Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Huhuu täältäkin!

Kamalasti on kuulumisia tulllut täällä parin viikon aikana. Pitää seuraavaksi lueskella tarkemmin, mutta toivottavasti kaikilla siis asiat hyvin! Juuri neuvolan kanssa on keskusteltu pienestä verenvuodosta ja rauhoittelivat, että on hyvin tyypillistä. Ja vaikuttaa siltä, että melko monilla niiitä osus kohdalle ja ylimääräisiä sydämenlyöntejä riittää.

Nepulle pidän täällä kovasti peukkuja, että parvo ei aiheuta mitään ikävää yllätystä. Kurjaa, että sattui kohdalle!!!

Mulla oli siis myös tänään neuvola - kaikki hyvin. Painoa ei ollut tullut yhtään ja neuvolan tädin kanssa todettiin, että tässä vaiheessa on vielä hyvä niin, kun elopainoa on sen verran jo entisestäään. Hemoglobiini oli 121 eli samassa on pysynyt edellliskerrasta. Viime kertaanhan se oli laskanut kymmenen pykälää, kun mun normaali pyörii 130-140-välillä.

Raskaustodistus on nyt Kellaa varten kourassa eli juhannuksen jälkeen pääsen töissä palkkiksen kanssa neuvottelemaan sitten asioista. Saapi nähdä mitä tulee taas unohdettua :)

Nyt mukavaa juhannuksen aikaa kaikille!

fenixlintu 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Juhannuksen herkuttelut herkuteltu ( vaikka tuntuu että se taitaa jatkua koko kesän:D )
ja kotiuduttu. Ihanaa kyllä olla takas kotona.

Maha on vähän selkeemmin pullahtanut jo:)
Liikkeitä vielä odottelen, jotain tuntemuksia on ollut mutta ei semmosta selkeetä vielä mistä voisin olla varma:)

Ja viikko enää puoleen väliin!

luna 19+0 *poks*
 
Täällä jännitellään nyt miss_piggyn puolesta, toivottavasti kaikki oli hyvin!

Tänne päin ei kuulu ihmeellistä. Olisikohan pikkukaveri laskeutunut kun paineen tunne alaosastoissa on kasvanut viime päivinä... Liitoskivut alkaa olla myös aikamoisissa mittasuhteissa. Muuten ei merkkejä että tässä mitään alkaisi vielä tapahtua.

Tikkerituu 38+2
 
miss_piggy mä kävin jo vähän kuikuilemassa sun kuulumisia toisesta ketjusta kun huomasin että olit sinne viimeisin kirjoittaja, IHANAAAAA!!!!:) Mutta tuu ihmeessä tännekin kertoon millasta oli:)

Tikkerituu nyt tässä tuntuu että aika menee nopsaan mutta varmaan tossa vaiheessa missä sä jo oot niin aika kuluu taas hitaasti:)
On kyllä jännää ootella sun uutisia:)

luna ja mango 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Oli aika jännää, jännäsin ihan pirusti koko aika, ja vielä pöydällä maatessa aattelin että kohta pompsahtaa... Sitte ku lääkäri alotti että kyllä täällä alkio näkyy ja piti tauon, niin aattelin, että no niin, ei oo elossa... sitte jatkoi kuitenki että "ja sydän sykkii". Voi huokaus! :D Oli aika jännä nähdä sen sydämen jumputtavan siinä näytöllä, ja tyypillä pituutta noin 14mm. LA olis nyt sitten 6.2 ja 7+4 eli päivä enemmän mitä omien laskujen mukaan :) Vähän rauhotti oloa ainaki hetkeks, vaikka tietysti sitte se tuleva nt-ultra saa taas paniikin aikaan :p
 
Miss_piggy: ihania uutisia! Tuo tieto oli mullakin yksi elämäni parhaimmista! Nyt vaan nauttimaan raskausajan ihanuuksista :D

yritin ite tänään soittaa, josko parvorokkotulokset olis tullu. Vaan eipä olleet. Yhä siis jännäillään. Ja torstaina sitten np-ultra.
Eikös Lunallakin ollut näillä päivillä? (ei jaksa mennä selailee tämän puhelimen kanssa) jos on niin tsemppiä siis sinne! <3

mitä mieltä olette? Serkkuni olisi myymässä doppleria. Kannattaako vai aiheuttaako lisästressiä? Ko en osaa päättää... Tästä taisi olla kyllä puhetta aiemminkin...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy ihania uutisia <3

