Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussau shoito&muuta


fenixlintu......20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11......tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13..........c+pr,2 6v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14..............5 .OI+ins
miss_piggy...7.2.14....t+1.c,31v,1.lapsi ,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....22.2.14........3.c,26v,1. lapsi,pco
Pumppeli.....14.4.2014........2.c....... pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014....1Letrozol... 1.lapsi, selittämätön
Muruli...1.5.14......1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu....19.5.14........3.c+pr+ins, 2.lapsi, selittämätön sekundääri
Poca......25.5.2014..........3.c+cf



Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
PikkuJellona...10.8.13.....poika
Titiuu85........14.10.13...tyttö

En nyt laittanut sitten niitä yritysten kestoja, menee kai tää lista tälläsenäkin? Tosin jos on ideoita listan suhteen niin antaa tulla vaan :)
 
Täällä olo on taas ihan järkyttävä. Huono olo ja väsymys jatkuu ja nyt lisäks kunnon flunssa meinaa iskeä, taas. Kurkku on järkyn kipee, nenä tukossa, paleltaa ja heikottaa. Vastustuskyky taitaa olla aika nollissa.
Tänään poksuu jo 15+0.
 
Onko päänsärkyä potevia? Pahoinvointi pysyy aisoissa, mutta päätä särkee niin, ettei sohvalta ylös pääse, jos pääse niin pitää vaan sietää sitä että pää tuntuu keilapallolta joka aikoo haljeta. Uugh...

10+0 poks
 
Moi pitkästä aikaa!
Onnea Titiuu!!!
Oon ollut täällä hiljaisempi lun facebook on vienyt mennessään... Mutta siis kaikki hyvin täällä, kovasti odotetaan vauvaa syntyväksi. Alun verenvuotopelon, keskiraskauden rakennepoikkeavuuspelon jne jälkeen voi nyt alkaa keskittyä synnytyspaniikkiin :D ei vaan, avoimin mielin menen ja kaikki kivunlievitykset otan mitä tarvis, palkinto odottaa lopussa <3
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotukseen kaikille!
Hempukkainen 35+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!

Päivät on menneet niin hulinalla että ei oikein tännekään ole ehtinyt rustailla kuulumisia. Mulla alkoi nyt viime viikolla virallisesti äitiysloma ja sitä ennen olin pari viikkoa jo sairaslomalla. Pikkuihmisen tavarat alkavat olla siis järjestyksessä ja kaikki valmiina vauvan syntymää varten. Edelleen asustellaan väliaikaisessa kämpässä eli minikaksiossa joten ahdasta on ja kohta vielä ahtaampaa =) Raksalla hommat edistyvät hitaasti mutta varmasti ja näyttää että vuodenvaihteen tienoilla pääsisimme sitten muuttamaan uuteen kotiin <3

Lisähaastetta tähän odotukseen on tuonut se että mulla todettiin rv 33 raskaushepatoosi eli yhdenlainen maksan toimintahäiriö. Mulle tuo aiheuttaa tosi inhottavat kutinat ja vauvalla on sitten riskinsä kohtukuoleman suhteen lähestyttäessä laskettua aikaa. Nyt mulla on kuitenkin lääkitys millä nuo nousevat maksa- ja sappihapot on saatu pysymään jollain lailla aisoissa ja tietenkin viikottain käyn sairaalassa ultrassa ja sydänkäyrällä.

Tämän hepatoosin ja sen riskien takia synnytys tullaan käynnistämään heti kun 37 viikkoa tupsahtaa täyteen eli ensiviikon torstaina kun mulla on poliaika niin sovitaan käynnistyspäivä. Vähän alkaa jo jännittää =)

Hyy 2 35+5
 
Onnea titiuu, tuore isä ja pikku-titiuu!! :flower:

Hiulu mulla oli kanssa tuota janon tunnetta ja kuivaa suuta. On oikeestaan vähän vieläkin, mutta ehkä vähän vähemmän. Toivottavasti menee sullakin ohi!

Tsemppiä Hyy2 loppumetreille! Harmittavainen tuo hepatoosi, mutta onneksi olet nyt hyvässä hoidossa ja seurannassa. Kaikki menee varmasti hyvin, yritä iloita parista (max?) viimeisestä viikosta! :)

Täällä kaikki ok. Kuvotus jatkuu (alkoi mulla seitsemännellä viikolla) Ensi perjantaina on ultra ja labrassa kävin reilu viikko sitten. Vähän jännittää perjantain tuomion kuuleminen, mutta toivottavasti tulee hyviä uutisia :)
 
miss_piggy
Tänne ei kummempia, sokerirasitus oli viime viikolla ja se oli ok.. Painoa tullu varmaan enemmän ku tarpeeks, mutta sille nyt ei vaan voi mitään kun jatkuvasti pitää syödä jotain ja kaikki kielletyt herkut on hyviä :D
Tiistaina oliski eka neuvolalääkäri tähän raskauteen. Maha on kasvanu ihan silmissä, ja poika potkii tosi kovasti.

