itseni todella väsyneeksi iltaisin ja stressitasoni on varmasti taivaissa.

Ystävälläni todettiin vuosi sitten kilpparin vajaatoiminta. Arvo oli silloin yli viitearvon ja lääkäri oli suositellut Thyroxinin aloitusta. Hän halusi kuitenkin odottaa syksyyn ja aloittaa mahdollisen lääkkeen vasta silloin. Kävi kuitenkin niin, että hän raskautui kesällä ja syksyllä arvo oli raja-arvojen sisällä. Silloinen hänen lääkärinsä oli sitä miltä, ettei lääkitys ole tarpeellinen. Ystväni hakeutui erikoislääkärin vastaanotolle, kun raskaus oli jo varsin pitkällä 7. kk:lla. Vaikka arvot olivat vielä viitearvojen sisällä, niin hän sai samaisen annoksen Thyroxinia ja nappailee lääkkeitä päivittäin. Vauva siis syntyi keväällä, on terve ja voi oikein hyvin.

Kilppariarvosi on kuitenkin viitearvojen sisällä. En tiedä löydänkö oikeita sanoja, mutta kyllähän niihin keskenmenoihin voi olla niin miljoona eri syytä. Mielestäni hienoa on, että olet kuitenkin raskautunut jo kahdesti....loppu on osaltasi varmasti hormoonien hienosäätöä ja voit raskautua milloin vain. Ottaisin asian kuitenkin vielä puheeksi lääkärisi kanssa ja voithan halutessasi hakeutua endokrinologian erikoislääkärin vastaanotolle, joka varmasti osaa auttaa asiassa.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy Joo, mie nyt jätin aloittamatta noi terot, katsotaan mitä tapahtuu menkkojen kanssa. Toivotaan, että clomit toimii siulla! :)

Ambrosia85 Miull on ylipainoa kymmeniä kiloja, en sen tarkemmin halua kertoa : /.
Mä söin ekan kerran clomeja toissakierrossa yhden kappaleen kp 5-9, nyt tähän kiertoon lekuri antoi ohjeeksi syödä kaksi tbl samoina kp. Ja tuolla kahden tabun annostuksella olisi tarkoitus olla elokuun alkuun, jolloin mulla on seuraava lekuri. Eikös noissa ole se kuuden kuukauden rajoitus, ettei saisi enempää syödä? Se tulisi silloin elokuussa miun kohdalla täyteen.

Painonpudotuksesta sen verran, että edellinen lekuri sanoi, että bmi:n tulee alkaa kolmosella, että voi inseminaation tehdä, oletin että se olisi seuraava askel näistä clomeista, mutta ilmeisesti näin ei olekaan? Siihen kolmosella alkavaan bmi:n on vielä matkaa, paljon. Viime kerralla ollut lekuri antoi vaan vinkkejä painonpudotukseen ja kertoi riskit miten voi käydä, jos on raskaana ja näin ylipainoinen.

Sitten ommoo nappoo vielä :)
Aamusella vessassa käydessä huomasin kirkasta venyvää limaa pyyhkiessäni ja nyt päivällä on ollut sellainen vellova (?) olo mahassa. Tekaisin hetki sitten töistä tullessani ovistestit (liuska- ja digi). Digiin tuli hymynaama (otin nyt digitestin liuskasta nyt ekaa kertaa kuvan) ja selkeä viiva liusketestiinkin... voiskohan tää ny olla ovis??? :O
Tässä vielä kuva-aineistoa tapahtumasta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kiitos Maria sun kannustavasta viestistäsi. Toivotaan,e ttä se kolmas raskaus sieltä vielä alkaa. :) Onhan toki totta ettei kukaan voi sanoa mistä keskenmenoni johtuvat, mutta heti tulee epätoivoinen olo, kun samoilla arvoilla saa erillaista hoitoa. Mutta juu taustatkin toki vaikuttavat. Tosin kun luen kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, istuu ne turhan hyvin minuun. :( (Palelu, matala ruumiinlämpö, nivelkivut, ärtyneisyys,turvotusta,väsymys, ummetus) painoni on noussut aikuisiällä myöskin 10 kg, tosin vieläkin olen normaalipainoinen (165cm/66kg), että en tiedä voinko painonnousua laittaa kilpirauhasen piikkiin, ennen olin kuintekin liian laiha. Tästä innostuneena, varasin itselleni endokrinologille ajan jos hän sanoo ettei ole mitään syytä huoleen niin sitten lupaan lopettaa murehtimisen. :) Toisaalta en tiedä mikä olisi mieluisin vastaus. Toki olisin valmis syömään thyroxinia jos tietäisin onko se vastaus ongelmaamme, mutta toisaalta en haluaisi syödä mitään turhaan. Toisaalta olisi kurja aloittaa 26 vuotiaana loppu elämän kestävä lääkitys. :/
 
