Clomittaret vuonna 2011!

Aadami
Ai lapsettomuuspolit on kiinni kesällä? Enpäs tuotakaan tiennyt... Siis kunnalliset?

Mulla veti jo tää eka clomikerros limiksen ohueks. Oli kp12 ultrassa vaan 4,1 mm, eli kovin suuria toiveita raskautumiseen ei senkään puolesta ollut... Aiemmin mulla on käsittääkseni ollut ihan "kunnon" limis.

Mutta mä kävin tosiaan toisella gynellä seurantaultrassa joka oli mun hoidosta ja tilanteesta ihan eri mieltä kun edellinen gyne joka clomit määräs. Nyt siis clomit pois ja metut kehiin, painoa pitäis saada ainakin kymppi pois ja sitten verikokeiden ja aukiolotutkimusten jälkeen ovulaatioon tukea jos sitä enää tarvii... Jännä kyllä miten eri lailla gynet näitä juttuja hoitaa. Toinen vaan löi clomireseptin käteen eikä "antanu" edes mitään seurantaa vaikka sitä kyselin....
 
Aadami Mulla kävi melkein samalla tavalla.. :O Eka gyne sanoi testien perusteella että ollaan selittämättömästi lapsettomia ja sain clomit. Joutu käymään eri gynellä seurantaultrassa ja tää sitte epäili että mulla on pco ja sain clomien lisäks metut.. Mulla on tässä kolmen viikon aikana pudonnu paino pari kiloa, saattaa kyllä johtua huonosta olosta ja siitä johtuvasta syömähaluttomuudesta :) Olis kiva kuulla sun kokemuksia metuista kun alat käyttämään niitä :)
 
Aadami
Babies mulla on ens viikolla sokerirasituskoe jonka jälkeen saan alottaa ne metut jos tuloksissa siis jotakin häikkää. Melkoisella todennäköisyydellä niissä on häikkää kun painoa löytyy ja paastoarvo oli pari kuukautta sitten ylärajalla...

Metuista siis tulee huono olo?
 
aadami Mulla ei otettu mitään sokeriarvoja, ilmeisesti nuo on auttamaan pudottamaan sen pari kiloa ja sain sen kuvan lääkärin puheista että ne saattaa jollain lailla myöskin parantaa sen irtoavan munasolun laatua? Oireet on tietenki aina yksilöllisiä, mutta yleisin metuissa on mun mielestä se pahoinvointi. Ja tosiaan mulla on melkein koko aika semmonen pieni etova olo. Niissähän sitä annostusta lisätään viikottain ja mulla olis ens sunnuntaina vuorossa viimenen annostuksen nosto.. Luulis jos siinä vaiheessa kropan tottuneen ja oireiden vähenevän :)
 
Täällä yks ilmoittautuu mukaan! Takana yks keskenmeno loppuvuonna 2011 tero + clomi kierrosta viikolla 7. Keskenmenon jälkeen tuli yhet menkat luomusti ja nyt ei taas mitää. Kunnallisessa gynel käyty keskenmenon jälkee ja uuden kierron aikana kp 26 jolloin gyne sano et olis tapahtunut ovulaatio et odota menkkoja alkavaks! No niitä ei tullut ja yksityisel sano et ota taas terot + clomit annostuksella 1 tabletti kp 3-7. Huomenna olis sitte kp 3 mut jännittää ottaa clomit, pelko uudesta keskenmenosta on kova!

Onko muilla kokemuksia useista km clomeilla raskautuneena ja kuinka monet kokevat ne turvallisiksi ja ovat saaneet niiden ansiosta terveitä lapsia?
 
Onko muilla kokemuksia useista km clomeilla raskautuneena ja kuinka monet kokevat ne turvallisiksi ja ovat saaneet niiden ansiosta terveitä lapsia?
Tervetuloa mukaan. En osaa kysymykseesi vastata, koska minulla on vasta ensimmäinen clomikierto menossa ja tuskin plussaa nyt tulee. Mutta samoja asioita olen miettinyt ja keskenmenon riski pelottaa. Itselläni se on suurentunut muutenkin kohdun läpi kasvavan endometrioosin takia. Mutta terveitä lapsia tiedän clomeilla kyllä tulleen ihan normaaliin tapaan enkä sitä pelkää niinkään.