Neppu ens maanantaina mulla on rakenneultra, jännitys alkaa hiipiä:) Osaks ootan innolla että näkee pikkuisen pitkästä aikaa ja jos se sukupuolikin ehkä selviäis, osaks toki pelottaa jos tulee jotain huonoja uutisia. Tsemppiä sulle np-ultraan!!! Onko olotilat muuttunu? Mulla vain väsymystä ja välillä huippaa.

Dopplerista. Itellä se on ollu aivan huippu juttu. Ystävältä sain sen lainaan. Toki siihen, että onko se huippu juttu, vaikuttaa se löytyykö syke nopsaan. Ite oon joka kerta löytäny (ihan ekalla kerralla meni kyllä tosi paljon aikaa löytämiseen mutta sit kun oppi että mistä ne yleensä löytyy niin helpotti) ja varsinkin np-ultran aikoihin se alkoi olemaan tosi helppo löytää, suunnilleen kun anturin laski tutulle kohdalle niin heti kuuluu. On se ollu mielenrauhan tuoja. Plus nyt välillä kuulee miten sykkeet menee kauemmaks ja lähemmäks ja siirtyy, eli tietää että siä liikutaan:) Mutta tiiän että jos sykkeet ei joku kerta löytyis tai jos niiden löytäminen ois vaikeeta, niin doppler ois enemmänkin mielenrauhan viejä kuin tuoja. Koska sithän sitä hermoilee todennäköisesti turhaan aina jos ääniä ei löydy. Nyt taas on turvallinen olo kun voi välillä kuulla että toinen on siellä ihan hengissä ja syke on voimistunu jne:)
Joten siis, en yhtään osaa sanoa kannattaako, ite oon tykänny mutta se riippuu niin monesta jutusta:)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kiitos Luna! <3
tänään sain työterveydestä tiedon, että mulla EI ole parvorokkoa! Mikä suuri helpotus. Kamalaa, kun lääkärit tuollain pelottelee... No, nyt ei ole tietoa mistä nää läiskät johtuu mut ilmeisesti vaaratonta, mikä tärkeintä!

Huomiseksi olis sitten taas jännitettävää. Harmi, kun aika on niin myöhään että koko päivän saa jännittää.

Ostin dopplerin. Kokeilinkin sitä, mutta en ole varma mitä sieltä kuului. Olin satavarma pienen sydänäänistä, mutta ne meni välillä tosi epätahtiin. Siinäpä iski jo paniikki sydänoireista. Hullua...

No, toivottavasti huomen iltapäivällä olo on helpottunut ja onnellinen. Taas hetkeksi.

Sori omanapainen päivitys...

Niin ja tänään poksui 12+0! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Misspiggy: jee! Kerro ku saat kuluuviin!

Noniin. Np-ultra takana. Helmi liikkui aivan hillittömästi ja näytti voivan hyvin. Ei halunnut näyttää sivuprofiiliaan meille ollenkaan, vaikka kuinka ultraaja tökki.
Riskilukukin oli pieni. Ahh, ihanaa.

Jos joku jaksaisi kattoa äitiyskortistaan mitä siihen sydämensykekohtaan on laitettu? Ihmettelin kun siinä on ja liikkeissä . Et onko tarkoituskin laittaa vain yksi plussa siihen?
Kehitin taas pikkuasiasta päänvaivan, mutta enpä kehtaa muualtakaan kysyä...

Onnellinen Neppu ja helmi 12 1
 
Neppu voi ihanaa! Oli kyllä hurjaa nähä siä np-ultrassa pieni, kun on jo niin vauvan näköinen:)
Mulla on sykkeissä + ja liikkeissä ++
Niin miten sulla siis oli?:) Varmasti kaikki hyvin, hoitaja ois muuten maininnu jotain.

