Clomittaret vuonna 2011!

Hyvää huomenta kaikille! :wave:
Täällä jännätään, kun menin tekemään testin eilen ja siihen tuli juuri ja juuri havaittava viivanen. :whistle: No tänään kp24 ja tein aamulla uudelleen testin, niin myös siihen tuli ehkä hieman paremmin erottuva, mutta silti haaleista haalein haamu.. :O Toivottavasti viiva vahvistuu ja olisi kaveri(tonttu) :xmas: kyydissä tuonne 6.12 saakka.. HUI!!!
 
Oon tässä miettiny, ku ihmiset on kertonu omasta jaksamisestaan ja toivon ja pettymyksen vuoristoradasta, että kuinka se itsellä menee.. On hassua nyt kun miettii, et kuinka selvä kuvio siinä on.

Aina kun alotan clomit, tilanne on jotenkin nollissa; aattelen, että tässä on taas uusi mahdollisuus raskautua. Hieman aina jännittää, mutta ajan kanssa mieli rauhoittuu. Sitten tulee se ovulaation hetki, jolloin peuhataan vällyjen välisssä silloinki, ku se ei ehkä olekaan ensimmäisenä mielessä.. Tässä kohtaa sitä alkaa toivoa kaikenlaista ja kuunnella omaa kehoaan, josko siellä jotakin tapahtuis. Ja sitten vaan odotellaan ja jossain vaiheessa saatan jopa pystyä ajattelemaan jotakin muutakin ku mahdollista masuasukkia. Tosin alitajunnassa se toivo kuitenkin elää, koska saatan yöllä havahtua siihen, että kourin omia tissejäni ja pohdin, että onkohan ne kasvanut.

Kun kurkistaa kalenteriin ja vuotopäivä lähestyy, iskee pakokauhu. Tässäkin vaiheessa kuuntelen kehoani, onko kuukautiskipuja vai ei. Ja sitten ku keho antaa pieniä vihjeitä siitä, että kyllä, kuukautiset alkaa taas, sitä ei tahdo uskoa, vaan yrittää selittää tuntemuksia jollain muulla. Sitten koittaa se päivä, kun kuukautiset pitäisi alkaa ja ne ei alakaan. Ryntään apteekkin, teen testin ja lopputulos on aina sama: yksi ainut viiva.

Sitten tulee kylmyys ja viha. Miksi oon antanu itteni kuvitella, että voisin olla raskaana. Enkä oo uskonu sitä, kun kroppa ilmoittaa kivulla, ettei siellä massussa mitään ole. Kuukautiset ei siitä huolimatta ala ja uusi toivo herää; ehkäpä testi ei vielä näyttänytkään plussaa niin varhaisessa vaiheessa. Yritän kuitenkin toppuutella itseäni: "usko nyt, että se testi näytti negatiivista". Sitten ne kuukautiset alkavatkin. Ja samalla tulee pettymys, pelko, suru ja itsesyytökset. Eikö me yritetty tarpeeksi? Eikö me ansaita lapsia? Ehkä en sen takia raskaudu, että elämä yrittää suojella sitä pientä (tosin olematonta) nyyttiä multa, olisinkin ehkä niin surkea äiti, ettei tällaiselle mitään lapsia voi antaa..

Ja sitten on taas aloitettava alusta..
 
Meema,

Tuo kirjoittamasi kuvio kuulostaa niin tutulta. Alkukierrossa kaikki on mahdollista ja elämä hymyilee, mutta loppukierron koittaessa vainoharhaisuus lisääntyy ja pelko tulevasta epäonnistumisesta, taas.

Itselläni taustalla pco sekä endoepäily, toisessa munasarjassa endokysta. Olen syönyt 11/2010 alkaen clomeja, neljä kiertoa putkeen ilman mitään toivoa tärpistä. Samoihin aikoihin aloitettiin myös metformin. Nyt taukokierto clomeissa menossa, tehtiin aukiolotutkimus, jossa todettiin kaiken näyttävän hyvältä. Nyt mennään vielä 2-3 kuukautta clomeilla ja sen jälkeen suoraan ivf-hoitoihin, mikäli nämä seuraavat clomikierrot eivät tuo tärppiä. Toiveet ovat TODELLA korkealla onnistumisen suhteen, sillä ajatus ivf:stä pelottaa...

Olisin kysynyt teiltä muilta, että kuinka monta kiertoa olette syöneet clomeja? Onko tässä vielä siis toivoa, vaikka useampi clomikierto onkin jo takana?
 
