Clomittaret 2013

Ambrosia ja luna voimia teille molemmille :hug:

SookyS Onnea plussasta :) Ja muille kans paljon tsemppejä, että ovulaatiot tulis ja piinalista kasvais ja siirryttäis sitten ryminällä elokuun plussanneisiin <3

Mut vois siirtää piinailijoihin, unohdin tehdä illalla testin, joten tein nyt aamusta ja selkeä plussa tuli, olis kyllä saattanu jo illalla olla, mutta alotetaan tästä päivästä nyt kummin eli tänää olis öö dpo -1 ja huomenna dpo0? Koskakohan minä opin nää dpo:t :D Aina oon ihan sekasin näiden kanssa.
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :flower:

Ajattelin alkaa palailemaan listoille, tosin vasta kun uusi kierto alkaa (viinkonloppuna tai alku viikosta)

Luna Olen aivan järkyttynyt teidän menetyksestä :'( olisitte niin ansainneet lapsen niin kun kaikki muutkin täällä. Jaksamista :heart:

Ambrosia Jaksamista myös sinne :hug:

Hydralle onnea luomu oviksesta :)

En nyt oikeen osaa muille kommentoida näi yhtäkkiä muuta ku tsemppiä kaikille :)

Minkälaisia kilppari arvoja ootta saanu (tsh,t4v) ja mitä niistä on lääkäri sanonu? mä kävin eilen ja tänää hyvällä tuurilla saa tulokset.

Nii ja tiesittäkö et seleenin puute voi aiheuttaa hedelmättömyyttä?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille! Mahtavaa! :)

Luna ja Ambrosia: Ei riitä sanona kertomaan, miten pahoillani teidän menetyksistä olen.

Mä oireilin eilen ihan kunnolla. Mahaa nippaili ja maha oli ihan sekaisin. Tänä aamuna heräsin ja olin lähdössä salille, mutta eteisestä vielä käännyin kun tuli niin uskomattoman pahaolo.:x En oo oksentanu, mutta aamupala ei ole kyllä vieläkään maistunu... Hyh. Onko teillä muilla ollu oviksen aikaan pahoinvointia? Ei tää nyt muutakaan ole, tietty salaa toivon, että olis tullu tärppi ja heti nyt alkais aamupahoinvointi. :LOL: Toiveajattelua!
 
Viimeksi muokattu:
Minnikko: Anteeksi jos oon nyt tylsä, masentaja ja kaikkea muuta, mutta kun alkio kiinnittyy vasta n. viikko ovulaation jälkeen joten... Noh, eipä se huonovointisuus voi ainakaan tämän kierron hedelmöittymisestä johtua. MUTTA voisko olla viime kierrosta jäänyt jotain matkaan? :)

hanzku: En muista sanottiinko mulle lainkaan kilppariarvojen tarkkoja lukuja... :O Tai lukeeko niitä mulla edes missään papereissa. Sen vaan muistan että normaalit ne oli.
 
Ambro :hug:

hanzku, ihanaa kuulla sustakin. :)

ON: Vielä olisi viikko piinailtavaa. Jos kerrankin pystyisi malttamaan testailujen kanssa. Viivanpaikat aiheuttaa vaan mielipahaa, jos ei vahvistukaan. Nyt kun ei ollut Pregnyliä käytössä, niin ei ainakaan siitä johtuvia haamulaisia onneksi näy. Lämmöt tänään 37.2, joten hyvin Luget tai keltarauhanen toimii.
 
Moikka kaikille! Onnea hyd luomuovisplussasta. Toivon mukaan se oli mahti ovis ja toisi tielle tärpin!

Kiva, että täällä on ihmiset saaneet ovisplussia niin hoidoissa kuin muutenkin. Mielestäni se on melkein masentavinta, että minulla hoidoissakin on ovikset aina kiven alla! hyvä jos neljä saa vuoteen mahtumaan.

Oletteko muuten muut tähän törmänneet?
PCOS Diet Support | Tackling Polycystic Ovarian Syndrome Naturally!

Olen mielenkiinnosta näitä dieetti juttuja lukenut jos voisi lääkkeittä kehoaan auttaa. Oli mielenkiinoitoinen yhteensattuma on, että ennen esikon tärppiä olin n. 12 viikkoa jutta gustavsbergin dieetillä välillä tiukemmin ja välillä löyhemmin. Dieettiin kuului soijalesitiinin syöminen. Tämä Taryn joka nämä sivut on perustanut puhuu inositolin syömisestä apuna pcohon ja letisiinin yksi ainesosa on inositoli. Tiedä häntä mikä lopulta plussaan minulla johti, mutta vähän pohdin jos silti letisiiniä hakisin taas ruokavalioon. Samoin nyt olen jättäny hiilarit vähille ja seuraavaksi koitan karsia maitoa ja kahvia. Kahvi on kyllä suurin paheeni... Vähän olen skeptinen itsensä lääkitsemisestä niin mietiskelen tuota lesitiiniä, mutta eikai se kauhesta kummoisempaa ole kuin nuo monivitamiinit?
 