27+2
 
Onko muilla clomittarilla samanlainen kokemus kuin minulla:

Neuvolassa ja äitiysultrassa ei tunnuta tietävän ovulaatioinduktiosta juuri mitään. Eivät tiedä mikä se on, tai miten se vaikuttaa esim. lasketun ajan määrittämiseen. Kävin aiemmin varhaisultrassa, jonka yhteydessä määritettiin laskettu aika ja meneillään olevat viikot hedelmöittymisajankohdan perusteella (joka näissä hommissa sattuneesta syystä on hyvin tarkasti tiedossa ;)) Nyt kun kävin NT-ultrassa halusivat väkisin vaihtaa viikot kuukautisten mukaan laskettuun (joka ei meillä pitkä / epäsäännöllinen kierto tyypeillä ole kovinkaan tarkka) Tästä syystä meinasivat joutua kokonaan muuttamaan laskettua aikaa, kun uudet viikot eivät vastanneet ultralla määritettyä.

Tiedättekö miksi haluavat käyttää kuukautisten mukaan laskettua, vaikka minulla ainakin on varmasti epätarkempi?
 
miss_piggy
Poca:En osaa vastata yhtään, mulla vain neuvolakorttiin on merkattu milloin viimeks oli kuukautiset ja milloin r-testi näytti plussaa. Tietävät kyllä että clomeilla tämä raskaus alkanut, ja laskettu aika on kyllä pitänyt paikkansa ihan alusta asti. Yleensähän se tosiaan lasketaan sen mukaan milloin on ollut viimeiset kuukautiset.
Mulla on laskettu aika ja viikot täsmänneet kyllä ihan siitä varhaisultrasta alkaen. En nyt ihan täysin ymmärtänyt tuota kysymystäsi, mutta näin :D

28+0
 
Poca Täällä oli niin, että mun piti heille korjata, että niin, ei tämä ole IVF lapsi, vaan inssi... Kun olin soittaessa ja varhaisultra-aikaa pyytäessä sanonut, että "hoitoalkuinen" niin samantien oli ymmärretty, että IVF. Neuvolatäti kysyi multa laskettua aikaa ja sanoin, että inssistä laskettuna 19.5 siihen hän totesi "pidetään se". R-plussaa ei ole korttiin edes merkattu. Mulla oli varhaisultrassa pari päivää pienempi ja nt-ultrassa päivän suurempi, mutta la ei ole muutettu.

En nyt ihan tajunnut, miksi haluavat ultrassa menkkojen mukaan laskea kun kuitenkin korttiin se la mikä tulee äitiystodistukseen on se mitä viikkoja ultrassa vastaa... Esikoisen la muuttui ultrassa aikoinaan pari viikkoa siitä mitä neuvolatäti laski menkoista - tosin esikoinen syntyi keskosena, lähes täysiaikaisen kokoisena rv 34. Että mikä nyt sitten oikeastaan piti paikkansa... :D


13+4
 
Kiitos Miss-piggy ja Hiulu! Olikohan mun viesti vähän epäselvä :LOL:
Ongelma oli siis se, että hedelmöittymisajankohdan ja varhairultran perusteella olin nyt nt ultrassa käydessäni 12+6 ja siitä laskettu la. Nt-ultran mukaan olisin 12+4, joka siis heittää alkuperäisestä vain kaksi päivää, mutta koska halusivat välttämättä laskea kuukautisista olisin ollut jo 13+2. Tässä kohtaa siis ultran ja menkojen mukaan lasketuissa viikoissa olisi viisi päivää eroa ja la pitäisi muuttaa. Eivät kuitenkaan muuttaneet ja ongelma sinänsä ratkesi. Ihmettelin vain, miksi tekevät näin.
Itselleni la on arvio, eikä ole väliä heittääkö viikon sinne tai tänne, mutta mietin, että nyt esim. varattiin rakenneultraa, joka pitää olla tiettyyn aikaan (kai?) enkä tiedä enää minkä viikkojen mukaan varattu aika on laskettu. Voiko se esim. vaikuttaa jotenkin siihen mitä ru:ssa löydetään tai miltä löydökset näyttää?!