Mun maha on pullahtanu parissa viikossa esiin, kattelen sitä välillä epäuskosesti:)

luna 19+4
 
Jee, ihana Neppu, että masussa oli pieni hyvinvoiva helmi! Tästä on tosi hyvä jatkaa eteenpäin! Huomasin, että mulla ei np- eikä r-ultran yhteydessä olla kirjoitettu mitään tuohon seuranta raskauden aikana, mutta neuvolassa ja lääkärissä on kirjattu samoin kuin lunallakin (+ ja ++)! Ja kuten luna sanoi, niin kaikki varmasti hyvin! :heart:

Kiva luna, että maha tullut esiin, mä ainakin odotin sitä ihan hirmuisesti! Sitten kun ihmiset huomaa, että on raskaana niin tää homma jotenkin konkretisoituu.. Me saatiin eilen ensimmäisen kerran kommenttia ulkopuoliselta, että "teille on vauva tulossa".. Olin niiiin happy!

Miss_piggy, Toivottavasti saat doplerin pian ja sitten pian äänet kuuluviin.

Mites tikkerituulla? onko vauva jo tullut ulos? jos ei, niin kaikki sympatiat täältä isolle masulle näillä helteillä, myös pikkujellonalle ja muillekin! Huh, täälläkin tuntuu toisaalta jo vähän raskaalta "löllertää" ulkona, vaikka siis en muuten halua keleistä valittaa, ihana kesä! :)

( . ): Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä, potkuja tuntuu paljon ja oon alkanu tykkäämään niistä. Eli kun niitä tulee, niin oon aina tosi huojentunu, että tyttö voi hyvin! Ja toisaalta, jos niitä ei kuulu, niin oon ihan paniikissa! :) Toiseen sokerirasitukseen meen muutaman vkon päästä, mutta se ei sen ekan jälkeen tunnu yhtään niin pahalta. pahoinvointiakin on vielä, mutta tooosi paljon lievempänä, eli kaikki täällä hyvin! Ja ainiin, painoa tullut nyt about 3kiloa. varmastikin ihan ok verran. Ja ainiin, ne kelapaperit! Ahdistaa ajatuskin niiden täytöstä, mutta pian nekin on täytettävä! Ja vauvavakuutus hommattava! Hommaa riittää! :)

T.titiuu ja pieni rakkauspakkaus (24+5)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kiitos Luna ja Titiuu! <3
Mullakin siis + ja ++. Nyt vastauksienne jälkeen olo vielä huojentuneempi! Ihanaa!

Titiuu: oliko sulla joku syy toiseen rasitustestiin? Vai kuuluko niitä tehdäkin kaksi? Ite oon ensimmäiseen menossa ens viikolla. Yök ja iik.

Luna: On varmasti mahtava tunne kun huomaa masun kasvaneen!

Täälläkin kiinnostaa tikkerituun olotila! :)
 
Se ensimmäinen oli pcon takia ja tää toinen on tää "normaali" rasitustesti.. Tai siis niin ymmärsin.. Ekassa kaikki arvot oli ihan hyvät, mutta meen tohon tokaan ihan mielellään, että saa varmistuksen, että kaikki kunnossa ja pikkuisesta ei tuu jättiläistä!

Ihanaa loppuviikkoa mammoille! :heart:
 
Täällä voidaan helteistä huolimatta hyvin, kiitos vaan kysymästä. Turvotukset lisääntyivät tuossa oikein kuumalla, muuten olo on yllättävän siedettävä. Liikkuminen on vähän hankalaa mutta eipä tässä ole kiire minnekään niin pikkuhiljaa lyllertelen paikasta toiseen :)

Mullakin oli 2 sokerirasitusta, ilmeisesti 1. tuon PCOS:n takia ja olisko toinen ollut rutiini?

Kiva kuulla että täällä on hyviä uutisia kaikilla!