Paljon Onnea Tillu79! Anteeksi kun taas näin tuppaudun, mutta haluisin taas kysyä teiltä paremmin tietäviltä paria asiaa. Tänään siis ensimmäinen clomipäivä. Ja huolena on se, että jostain syystä kontrolliultrassa sanotaan, että tää kierto pitää jättää väliin. Mitkä saattais olla syynä tämmöiseen tuomioon? Ovuloin siis ilmankin clomeja ja tutkimuksien mukaan kaikki muutkin asiat kunnossa. Mietin sitäkin että jos niitä folleja(?) on jotenkin liikaa, niin eikös siltikin se monikkoraskausriski ole suhteellisen pieni? Luotto clomeihin on ihan suunnattoman suuri ja jos ne ei toimi niin en tiedä mitä teen : /
 
Täällä on puhuttu pettymyksestä kun menkat alkaa. Ekassa clomikierrossa oli toiveet tosi korkealla ja pettymys oli suuri, varsinkin kun sain tietää tutun raskaudesta samana päivänä kun menkat alkoi (ja tällä tärppi tuli tietty heti kun jätti ehkäisyn).

Mut pettymys ei tällä kertaa ollu niin suuri. Jotenkin aavistin että en ole raskaana kun se haamu ei vahvistunut...
 
tillu mahtavaa!! kovasti onnea ja superliimaa pikkuiselle matkaan =) :heart:

hollannikas voi että miten voinkin samaistua sun tilanteeseen, olin muutama vuosi ihan samassa tilanteessa kuin sinä ja ihan saman ikäinenkin (jos arvioin yhtään oikein ikääsi viestisi perusteella). ei nuo asiaan perehtymättömät lääkärit todellakaan tiedä, että pco on itse asiassa yksi helpoiten hoidettavista lapsettomuutta aiheuttavista tekijöistä. usein ongelmana on ainoastaan epäsäännöllinen/puuttuva ovulaatio ja kun se saadaan toimimaan, on pco-naisilla ihan yhtä hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi kuin ns tavallisilla. ovulaatio-ongelmiin on myös kaikkein eniten hoitoja, kuten clomit, jotka tuovat avun todella monille. toivottavasti pian myös sinulle!!

babies enpä kyllä tiedä miksi pitäisi jättää clomi-kiertoa väliin, jollei niitä nyt sitten ole syönyt yli 4kk putkeen, vaikuttanut limakalvoon jotenkin tosi huonosti (=sitä ohentavasti) tai jos clomit on tuottanut tolkuttomasti liikaa folleja... mä kysyisin lääkäriltä perusteita taukoon, jos ei mikään noista em ole kyseessä.

hattivattinen mä söin ekalla kertaa clomeja 4 kiertoa, joista viimeisestä tärppäsi ja saatiin ihana vauva kotiin asti :heart: nyt tokaa yrittäessaä tärppäsi sitten heti ekalla kerralla, mutta nyt ovuloin ilman clomejakin paremmin. kyllä mullakin on luottoa näihin, että vielä monen kierron jälkeen ja clomi-tauollakin voi hyvin tärpätä.

meema just noin se menee. toiveet nousee ja laskee, uusi kierto tulee, mutta siihen on uskottava, että kyllä se sitten joskus tärppää.

tsemppiä ja plussia kaikille!!

t. memmu + muru 5+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hattivattinen täällä mahassa kasvaa kovaa vauhtia seitsemännen clomikierroksen tulos, eli ei tarvitse heittää toiveita kaivoon vaikka useampi yrityskierto clomeilla on takana.

Kovasti tsemppiä kaikille pettymyksien kohtaamisiin ja kovasti onnea kaikille raskautumiseen!

apsu ja vauva 23+3
 
memmup, kiitti rohkaisusta!

Mulla tänään kp 13/?? ja mies tulossa sopivasti kotiin työmatkalta;) En ole testeillut ovulaatiota kun en halunnut liian kovia odotuksia kasata tähän ekaan clomikiertoon, mutta eilen ja tänään on kyllä kouristellut vasemmalla puolella aikas paljon, et joskohan siellä jotain tapahtuisi!

Mulla olis myös yksi tyhmä kysymys....eli mulla käynnistettiin kuukautiset Provera nimisellä lääkkeellä (progesteronia vissiin vaan), että voisin alottaa clomit. Onko nyt niin, että clomien pitäis pitää kierto käynnissä, eli en tartte seuraavien kuukautisten aikaansaamiseksi enää tota Proveraa? Siis tietty vaan jos ei tärppää tässä kierrossa:) Kysyn toki lääkäriltäkin, mut seuraava aika on vasta 12.huhtikuuta, mikä olis mulle kp31, jos kierto on niin pitkä. Vähän sekava kysymys....

