Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

hiulu tsemppiä loppuun :) toivottavasti pieni tulee pian pois niin ärsytyksen kynnys taas kasvaa :)

Luna okei.. noh parin viikon pääst on neuvola niin pitää sielt kysyä et mihin väliin se mut haluaa niihin.. puhus et ainakin kerran joudun niihin.

6 päivää viel np-ultraan. jännittää :) Ja taas alkanut uusiksi pesänrakennus vietti. eilen aloittelin tänään jatkan ja olohuoneen järjestys menee uusiksi. :D ikkunat pesen kans jos vaan ehin niin tän viikon aikana....


energinen moon stars ja tirriäinen 10+6
 
Täällä onkin hiljaista :) kaikilla kevät kiireitä varmaankin. Täällä tänään kolmelta on np-ultra joten illalla varmaankin tulee uutisia sieltä ja ehkä kuvaakin pienestä :) <3 jännityksellä odotan onko pieni hengissä. kotidoppleri on mut oon tähän mennes löytänyt vain istukan äänen. mut oon todennut et jos istukka toimii niin kai kaverikin hengissä on.. ja nyt en oo pitkään aikaan kokeillutkaan taas.

moon stars ja tirriäinen 11+5
 
ultra takana ja kaikki hyvin.. Niskaturvotus oli 1:3/1:1 normaali kulema. pienellä oli kokoa 44.4mm ja vastasi edelleen 4 päivää pienempää eli 11+1 vaikka on 11+5 laskettuaika ei muuttunut. ens pieni nukkus ja heräsi sitten vähän heilui ja vilkutteli ja käänsi lopulta selkänsä, että nyt riitti :heart: Aivot oli normaalit ja hyvin erottus omat puoliskot ja kaikki muutenkin normaalia kun niillä viikoilla voi olla.. Syke oli 161 ihanan vahva syke. istukkan veikkas olevan takana. ei sitä kunnol nähnyt mut näytti silt et ois takana.

Tässä mein murunen :heart:

 
Yritin koneella kirjautua, mut täytyy tyytyä kännykkään.. kännykällä vaan ei saa tehtyä tummennuksia tms.

Ihanaa MOON STARS et ultrassa kaikki oli hyvin! Tuskin se neljän päivän heitto mitään tarkoittaa, jos ero on koko ajan sama. Ja kyllähän vauva voi kiriäkin tuon eron. Miten sulla on laskettu ne viikot, menkoista vai ovulaatiosta?
Aika samalta näytti meijänkin pikkuinen nt-ultrassa. Rakenneultrassa kuva oli jotenki suttusempi, siinä oli sit jo niin paljon enemmän luita ja sisäelimiä yms. ettei maallikko erota mitään!

SOKERIRASITUKSESTA vielä, meillä piti käydä viikoilla 24-28. Jotenkin aika myöhään. Mitä jos olis sokerit ollu kokeeseen asti pyllyllään? Kai se olis nähty jostain jo aiemmin. Ainahan se virtsa kuitenkin tarkistetaan joka käynnillä ja kai sit olis painoakin tullu reilusti, jos olis sokereissa häikkää.

Mukavasti sulla on AMBROSIA jo viikkoja kasassa. Kohta tunnet varmaan ekat liikkeetkin!

( • ) Omaa napaa vaan: täällä on täytetty vuosia vkoloppuna. 30 jo mittarissa! Eilen oli perhevalmennuksessa imetyksestä ja kantoliinasta. Ja seuraava neuvola on 21.5. Viimeks terkka jo vähän huolestui, kun vauva on poikittain. Toivottavasti kääntyis itsellään.

Hyviä vointeja kaikille!
Jadelyn 30+6
 
Sokerirasituksesta, vissiin tuohon aikaisempaan ei joudu jos ei ole rasitteita.

Liikkeitä tuntuu jo satunnaisesti. Sellasta kuopsutusta. Liikkeiksi tiedän siitä että samasta kohdasta löytyy sykkeet. Muuten kun kohtu taaksepäin ja istukka edessä niin hankala niitä on kaivaa :)
Ens viikolla olis neuvola ja viiden viikon päästä rakenneultraan :O

Vointi edelleen hyvä, vaikka en tahdo vieläkään sisäistää tätä raskautta.. noh, kaikki aikanaan :)

Ambro 15+1
 
Täällä päin ei juodu sokerirasitukseen, jollei ole mitään riskitekijää. Minulle ei tehty. Jossakin päin on taas kuulemma niin, että kaikki menevät vähintään kerran.

Tänne ei mitään uutta...