Tikkerituu ja vähiin käy 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heti kun näin että Tikkerituu on viimeisimmän viestin kirjoittaja niin alko jännittää:D
Kiva kun voi seurata odottajia eri vaiheissa:)
Ja mukava kuulla että vointi on Tikkerituu hyvä, ja rauhallinen lyllerrys kuulostaa hyvältä:D

Mä olin tänään miehen sukulaisen hautajaisissa:(
Jotenkin vaikka hän ei ollut itselle kovin tuttu, se läheisten suru on niin syvälle tuntuvaa:/
Ja itkuhan siinä tuli.
Ja huomasin paljon ajattelevani kirkossa myös sitä pientä elämää joka mun masussa kasvaa.
On elämä vaan ihmeellistä...

Ajomatka tänne oli 5 tuntia, ihmeen hyvin meni vaikka varsinkin alkuraskaudesta kärsin
autossa matkapahoinvointia, nyt vasta loppumatkasta alko vähän heikottaa.

Ja syömisiä piti taas miettiä, seurakuntatalolla oli vadelmakakkua, otin sit palasen missä ei ollu
yhtään kakunpäällisvadelmia, mutta saattohan niutä kyllä olla välissäkin. Ois pitäny kysyä.
Graavilohet jätin väliin.

Tämmöstä sekalaista pohdintaa tänän:)
Kivaa vkonloppua kaikille!

luna 19+5
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

En ole viimeaikoina ehtinyt koneelle iltaisin ja kännyllä en oo jostain syystä pystynyt kirjautumaan sisään, joten kirjoittelu on vähän jäänyt. Lukemassa oon käyny kyllä tiuhaan tahtiin :)

Mulla alkoi tänään hartaasti odotettu kesäloma. Oon ollut niin väsynyt viimeaikoina kun töissä on ollut kamala hulina, mies on ollut yöhön saakka raksalla melkein joka ilta ja esikoinen on pistänyt parastaan ton uhmansa kanssa. Nyt saa sit neljän viikon tauon edes siitä töissä käymisestä.

Mulla on nyt viimepäivinä liikkeet alkaneet tuntua kokoajan selvemmin ja selvemmin. Ekat liikkeet tuntui siinä 14 viikon tietämillä ja nyt tuntuu sit jo ihan päivittäin useaan otteeseen. Heiveröistä on vielä, mutta selkeitä kuitenkin. Mulla on myös maha jotenkin ihan eri korkeudella kun esikoisen odotuksessa. Silloin mua närästi näillä viikoilla jo ihan reilusti, nyt ei oo närästyksestä tietoakaan, mutta pissat meinaa tulla housuun ku kohtu painaa virtsarakkoa niin ilkeästi. Olisikohan poika tulossa kerta esikoinen on tyttö ja niin on eri tuntemukset.... Tiedä häntä!

Mulla oli kans sokerirasitus jo tossa kesäkuun alussa mutten oo muistanut soitella sen tuloksia :/ hyväminä. Ens viikolla onkin sit jo neuvola, eli siellä sitten tuloksia. En vaan usko et siinä mitään olis. Esikoinen oli syntyessään 3200g ja painoa tuli koko raskauden aikana 9 kiloa. Nytkään paino ei ole noussut vaikka maha pömpöttääkin kunnolla.

Päivittää mulle vois listalle RU 29.7

Hyy2 17+0 poks poks!
 
Miss_piggy: onnittelut täältäkin hyvistä ultrakuulumisista :)

Mulla on viimeisen viikon ollut ihan kamala olo tuon helteen takana. Oon ihan voipunut ja huonovointinen ja veto pois. Kumpa nyt viikonlopun myötä viilenisi vähäksi aikaa kunnolla. - sorry niille, jotka tykkää helteistä, mutta mä en nyt tykkää yhtään...