Niian: Mä otin itse puheeksi kilppariarvot lääkärin kanssa käytyäni labrassa, jossa otettiin muitakin kokeita. Mulla TSH oli just viitearvojen sisällä (oisko ollu 4.4 kun Terveystalon viitearvo max oli 4.5) ja T4V tais olla 15. Kerrottuani, että myös
oireita löytyy kuten palelua, ainaista väsymystä ja hiustenlähtöä lapsettomuuslääkäri määräs mulle 1 tabl päivässä Thyroxinia 0,1mg. Ja sanoi noista arvoista, että pelkkää TSH:ta ei pidä tuijottaa, T4V:n pitäisi olla yläkolmanneksella ja TSH:n siinä kahden pintaan raskautumista ajatellen. Nuohan ovat viitearvoja ja jokaisella on se oma arvo, jossa tuntee olonsa hyväksi! Siksi niitä viitearvoja ei pidä orjallisesti tuijottaa.

Noh, kolmen viikon pääs lääkkeen aloituksesta otettiin kontrollilabrat ja TSH 1,9, T4V 17. Ja tästä parin kuukauden päästä sain plussan r-testiin. Yhteyttä sitten näillä tai ei, mun kohdalla vaikutus oli ainakin positiivinen. Ja minulla myös takana yksi kkm aiemmin rv8...
Lääkäri vielä sanoi, että lääkitystä voidaan kokeilla ja huomaa sen labroista sit onko ollut vaikutusta (ymmärsin siis, ettei kokeilusta haittaa ole). Ja nyt annostusta on vähän nostettu raskauden edetessä.
 
Hempukkainen: Kiitos vastauksestasi. Loi toivoa, että ehkä se enokrinologi ei mua ihan kokonaan tyrmää kun sen vastaanotolle menen. Katsotaan mitä se tuumii mun oireista yms. Ja onnea hirmuisesti sinne raskaudesta. :heart: Oliko teille mitään syytä lapsettomuuteen? ja millä hoidoilla sitten raskauduitte? :) Meillä kun on nyt tarkoitus kesä pitää taukoa ja jos ei luomuna plussaa tule niin sitten siirrymme ivf, toivon tietysti ettei sitä tarvittaisiin, mutta senkin puolesta on varmasti järkevää että kilppariarvot olisivat kohdillaan. :)
 
Niian: Kiitos <3 Söin kolme kiertoa Clomeja, ensin 1 tabl ja sit 2 tabl. Neljännellä eli taukokierrolla plussasin, eli clomien hyvät vaikutulset oli kehissä mut haitat kuten limiksen ohuus poissa. En ois silti uskonut plussaan taukokierrolla! Yritystä ehti tulla lokakuusta 2010. Nyt varovaisin mielin niskapoimu-ultraa odotellessa. Tsemppiä jatkoon, kyllä se sieltä tärppää! :)
 
YAW
heips! Onkos clomittareissa lugen käyttäjiä tai muuten tietoa tarttunut matkanvarrelta!?
mulla on nyt nuo luget käytössä ja nyt on menos kp 25/dpo7. Alakautta oon nuo laittanut ja niinpäin pois :D Mutta kysymys: Oikeesti... tissit on ihan räjähtämispisteessä kohta! :D
Onko millasia sivuoireita tullut? Mulla oli alkuun vähän huono olo, meni nopsaan ohi. Nyt on nää iltahorkat tulleet kuvioihin ja mä olen jääääässä! Loppuuko nää lugeoireet vasta kun ne lopettaa vai hellittääkö nää ihan pian!? Hiukan ärsyttää kun ovat just niinkö raskausoireetkin! Mur!
 
