Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Kiitos miss piggy varoituksesta. Kiireessä yritin kerran, eikä kuulunut kuin oma syke. Vähän alkoi jo hermostuttaa, mutta kun kuuntelin uudelleen ajan kanssa, niin sieltähän se kuului ja aika hyvinkin, kun oikean paikan löysin :) On muuten hirvittävän alhaalla vieläkin!

Onnea ultraan luna! Yritä saada nukutuksi ensi yönä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervehdys tännekin. Eli meillä yritetty pientä alulle n.10 vuotta ja miehen vaihduttua pari vuotta sitten, päätimme uuden kanssa lähteä tutkimuksiin, jollei pientä kuulu(eksä ei halunnut tutkimuksiin).

Elokuussa mentiin naimisiin ja koska kuun lopulla sain äkillisen verenvuodon, hakeuduttiin siitä heti tutkittavaksi. Pian selvisi, että minä en ovuloi ollenkaan ja kuukautiset olivat milloin sattuu, joten tasattiin kerran kiertoa keltarauhashormoonilla ja sen jälkeen käyttöön clomit. Kävin aukiolotutkimuksissa ja suolaliuos ikäänkuin "pamahti" sisälle. Lääkäri meinasi, että saattanut olla pieni tukos, mutta lääketieteellisesti mahdoton näyttää toteen. Mies kävi testeissä, kaikki loistavasti.

Clomit ei ekassa kierrossa toimineet, mitään ei tapahtunut. Seuraavan kierron alussa hakeuduin yksityiselle(tutkimukset tehtiin lähetteellä tätä ennen Mehiläisessä omakustanteisesti) Ovumiaan. Ovumiassa määrättiin tupla-annos Clomeja heti ja viikon päästä oli kuin olikin kaksi hyvän kokoista follikkelia ja tikutin tästä kahden vuorokauden päästä ovulaation ja ensimmäinen inseminaatio tehtiin siitä vuorokauden kuluttua.

Lääkärit aluksi meinasivat, että saatettiin tehdä keinohedelmöitys liian myöhään, mutta viikko tuosta alkoi ihanat nippailut ja päänsärky, joten tästä muutama päivä ja sain ensimmäisen haalean plussan :).

Plussa vahveni hienosti ja kävin Hcg mittauksissa 4+4 (1437) ja 4+6 (3400). Ensimmäinen VU oli perjantaina 6+0 ja siellä näkyi 3,6mm kaveri ja syke <3.

Epätodellisen ihanalta tuntuu ja että ensimmäisestä kerrasta vielä onnistui. Tavallaan harmittaa, että ei aiemmin lähdetty tutkimaan, jos näin pienestä oli kiinni, mutta ehkä nyt oli tämän aika :).

Monsuliino ja "pieru"(mies tuumasi, että pieru siellä vaan on) 6+3
 
Moi pitkästä aikaa ja anteeksi hiljaiselo...! Ja onnea Luna ja Ambrosia! ?
Meille syntyi tyttö 30.11. Synnytys käynnistettiin koska lapsivesi meni muttei supistuksia kuulunut. Olin kuitenkin silloin jo pari senttiä auki joten oksitosiinia kun alettiin laittamaan suoraan suoneen, ei kauaa tarvinnut odotella... Kokonaiskestoksi merkittiin 4 h 30 min eli kaikki meni nopeasti ja hyvin. Kokemuksesta jäi hyvä mieli. Parantuminen kävi nopeaan ja arki tyttösen kanssa alkaa sujua. Mies on ollut isyyslomalla ja palaa töihin uutena vuonna, jolloin mulla se todellinen arki sitten alkaa.
Listoilla olisin mielellään vaikken niin usein ehdikään enää täällä käydä, mielelläni käyn kuulumisia lukemassa kun kerkeän. :)
 