Testasin vielä aamulla ja oli edelleen positiivinen, joten kyllä se ovulaatio nyt on!

Minnikko Mulla oli eilen se eka ovisplussapäivä ja oli kyllä tässä kierrossa tosi huono olo ja maha sekaisin. Saattoi johtua myös helteestä. Osui vaan jännästi ovisaikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hydra voi vitsi, mua alkaa taas jännittää sun piinailut:) Hienoa että lämmöt lupailee hyvää! Toi odottaminen ja toivominen on kyllä rankkaa:/

apsu nyt kun ei oo kuin aikaa eikä vielä hoitoja/ovista niin oon käyttäny aikaa PCO/PCOSn googletukseen. Aattelin kokeilla vhh-ruokavaliota taas, jos vaikka saisin nyt oikeasti pysyttyä siinä. Samoin koitan syödä tarpeeksi d-vitamiinia, kalkkia, foolihappoa, kromia ja E-EPA-kalaöljyä. Osasta noista on kai ollut apua pco-oireisiin ja/tai sokeriaineenvaihduntaan. Ja sit pitäs alkaa liikkumaan.. nyt oon käyny vain kävelyillä.
Nyt kun ei ole hoitoja päällä niin ei tässä mitään hävittävääkään ole, ja ainakin on jotain "tekemistä". Laihtua en saisi mutta kyllä vhh-ruokavalion pitäisi silti olla ok. Tuntuu kyllä että netistä löytyy vaikka mitä tutkimuksia siitä mitä vitamiineja ym. on joiden katsotaan auttavan PCO:hon, mistä sitä sitten tietää mistä oikeasti olisi hyötyä tai onko mistään. Lääkäri kun on sanonut etten mitään voi tehdä itse tälle asialle, mutta jotenkin tuntuu että on pakko edes kokeilla..
Miksi muuten kahvi ei ole ok (juon kupin päivässä, joskus kaksi)?
Kiitos tuosta linkistä, pitääkin tutustua!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
apsu, kiitti! Aikamoisena yllätyksenä tämä tuli. Ei mullakaan ovis ole aina itsestäänselvä lääkkeillä. Sitten oli myös pari kiertoa, jossa ei päästy inssiin viiden follin tai karanneen oviksen takia. Aika huono siis tän vuoden saldo on. Siksi olenkin nyt ihan superonnellinen, kun tuli eka luomuovis! Toivottavasti säkin taas oviksen pian bongaisit. Mä kokeilin vhh-ruokavaliota, mutta sillä paino lähti liian voimakkaasti laskuun, enkä harmikseni löytänyt keskitietä. Todella monet on kyllä kommentoinut, että hiilarien vähentämisellä on ollut positiivisia vaikutuksia. :)
 
Mä olen myös miettinyt tota ruokavalio-asiaa. Ennen esikoisen tärppiä olin karpannut noin puolivuotta, nyt mietin että auttoiko se asiaa. Pitkään olen aikonut uudestaan vähentää hiilareita. Täytyis vaan ottaa itseään niskasta kiinni, mut kun on heikkona pastaan ja kaikkeen muuhunkin hiilari-höttöön... Vähän aikaa kun jaksais, niin niitä ei enää kaipaisikaan.

Mä en alottanut ruokavaliota painonpudotuksen takia. Alkuun lähti tietenin jonkin verran kiloja, lähinnä ylimääräiset nesteet poistui kropasta, sitten paino asettui. Täytyisi todellakin löytää se kultainen keskitie, eikä vaan jättää hiilareita pois. Pitäis myös muistaa huolehtia kaikista ravintoaineista.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä nega testattu. Aamulla ennen testiä jo tuli väriä paperiin, joten josko se täti sieltä osaisi tulla mielellään vaikka HETINYT, kun kerran on tullakseen kele. Terot aloitin myös tänään, että pääsisi toiset clomit ottamaan ja nyt on tosi menkkaolomainen olo. Leuka pystyyn ja eteenpäin! :)
 
luna jenkki artikkeleissa oon törmänny sillon tällön kofeiinin vaikutukseen raskautumisessa ja sittenhän se nostaa myös keskenmeno riskiä. Monissa raskautumista avittavissa ruokavalioissa on maininta kahvin jättämisestä pois. En tiiä onko sillä oikeesti minkä verran väliä, mutta jotenkin jo se, että jos olen juomatta kahvia aiheuttaa järkyttävän päänsäryn ei musta oo ihan ok. Pikkasen oon koukussa :)
 