YAW: Mä käytin lugeja 200mg kolmesti päivässä. Mulla alkoi iltapalelut, pieni pahoinvointi aamuisin, mutta en osaa sanoa johtuiko lugesta vaiko raskaudesta. Toivottavasti sullakin raskaudesta!

Hanzkulle ja Skorpparille mahtavaa ja stressitöntä lomaa! Mäkin olin silloin tammi-helmikuussa kaksi viikkoa etelän lämmössä ja se teki niiiiiiiiiin hyvää. Pystyin jopa pariksi päiväksi unohtamaan murheeni.

Hyd: Kamalasti sinulle voimia työhön ja tähän projektiin! <3 :hug:

Tervetuloa minävain! :flower:

Tämä peloissaan-ja-onneissaan oleva Neppu uskaltautuu pikku hiljaa siirtymään plussanneisiin. Lääkäri sanoi puhelimessa, kun testit on tehty niin raskaana ollaan. Toivottavasti koskaan ei toisin todeta... 20.5 selviää ultrassa löytyykö sydänääniä vaiko ei.

Toivon, ettei mun tarvitse koskaan palailla tänne SIIS listoille. Mutta kuten osa muistakin plussaajista, olen jäänyt niin riippuvaiseksi tästä, että en taida päästä eroon ennenkuin kaikki on saanut plussat! <3
Kiitos, kiitos kiitos teille kaikille maailman parhaasta tuesta.
Etenkin Hyd, Hanzku, Skoppari ja NiQ kiitos pitkästä (liiallisenkin pitkästä meille kaikille...) matkaseurasta!
Minä niin toivon, että te kaikki saisitte pian plussan ja päästäisiin porukalla jatkamaan jutustelua "iloisemmissa" merkeissä plussanneissa.

Clomittaret; Olette ihania, rakkaita ja vahvoja naisia!
<3<3<3 :,)

Muoks. Niian, Skorppari ja Hanzku. Ivf- sananakin on mörkö. Se oli mulle mörkö jo heti hoitojen aloituksesta ja heti alusta asti pelkäsin, että joudumme siihen. Mutta nyt, kun jouduimme, olen siitä niin onnellinen. En olisi jaksanut enää montaa oi- hoitoa, joten onneksi menimme rankempiin hoitoihin ja niinkuin prosentit ovat puolella, olivat nytkin. Tsemppiä, se ei ole niin kamalaa kuin kuulostaa! Ja kuten sanoin, mä oon mielelläni tukena! <3
 
Viimeksi muokattu:
Niian, pahoittelut :hug: Mulla oli ennen esikoista koko ajan tuollaisia lyhyitä kiertoja ja tuhruvuotoja vaikka ovuloinkin. Vuoden niiden kanssa tappelin kunnes sitten tulin kuin tulinkin raskaaksi clomien tuella, silloinkin ovis oli kp12 eli kierrosta olisi tullut lyhyt. Tsemppiä!

Skorppari, joo meen folliultraan kp14. Voi vitsi kuinka toivonkaan että femarit toimivat... Onpa kiva että tekin pääsette reissuun ja vähän irtautumaan, hauskaa matkaa jo etukäteen!

Miyaka, no kyllähän tossa aika monta oviksen merkkiä on nyt kehillä, lykkyä pyttyyn! :)
 