miss_piggy
Täällä vauva onkin onneksi raivotarjonnassa vaikka neuvolassa epäilivät perätilaa. Äippäpolilla käyty tänään, ja ultrassa näkyi kovin touhukas kaveri :D Kaikki ok, näillä viikoilla kaverilla painoa 2390g, kohdunsuu edelleen hieman pehmeä ja pituutta noin 2.6cm. Varmaan parin viikon päästä taas tarkastetaan tilanne. Lapsivettä oli paljon, mutta normaalin rajoissa kuitenkin. Lääkäri sanoi, että kun viikkojakin on jo näin paljon, niin koskaan ei tiedä vaikka syntyisi jo kolmen viikon päästä ;) Toivotaan kuitenkin että ei. Kohtu mulla vain jotenkin takana, kun lääkäreiden on käsikopelolla hankala ilmeisesti tsekata tuota kohdunsuun tilannetta. Ultralla kuitenkin onnistui.

33+3
 
Miten täällä on menny joulu porukalla?

Täällä ihan hyvin, sekoitus surua ja jännittynyttä onnea :heart:. Pienen haudalla käynti oli todella rankkaa. Joulu ei jotenkin oikein tuntunut joululta, vaikka siihen varmaan vaikutti pimeys ja vesisadekin. Kyllä se tunnelma välillä onneksi löytyi. Kuusen koristelusta ja joulusaunasta.

Huonot olotkin närästyksineen on jo rantautuneet tänne, ellei tää oo psykologista:)
Oli haastavaa esittää hyvinvoivaa koko viikko ensin omien vanhempien luona ja sitten miehen:) Kielletyt ruokajutut onneksi onnistui väistelemään, mutta silti tuli olo että arvaskohan ne jo nyt. Toivottavasti ei. Mies sai napsia lanttukukon lantut mun lautaselta kun mun vanhemmat oli poissa keittiöstä (tulee niin huhtikuu mieleen:) ), jotenkin lanttu ällötti tosi paljon.
Miehen isä tarjosi sekä viiniä, hunajarommia että siideriä:D Koitin jotain selitellä miten edellisenä iltana tuli otettua muutama lasillinen viiniä niin nyt ei oikein maita. En tiedä menikö läpi. Nyt on ihana olla kotona kun voi rauhassa syödä silloin kun pystyy, sitä mitä pystyy ja vaan maata:)
Se 8.1. jännittää jo kovasti, että sykkiiköhän tuolla mahassa pieni sydän.

Mukavaa uuden vuoden odotusta!!

luna 6+4
 
Heips pitkästä aikaa!

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tervetuloa plussanneille. Olipa kiva nähdä tuttuja nimiä Clomittarien puolelta.

Itseä melkein hävettää kirjoittaa tänne, kun en ole sitä pitkään aikaan tehnyt:(
Äitiysloma alkoi tänään ja jotenkin haikea mieli jäi töiden suhteen. Vaikka eivätpä ne sieltä taida mihinkään kadota. Masu kasvaa ja pyöristyy hurjaa tahtia. Tuntuu että ennen niin mukavat äitiysfarkut ei enää ole vatsan kohdalta niin mukavat. :O

Yli viiteen viikkoon en ole käynyt neuvolassa kun on kuulemma joulukuussa niin vähän
työpäiviä :confused: Eli viimeksi olen ollut neuvolalääkärillä 26.11 ja seuraava käynti ihan tavallisessa neuvolassa on nyt torstaina 2.1.14. Mietin jo tuossa välillä että onko se edes laillista pitää noin pitkää taukoa. Toisaalta olo on ollut hyvä ja vauva potkii minkä ehtii, niin tiedän että sillä on kaikki hyvin <3 Luulen ettei pikkuinen ole vielä kääntänyt päätä alaspäin vaan makoileee sivuttain masusussa. No, ehkäpä sekin selviää neuvolassa torstaina.