Voi sekavuutta sentään! Kiitos vastauksistanne kuitenkin :)
 
NiQ
Poca Mä mietin silloin ihan samaa juttua, että miten ihmeessä voi olla että ne kaikesta huolimatta laskee siitä kuukautisista lähtien lasketun ajan, kun mullakin oli plussakierrossa pidempi kierto tulossa ja kumminkin inssi on tehty samassa talossa missä ne sitten päättää kumminkin sen LA kuukautisten mukaan. Mullakin on nyt 5pv aiemmin laskettu aika, mutta mä olin oikein tyytyväinen siihen ja olin ihan hyshys hiljaa että saa sitten käynnistyksen vähän aiemmin jos uhkää mennä yliajalle :D

on: Täällä mennään tasaisen mukavasti. Parin viikon päästä alkaa äitiysloma <3

NiQ 31+6
 
miss_piggy
Poca, no nyt selkis paremmin :D Eli kyllä itekin luottaisin siihen varhaisultrassa ja nt-ultrassa saatuun raskauden kestoon... En tiä miks ne noita menkkoja siihen vetää mukaan. Täälläpäin ei LA:ta muuteta jos se on alle 7 päivää, jos on yli niin sitten muutetaan.
Mulle tuo rakenneultra varattiin neuvolan kautta, eli sitä ei tarttenu itse varata, vaan kotiin tuli aika suoraan äitiyspolilta. En usko että nuo päivät/viikot silleen hirveesti vaikuttaa, eli samat jutut varmaan käydään läpi joka tapauksessa.
 
Täällä meilläpäin on tapana muuttaa LA nt-ultran mukaan. Alkuun siis menkkojen mukaan, mut sit tarkentuu ultran jälkeen vaikka heittoa ei montaa päivää olisikaan. Mulla muuttui ultran jälkeen LA kuudella päivällä, sen verran sitä olisin oviksen mukaankin muuttanut. Kaverilla (joka synnytti eilen :heart:) muutettiin ultran jälkeen laskettua aikaa yhdellä päivällä. On aika erilaiset käytännöt on eri kunnissa.

Mutta muuten neuvolassa ei hirveesti olla kiinnostuttu miten tämä lapsi on alkunsa saanut. Alkuraskaudessa kun soittelin neuvolaan ja vinguin varhaisultraa, selitin peloista, pco:sta, clomeista ja keskenmenosta, varhaisultran kyllä sain. Mutta viimeksi neuvolassa huomasin neuvolantädin koneella mun tiedoissa kirjainyhdistelmän PCA! Voihan tuo toki olla näppäily virhekin, tai sitten "loistavaa" ammattitaitoa : /

Pumppeli 19+0 POKS!
(viikko puoliväliin ja viikko+2päivää rakenneultraan...jänskää!!)
 
Meillä poca ovulaatio-induktioon kuului varhaisultra, ja sieltä sain neuvolakortin johon oli laitettu laskettu aika alkion koon mukaan.
Neuvolassa ne kuitenkin yritti sitä kuukautisista laskettua käyttää.
Tosin ei ehkä varsin vertailukelpoinen kun triploidiaksi paljastui, mutta näin ainakin meillä oli :)


Me mennään parin viikonpäästä "taas" varhaisultraan. Meille tuli luomuplussa!
En tiedä kuulunko tänne vaiko enkö, mutta voin vaikka taustalla olla :)
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ ja miss_piggy
Ambrosia Tietty kuulut tänne, ihan samalla lailla kuin muutkin :) <3 Oon niin onnellinen sun puolesta ja kaikenlisäks vielä luomuplussa!
Täällä tosiaan on aika hiljasta ollu viime aikoina, mutta jospa tännekin hieman juttelua saatais taas aikaseksi :) Onko sulla ollut vielä mitään oireita?
 
Mimmuskainen oireet alko jo samalla viikolla kun oli ovis :D sellanen tuttu kuvotus jota oli viimeksikin ja metallinmakua =) Rinnat on kipeytynyt nyt viimeisen viikonkuluessa ja vatsasta nippailee vähän ovismaisesti mutta muuten aika helpolla oon jälleen päässyt :)

Taidankin lisäillä itseni listaan =)

Neuvolatädin kanssa juttelin tänään ja mennään sen antamilla viikoilla.
Eka neuvola on aaton aattona ja 19pv varhaisultra jolloin tarkentuu viikot!


Nyt koira iltalenkille ja nukkumaan!


Ambro ja Bart 5+1
 

Yhteistyössä