ON: Dpo7 menossa ja jos kierto jää lyhyeksi, niin menkat voivat alkaa vaikka huomenna (aiemmin tosin lyhyissä kierroissa ovis on ollut aikaisemmin kuin tässä kierrossa). Toivottavasti menee ensi viikonloppuun kuitenkin. Kivut vaihtuivat eilen munasarjoista kohtuun. Tuli aivan selkeä viiltokipu kohdun kohdalta. Ei mitään ylimääräistä vuotoa kuitenkaan. Ovulaation jälkeen nännit olivat todella kipeät, mutta nyt ei mitään. Kumma tuokin, että nykyään menkkakipuja on ovulaation jälkeen menkkojen tuloon asti. Todella ikäviä kipuja. Eilen oli masentunut olo, kun olen varma, ettei nytkään tärpännyt. Haluaisin kuitenkin viikon vielä elää toivossa.

Mitäs muille kuuluu? Kaikki taitavat olla pääsiäisen vietossa, kun palstalla on niin hiljaista.
 
Aadami: Mulle siellä poliklinikalla sanoivat, et kesäkuun alus he lähtee lomille. Yksityiset on sit varmaan eri juttu..

Mulla on nyt kp 6 ja viimonen clomikierto menossa. Toisaalta on jotenki luovuttanu olo; kun ei toivo mitään, ei voi pettyä. Ja kun näkee ja lukee tuttujen perheonnesta, tekis mieli oksentaa. Yritän nyt pistää ajatukset jäihin tän asian osalta ja keskittyä vaihteeks elämiseen. Sitä on jotenki laittanu oman elämänsä ihan jäihin ja odottaa vaan jotaa, mitä ei välttämättä ikinä tapahdu.. Mutta onhan tässä vielä vaihtoehtoja ja kaikki on mahdollista :)

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Kyllähän se ovisplussa sieltä sitten tulikin, kp19 sen oletetun kp 14-15 sijaan. Onnistuin jopa ekaa kertaa ikinä tuntemaan munasolun irtoamisen, eli jatkossa on sitten vähän helpompaa bongailla ovista (toivottavasti ei tarvitsisi enää kuitenkaan!). Nyt täällä ollaan sitten vaan sormet ja varpaat ristissä viikko-pari... :whistle:
 
Tervetuloa maikkuliinille:wave: Mullakaan ei ole kokemusta clomeilla raskautumisesta saatikka keskenmenoista, kun en ole koskaan ollut raskaana. Yhden työkaverin kuitenkin tiedän saaneen terveen lapsen 4. clomi-kierrosta.

Meema, niin ymmärrän nuo sun fiilikset! :hug: Toivotaan, että viimeinen kerta clomeilla auttais.
Chrisulle onnea ovisplussasta!
Joku_raja, tsemppiä piinailuun:hug:

ON: mulla sellainen tilanne, että kp taitaa olla jotain 35-37 (en jaksa kalenterista tarkistaa..) ja eilen viimeksi nega-testejä tehty muutama. Eli ilmeisesti en oo ovuloinut näillä vähemmillä clomeilla tai sit mulla on taas tullu kysta: / Pitää siis tiistaina soitella gynen polille ja kysyä neuvoja. Suorastaan vit**taa, kun aina pitää vaan tulla paskaa niskaan:headwall: En todennäköisesti voi raskautua clomeilla ainakaan ilman jotain tukilääkitystä, kun mun limakalvo ohenee niin paljon clomeilla ja sit kun niitä yritetään vähän vähentää, niin en ovuloi enää laisinkaan. Että tällaista taas.

