Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

No niin tänään on se päivä kun on kaverin tuparit reilun 100 km päässä. Siis ne kekkerit hoihin kyselin juomattomuusneuvoja joskus aikaisemmin. On miesraukka "joutunut" juomaan siideriä, että saatiin parit pullot tyhjäksi. Niihin täyttelen valmiiksi kivennäisvettä. Ja pelastukseksi koitui ehkäpä vielä sekin, että meillä on tiedossa telttamajoitus niin pääsen sinne rauhassa täyttelemään siideripulloja kesken iltaa.
Muuten itsellä on se viimeviikon aamuoksu jäänyt toistaiseksi ainakin ainoaksi ja hyvä niin. Työpäivän jälkeen on kyllä niin rättiväsy etten muista koskaan olleeni näin väsynyt. No ehkäpä tämäkin jossain kohtaa helpottaa.

mp Kiva että ultrassa oli kaikki kunnossa.
hempukkainen ihanaa että kaikki hyvin ja seurannassa.
titiuu kiva kuulla ettei sokerirasituksessa löytynyt mitään.
tikkerituu ihanaa vauva-arjen opettelua teille.


takkuapina 9+1


Ketjussa mukana:

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussaushoito&muuta


PikkuJellona..5.8.13.............................6.c+pr+ins,30v,2.lapsi
titiuu85........12.10.13.....NL 17.7, N 30.7....3.c,27v,1.lapsi,pco
fenixlintu......20.10.13.....................2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11.....RU 16.7..........tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13.....RU 29.7..........c+pr,26v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....NL17.7,RU30.8..1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14.................. ........5.OI+ins
miss_piggy...7.2.14..N 15.7,NPU 19.7,RU 27.9..t+1.c,31v,1.lapsi,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....22.2.14...NTU 6.8,NL 6.8......3.c,26v,1.lapsi,pco

Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
 
miss_piggy
Ite olin eilen viihteellä, ja kotona join ihan reilusti vaan alkoholitonta siideriä, kaverit ei huomannu mitään ku kaadoin sidukan lasiin ja join lasista. Ja baarissa tilasin yhden vissyveden, eikä kukaan tajunnu sitäkään. Ite en ala sen kummemmin huijaamaan :D Mies varmaan muutenki kohta kertoo tolle kaverillensa joten ei tartte sitte enää salailla, oma suku taitaa tietää jo :)

11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Tuparit meni hyvin. Yhdelle läheisimmistä ystävistä saunassa kerroin missä mennään. Ongelmineen kaikkineen ja lopuksi plussauutiset. Oli se kiva tilanne kun sai asiasta puhuttua jollekin.:heart: Lisäksi sain häneltä eilen doplerin lainaksi. Sillä sitten leikittiin eilen illalla pitkä pätkä. Mitään ei kyllä saatu kuulumaan, mutta viel on kyllä tosi aikaista. Tosin tossa keskellä alavatsaa, vähän häpyluun päällä kuulu erilaista kohinaa ku muualla. :)

Muuten tuntuu täällä ketjussa olevan aika hiljaista. Toivottavasti kaikki on nauttimassa kesälomista!

takkuapina 9+4
 
miss_piggy
Mulla doppleri löytää edelleen äänet tuolta häpyluun päältä vasemmalta puolelta ikään kuin, ja se on ihan selvästi erottuva syke. Eli kun ottaa kellosta aikaa niin paukuttaa noin 170 kertaa minuutissa. Sen erottaa kyllä ihan helposti omista virtauksista jotka sanoo viuhviuh. Tosin sitä paikkaa pitää hakea kauan ja mulla ainakin äänet häipyy melko nopeasti vaikka ne olisin löytänytki :D Tiä sitte että mun pelastusrengasko tuon aiheuttaa tai sitte kaveri tykkää vaan piilotella.

11+5
 
miss_piggy se viuhviuh ääni on muuten istukka :)
mutta on niin hienoo että saat äänet kuuluviin kotosallakin, helpottaa varmasti huolta!
ja pikkuset on tuossa vaiheessa niin pikkiriikkisiä ettei yhtään ihme et se karkaa äänen alta koko ajan pois :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hei rakkaat plussalaiset! Täällä kirjoittelu ollut vähäistä. En oikein itsekään ymmärrä oloani.
Olen onnellisempi kuin koskaan aiemmin, sillä sisällänihän kasvaa rakas ihmeemme!!
Olen silti lähiaikoina käynyt mielessäni ajatuksia vuosien lapsettomuudestamme. Olen tuntenut
sekalaisia tunteita, jopa ahdistusta ja kun joku yrittäisi kuristaa.. kuitenkin samalla olen
niin onnellinen. En koko vuosien yrittämisen aikana ole käynyt pahaa oloani "läpi" tai
Uskaltanut olla heikko. Nyt se on tainnut kostautua.. onneksi tämä ns. Heikko hetki tuli nyt
Eikä lapsen synnyttyä.
Ajattelin aluksi etten tännekään tästä kirjoita.. mutta
Miksi ei? Olo ainakin jo parani kun purkasi ajatuksiaan :)
Toisaalta tunnen huonoa omatuntoa olostani. Onhan minulle tapahtunut ihme!!!

