Clomittaret 2013

Emiliaani, tervetuloa kerhoon! Täällä oli ne menkat 1,5vrk + aamupäivisin jotain pientä vuotoa pari päivää, iltasin ja öisin ei tarttenu sidettä ollenkaan. (yleensä kellontarkasti alkaa aamulla kun herää, kestää 4-5vrk samanlaisena hiipuu ja loppuu) Ja tuloksena on negaa. Viimeinen testi tältä aamulta 10 herkällä ja puhdas nega - eli uskottava se kai on, ettei mulla ainakaan ollut valemenkoista kyse.

Tosin, tarkistan tässä juuri, esikoisesta näkyi haamu vasta kp 39. Silloisen kierron mukaan siis silloin kun menkat oli viikon myöhässä. Toisilla hormonitaso nousee hitaammin niin voi näyttää myöhemminkin plussaa, vaikka aluksi olisi negaa. Tuosta esikoisesta olin niin varma, lähinnä olin tosi hölmitynyt niistä aiemmin testaamistani negoista ja jatkoin testausta asenteella, "sinähän muuten näytät sen plussan" :cool:

Mulle kun clomit määrättiin samalla tyylillä kuin kaikki muutkin lääkkeet "meillä on tapana määrätä" - niin jos nyt kesätauon jälkeen keskustelis mahdollisuudesta kokeilla ihan ilman. Kun mitään vikaa ei ole mistään löytynyt niin kai se on sitten se ja sama syönkö noita vai en.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas -

Mulle voipi vähän korjailla tuota päivitystä: Eli eilen

24.6. kp10 Ultra, jossa löytyi vasemmasta munasarjasta 1x14mm follikkeli, oikeasta 1x20mm (luultavasti kysta)… Limakalvo oli jo "hyvä". Samalla sain lähetteen kilpirauhaskokeisiin + Anti-Müller + progestoronikoe (kilpirauhaskokeet sain teetettyä tänään jo YTHS:lla :-D, säästäen pitkän pennin ).

Lisäksi, pyysin testaamaan "samalla" munajohtimien aukiolon, koska ne oli vain ultrattu kertaalleen aukinaisiksi 2009.. auki olivat :)

Eikös tuo 14mm follikkeli ole kp10:lle ihan hyvin? kyselee Basilika2... :)
 
Seksigalluppia pukkaa!
Jos saat ovisplussan kp 15 niin koska sekstailette?
Itsellä se tilanne, että viime ke (kp 10) ja la (kp13) sekstailtiin, eilen kp 15 tuli naama digiin ja viime yönä jyystettiin. Tarkoitus olis tänäänkin.
Aina vaan miettii, että osuuko ajoitus kohdilleen...

Kyllä voi sanoa, että seksistä on spontaanius ja ylenpalttinen intohimo aika hakoteillä...
 
No niin, eilen sitten alkoi kunnon vuoto. Neljä päivää kesti sitä tuhruttelua ja nyt sitten senkin edestä, heh :)
Ihan hyvä että vihdoin alkoivat, niin pääsee uuteen kiertoon ja uuteen yrittämiseen.
Huomenna pitää sitten taas clomit aloitella.

Meillä on kyllä aika sama, eli seksiä harrastetaan ovisplussa päivänä ja seuraavana päivänä. Ajattelin kyllä tällä kierrolla että pitäisi yrittää myös niin, että jo päivää ennen ovisplussaa, niin olisi ainakin kaikki löytäneet tiensä omille paikoilleen kun oviksen aika koittaa.
Juu ei kyllä kovin romanttista puuhaa nuo sänkyhommat ole oviksen aikoihin. Mun mies kutsuukin itseään siementäjäksi niihin aikoihin :)
 
Mies puhuu kans lähi-ja etäjaksoista :D
Ensin on tiivistä läheistä kanssakäymistä jonka jälkeen alkaa hiljainen jakso :D
Nyt on tähän kiertoon talletukset tehty, mieskin eilen seksin jälkeen totesi että onko se nyt liikaa vaafittu, että me saatais toinen lapsi :(
 
Nostin maanantaina metut kahteen päivässä. Siitä lähtien on ollut järjetöntä etomista. Tän aamun lääkettä en ole vielä pystynyt ottamaan. :( Pohdin tässä, että soittaako klinikalle vai ei. Syöminen ja sokeri auttoi pienemmällä annoksella pahaan oloon, mutta nyt sitäkään ei pysty harkitseen kun kokoajan ällöttää! :(
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. :(

SookyS Meidän lapsi sai alkunsa clomeilla. Kävin yksityisellä gynellä, joka määräsi verikokeet ultrasi kahden kierron ajan useampana päivänä, jotta näki todellisen tilanteen. Määräsi clomit, joita söin 4 kiertoa.
Viimeisestä tärppäsi.