Tsemppiä kuitenkin muille!
 
meema Niin tutut ajatukset sulla! Itsekin tässä koittaa taas keksiä itelleen muutakin elämää ku tän yrittämisen...Sitä on tosiaan tän 1,5 vuotta keskittäny ajatuksensa niin täydellisesti tähän ettei millään muulla oo ollu mitään väliä. Ja nyt on vaikeeta ku miettii että miten sitä oikeen elikään ennen ku yritys alkoi?:confused: Ja asiaa osaltaan vaikeuttaa se että kaikilla kavereilla on pieni/-ä lapsia tai ovat raskaana...Ei mikään ihannetilanne lapsesta jo pitkään haaveilleelle:( Mutta kai sitä pitää aina vaan kovettaa itsensä ja käydä kavereilla niistä lapsista huolimatta. Lapset on kuitenkin ihania, tällä saumaa ne vaan muistuttaa jatkuvasti siitä mitä itsellä ei ole.
Mutta kaipa tämä tästä:) Ja toivotaan tosiaan että tämä tein viiminen clomikierto tekis tehtävänsä!

Muistetaanhan nauttia noista ihanan keväisistä(kesäisistä:cool:) ilmoista kanssa tämän kuumeilun keskellä, eikös juu?=)
 
Täällä kans yks jolla on rankkaa kattoa kun kaikki muut saavat lapsia, jopa sellaiset jotka ovat aina huutaneet kovaan ääneen etteivät edes halua lapsia!! No, ei se auta kun toivoa parasta ja kyllä me vielä vauvat syliin saadaan <3 Täällä kp 6/ ? ja huomenna otan vikan clomin. Viimeks km kierrosta löysin ovulaation kp 15, ja raskauduin siitä. Se meni kuitenkin kesken. Nyt toiveet korkeella, sais edes tän kierron tasaantumaan, viiminen kierto oli noin 70 päivää..
 
Hei kaikille Clomittarille :D
En ole taas hetkeen ehtinyt kirjoitella, joten nyt löysin aikaa siihen. Tällä on piinapäivät menossa, kontrolliultrassa löytyi 16*18folli, jota gyne kehui niin mahdottomasti! Harmittaa vaan kun taisi tämä ovis mennä pieleen siinä suhteessa, kun isäntä oli viikonloppumökkeilemässä äijäporukan kanssa...mut yritetty kuitenkin on.
MAIKKULIINI JA MANULIINA: Mulla on ekasta clomikierrosta keskenmeno tammikuussa 2010, vuosi meni ennenkun itse uskalsin aloittaa taas hoidot. Kyllähän se km kummittelee ain taustalla, mutta kyllä se oman sinappikoneen toive on niin kova ja tärkee juttu että se menee kaiken yli. Tiedän myöskin tunteen siitä kun ympärillä olevat raskautuu ja synnyttelee vähän väliä, ja sit kun sulta tullaan kyselemään että koskas te aloitatte vauvojen teon? oon muutaman kerran sanonut että joo hoidoissa ollaan ja yritetty on jo viis vuotta, niin eipä oo enää kyselyjä tullut! sit kun jotkut "kavereista" kertoo että on paksuna ja että kaks kuukautta on yritetty ennenkuin nappas, niin se ei kyl yrittämisestä tiedä yhtään mitään.

No, tosin kun viimeksi olin ultrassa nii se gyne sanoi että ovat kesä/heinäkuun lomalla, ja että siinä pidetään sitten clomitauko. Ja jos nuýt ei tärppiä tule, niin inseminaatioon ensi kuussa ja sit syksyllä olis koeputki edessä... hui... Ihmettelen vaan kun marraskuussa 2009 tämä gyne sanoi että mun painon takia ei koeputkea meille tehdä, mutta nyt oli ja laittanu lähetteen eteenpäin....on vissiin lainsäädäntö muuttunut..

Peukkuja kaikille piinailijoille, voimahali tädin kyläilystä ja tsempit kaikille Clomittarille että kaikki meistä saisi vauvan.. :D
 
Kas kummaa täällä on pääsiäisenä kirjoteltu ihan samaa mitä itse lyhyellä lomalla pohdiskelin eli miten sitä muistais ja osais olla elämättä ja suunnittelematta elämää vaan tän lapsihaaveen ehdoilla. Itse vaihtaisin mielelläni työpaikaa (siis jos uusi löytyis) mutta arveluttaa vaan kuinka fiksua olis jättää nykyinen vakkaripaikka ja lähteä uuteen työsuhteeseen koeajalle tms kun jos sitä kohtapuoliin on raskaana? Mut entäs sitten jos tässä menee vielä vuosi tai kauemminkin, jaksanko nykyisessä työssä? Mulla olis valmiina suunnitelma, mut siihen kuuluis raskautuminen seuraavan 3kk sisään....