Anteeksi omanapaisuus sekä epäselvä viesti uudella älypuhelimella:D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kyllä mulle ainakin tulee välillä tunne, että kääk, meille tulee vauva, miten osaan olla sen kanssa, ja hoitaa sitä, ja mitä siitä tulee... :D Mutta kuuluu kaiketi asiaan.

12+0, poksista!
 
Eilen illalla saatiin kotidoplerilla kuulumaan sydänäänet :heart: Siellä on ihan oikeesti jotakin. Nyt tuntuu ettei ole enää niin pitkä aikakaan tuonne ekaan ultraan (ti 6.8) kun kuuli äänet. Ja ne löyty muuten mullakin häpyluun vierestä vasemmalta puolelta.

Neppu kirjoittele ihmeessä omista tuntemuksistasi tänne, jos se saa olosi paremmaksi. Hienoa että olet antanut ajatuksillesi tilaa nyt, eikä tosiaan vauvan synnyttyä. Eikä kenenkään minkäänlaiset tunteet ole kiellettyjä. On hyväkin käydä tapahtuneita läpi. Ja tuo älypuhelimella kirjoittelu on muuten haastavaa vielä vuodenkin jälkeen :D

Eilen poksahti eka kymppi täyteen. takkuapina 10+1
 
Hip hei!

Täällä on lomat onnellisesti lusittu ja töitä painetaan jo toista viikkoa! Onneksi on aika hiljaista niin ei ole tarvinnut hirveästi rehkiä. On lähinnä ollut niin hiljaista että olen hoidellut kamalasti omia asioita :)

Viime viikolla meillä oli rakenneultra ja siellä köllötteli täydellinen pikkusisko jolla kaikki oli mainiosti. Olo on ollut ton ultran jälkeen jotenkin tosi rentoutunut ja onnellinen. Nyt saa alkaa tosissaan valmistautumaan pikkusiskon tuloon! Viime viikolla kävin hakemassa käytetyt vaunut ja esikoisen kanssa ollaan osteltu muutamia vauvanvaatteita :) ihanaa! Pikkusisko on alkanut tuon ultran jälkeen liikkuakin ihan toisella lailla. Hirveä möyryäminen käy koko ajan <3

Raksaprokkiskin etenee mukavasti. Ulkovuori alkaa olla valmis ja väliseiniä tehdään kovaa vauhtia. Onneksi töissä on ollut sen verran hiljaista että olen voinut suunnitella sisustusta ja lähetellä tarjouksia lasikaiteista, lattian pinnoituksesta ja vaikka mistä!

Hyy2 ja pikkusisko 22+4
 
Hei mamit pitkästä aikaa!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ja onnea hyy tyttölupauksesta! <3

Btw, joko pikkujellona on saanut vauvan?

Täällä ei juuri uutta, Töitä on vielä reilu neljä viikkoa ennen mammalomaa ja olo on fyysisesti ihan hyvä, mutta henkinen puoli on välillä tosi kovilla.. Oon jotenki tosi herkkä kaikelle ja sitten en tajua tätä, mutta vauva möyrii tosi paljon masussa ja aina kun masussa mennään kuperkeikkaa (tuntuu kuin itse olisin vuoristoradassa), niin ahdistaa ihan superpaljon -eli siis usein ja paljon. Neuvolatäti sanoi, että voi tuntua henkisesti tosi ahdistavalle jos vauva painaa niin, että esim. tulee hengitysvaikeuksia yms.. En osaa paremmin kuvailla tätä, mutta oon samalla maailman onnellisin ja kiitollisin vauvasta ja elämästä muutenkin, mutta samalla ahdistaa ja sitten vielä tää pelko -huuuh.. Tällä mamilla ei tää raskaus pelko helpota yhtään vaan pahenee koko ajan! Hyvä ystävä kertoi pari viikkoa sitten odottavanta toista vauvaa (aivan ihanaa!) ja puhuu koko ajan, että "KUN vauva syntyy" yms. niin mulla tärähtää korvassa.. Kumpa itsekin voisin sanoa noin.. Puhun miehellekin edelleen, että "JOS meille tulee vauva lokakuussa".. Noh, ehkä tämä johtuu osittain myös taustoista, koska ystävälle tämä on jo toinen raskaus joka alkoi ensimmäisestä yrityskerrasta...

Ymmärrän siis täysin Neppu sun fiilikset, täällä ihan samoja ajatuksia kuin sulla pari viikkoa sitten... Toivottavasti sulla jo helpottaa!