39+2
 
Hellouu!

moonstar kiva että sulla oli ultrassa kaikki hyvin, oli siinä itsellä ainakin pientä jännitystä ilmassa kun ruvettiin ultraamaan.:)

Mullakin oli eilen nt-ultra ja kaikki oli onneksi ok :) eilen viikkoja 12+4 ja pikkuinen vastasi 13+1 oli jo n. 7cm :) <3 tästä on hyvä jatkaa..taas hetki:D en millään malttaisi odottaa rakenne ultraan=) Mulla on vieläkin päivittäin pahoinvointii, vois jo lähtee pois et pääsis hiukan iloisemmalle mielelle.|O

ambro Onsko sulla tuntemuksia/toiveita kumpi tulisi?:)
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Täällä alkanut parin viikon loma :) jesss.. ja kelit ainakin viel on hyvät. meinasin jo et uskaltaako mekon laittaa :)

Täällä on kyllä niin vahva poika olo et ei paremast väliä :D ja yllätyn kyllä jos viel oiskin poika ja se selvii heinäkuun puolessa välissä suurinpiirtein...
Suurin väsymys rupeaa jo väistyään.. on taas energiaa tehä ja saan jop miehen villasukat vihdoin valmiiksi... :) mitäs sit aloittais tekee.. taito ei varmaan riitä mihinkään pienen vaatteisiin :/ mut mein äiti ja mun sisko voi hoitaa sen puolen :)


Mites muilla sujuu?

hiululla ainakin rupeaa koht olee synnytys lähellä kai ja ja :)
 
Viimeksi muokattu:
oliskin... jos neuvolaan ens viikolla menen, niin seuranta siirtyy äitipolille yliaikaisuuden vuoksi. Tuossa just kitkin kukkapenkkiä ja aamulla puolen tunnin lenkillä koiran kanssa, eilen koetin saunan tehoa, mutta ei täällä mitään tapahdu. Tai sitten tää on sellanen vanhan kansan lapsi "peltotöistä saunaan synnyttään ja nyytin kanssa takaisin"

No tuskin nyt kovin paljon enempää kuin 2 viikkoa on maximissaan jäljellä...

moon stars lasten vaatteet on yllättävän helppoja tehdä, villatakki jopa helpompi kuin sukat :)

39+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: moon stars
Varovainen kurkkaus tänne... Täällä ollaan ainakin tällä hetkellä raskaana, mutta suurella pelolla odotellaan, että aika kuluisi. Jospa tämä nyt pysyisi matkassa.

Ihan luomusti on menty, joten selvittelen pääsenkö mihinkään varhaisultraan...

Hyviä vointeja kaikille!

Vauvis ja pieni 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: kaathy ja luna_82
vauvatoiveinen oi ihanaa :heart: varovaiset onnittelut täältä ja paljon tarrasukkia ja liimaa mukaan :) peukut pystyssä täällä :)


hiulu sisko jo lupas kutoa jo kaikkea pientä et jos mä pysyn näissä hitaasti etenevissä aikuisten sukissa.. :D
 
Kovasti onnea vauvatoiveinen ja tarrasukkia pienelle! :heart:

Huomenna olis sitten sokerirasituksen aika, yök. Meillä kaikki yli 25v. ensikertalaiset testataan kerran ja jos sukurasitetta on niin sitten alku raskaudesta myös. Kauhulla odotan sitä sokerililletin juontia ja tyhjään mahaan vielä :$

Tännekin on iskeytynyt joku vimma virkata! Olen aina ollut poropeukalo käsitöiden suhteen. Joskus yritin kutoa villasukkia, sain jopa yhden varren ja kantalapun tehtyä :D Nyt sitten nyperrän torkkupeittoa pienelle :p Saa nähdä kerkeääkö valmistua.

Äippäpakkaus tilattu ja kelan paperit saatu viime neuvola käynnillä. Onko teillä uutta pakkausta, mitä olette tykänneet?

Seemi 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars
Mäkin aloitin neulomaan mutta nyt on mennyt jo monta viikkoa enkä ole saanut jatkettua:) kypärämyssyä koitan tehdä.
On tässä onneksi vielä aikaa, vaikka haaveilin kyllä että olisin ehtinyt jotain muutakin virkata/neuloa:) Myssyssä on jo monta virhettä joten siitä tulee kyllä todella raukan näköinen!

Vauvatoiveinen :heart: Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin!

Seemi mulla oli sokerirasitus viime viikolla ja se meni tosi hyvin. Alkuraskaudessa osui litkuksi vadelmanmakuinen, nyt sitruunanmakuinen. Litku oli onneksi kylmää, silloin se menee helpommin alas. Mulla ei oo onneks tullut siitä huonoa oloa. Arvotkin on ollut tosi hyviä, enemmänkin alakanttiin kun yläkanttiin. Mutta ymmärrän kyllä että se ahdistaa, joillekin se litku tuo huonon olon tai heikotuksen. Pidän peukkuja että sulla menee hyvin!!