Onneksi pieni pääsiäisloma auttoi ja toi muutakin ajateltavaa=) Nyt odottelen tapahtuisko tässä kierrossa (2 clomilla) ovis, kun viime kierto ei tuonut edes sitä tulosta. Tänään kp 13 ja kp 26 ultrassa kuulen tapahtuko mitään, mulla siis ei ole kontrolliultraa sitä aikasemmin. Sitä mietin että jos nyt jotenkin ihmeessä olisin raskaana, niin näkiskö sen jo kp 26 ultrassa?
 
Heips!

Täällä kp 11/27 ja vahva viiva töröttää ovis-testissä. En kyllä tiedä onko se yhtävahva kontrollin kanssa.. On kyllä yritystä ollu jo varastoon asti tässä pääsiäis-pyhinä,mutta joutuu ehkä vielä tänään ja huomenna varmistelemaan ;)
Mulla ois to kontrolliultra,mutta taisipa tulla liian myöhäinen aika varattua pregnyliä ajatellen..Viimeksi kävin kp 11 ja oli liian aikasta.. Huomenna ois pitäny kyllä melkein mennä.
No eipä kai se pregnyl niin kamalasti mua autakaan kun ainakin viime kierrossa ovuloin vahvasti lukemin 90,8.. Ja kyllä olen kaikissa clomi-kierroissa ovuloinukin. Ja saan sitten uuden reseptin clomeille ja toivottavasti lugeihin..

Manuliina ja maikkuliini Tiedän niin teidän fiiikset siitä,miltä tuntuu kattoa kun muut ympärillä raskautuu.. Sanoin tästä lääkärillekin ja niimpä laitto lähetteen psykiatrin puheille. Aika ois ollu tänään mutten päässy sinne.
Mulla hyvä kaveri ilmoitti joulukuussa odottavansa kolmatta. Arvasin kyllä jo aiemmin. Reppana itki kertoessaan sitä. Miehensä kertoi sitten että se (kaverini siis ) on ollu niin stressissä kun ei tiedä miten mä reagoin. Tokihan se viiltää ja syvältä muttei sille voi mitään jos muut raskautuu ja mä en.
Itseasiassa,menikin sitten 3kk:tta ettei nähty..Otti niin koville. He aloittivat yrityksen himpun mun jälkeen 2003 ja nyt heille kolmas tulossa.. Ties monesko jo ois jos eivät olis ehkäisseet välillä..
Mulla siis syli tyhjä edelleen ja yli 8 vuotta menny :(
Takana kaksi clomeilla alkanutta raskautta joista molemmat alkoi vuotamaan rv 4+5 eli olivat kai kemiallisia viivojen haaleudenkin perusteella.. En tiedä "syytänkö" kumminkaan clomeja niistä..
Nämä kaksi alkanutta kumminkin luovat uskoa ja niillä mennäänkin kesä. Syksyllä sitten IVF.

Mutta jospa kumminkin nyt tulis pysyvä tärppi. Plussia toivon teille kaikille!! Kyllä meidänkin vuoro vielä tulee! :)
 
Samoja meitteitä kuulostaa muillakin olevan kuin itsellä. Koko ajan pyörii vaan tämä vauvaprojekti mielessä. 3km takana, niin sekin pelottaa, että jos tässä raskautuu, et miten sit käy. Juuri miehen kanssa tässä yks ilta juteltiin, et vois olla ihan hyvä jutella näistä jutuista ja tunteista jonku ammattilaisen kanssa, et sais vähän päätänsä "tyhjennettyä".