Mä olen jättänyt kahvin kokonaan pois vappuna, maha ei vaan enää kestänyt. : / Sen litkiminen loppui sitten ihan seinään ja pelkäsin niin paljon, että tuleeko mulle näitä "kuuluisia" päänsärkyjä tai muita, mutta ei mitään! Kuukauden ajan meni tosi hyvin, sitten on silloin tällöin tullut hirrrrveä himo vaan saada kahvia, mutta ei voi... Ja mun kahvin juonti oli mielestäni aika runsasta, 2-6 kuppia päivässä. Yleisimmin varmaan 4 per päivä. Nykyään juon vain teetä ja silloin tällöin Hyvää Päivää sitrusjuomaa, missä on vähän luontaista kofeiinia.
 
luna, ihanaa kun jaksat olla hengessä mukana kaikesta huolimatta. Ehkä me vielä päästään jonain päivänä yhdessä kasvatteleen masuja, kun se ei viimeksi mennytkään niin kuin piti.

SuAnn :hug:

Onneks mä en oo koskaan tykännyt kahvista. Teetä sen sijaan menee töissä 1-2 mukia päivässä. Viikonloppuisin ja lomalla en juo yleensä ollenkaan.
 
Mun kokemukset karppaamista on kaikkea muuta kuin positiivisia. Tukka lähti ja olin fyysisesti tosi huonossa kunnossa. En siis voi suositella kellekään. Tietty kaikki ei käy kaikille, enkä mitenkään oo käännyttämässä ketää pois karppauksesta. Ite oon ajatellu, että parasta toivottua raskautta varten olisi syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Painonpudotus ainakin itsellä on auttanut pco:eek:n jonkinverran, mutta olen tehnyt sen vain lisäämällä liikuntaa ja katsomalla mitä syön (esim. valitsemalla täysjyvätuotteita aina kuin se on mahdollista ja jättämällä ylimääräiset pullamässyt pois). Toki herkkujakin tulee toisinaan vedettyä.

Meidän äiti seuraa tosi tarkasti kaikkea mahdollista pco:n liittyen ja saan siltä lähes päivittäin kaikkia ruokavaliovinkkejä jne. :D Se on hassua, mutta toisaalta hellyyttävää. Hän varmasti toivoo mummotettavaa ihan yhtä paljon kuin me perheenlisäystä.
 
Mökille oon lähdössä, mut nopeesti tulin kertomaan jos joku vaikka listaa sattuu päivittämään. Täällä olis kp 1 ja yk 23. Kiitos ja näkemiin, lähden mökille istumaan aurinkoon ja juomaan siideriä, kun se kerran näyttää olevan ihan luvallista. :ashamed:
 
Lauantai iltaa leidit!

Täällä käyntiin eilen suunnittelukäynnillä. Aluksi suunnittelivat jo pistoshoitojen aloittamista nyt alkavasta kierrosta, mutta sitten huomasivatkin että silloin kun ensimmäin ultra olisi tarvinnut tehdä ovat vielä kiinni. Eikä kukaan kolmesta lääkäristä jotka hoitavat näitä ole edes talossa. Eli odotamme vielä yhdn kierron ja sitten alkaa puregon 150 yksikköä per päivä ja sitten punktio ja siirto tapahtuu luultavasti syyskuun alkupuolella jos siis kaikki menee oletetusti. Lääkäri oli todella kannustava, pitää meidän onnistumista "lapsi kotiin" hyvänä mahdollisuutena alkaneiden raskauksien vuoksi, mutta ikinä ei kenelleekkään voi sanoa, että saatte varmasti lapsen. Pyysi kuitenkin varautumaan, ettei se välttämättä ekasta siirrosta tärppää jne. No toki tiedän, mutta mitä jos siirtoja tehdään siirtojen jälkeen ja raskaus ei ala? :( No yritän olla pelkäämättä, koska ei se ainakaan auta asiaa. No hän teki sisätutkimuksen ja ultrauksen ja sanoi, että "kohtu ja munasarajt" normaalit. siinä siis se. En sitten kysynyt, että miltä keltarauhanen näyttää? Voisinko mahdollisesti olla vaikka raskaana? No joo toiveajattelua. :) Vähän jo menkkajomotuksia ja turvotuksia havaittavissa, että eiköhän se vuoto sieltä ala. Mutta samapa tuo, yritän nyt olla ajattelematta enää koko asiaa, kyllä ne ivf-hoidot taitavatt meillä alkaa ja hyvä niin, että saadaan mahdollisimman pian "vauva kotiin" :)

Pahoittelut Grill menkoista! Onneksi teilläkin odottaa jo nurkan takana se käynti. Toivottavasti saisitten saman lääkärin, koska Outi on todella mukava ja kova selittämään.