Täälläpäin on semmonen tapa, että jos työkaveri saa lapsen niin sitä mennään sitten oikein joukolla ihastelemaan työkaverin kotiin. Tänään ollaan sitten menossa kattelemaan työkaverin kuukauden vanhaa poikaa, kiva kiva....no, enköhän siitä selviä. Ja sit kotiin miehen luo!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Aadami
Hei leidit, missä vaiheessa teillä on olleet ovikset clomeilla?

Aloin tikuttaa jo heti kp8. Kp 8 ja 9 tikkuun tuli kontrolliviivaa puolet haaleampi viiva, tänään kp10 enää haamunen... Olikohan toi nyt sit vaan epätoivoinen ovisyritys joka meni menojaan.. :( Jotenkin epätoivoinen olo... Olis vaan pitäny olla tikuttamatta ja odottaa kp12 ultraan. :headwall:
 
Aadami Täällä tuskailen saman asian kanssa. Nyt kp 9/22-34 ja kp 7 tein ekan ovistestin. Silloin testissä oli näkyvä mutta haalea toinen viiva. Mutta eilen ja tämän aamuinen on vaan ihan tositosi halee viiva..Menikö ovis muka kp 6-7???

Mulla oli muissa kierroissa ovis jossain kp 11-14 välillä. Mulla on noita hemmetin david-ovistestejä taas. Netistä kun ei tunnu mistään saavan muun merkkisiä o-testiliuskoja. Puikkojahan on toki,mutta musta ne on niin kömpelöitä käyttää. Joskus aiemminkin mulla oli näitä samoja,mutta meni täysin hermo näihin kun mitään ei alkanu näkymään ja hain sitten marketista pregchek-ovisliuskat ja kyllä rupes näkymään!!
Mullakin on ultra kp 12,eli keskiviikkona. Kylläpähän se viimestään siellä selvii,irtooko munista vai ei..: / No,just kattelin että ois mahis omana (ja isäni) synttäripäivänä testata plussa!:heart:
Ja LA sattus 25.12.2011...:) Mutta eipä passaa mennä asioiden edelle..

Plussatuulia!!
 
JEP JEP!!!!! Täällä kp28 ja testi näyttää niin NEGAA kuin voi olla!!!!! PRKL.. että ottaa päähän. :'(
Tulis nyt sitte se tädin pirulainen.
Tosi kiva, kun huomenna on sinne lappiin viikon lomalle lähtö ja nyt näyttää sille, et peräpää vuotaa koko reissun ajan... :headwall:
 
Voi ei Tillu!!! Olen pahoillani! :hug:

Mitä hittoo?! Mulla on lämmöt nyt 37,1 eli onko ovis jo ollu??!! Herrajumala kun kp 7 otin vikan clomin ja nyt kp 9...en tajua?! Vai oonko mä raskaana,kun ne menkat alko niin paljon myöhässä ja oli aika niukkaa ja suht kivutontakin..
 
Aadami
Lisää tyhmiä kysymyksiä:

näkeekö gyne ultralla jo tapahtuneen oviksen? Eli erottaako keltarauhasen ja follikkelin toisistaan jotenkin tai pystyykö muuten päättelemään?
 
Tipetsu Täältä saa tilattua Sofi one step merkkisiä ovisliuskoja, aika edullisiakin :) Liuska

Itse tilasin nyt noita kun tuntuu että Davidit näyttää ihan mitä sattuu, en ole vielä uusia päässy kokeilemaan.

Minuaki kiinnostaa tuo Aadamin kysymys :) Anteeksi, tuppaudun nyt taas mutta pakko oli tulla kommentoimaan :)
 
Heissulivei!

Tulin vain ilmoittamaan, että sen "aloitusviestin" jälkeen en ole pahemmin tänne kommentoinut.
Satsini oli siis seuraavanlainen: 3 pv clomeja, sitten 5 päivää pistoksina menopuria ja viimeseksi irrotuspiikki. 2 viikkoa siitä, ja raskaustesti näytti plussaa! Eli lokakuun alkupäivinä meille olisi tulossa pieni nyytti! Huoli on jatkuva, vaikka ollaankin jo päästy "kriittisten viikkojen" ohi, mutta milloin se huoli pahimmasta mahdollisesti katoaisi?? Ei minulta tunnu ainakaan katoavan.. :)
Mutta halusin vai tulla toivottamaan teille kaikille tsemppiä ja kovasti jaksamista omiin tilanteisiinne! Tie on kivinen, mutta toivotaan, että kaikilla olisi se maailman ihanin lopputulos odottamassa! :heart:
 
Moikka vain kaikille :D
Jaa-a...kauppaan pitäis suunnistaa testiä ostamaan... JÄIKS! pahoinvointia aamuin ja illoin, rinnat kipeet, väsy...tietenkin noi voi enteillä äkäisen tädin kyläilyäkin, mutta jostain kumman syystä aina jaksaa vaan toivoa. Kyllä tässä rupee olemaan kaikenmaailman keinot rukouksesta lähtien jo käytössä, mutta välillä sitä vain miettii väkisinkin että onko tämä jonkun ylemmän tahto.. (en ole mikään hirmu-uskovainen, mutta tavallani uskon...)