KP 27 menossa ja tänään tein testin, joka oli niiiiin nega kuin voi vain olla. Näimpä siis taitaa 4 clomikierto alkaa ja varmaan tulee lapsettomuusklinikalta käsky pistäytyä hoitosuunnitelmia tekemässä.
On tämä kyllä niin stressaavaa ja tämäkin päivä meni toin testin jälkeen itkeskellessä.
Kaikki muut ympärillä saa vauvoja ja meille tulee vaan enkeleitä ja nyt menny se 1,5v viimeisestä plussasta. HUOH... :'(
 
Heips kaikille clomittarille:wave:

Olen nyt kiireiden takia taukoillut, samoin clomit on nyt tauolla, mutta huomaan että uusia on tullut, tervetuloa :wave:

:attn: Listan päivityksestä taas..laittakaa tietonne vahvennetulla viestinne loppuun, niin mun ois helpompi poimia tietonne, kiitos. Ja samoin plussanneille, niin siirrän teidät sitten tuonne ihanalle plussalistalle:heart:

Kaikille oikein mukavaa vappuviikkoa ja pikaista plussaa
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa: Tulin just lapsettomuuspolilta. Yllättäen oli taas eri lääkäri. Viimeksi kun kävin,epäili toinen lääkäri niitä kystia muniksissa. Noh nyt tämä toinen lekuri oli sitä mieltä,että kun proge-koe oli kp 20 90,8,niin ne muka-kystat olivat ihan oikeita rakkuloita,jotka myös puhkesivat silloin!Nyt ei siis ollu tietookaan kystista. Mut rakkuloita oli 4 pientä,n. 1cm halkaisijaltaan! Yksi oli sit puhjennu.
Ja viimeksi lääkäri taas kailotti liian paksusta kohdunlimiksestä,no tämä toinen sanoi että se oli ihan normaalin paksunen nyt,11mm kp 13 ja kun kohtuontelo on herttamainen eli sydämen mallinen,saattaa se limis sen takia näyttää "liian" paksulta.
Ärsyttää nämä hommat kun joka lekurilla oma näkemys..

No kumminkin,ovis ollu tänään ja lääkäri onnitteli nappisuorituksesta pupuilun ajotuksessa,joka oli eilen! :D Luge-resepti lähti myös matkaan ja aloitan ne huomenna,1tbl aamuin illoin emättimeen.
Mut sit kotiin tullessa tuli mieleen,että kun viikon päästä pitää taas käydä proge-kokeessa ja lugethan on keltaruahashormonia,niin sehän varmaan vaikuttaa proge-kokeen tulokseen??!!
Uusi clomi-resepti on myös,niillä ja lugeilla jatketaan kesä.

Apua,kiire tulee töihin!
 
Täällä Kp1 ilmeisesti menossa, kun tuota verta sen verran tiputtaa.
Soitin In- Tiimiin (siis se mun lapsettomuusklinikka) ja määräsivät jo huomiselle ajan. Ilmeisesti jotaki järeempää hoitoa kokeillaan. Vähä jänskättää, mutta mitä vaan, että tämä tyhjä syli täyttyisi...
No huomenna selviää, et miten edetään.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Täällä ei mitään uutta. Menkat tietty alkoi kesken ulkomaanmatkan :( Nyt oon siis syöny 3 kiertoa clomeja ja tämän kierron pidän taukoa ja jatkan 4. clomikuurilla ensi kierrossa. Eli tässä kierrossa en todellakaan odota edes ovulaatiota saati sitten plussaa.

Plussaonnea muilla! Ja tsemppiä pitkään yrittäneille, en pysty edes kuvittelemaan minkälaista monen vuoden lapsettomuus tuntuu :hug: Esikoista yritettiin noin vuosi ja sekin tuntui ikuisuudelta...
 
Heippa taas!

Magdalle ja Tillulle pahoittelut tädistä: /

Täällä on kyllä jokaisella niin samoja mietteitä kuin itsellänikin. Välillä ihan tuntuu, ettei kerta kaikkiaan kykene mitään muuta ajattelemaan kuin raskautta ja vauvoja ja lapsettomuutta. Jopa kesken zumba-tunnin meinas yks pv päästä itku... Ja kun alkaa jollekin ystävälle kertomaan omia kuulumisia, niin ne tulee nykyään lähes aina itkun kanssa. Hankala nauttia elämästä ja koittaa olla stressaamatta, kun joka puolella muut niitä vauvoja TEKEE ja SAA ja itse polkee paikoillaan ja ikään kuin tippuu kelkasta. Välillä on tosi ulkopuolinen olo lapsellisten ystävien seurassa.
Mut jospa tää tästä. Tosiaan itsellänikin on vasta alle 2 vuotta lapsettomuuden tiedostamista (toki kauemmin olen itse niitä lapsia toivonut - mies vain ei heti ollut valmis hoitoihin). Hankala kuvitella, miten tätä paskaa jaksais monia monia vuosia.