Apsu: mäkin olen lukenut juuri kahvin vaikutuksesta keskenmenoriskin nousemisesta, joten mä en enään juo kahvia, korkeintaan jossain juhlissa pienen kupin todella harvoin. Voi olla liioittelua, mutta en välitä riskeerata.

hanzku Mä olen kanssa kauhean kiinnostunut noista kilppariarvoista, koska mulla on ollut ne sellaista 3.6 yms. Viime keväänä 2.5. Nyt taas mainitsin asiasta ja nyt ne tarkistetaan taas kertaalleen. Ja jos ovat alle 4 niin sitten ei ole kuulemma tarvetta lääkitykselle. Hän kertoi, että joskus ennen oli kokeilu, että kaikki joilla oli yli 2.5 ja kärsi lapsettomuudesta niin sitten aloitettiin lääkitys ja pyrkimys oli, että ths olisi alla 2.5 ja t4v miellellään lähellä ylärajaa. Tästä ei kuitenkaan todettu olevan apua lapsettomuuteen joten siitä on luovuutu. Joten toivon, että nyt kilppariarvni ovat hyvät ja lääkitystä ei tarvita. Vaikka toki jos ne ovat kohalla tai juuri lähellä ylärajaa niin sitten tietysti ottaisin lääkityksen. Missä sinun arvot ovat pyörineet?
 




Sunnuntai 28.7.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Malla84.........47/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
Basilika2........44/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Emiliaani.......37/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Ambrosia85 ....33/32..............yk 2................g+o....................
Hydrangea....33/29-44........ya1/12...........tk (m+t)........pco,1.lapsi,27v
SuAnn..........32/30.......ya 06/2012.........1.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......28/n.28......yk11/ya4/2011....3.c (1.pu).....selitm.1.lapsi,27v
Vauva haaveissa... 27/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Seemi..........26/28-41.......ya11/09......3.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
Pumppeli.........25/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
plitsis...........23/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
inessa_........22/30............yv6....... .tk........pco,keliakia,2.lapsi,27v
-minävain-.....20/30..............yk7.........3.t+c?...................1lapsi
Mimmuskainen_....18/28-33...ya2/09.......1.Letrozol......selitm,1.lapsi,24v
Kazu87..........18/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
apsu............18/30..............ya 01/12.......tk...............pco,2.lapsi,30v
USL...............17/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
marianna87....14/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
dots..............14/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
skorppari82...12/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Miyaka..........5/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Grill..............2/30-32.......ya9/11 yk23......3.c......endo 1.lapsi 23v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, hanzku_91, jenninoora, StellaI, hiulu, Hipsunpöpsy


Piinailijat
Ambrosia dpo 15
Niian dpo 14
Hydrangea dpo 9-10
Pumppeli dpo 5
Mimmuskainen dpo 1


:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
SuAnn :hug:

Grill pahoittelut menkoista :hug: Kuulostaa tosi kivalta sun suunnitelmat :) Oliko teilläkin edessä ivf?

Niian Hienoa että teilläkin asiat edistyneet nuin hyvin ja se on tärkeää että on mukava lääkäri :) Ja mehän taidetaan olla aika samaan aikaan nuissa jutuissa, meillä myös alkaa ens kierrosta sumuttelut ja punktio olisi suunnitteilla viikolle 38 eli syyskuun puoliväliin :) Mulla arvot oli hyvät tsh 1,94 ja t4v 19 :)

Mites piinailijat, onko oloja? :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Niian ja hanzku, hyvä, että teillä on jo selvät suunnitelmat ivf:n suhteen. Olisi mukava kuulla sitten kokemuksia. Toivottavasti teillä molemmilla tärppää heti ekalla kerralla. :)

Niian, joko kisuvauva muutti teille? :)

Grill, eikä! Isot pahoittelut. :hug:

ON: Täällä ei oloja mihinkään suuntaan.
 
Jokohan täällä alkaisi tapahtumaan ? Oireita on edelleen, niinkuin melkein viimeiset 2 viikkoa on ollut. Ihan kun tosiaan eläisin alkuvuotta kun olin raskaana..
mutta nyt tais tulla pyyhittäessa jotain rusehtavaa limaa.. menkkaoloja ei ole tosin vieläkään.
Raskauden jälkeen tosin menkkakivut alkanut vasta muutenkin vuodon jo alettua.

Eli kahtellaan :)
 

Yhteistyössä