Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

miss_piggy joo tiiän että ei tarttis viä kuulua, mutta kun kuulu niin selvästi sunnuntaina niin huolestuin nyt sit kun ei enää kuulukkaan. Kaikki voi olla hyvinkin mutta pelottaa silti. Tuntuu että sille ei oikein voi mitään ja pelkokuvat tulee mieleen.

neppu hurjasti tsemppiä odotteluun <3
 
Ihan uteliaisuuttani kysyn, et te jotka ootte syönyt clomeja ja tullut niistä raskaaksi niin montako kiertoa ehditte syödä ja millä annostuksella ennen kuin tärppäsi? Meillä et ekasta kierrosta saatu juurkaan miitän aikaseks isoin folli oli joku 9mm ja nyt annosta nostettiin 2 tbl/pvä ens viikolla nähdään onko mitään tapahtunut.
 
Sain ne sydänäänet taas ehkä kuulumaan :ashamed:
Nyt sitten vaan pitää koittaa olla rauhallinen.
Kyllä sen huomaa miten kokemukset ja hoidot jotenkin tuo pelot niin pintaan vaikka kuinka koittaa rauhoittua. Kuten Neppukin sanoi.
Ja toi doppler on vähän semmonen (ainakin näin aikasin) että tuo sekä mielenrauhaa että paniikkia.
Tajuan itekin miten hermoilevalta kuulostan, mutta jotenkin sitä ei pysty oleen kuitenkaan kuten haluaisi:ashamed:
Huomenna sitten se ultra, huh huh, tunteet hieman pinnassa :heart:

luna 8+0
 
hannuliini söin clomeja puoli vuotta, kunnes pääsin lääkärille, joka myös ultrasi clomien vasteen. Clomeillä ei folli kasvanut ja lisäksi otettiin käyttöön conal f. Kolmannesta kierrosta sitten plussa :). Jos siis sulla ultrataan eikä clomeilla kasva, niin lääkärit varmaan aika pian lisäävät toimenpiteitä ;)

luna ei varmaan yhtään auta sanoa, että on tosi aikaista kuulla noin aikaisin, kun lääkäritkin haluaa tehokkaammilla laitteillaan ultrata vasta viikolla 8, jotta syke saadaan kuulumaan. Sinä tiedät sen, mutta tietysti tuollainen huolestuttaa. Onneksi huomenna saat varmistuksen. Pidän peukut pystyssä, että kaikki on hyvin!! :hug:
 
miss_piggy
Ihan uteliaisuuttani kysyn, et te jotka ootte syönyt clomeja ja tullut niistä raskaaksi niin montako kiertoa ehditte syödä ja millä annostuksella ennen kuin tärppäsi? Meillä et ekasta kierrosta saatu juurkaan miitän aikaseks isoin folli oli joku 9mm ja nyt annosta nostettiin 2 tbl/pvä ens viikolla nähdään onko mitään tapahtunut.
Meillä tärppäs heti ekasta kierrosta, ja annostus oli 1tbl/pvä. Olikohan kp 5-9. Mulla ei ollut edes seurantaultria, eli tuuripelillä mentiin, mutta näytti toimivan tuolla annostuksella :)

Ymmärrän kyllä tuon syke-panikoinnin, etenki ku mulla eka raskaus päättyi siihen keskeytyneeseen ja lääkkeelliseen tyhjennykseen, mutta koittakaa olla liikaa tosiaan stressaamatta kun se stressi vaikuttaa aina siihen maha-asukkiinkin...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Neppu_ Laitokselle niinku olis jo ja synnyttämään se pieni ihme <3

Lunalle ja miehelle ihan mielettömän paljon onnea, mua niin itkettää sun puolesta täällä, jännitin kokoajan sun puolesta <3
Ja mä löysin ite doplerilla vasta joskus öö olisko ollu 15+ jotain sykkeen ja neuvolassakaan ei saatu kuulumaan, elämäni pisin viikonloppu oli sillon kun seuraavalla viikolla katottiin ultralla tai hoitaja katto, että kaikki on hyvin. En tiiä mikä siihen mulla vaikutti, varmaan tää ylipaino tai jotain. Mä oon vasta nyt pystyny pikkusen hellittämään vauvan menettämisen pelkoa kun jos jotain kävis niin pienellä olis edes joku mahdollisuus selviytyä tässä maailmassa. Mutta kokonaan en varmaan voi hengähtää kun vasta sitten kun saan vauvan syliin <3
Mua pelottaa aika usein, että mulle tai vauvalle käy jotain. Oon aina halunnu äidiks ja sitten vaan mietin, että jos mulle käy jotain niin tää pieni jää ilman äitiä. :( Ei pitäis ajatella tollasia, mutta en tiiä mistä ne ajatukset ja pelot aina tulee.