Tarkemmin ON:aa, sain tiistaina mukavan tunnin viettää polille soittaen, kun oli niin ruuhkaiset linjat. Onneksi lopulta pääsin läpi ja sain varattua ajan. Sen ajan saaminenkin oli hankalaa ruuhkien takia, mut ensi viikolla meen taas ultraan ja olen hiukkasen viisaampi. Hoitaja arveli, että mulle vaihdetaan Femar-lääkitys. Tietääkö kukaan tässä ketjussa femarista? Eli saattaa siis olla, että mulle jäi clomeista vaan kolmen kierron kokeilu.
Nyt on joka tapauksessa parempi mieli, kun tiedän pääseväni ensi viikolla lääkärin puheille.

Mut halauksia ja tsemppejä kaikille lapsettomuuden keskelle:hug:
 
Täällä menossa kp28/28-29. Jo alkoi eilen tuhrutella joten täti tulee jälleen kyläilemään :( Ei tuonut neljäskään clomifen kierto toivottua tulosta.

Soittelin eilen lapsettomuuspolille ja kyselin miten jatkot, lupasi hoitaja kysellä lääkäriltä ja lähettää ajan. Tänään kuitenkin yllätyin kun soittivat uudestaan ja lääkäri halusikin tavata minut jo ensi viikolla ja aika tuli jo tiistaiksi. Kuulemma katsotaan minulle kesäksi lääkitys. Nyt alkoi mietityttämään että onko jatkot clomeilla vai mitä tulee nyt kokeiluun?

Harmikseni hoitaja sanoi että nykyinen lääkärini jää eläkkeelle ja joku toinen jatkaa siitä sitten, harmillista mutta toivottavasti on yhtä pätevä lääkäri tämä joka jatkaa. : /

Oikein hyvää vappua kaikille :flower:
 
Jaahas lapsettomuuslääkärin puheilta kotiuduttu. Näin sitten nyt edetään, eli clomit jätetään pois ja siirrytään suoraan pistoshoitoihin ja mahdollisesti inseminaatioon. Clomit kasvatti 1 follia ja ovista ei silti aina tapahtunu. Nyt sano,et ei haittaa vaikka 3 follia löytys. Kyllä paransi oloa, kun sai jutella lääkärin kanssa. Kyllä tässä toiveet taas heräsi ihan uudella tavalla.
Kaikkea hyvää teille clomittaret, minun lienee aika poistua tuonne lapsettomuushoitoporukkaan kun ei noista clomeista minulle apua ollut.
MUKAVAA VAPPUA!!
 
Tillu Hyvä että hommat selvis lääkärillä! Tsemppiä jatkoon! :) :hug:

Justiina Mulle voi päivittää listalle clomit+luget Ja iäkseni 27 ;)

Eipä tässä muuta kun hieman oikeella puolella kohtua vihloo,kp 16/27 dpo 3. Jokohan kiinnittys? :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!


Ajattelin liittyä tänne keskusteluun jos se vain käy. Olen 25-vuotias, noin 1 vuosi yritetty ja eka clomi syöty. Raskauduin heti ekasta kerrasta, mutta todettiin 8 viikolla tuulimunaksi ja viikko sen jälkeen km. Nyt km:n jälkeen päivä 16 ja odotellaan että menkat alkaisi niin voisin alkaa syömään Clomeja 2.kertaa.. Toivo elää edelleen ja ehdottomasti haluan jatkaa Clomien ottamista vaikka suuri pelko uudesta km:sta painaa.. Mutta yrittänyttä ei laiteta ;)

Padmerine ja odottelua kierto 2. clomien kanssa
 

Yhteistyössä