Yöt on alkaneet käydä raskaiksi. No, kääntyminen sängyssä on jo pidemmän aikaa vaatinut ähinää ja puhinaa. Mutta unta ei vaan enää riitä. Viimeyökin meni 5 tunnin unilla. Päivällä onneksi on mahdollista nukkua, mutta harmittaa sitten pyöriä aamuyöllä sängyssä, kun ei raaskisi nousta jos kuitenkin tulisi vielä uni. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia raskauden loppupuolella?

Viimeiset hetket tästä vuodesta alkaa olla käsillä. Hauskaa vuodenvaihdetta kaikille odottajille :) Yritän itsekin ehtiä tänne nyt useammin kun olen äippälomalla.

takkuapina 32+4
 
miss_piggy
Täällä vauva raivotarjonnassa. Kohdunsuu vähän pehmennyt mutta kiinni ja kohdunkaulalla pituutta noin 2,5cm. Neuvolassa käyn parin viikon välein. Hemppa laski välillä 117 mutta nyt oli rautalisällä noussut 126. "Äitiysloma" mulla alkaa 2.1.14 vaikka lomallahan tässä on oltu jo pidemmän aikaa ku työttömänä ollu syyskuusta asti :D Äitiyspäiväraha-päätöskin tullut.
Maha alkaa olla aika ahdistava. Öisin ei tahdo uni tulla kun ei vaan nukuta. Olisin jo ihan valmis siihen että tyyppi tulee maailmaan. Parin viikon päästä kaiketi synnytystapa-arvio ja synnärillä pitäis käydä tutustumassa. Supistuksia tai muita vaivoja ei juurikaan ole, ja vauva liikkuu miten milloinkin, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Painoa tullut alusta alkaen nyt yhteensä 10kg. Eipäs tänne sen ihmeempiä. Uuden vuoden kunniaksi piti ostaa pari alkoholitonta siideriä illaksi :)

piggy ja 34+4
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

lunalle onnea viikon päästä olevaan ultraan! Odottaminen on aika sietämätöntä, itse odottelen ru:ta, joka on parin päivän päästä ja aika alkaa olla todella pitkä:D
miss-piggylle tsemppiä loppumetreille!

Täällä joulu ja uusi vuosi menivät rauhallisissa merkeissä. Ennen joulua oli neuvola ja täti siellä ihmetteli, kun en edelleenkään tyntenut liikkeitä. Vähän asiasta sitten jo ehdin huolestuakin, mutta jouluna tunsin ensimmäset liikkeet :) Nyt tosiaan odottelen ru:ta pienellä jännittyksellä. Hieman kiinnostaisi jostain lukea etukäteen mahdollisista löydöksistä, niin tietäisi mistä lääkäri(vai kätilö?) puhuu. Tietääkö kukaan hyvää lähdettä näihin?

Haluaisin myös jonkin hyvän kirjan raskausajasta (ei mitään lässynlää, vaan oikeaa yietoa ja runsaasti tietoa :) ) Onko hyviä suosituksia? Jonkun opuksen haluaisin myös syntymän jälkeisestä kehityksestä, mutta siihen on vielä aikaa :D

Poca 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Poca kiitos:) Vielä viikko. Aina välillä tulee olo että kyllä varmaan kaikki on hyvin ja sitten taas välillä että ei. Ja vaikka tietää että vastauksen saa vasta viikon päästä, niin silti sitä analysoi.
Mä en tiiä oisko mitään lähdettä mistä näkisi mitä löydöksiä rakenneultrassa voi tulla. Siellä rakenneultrassa käydään kaikki vauvan rakenteet läpi, aivot, munuaiset, keuhkot, sydän jne. ja muutenkin rakenteet. Ultraaja katsoo esim. sydämen ja kertoo onko siellä kaikki rakenteet kuten pitää.
Lista erilaisista löydöksistä on varmasti pitkä, mutta kaikki harvinaisia, joten todennäköisesti kaikki on hyvin. Se on huonoa tuuria jos joku poikkeama löytyy, eikä siihen pysty varautumaan:( En ehkä suosittele katsomaan mitään listoja läpi etukäteen, se voi lisätä vain ahdistusta:/