Toinen mikä ketuttaa on meidän neuvola.. (Nyt kun pääsin valittamisen makuun..hih) Tuntuu kun hieman lukee noita syys- / loka- ja marraskuisia, niin monella neuvolassa ultrataan ja pääsevät synnytystapaarvioon jopa äippäpolille yms. Noh, meillä päin pääsee ultraan jos sf-mitta huitelee, muuten on turha toivoa, että vauvaa katsotaan ollenkaan. Meillähän rakenneultrassa vauvan pää oli n.puolitoista vkoa muuta kroppaa pienempi, mutta siltikään ei pääse edes pikaisesti ultraan, että joku sanoisi kaiken olevan hyvin.. Se auttaisi niiiiiin paljon tätä odotusta.. Ja siis mennään varmasti viikon 35 tienoilla yksityiselle tekemään tuo synnytystapa arvio ja ihastelemaan tyttöä, mutta tietysti laittaisin sen 200e mieluummin vauvan juttuihin kuin sellaiseen, mistä toiset ei joudu maksaa (kuten ei siis myöskään tämä jo mainittu ystäväni koska asuu eri kaupunginosassa kuin me)..

Ohoh, tulipa valitusta.. :LOL: Anteeksi!

Yllämainittuja asioita lukuunottamatta täällä voidaan tosi hyvin ja odotetaan kovasti pientä :heart: Pahoinvointikin on lievennyt tosi paljon ja energiaa riittää!

Ihanaa elokuuta kaikille ja toivottavasti saadaan pian clomittarista lisää porukkaa tänne! Ja ainiin, Lunaa on ikävä! Toivottavasti tulet tänne pian takaisin! :heart:

Meinasi unohtua:

titiuu ja neiti 30+4
 
Ihana kuulla teistä. Voi Titiuu ? en itsekään uskonut, että itse raskaus olisi henkisesti raskas.
Mutta mulla hieman helpottanut. Nyt kun mielessäni on kokoajan nämä useasti toistuvat
"menkkakipuilut"... olen niin kaun näitä nyt kestänyt että huomenna aion soittaa neuvolaan.
Tää pää ei kestä enää tätä epätietoisuutta näistä kivuista. Voi kun kaikki olisi hyvin...
Kuunlopussa ru. Jännittää sekin...

Täälläkin lunaa ikävä ?

Hyylle onnittelut tyttölupauksesta!

Neppu kivuissa ja hieman kutitteleva Helmi 18+0
 
Olipas kiva että tänne oli muutama viesti tullut :) Olen pari päivää pitänyt taukoa netistä kun saakelin flunssa vaivaa:| Kuumetta ei ole kuin 37,1, eli pientä lämpöä, mutta pää täynnä räkää ja tuntuu että silmätkin pullahtaa ulos päästä. Lisäksi työterveyslääkäri kielsi hengitysteitä avaavat lääkkeet, kun niistä ei ollut tutkimustietoa miten vaikuttavat raskauteen.

Tiistaina oli nt-ultra:) Siellä se pieni kölli, kovin oli laiska kääntyilemään, eikä muutenkaan kovasti liikkunut. Joutui täti hyllyyttämään vatsaa ja nosti minut hyppimäänkin hetkeksi että saatiin pieni toiseen asentoon ja mitattua niskaturvotus, joka oli 1,0mm. Liikkeistä saatiin+ ja sydänäänistä+. Muuten näytti kaikki normaalilta.

Lisäksi vastasi kokoa 11+5 vaikka neuvolan mukaan oli 11+4 eli laskettuaika siirtyi päivän aikaisemmaksi, vaikka eipä sitä mihinkään muuteltu.

Joten tänään poksuu 12+0 takkuapina
 
miss_piggy
Tänne ei kummempia, doppler löytää sydänäänet tosi huonosti mutta veikkaan että istukka tai kohtu on syynä tähän :) Kuuluvat kuitenki vaikka sitte heikosti :D Huomenna poksuu "jo" rv 14 :D

piggy ja mato 13+6
 
Ajattelin käydä ilmoittautumassa :)
Täällä on ollut armotonta hässäkkää. Ollaan päästy muuttamaan uuteen kotiin ja arki on yhtä tavaroiden järjestelyä ja töitätöitätöitä.. Mutta ei vielä vauvaa. Laskettu aika oli ja meni maanantaina ja nyt vain ihmetellään, kun ei mitään tapahdu.
Maanantaina on seuraava neuvola, sitten katsotaan aikaa äitipolille. Neuvolassa kyllä meinasivat, etten maanantaina enää tule, pää on sen verran alhaalla.
Harjotussuppareita on 5-10min välein, mutta ei yhtäkään kipeää missään vaiheessa. Mutta reilun viikon päästä viimeistään :heart:

PikkuJellona 40+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Valtavasti onnea PikkuJellona :heart: Hyvä että kaikki päätyi kuitenkin parhain päin.

Täällä alkaa arki tasoittua ja vuorokauteen tulla jonkinlainen rytmi. Lauantaina on jo ristiäiset, niin se aika vaan rientää!

Tikkerituu ja "Pätkä" reilut 5 viikkoa
 

Yhteistyössä