Hipsunpöpsy Meillä tässä kierrossa petipuuhat on ajoittuneet ovisplussaan ja toiseen päivään ovisplussan jälkeen. Oviksen jälkeinen päivä jäi hyödyntämättä, kun oltiin kyläilemässä. Jotenkin ei tuntunut
luontevalta edes yrittää toisten olohuoneessa. Varsinkin, kun tiedetään tilanne, että kyläpaikan miespuolinen heräilee monta kertaa yössä ja käy aina keittiössä ja keittiö on olohuoneen yhteydessä. :LOL:
Eipä se seksi meillä oviksen aikaan ole muuta kuin suorittamista, ajatukset pyörii vain siinä, että kumpa tärppäis.


Sunnuntaina sain ovistestiin plussan. Nyt jännitän, tuleeko klinikalta soitto, ettei alkiot selvinneet sulatuksesta.
Torstaina pitäisi kaksi kyytiläistä hakea, mikäli sulatuksesta selviävät.. Jännittää kyllä myös se, että onko mulla minkäänlaista limakalvoa tuolla kohdussa...
Clomit ilmeisesti aiheuttivat mulle sen välivuodon. Sitä kesti useampia päiviä ja vuoto oli kuin niukat menkat.

Välillä pistää naurattamaan tämä oma homma: ollaan ivf-hoidoissa, minä toivon luomuplussaa. :D
Njoo, mullahan ei ole näiden ivf-hoitojen suhteen toiveet enää korkealla, oikeastaan en edes usko onnistumiseen.
Alkioita on kuitenkin siirretty jo 16 (vai 18), eikä yksikään ole tärpännyt. Silti olen kaksi luomuplussaa saanut sinä aikana, kun hoidoissa ollaan oltu, mutta molemmat menneet kesken. Tosin niissä kierroissa ei ole ollut edes ajatuksena raskaus, vaan olen keskittynyt ihan muuhun elämään ja yhtäkkiä havahtunut siihen, että menkat on myöhässä. :)
Kyllä se ensimmäinen näistä luomuplussista oli shokki: lääkäri oli kahteen kertaan todennut, ettei luomuplussa ole mahdollinen, koska molemmat munatorvet täysin tukossa. Tulipahan tehtyä sitten 7 raskaustestiä, koska kuvittelin niiden olevan viallisia. :LOL: Kaikki näytti plussaa, sen jälkeen oli pakko soittaa klinikalle, että tarviin ultra-ajan: olen varma, että mulla on kasvain, joka aiheuttaa raskaushormonin nousun.
Ultrassa selvisi, että raskaana ollaan. Lääkäri vain sanoi, että eihän mikään koskaan ole varmaa, kun kysyin, että miten voin olla luomusti raskaana, kun munatorvet kahteen kertaan tutkittu ja molemmilla kerroilla todettu olevan täysin tukossa...
 
Hipsunpöksy: Mun ymmärrykseni mukaan ovisplussan päivä ja seuraava on ajoituksena parhaimmat. Itse en oo ovistestejä tehnyt, mutta nyt siis käytössä pregnyl ja oletan, että ajoitus toimii samalla tavalla: pregnyl-päivänä ja seuraavana. Onko muilla kokemusta pregnylin ajoituksesta?

Emiliaani: :LOL: Ihan paras tuo "siementäjä"-termi!

Voi Hydragea, todella kurjaa :( Mulla ei oo metuista kokemusta, joten neuvoja en osaa antaa. Tsemppiä kuitenkin! :hug:

Omaa napaa vähäsen:
Ultrassa (kp 15) löydettiin yksi 15 mm folli, jota pari päivää kasvateltiin vielä conalilla ja tänään siis pregnyl. Ensimmäinen todistettu ovulaatio siis vasta tässä kierrossa. Limiksen paksuus 8 mm oli lääkärin mukaan "ihan hyvä". En vaan oikein tiedä miten iso folli tai kuinka paksu limis pitäisi tuossa kohtaa kiertoa olla...?
 
Pahoinvointi onneksi helpotti, kun pakotin itseni syömään vähän. Reseptissä lukee, että eka kaksi viikkoa 1 tbl ja sitten 1-2 tbl vuorokaudessa. Joten tuskin se vakavaa on, jos joudun tiputtamaan annoksen. Yritän kyllä sinnitellä tän viikon, jos kroppa vaikka tottuis.

Jos joku täällä jaksaa päivittää listaa, niin mulle vois laittaa tälle päivälle kp 1 ja tk (m+t). Taukokierto siis alkoi ja nyt mennään vaan metujen voimalla. Tarvittaessa terot vuodon käynnistämiseen.
 
APUA! Tää pistäminen ei kyllä sovi mulle! Ruikautin jo aiemmin yhdet conalit vatsalle, mutta nyt pregnylin kanssa kävi jotain TOSI outoa! Otin liuottimen ruiskuun ja mielestäni tarkastin tosi tarkasti, että ampulli on tyhjä. Sekoitin liuottimen kuiva-aineeseen ja pistin. Tyytyväisenä istuskelin vielä hetken ja aloin korjata ampulleja pois, kunnen huomasin:

liuotinpullo oli PUOLILLAAN!! En yhtään tajua mitä on tapahtunut! Ilmeisesti itse lääkeaine on kiinteässä aineessa, mutta jos oon mennyt murto-osalla liuotinta, niin mitäköhän tästä seuraa?!
 