luna 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
miss_piggy
Poca: Voin vaan omasta kokemuksesta sanoa, että meillä ainakin RU:ssa se kätilö selitti tosi tarkasti että mitä näkyi missäkin vaiheessa, eli selosti koko aika kaikki vauvan rakenteet ja mitä ultrattiin milloinkin, ja onko kaikki kunnossa jne. Eli ihan silleen ymmärrettävällä kielellä, ei mitään siansaksaa :D Ja jos on jotain epäselvää tai kysyttävää niin kannattaa vaan kysyä rohkeasti.

Kirjoista, itse luin jossain vaiheessa kirjat Katerina Janouch: Odotus ja saman kirjoittajan kirja Synnytys. Oli mielenkiintoista luettavaa :)

34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
luna Minä täällä jännitän sun puolesta, viikko on pitkä aika kun jotain odottaa, muuten se menee hujauksessa. Meillä oli sillon 6+5 ultra ja vastas viikkoja 6+2, näky sydämen syke, mutta varoteltiin etukäteen ettei vielä välttämättä näy noin aikasin ja Kysillä vissiin yleensä on käytäntönä, että vasta 7+0 jälkeen on varhaisultra. Mutta kun meillä sattu olemaan tuolloin jo varattu aika tolle päivälle insseistä ja koeputkihedelmöityksistä puhumaan niin ei hoitaja sitä sitten vaihtanut.

Poca Suosittelen ettet lue mitään etukäteen, tieto lisää tuskaa. Minä tein sen virheen ja itkin pari viikkoa putkeen ennen rakennultraa, että jos meidän vauva ei olekaan kunnossa ja meidän vauvaa ei voida auttaa mitenkään ja se otetaan pois. Tosin itken näitä samoja itkuja vieläkin, tää on vaan niin epätodellista vaikka tunteekin sen pikkusen sisällään.
Nyt on alkanut hieman helpottamaan kun on jotain mahdollisuuksa vauvalla selviytyä jos tuliskin etuajassa. Kysillä kysyin ihan mielenkiinnosta niin pienimmät mitä hoitavat on 23+0 ja siitä eteenpäin, ne on oikeesti ihan tosi minivauvoja ja niin pienestäkin voi ponnistaa elämään <3

Joulu meni meillä mun vanhempien luona ja uus vuos ihan vaan kotona, vähän käytiin ilotulitusta kattomassa, mutta ei mitään sen kummempia. Vauvalle on jo hirvee kasa vaatteita ostettuna ja lisää vaan pitäis saada ostaa :D mies jo kyselee, että ehtiikö edes pitämään kaikkea. Isommat hankinnat on vielä tekemättä, pinnasänkyä, vaunuja ja istuimia oon katellu, mutta ei olla vielä käyty ostamassa. :)

Mimmuskainen ja pikkunen 25+0
 
Mimmuskainen lääkäri onneksi meitäkin silloin 5+3 ultrassa varoitteli ettei syke vielä näy (joissain harvoissa tapauksissa voi jo näkyä) niin sitä ei niin odottanut, ja silloin oli vain tärkeä nähdä että raskaus oikeassa paikassa. Ensi viikolla ultrassa onkin sitten jo 8+1 eli pitäisi näkyä jo aika paljonkin:) Viime raskaudessa kävin rv 8+ "paniikkiultrassa" ja silloin pieni siellä jo vähän heilui ja käsien ja jalkojen alut erottuivat :heart:
On outoa kun on niin lähimuistissa kaikki edellisen raskauden jutut. Kun mainitsit tuon rv 23 niin se oli hurjaa kun luin että jossain amerikassa on selvinnyt rv 22 kaksoset (toki komplikaatioriskit suuret) ja meidän pieni syntyi keskeytyksen vuoksi rv 22+0. Semmoinen minivauva.
Mutta toki tärkeää mitä kauemmin se vauva siellä mahassa pysyy, ja että rakenneultrassa selviää että vauva on terve ja voi selvitä kohdun ulkopuolellakin.
Onneksi hurjien pelkojesi jälkeen sait hyviä uutisia ultrassa.
Toivon todella että tämän ketjun huonot onnet olisivat "täynnä".