Maanantai 6.5

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta


*miimuli87........88/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
skorppari82..41/??..............yv2.............hoitotauko........pco,1.lapsi
Syystuuli74....38/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38
Seemi............32/28-41.......ya11/09......tk.(4.c).....pco(1/2),1.lapsi,31v
Ansku83....31/26-28....yv2,5....1pu+pr+m+ins....pco/ovl,1.lapsi,29v
Malla84......30/30-? .......ya3/13.............2.c..............pco,1.lapsi,29v
RuutuAkka......30/33-36 .......ya 2012.............1.c+t............pco,27v
NiQ.................28/32............yk13..........5.c+m+pu+pr.........2.lapsi,27v
Mimmuskainen_..28/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
kaathy..........26/33..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
tarana......26/27........yk14....................1.c..........pco,1.lapsi, 25v
YAW.................26/22-26............yk16.............1.c+l ...5.lapsi(1.yht),35v
Niian.....25/27-28......yk10,ya4/2011....1.pu+pr+2.ins...selitm.,1.lapsi,26v
dots..........24/26-32.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
jenni_noora....24/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Hipsunpöpsy....22/32.............yk18............tk.................2.lapsi
Slartibart........22/30...........yk7.................tk........pco,1.lapsi,25v
Kazu87..........20/28.............ya6/10...........tk.................selitm,1.lapsi
-minävain-.....19/30..............Yk5.........1.t+c...................1lapsi
Miyaka.........18/??..........ya06.............2.c+m+t.........pcos,1.lapsi,34v
Karamelli81.....16/28.............ya4/12..........4. c.....................2.lapsi
Stiina............16/??............yk13/ya 03/12...2.c+t...........pco,1.lapsi,24v.
Sarona..........16/31-40……...ya8/09......1.f+m+t..............pco,1.lapsi,27v
Vauva haaveissa... 10/28-30....ya 4/13.....2. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea....9/31-44...yk14/ya1/12..5.ax2+mp+p+2.ins+lpco,1.lapsi,27v
inessa_........9/30............yv6....... .1.c+.t........pco, keliakia..2.lapsi,27v
Heipa….........6/18-56……...ya11/11......1.fx2...............ovl,2.lapsi,32v
hanzku_91........6/29..........ya1/11.......tk/7.c.3ins.3pr)......selitm,1.lapsi
Enna_.............6/31-37........yk9............3.c............pk,ovl
miss_piggy.-..4/30-70.....ya2/12/yk10....1.c........1.lapsi, 31v.(kkm 2/13



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Ambrosia85...................................................................
Matti Katikainen..?/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Poca..............?/34..............................tauko........................pco
Meri__............?/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............?/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v
syksytyttö....?/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Anne Elliot......?/26-32........yk14........................................1.lapsi
TTT...............?/28.............ya4/2012......tk(3.c).................1.lapsi,29v




Piinailijat



NiQ dpo 10p
Mimmuskainen dpo 8
RuutuAkka dpo 8
YAW dpo 8
dots dpo 2




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v


toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v






Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:NiQ ja Ansku83



KEVÄISIÄ PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE!!!!


 
Viimeksi muokattu:
Valtavasti onnea Neppu ja tietysti Luna ja muut plussanneet!
Olen teidän tarinaa lueskellut vuoden 2012 clomittarista ja teidän plussat kyllä antaa uskoa varmasti meille kaikille!

Kiva kuulla Hempukkainen, että ainakin osittain kilpparilääke avitti plussajahdissa! Toivottavasti se auttaisi meitäkin.

Niian: Mun lääkäri oli sitä mieltä, etten välttämättä tarvitse sitä Thyroxinia koko loppuelämääni. Toisaalta jos se auttaa vähän virkistymään, niin miksikäs sitä ei sitten söisi pitempäänkin. Ensisijainen tarkoitus olis saada se viiva siihen testiin :)
Lääkäri oli kyllä kovin luottavainen; jos ei muuta syytä löydy (putket aukit ja veritestit ok), niin hän oli sitä mieltä että kilpparilääkkeillä ja miedolla lääkkeellisellä stimulaatiolla, saadaan raskaus alulle. Noh....itse olen hieman skeptisempi, mutta olihan se kuitenkin tosi kiva kuulla pienen epätoivon hetkellä.

Kiva, että sait varattua ajan erikoislääkärille. En tiedä onko sillä merkitystä, mutta kannattaa vielä varmistaa, että lääkäri olisi erikoistunut myös lapsettomuuden hoitoon. Laitathan sitten viestiä, kun olet tavannut lääkärin :)

Huomenna menen progesteroni kokeeseen. Olen sen verran optimistinen luonne, että tiputus tulee taas turhan korkeelta, jos sieltä löytyy jotain... noh..käydän antamassa sitä verta ensin!
 