Anteeksi, että tulen taas tuppautumaan tänne ketjuun :ashamed:

Mulla on tosiaan ensimmäinen kierto clomien kanssa ja kp 12 (24.6 ma) oli seurantaultra. Toisessa muniksessa näkyi 2 lähemmäs 20mm rakkulaa. Oon tehnyt ovistestejä ja mittaillut aamulämpöjä ja ovista ei ole vielä tapahtunut. Nyt on siis kp 14 (26.6 ke) ja edelleen testit negaa ja lämmötkään ei ole nousseet.

Kysymys kuuluu...miten kauan ne rakkulat vielä voi kasvaa?

Viime kierrossa ilman lääkityksiä ovis oli kp 13. Kp 12 ovistestissä plussa.

Kummallista.
 
Heips!
Mut voisi pyyhkiä listoilta pois. Odotellaan tosiaan ivf:ää ja nyt on clomit tauolla. Voipi olla että tässä odotellessa syön kuurin jos toisen odotellessa ;)
Mutta tosiaan, voi poistaa listalta, kirjoittelen tuolla hoitountuvikkojen puolella :)

Ihanaa kesää kaikille ja plussaonnea! :hug:
 
Kerran päivässä testaan. Olisikohan syytä muuttaa käytäntöä.

Aamulämpöjä oon mittaillut varmaan 18 kiertoa eli niistä osaan aika hyvin tulkita oviksen ja nyt ei ole pienintäkään nousua vielä. Lisäksi mulla ovis kipuilee aika mojovasti yleensä ja sellaistakaan en ole nyt havainnut.

Eggwhite limaakin tulee edelleen.

Ihmettelen vaan, että vieläkö ne follit siellä kasvaa vai eikö vain irtoa, vaikka olisivat kypsiä. Ärsyttävää!
 
Viimeksi muokattu:



Keskiviikko 26.6.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Vauva haaveissa... 30/33....ya 4/13..........3. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
inessa_........30/30............yv6....... .2.c+.t........pco,keliakia,2.lapsi,27v
Grill.............30/30-32.......ya9/11 yk21......1.c......endo 1.lapsi 23v
Pumppeli......28/?.......ya01/11......1.c......pco,2.lapsi,30v
Niian.......26/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v
Seemi..........21/28-41.......ya11/09......2.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
apsu............18/30..............ya 01/12......g+irr...............pco,2.lapsi,30v
Hipsunpöpsy..17/32.............yk20............(c+l).................2.lapsi,34v.
plitsis............17/28......ya11/2011......1.c.......1. lapsi, 26v
USL...............17/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
Malla84.........16/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
-minävain-.....15/30..............yk7.........2.t+c?...................1lapsi
Mimmuskainen_..15/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
marianna87....14/28-29.....ya 11/12.........2.c+l..............pco ja 26v.
Karamelli81...13/28.............ya4/12..........6.c.....................2.lapsi
Basilika2........13/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Kazu87..........12/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
dots..............11/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
skorppari82...10/??..............yv2,5............7.f.................pco,1.lapsi
Emiliaani.......6/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Mojito...........6/30-35........ya12/11........tk.............1.lapsi, 26v.
Miyaka..........5/32-34.........ya06............4.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Hydrangea....1/29-44........ya1/12...........tk (m+t)........pco,1.lapsi,27v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, Ambrosia85, hanzku_91, jenninoora, StellaI, hiulu


Piinailijat
inessa_ dpo 17
Grill dpo 17
Vauva haaveissa dpo 10
Pumppeli dpo 7
Hipsunpöpsy dpo 1



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill (ja Hydrangea)
 
Viimeksi muokattu:
Kauhee kun mua itkettää...mun vauva täyttää tänään 2 vuotta ja äiti on ihan pöpinä kun vaan itkee ja palaa ajassa yrittämiseen, plussatestiin, ultriin, neuvolakäynteihin, synnytykseen...oikeasti..mun elämä alkoi kaksi vuotta sitten, oon saanut viimeisen kahden vuoden aikana elämältä paaljon enemmän kuin edeltäviltä 32 vuodelta..
Ja mä toivon, että ihan jokainen tämän ketjun ihmisistä saa kokea saman!
 
Mut vois lisätä piinailijoihin, tänään tuli ovisplussa eli olis dpo joku? :D Minä en vieläkään oo näitä oppinut. Mulla ei oo muuten tullut vielä näin aikasin koskaan noihin testeihin plussaa :)

Hipsunpöpsy Onnea "vauvalle" :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Hipsunpöpsy: Vooi, onnea sinne synttärisankarille! :flower:

Mimmuskainen: Joo eli sulla on sitten tänään dpo -1. ;)

ON: Eipä tarvinnut minunkaan testata. Eilen illalla alkoi tiputella ja aamulla sitten jo ihan oikea vuoto kipujen kera. Eli mulle Kp1, yk22 ja 2.c mikäli joku päivittää listaa ennen minua!
 

Yhteistyössä