Meille tuli toissaviikolla äitiyspakkaus :heart: Voi että kun tulin siitä onnelliseksi. Pikkasen tohkeissani hain sen postista miehen kans:)
Mä tykkään pakkauksesta tosi paljon. Ja vähän ihmettelen yleisesti niitä ketkä sitä arvostelee, kun kuitenkin ilmaisesta jutusta kyse :(
Mutta siis mielipiteitä saa toki olla ja on itselläkin siellä lemppareita:) Alunperin ajattelin että tykkäsin edellisen pakkauksen siili-makuupussista enemmän, mutta tykkäsin nyt kun näin niin tosta apinamakuupussista tosi paljon. Ja se oranssi potkupukuhaalari missä valkoisia palloja :heart: ja ja ja :heart: Se ainoastaan harmittaa että söpö toppahaalari saattaa jäädä käyttämättä (ainakin näin pari tuttua kommentoinu, itse en niin vauvojen kokoja vielä tiedä:) ) kun on kokoa 70 ja meidän vauva ei varmaan ehdi sitä kokoa käyttämään ensi talvena ja voi sitten olla jo pieni seuraavana syksynä. Saa nähdä:)
Mutta siis: Tykkäsin:)

Eilen alkoi jo 28. viikko! Hurjaa. Pikkuinen on jo jotain 30cm ja 1kg painoinen!:)

luna 27+1
 
Luna, meillä on esikoinen syntynyt keskikesällä. Äitiyspakkauksen toppahaalari meni vielä 1-1,5v. talvella, kevät talvella ostettiin uusi haalari. Ekana talvena oli käytössä jokin pienempi.

vauvatoiveinen <3

neulomisniksi kaikkein yksinkertaisin vauvamyssy on "bonet" neulotaan vaan iso lappukantapää ja pujotetaan toiseen reunaan nauha ;)

sokerirasitus täälläkin tehdään kaikille yli 25v ensisynnyttäjille ja niille, joilla on jokin riskitekijä. En kuulunut kumpaankaan ryhmään eli ei ole kertaakaan tehty.

Täällä on yksi suhteellisen kireä odottaja, ei sillä, raskaus on aika vaivatonta - ei edes turvota, vaikka on tämmöset helteet! Ja jaksaa ja pystyy edelleen lähes mihin vaan. Lähinnä se tieto siitä, että synnytys voi alkaa koska vaan - eikä se kuitenkaan ala. Ja kun tietää mitä synnytys voi olla, niin en nyt suoraan sanottuna innosta hihkuen sitä koe, vaan sen hetken syntymän jälkeen <3

40+1
 
hiulu tsemppiä loppu metreille ja toivottavasti pieni tulee pian pois masusta.

Täällä neukku takana: Hemppa oli 125 ja paineet ok, paino oli tippunut sen 100g johon olen tyytyväinen ettei noussut ole. mut oiskohan syy noi mun himot vihanneksiin ym rehuihin. :)

Sykkeet oli 143 pienellä pienen hakemisen jälkeen ja mamin nälkämurinoiden seasta :ashamed: Ei ennen neukkua ehtinyt syömään. kun herättiin jämptisti ja sit otin lääkkeen niin piti odottaa :) neukku vaan sano et on takana pieni ja oikealla puolel ennemminkin. mä mietin et miten takana kun ilmeisesti istukka on takaseinässä niin minkä takana vaavi sit on? ei ymmärrä. mut poksumisen kunniaksi saatte masusta kuvan. toivottavasti alkaa vauvamasu koht näkyä :ashamed:



moon stars ja tirriäinen 13+0
 
Onnea VAUVATOIVEINEN! Pidetään peukkuja et pikkuinen pysyis kyydissä.

POCA ootko vielä kuulolla? Sullahan oli laskettuaika tällä viikolla. Onko mitään oloja?
Mä oonkin sit seuraavana listassa, HIULUN ja POCAN jälkeen, heinäkuussa tosin vasta.

Kolmisen viikkoa viel äippäloman alkuun. Nyt on turvotukset lisääntyny lämpimien kelien myötä. Harkitsen jo saikulle jäämistä. Tai sit vaan radikaalisti vähennän töitä ja pidän kunnon taukoja, istun jalat ylhäällä vaan.

Ti on taas ylimääränen ultra, pääsee katsomaan onko pikkuinen kasvanut. Mullahan ei taaskaan sf-mitta ollut tarpeeksi kasvanut. Kolme eri mittaajaa on tosin ollut, joten kai se riippuu mittaustyylistäkin.

Eipä muuta tällä kertaa. Parempia vointeja kaikille ja toivotaan HIULU et vauva pian tajuais haluta syntyä!

Jadelyn 32+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars

Yhteistyössä