NiQ
Lisäisitkö Neppu piinailijoille vielä yhdet päivät lisää :)

Neppu Kiitos sanoistasi! Kaikkea hyvää raskauteen ja jatkoon! :heart: Tuuthan kertomaan kuulumisia meille tänne! Tai tietenkin ihanaa olisi tulla sinne odottajien puolelle itsekin :)

Miyaka Mulle ainakin silloin ensikäynnillä painotettiin, että inssiä ei tehdä ennen kun painoindeksi on alle 35. Mulla oli silloin ensikäynnillä vielä 35,2 joten vissiin se sitten olisi pienestä jäänyt kiinni jos en olisi vielä paria kiloa saanut alas. Nythän mulla on se -23kg puolessa vuodessa mennyt alas, motivaationa raskautuminen :) Tsemppiä sulle painon kanssa kamppailuun! :hug: Ja toivottavasti tuo on ihka oikea ovisplussa! Olikos sulla viime kierrossa just niitä häröjä ovistestiplussia?

Heipa Toivotaan, että Femarit tehoaa! Paljonko maksoi pakkaus? Mullahan on nyt se tilanne, että mulla olisi reseptillä sekä Femarit että Letrozolit ensi kiertoon, kun kaksi eri lääkäriä vähän sekoili eikä tiennyt toisensa kirjoittamista resepteistä.

Hanzkulle ja Skorpparille mukavaa lomaa! Mekin ollaan parin viikon päästä lähdössä Espanjan aurinkoon =) Tulee kyllä niin tarpeeseen!

YAW Toivotaan, ettei pelkistä Lugeista noin pahoja sivuoireita tulisi ;) milloin on testipäivä?

Kilppariarvoista Mulla on kans häikkää niiden kanssa, tosin toiseen suuntaan, eli TSH oli vain 0,32 viimeksi. (Raja-arvo oli muistaakseni 0,65-4,5? ). Joten tiedä sitten vaikuttaako tuokin etten raskaudu. Ei vaan huvittaisi mitään radioaktiivista jodia alkaa napsimaan :( Jostain muistan kuulleeni että TSH:n olisi hyvä olla 1-2, kun yrittää raskautta.

Niianille negapahoittelut! :hug:

On: Mä keksin taas ihan valtavan määrän kaikkia muka-raskausoireita. Huoh! Josko pari päivää vielä malttaisi olla testaamatta....
 
Niian: ai niin: ei löytynyt syytä. Miehen simpat priimaa ja mulla sanottiin olevan pco-tyyppiset munasarjat. Monien osien summa, luulen niin.
YAW: Mulla oli Luget kahdessa edellisessä kierrossa ja nyt tässä tärppikierrossakin. Ne tosiaan turvottaa rintoja (ja muitakin paikkoja)! Nyt olen hiljalleen lopettamassa niitä ja mitä vähemmän niitä laitan (aloitus oli 2+2 tabl/pvä, nyt 1 tabl/pvä) sitä latteemmiks tuntuu et rinnat menee...ja mä oon raskaana. Se välillä huolestuttaakin, kun ei oo varma johtuuko oireet/oireettomuus johtuu Lugeista/niiden pois jättämisestä vai onko merkki jostain vakavammasta... :/
 
Hei pitkästä aikaa!

Tässä olen hieman pitänyt taukoa palstailusta. Mieliala aika apea. Viimeisestä terosta alkaa olemaan kaksi viikkoa eikä kuukautisia näy. Perjantaina luulin jo alkaneen mutta ruskehtavaa vuotoa kesti vain yhen illan eikä sen jälkeen mitään :( Itkettää kun ei kuukautiset ala, että pääsisi aloittamaan clomit. Täytynee taas lääkärille soittaa, ettei nyt mikään auta :(
 
YAW
Neppu, NiQ, Hempukkainen : No juu toivotaan tietysti että olis ihan ihtiänsä nää oireet, mutta epäilen vahvasti vain lugeja syypääksi. Mutta on kyllä niin kipiät rinnat, että meinas itku tulla kun rintsikatkin sattui ja oli pakko vaihtaa urheiluliivit päälle ettei mitkään kaaret paina mihinkään :D Melkein ilman rintsikoita on helpoin olla :D
Mutta kattellaas nyt sitte kuis ämmän käy taas kerran.

.... ajattelin etten testaisi ennen äitienpäivää. Toisaalta, en tiiä maltanko olla testaamatta ennen sunnuntaita. Tänään on vasta maaaaanantai... argh :D
Katsellaan ja kuullostellaan =)

Ihanaa uutta viikkoa kaikille ja tsemppiä itse kullekkin tilanteisiin :heart:
 

Yhteistyössä