Kuullostellaan taas pian
 
Aadami
Täällä on nyt kontrolliultra takana. 16 mm johtofollikkeli siellä köllötteli joka gynen mukaan irtoaa viimeistään viikonloppuna... Irtoaminen varmistetaan vielä verikokeella myöhemmin.

Gyne jolta clomit sain oli sitä mieltä, että mitään kontrolliultria ei tarvita. Varasin kuitenkin kontrolliultran toiselle gynelle joka oli ihan raivona siitä että mulle oli annettu clomit tutkimatta mitään. Sain siis clomit ihan sen perusteella, että ultrassa näkyi PCO. Tämä uusi gyne oli nyt sitä mieltä, että clomit pois ja ensimmäisenä hoitona painoa pitäis pudottaa 10 kiloa. Sitten vasta hormonikokeet, sokerirasitustesti, aukiolotutkimus, spermatesti ja sitten clomit tai muu ovulaatiota tukeva hoito jollei muissa tutkimuksissa selviä mitään. Painoindeksi tällä hetkellä 33.

Pää on nyt pyörällä, että mitä tässä pitäisi tehdä... Jotenkin asiantuntevammalta vaikutti tämä tämänpäiväinen gyne joten taidan nöyrästi totella hänen käskyjään...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
täällä kuullostellaan kovasti tuntemuksia, koska on siis eka clomikierto vasta menossa. Nyt kp17 ja melko varma olen siitä, että ovuloin kp15 tai kp16, limasta ja lämmön äkillisestä tippumisesta (normaalisti 36,5, eilen yhtäkkiä 35,9) päätellen. Ultraa mulle ei olla tehty joten varma en voi olla.

Sitä ihmettelen nyt, että onko mahdollista, että mun eilinen voimakas pahoinvointi olis jotenkin yhteydessä ovulaatioon? Mä vietin koko illan ja ison osan yötä vessanpönttöä halaillen ja hyvin voimakkaista kouristuksista kärsien...ja tänäänkin vielä etoo. Mä en siis ole koskaan ovuloinut, ikää jo 32v, eli olisko elimistö nyt aivan ihmeissään mitä on tapahtumassa? Onko muilla ollut pahoinvointia ovulaation aikaan? Voihan tää tietty olla vaan vatsaflunssaa, mut niinku täällä joku kirjotti niin kovasti sitä etsii yhteyttä omien tuntemusten ja kierron välillä.....
 
Näyttäis nää sivuvaikutukset vaan pahentuvat jokaisessa kierrossa (nyt siis kolmas clomikierto). Hirveet hikikohtaukset ja mielialan vaihtelut. Ohhoh, saa nähdä jaksanko enää clomeja tän kierron jälkeen, eli toivottavasti nyt tärppäis :) Kontrolliultra varattu perjantaille jolloin kp11, eihän se oo liian aikasin? Mulla viime kierrossa ovis vasta kp 16-17...

Plussatuulia kaikille! Olis se joulunyytti ihana saada :heart:
 
Kirjoittelempa tänne pitkästä aikaa.
Onnea mahdottomasti uusille plussanneille, luo hyvin toivoa tähän arjen puurtamiseen:heart:

Itsellä menossa kp27/31, eli jännät päivät menossa. Clomikierto on siis viides ja vielä olis lupa kahteen kierrokseen tän jälkeen, jos ei tärppää. Oireita on vaikka millä mitalla, mutta yritän ajatella ne ihan muiksi kuin raskausoireiksi. Esim. pahan olon tuntemukset selitän töissä liikkuvalla mahataudilla ja väsymyksen kellojen siirrolla:p
No muutama päivä vielä jännitellään saas nähä ny miten käy.
 
Untuvikko82 Oikein paljon onnea!! Ja kaikkea hyvää odotukselle!:flower:

Aadami Mun gyne oli kans ehdottomasti sitä mieltä että ensin tutkitaan molemmat perinpohjasesti ja sitte vasta clomit...Ja näin siis tehtiin, nyt kolmas kierto menossa niitten kanssa.

Lotte10 Plussatuulia puhaltelen...:whistle:

Kebri82 Mitä ne testit sano?! Toivottavasti olis plussaa+++:whistle: Ja täällä on noi samat ajatukset niin tuttuja, monesti ajattelee että josko mua ei vaan ole tarkoitettu saamaan lasta...Kuka senki sitte päättää, mutta siis ymmärrän ajatuksesi:hug:

Ovista ootellessa...
 

Yhteistyössä