Niin ja teidän vaatevarastot kuulostaa hyvältä:) Ne pikku bodyt ym on vaan niin söpöjä! Ja viikkojakin jo mukavasti, aloitko miten aikaisin tunteen liikkeitä? (sori jos oot kertonu, en oo kauheeti vanhoja viestejä lukenu)

luna 7+2
 
Viimeksi muokattu:
luna Toivon tosiaan ettei tässä ryhmässä kukaan sais enää koskaan huonoja uutisia, tuntuu, että yks huono uutinen ja sitä seuraa miljoona perässä. Minäki kävin jossain paniikkiultrassa 9+ jotain ja siellä tää pikku tyyppi jo heilu ihan hulluna. Ultraajaki sano, ettö näyttää vilkas tapaus olevan. Tosin oon tuonki jälkeen pari kertaa näissä ns. paniikkiultrissa käyny yksityisellä. Tosiaan soitin yhdesti neuvolapäivystykseen joskus viikolla 14 ja vastaus oli "no verenvuoto jos alkaa sit niin tiiät iteki mitä meinaa", ei oo huvittanu sen jälkeen sinne soittaa missään asiassa. :(

Mä tunsin tosi myöhään liikkeitä, ensimmäiset liikkeet oli sellasta poreilua, ihan ku kuplia olis noussu mahassa ylöspäin (en olis niitäkää tajunnu liikkeiks jos ei olis tuttu sanonu, että ekat liikkeet tuntuu siltä" ja samaa aikaa oli sellasta kutittelua, ihan kuin höyhenellä olis kutiteltu, näitä oli jo tosi aikasin. Olisko ollu jo nt-ultran tietämillä. Nyt on vasta vajaa pari viikkoa tuntunu ihan sellasia liikkeitä, että on voinu varmaks sanoa, että se on vauva joka liikkuu. Aiemmin tuntu tosi vähän sillon tällön joku potkasu ja piti jäädä miettimään oliko ne liikkeitä vai ei :D Nyt on viikon verran päivittäin tuntunu jotain, parhaiten tuntee kun menee selälleen, mahalleen tai kyljelleen makaamaan. Mä en vaan tajunnu aiemmin varmaan niitä liikkeitä tai sitten on potkinu jonneki selkään päin ja en oo tuntenu mitään.

Ootko jo ensimmäisen neuvolan varannut?
 
miss_piggy
Tuolla keskenmeno-ryhmässä missä olen, yksi vauva syntyi tosi paljon ennen laskettua aikaa, ja silti voi tällä hetkellä hyvin :) Erittäin pienilläkin keskosilla on nykyään siis mahdollisuus selvitä.

).( Painetta peräsuolessa jatkuvasti, kaikenlainen liikkuminen alkaa tuntumaan epämukavalta, tuntuu että pissattaa jatkuvasti mutta vessassa tulee vaan pieni liru. Tänään aamulla mahaa kivisti jotenkin, en tiedä oliko suppareita vai mitä mutta sairaalakassia tässä pakkailin lähtökuntoon :D Koskaan ei tiedä milloin mennään niin sanotusti.