Minäkin varasin ajan sokerirasitukseen, joka on viikon päästä. Mulla vaan yksi, kun ei ole tuota pco:ta. Esikoistakin odottaessa kävin kerran ja ihan oli ok lukemat. Mutta kyllähän sitä taas jänittää, jos vaikka kärähtääkin. Mutta pidän sitä testiä kutienkin tarpeellisena, koska en tosiaan haluaisi vaarantaa vauvaa tietämättäni. Ja jos tosiaan käry kävisi, sehän on tärkeä tieto myös tulevaisuuden kannalta, koska raskausdiabeteshan ennakoi korkeaa riskiä sairastua myöhemmin 2-tyypin diabetekseen. Joten sitäkin tärkeämpää olisi tietää, että voi tarvittaessa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan paremmin.

fenixlintu 23+5
 
Tuleekohan mullekin toinen sokerirasitus..kun eka oli pco:sta johtuen. No samaa mieltä kyllä että parempi kun tutkivat ja toivottavasti tulokset on kaikilla hyviä!

Hyy2 Ihanaa lomaa! Mulla alkaa loma ensi viikolla, ootan kyllä kans kovasti:)

fenixlintu mäkin oon huomannu että helle tuntuu nyt vähän kovemmin kuin yleensä. Mutta vielä oon pystyny jotenkin nauttiin silti lämmöstä:) Mutta ihan mukava että välillä ukostaakin ja sataa että ilma raikastuu, se painostava ilma ei kuitenkaan ollu kauheen mukavaa vaikka lämmin saiskin olla.

Tänään poksuu 20 viikkoa! Miten tää aika on sujahtanu yhtäkkiä näin nopeesti, juurihan olin np-ultrassa ja ajattelin että rakenneultraan on ikuisuus, ja nyt se on huomenna!!:)

Eilen myös ehkä tunsin ekan selkeen tökkäyksen, tuupin kevyesti mahaa kerran vasemmalta ja kerran oikealta kun makasin sängyssä illalla nukkumaan mennessä, niin keskellä vatsaa tuntu "thump":) Se saatto kyllä edelleen olla ihan mitä vaan, mutta ensimmäinen selkeä ehkä:D Ja sit välillä tuntuu kuin tuntisin jotain kääntymiseltä tuntuvaa, tai siis semmosta mukeltamista:) Mies väittää että kun se pitää kättä mun mahalla niin se tuntee jotain semmoista yleistä mukellusta:)

luna 20+0 *poksis* :)
 
Jeee Luna, ihanaa! Nuo on ihan varmasti niitä paljon odotettuja liikkeitä!

Tsemppiä huomiseen ultraan ja tuu sitten heti kertomaan ihania uutisia!
Ja onnea puolesta välistä! Niin se aika menee!

Hyy Kivaa lomaa!

Fenixlinnulle jaksamista helteeseen. Ymmärrän kyllä, että voimat veke. Huuh, onneksi sitä ollaan vasta tässä vaiheessa raskautta. Olisi kyllä tosi rankkaa, jos masu olisi räjähdyspisteessä :)

Ihanaa tulevaa viikkoa kaikille!

titiuu+ihanuus 25+1
 
Tsemppiä Lunalle ultraan! Vaikka kaikki siellä hyvin on ja näette taas pikkuisen <3

Kai mäkin sit joudun tai pääsen toisen kerran rasitustestiin, kun tää eka tosiaan kans pcon takia. Ei kyllä aiemmin neuvolatätsy mitään puhunut.

Mulla seuraavana neuvolalääkäri 17.7 mutta Helmen näkee vasta elokuun lopulla rakenneultrassa.

Jaksamista tähän helteeseen etenkin jo isomahaisille ja tiett pahastaolosta kärsiville. Mulla pahaolo jo helpottanut, mutta lämmin ruoka ei vaan tunnu menevän alas.

Sitten pakko avautua. Näin kamalaa painajaista. Olin juuri synnyttänyt ja appivanhemmat oli vauvaa katsomassa. Lääkäri mainitsi jotain koeputkihedelmöityksestä ja anoppi alkoi kamalasti huutaa, ettei hänen lapsenlapsensa todellakaan ole mikään koeputkivauva ja että lääkäri on todella erehtynyt.
Tää uni on pyöriny päässä jo paripäivää ja silloisena yönä jopa itkin.
Appivanhemmat eivät siis tiedä helmen alkuperää eikä tule tietämäänkään, mikäli se minusta riippuu.
Huh. Johan oli sepustus.
 

Yhteistyössä