35+0
 
Mimmuskainen mulla oli vähän sama, kauan mietin että tunnenko liikkeitä mutta jotenkin en luottanu siihen että niitä tunsin. Lopulta sit kun mies piti kättä mahalla ja sekin tunsi ne niin oli pakko uskoa:)
Taisin tuntea ensimmäisiä selkeitä liikkeitä siinä joskus viikoilla ennen rv 20
Mulla on neuvola jo varattuna, 10.1. eli ensi viikolla sekin, pari päivää ultran jälkeen.

miss_piggy tsemppiä synnytyksen odotteluun, toivottavasti ei tuu vaivoja häiritsemään.

luna 7+3, VU 8.1. N 10.1.
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Ja onnittelut syntymistä ja tervetuloa uusille :)

Olen ollut hiljaiselossa pitkään kaikilta keskustelupalstoilta, mutta nyt tarkoitus taas aktivoitua. Rakenneultra oli joulukuun puolivälissä, missä kaikki oli oikein hyvin ja saatiin poikalupaus<3 Kova vilske ja vilinä masussa käy ja yksi päivä jo melkein säikähdin, että jos se nyt on jo tällaista, niin mitä se sitten muutaman kuukauden päästä on!? :D

Oltiin reissussa Thaimaassa pari viikkoa nyt joulun ja uuden vuoden yli. Kauhea stressaus oli molemmilla ennen lähtöä, että miten sujuu. Kaikki meni kuitenkin todella hyvin, mulla oli omia eväitä mukana (mm. maitojauhetta ja pilttejä) ja muuten söin pääasiassa vaan kunnolla kypsennettyä ruokaa, mies oli varannut kunnon matka-apteekin jos jotain sattuisi. Ennen reissua mulla oli selkäkipuja jossain häntäluun paikkeilla, mutta reissun aikana nekin hävisi. Vissiin päivittäinen uinti ja snorklaus teki hyvää :) Nyt tarkoitus onkin suunnistaa säännöllisesti uimahalliin, jos se ehkäisisi tulevia kipuja.

Vatsa on kasvanut valtavasti ja näyttää ainakin omasta mielestä melkein viimmeisimmillään olevalta! Synnytys pyörii kovasti mielessä, ja pitääkin alkaa tutustumaan kunnolla siihen liittyviin juttuihin.

Muruli + pikkuinen vilistäjä 23+4
 
miss_piggy
Mulla synnytys lähenee, mutta en sitä osaa edelleenkään pelätä mitenkään :) Kun mietin synnytystä, ei tule mitään kauhunsekaisia tai pelokkaita tai edes ahdistavia tunteita. Odotan vain, että se tulisi jo :D

35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Mulla on ihan kauheita pelkoja:'(
Jotenkin se huominen pelottaa ihan kauheesti.
Olin sunnuntaina ihan onnessani koska sain dopplerilla sydänäänet kuuluviin vaikka oli vasta 7+5. Todella ihme! Mieli rauhottui ja tuli luottamusta ultraan.
No tyhmänä sitten kuuntelin eilen ja tänään, eikä kuulunut yhtään mitään. Vaikka etsin kuinka kauan. Ja nyt pelottaa, että ehdinkö ne juuri ja juuri kuulemaan:(
Tiedän että kaikki voi olla hyvin...mutta tää pelko, en vaan saa sitä hiljaseks:/
 
Kirjoittelin kolmisen päivää sitten mutta nyt en löydä tekstiä mistään. Näinköhän se ees tuli...
Jokatapauksessa,
Ihanaa että kaikilla on mennyt hyvin vaikka näitä pelkoja taitaa riittää ihan jokaisella oli raskaus missävaiheessa tahansa. Hirmuisesti jaksamista ja toivottavasti kaikki pääsevät nauttimaankin raskaanaolosta. Itsellä se tuntui menevän kyllä ihan täysin pelkäämiseen...
Tässä reilu viikon oon seuraillut kohonneita verenpaineita sängynpohjalta ilman tv:tä tai nettiä. Jospa pian pääsisi tositoimiin kun onhan huomenna la. <3

Tsemppiä ihanat!
 

Yhteistyössä