Mimmuskainen 25+6
 
Lunalle onnea pienestä pallerosta sykkeineen, pienestä se lähtee :heart:
Nepulle tsemppiä ja hermoja ja voimienkeräilyä viimeisiin päiviin;)

Hannuliini
1. kierto 1tbl/pv 1 johtofolli 14 mm, limakalvo 4,7 mm
2. kierto 1 tbl/pv 2 follia molemmat 9 mm, limakalvo 3,7 mm -> annostuksen nosto
3. kierto 2 tbl/pv vasemmalla 15 mm folli ja oikealla 27 mm folli, joka saattoi olla jo puhjennut, limakalvo 7,5 mm. Ja tästä kierrosta siis tärppäsi =)

Kyllä tossa toisella kierrolla oli niin huono fiilis kuin voi ikinä olla, kun vaste oli heikompi kuin ekalla kerralla. Lisäksi tuono ultrapäivänä oli vielä tädin hautajaiset.

(.) Olin neuvolassa tosiaan viikko sitten (rv32+6) hemoglobiini noussut, vaikka oon vähän hintsusti muistanut rautatabletteja syödä. Tehtiin esitietokaavakkeet synnärille, jännää kun piti nimiehdotuksetkin antaa :)
Mutta sitten taas iski ahdistus, kun käsittääkseni tässä kohtaa pitäis neuvolakäyntien tiheentyä, niin ei meillä. Täti antoi ajan taas neuvolalääkärille, jossa siis synnytystapa-arvio, mutta vasta 28.1, silloin viikkoja jo 36+4. Mutta ilmeisesti aikoja ei juurikaan ole ja kaikessa pitää säästää. No, näillä kuitenkin mennään.

Mitenkäs Neppu ja miss piggy. Ootteko välttäneet turvotuksia tai raskausarpia? Mulla sormet ja varpaat turvoksissa, välillä myös silmät, jos on syönyt esim kebabia. Arpia ei ainakaan vielä oo tullut.

Takkuapina 33+5
 
miss_piggy
takkuapina, raskausarpia ei oo tullut, eikä turvotusta muutoinkaan, paitsi nilkat on välillä ihan järjettömät pötikät :D Nyt oonki sitte taas parina päivänä käyttäny tukisukkia, ku jos on normaalit sukat jalassa, niin ne varret painaa sellaset tosi tyylikkäät renkaat nilkkoihin :)

Täällä ei oo tarttenu täyttää synnytystä varten minkäänlaisia lappuja.. En tiedä täytelläänkö sitten kun on se synnytystapa-arvio 17.1.

Tänään käydään tutustumassa synnärille. Sain jopa miehen houkuteltua tosiaan mukaan. Se on jotenki nihkeä lähtemään yhtään mihinkään, onkohan tuo neuvolassaki käynyt mukana yhteensä joku 2 kertaa koko raskausaikana :LOL:

35+6
 
Raskausarvilta masussa oon välttynyt, onneksi. Tosin reisiin tai lonkkien kohdalle on tullut. Oon kyllä kärsiny lonkkakivuistakin, joten kai lantio levenee tai jotain? Sormukset jätin pariviikkoa sitten pois ja sukan reunat kyllä puristaa, kunhan ei naamaan tulis turvotuksia. Tosin neuvolast sanottiine ettei kasvoihin sais tullakaan... Niin ja lisäks limakalvot on turvoksis, huomaa että nenässä ei ilma liiku kunnolla..
Jännää, kun täällä meillä päin ei tehdä synnytys tapa arviota ellei ole joku erityinen syy esim. epäillään kapeaa lantiota tms. Olisin nimittäin halunnut, mutta neuvolalääkäri totes ettei ny sellaisia.
 
Moikka vaan kaikille vanhat ja uudet!

Ehkäpä uskaltautuisin jo tänne tulemaan, vaikka en nyt varsinaisesti ihan otsikon alle mene :)
Viime perjantaina 3.1 tein testin ja heti tuli tummat paksut viivat :D Verikoekin vahvisti asian.

Söin siis clomeja 6 kiertoa ja sen jälkeen letroja 6 kiertoa ilman tulosta. Joulukuun 1pv alkoi menkat ja soitin naikkarille miten jatketaan. Hoitaja antoi pika-ajan lääkärille ja oli sitä mieltä, että on aivan sama jatkanko letroilla vai ilman. En sitten jatkanut, kun olin sen 6 kiertoa niitä syönyt. Lääkärissä ultratiin ja kekusteltiin asiasta. Mitään muuta mahdollisuutta ei enää ollut kun ivf. Sinnekin saatiin jo ensimmäinen keskusteluaika (pitäisi muuten muistaa perua :p ) Mutta jotakin ihmeellistä tapahtui... Kierto venyi ja tuli jotenkin olo, että on pakko testata. Ja tässä sitä nyt ollaan 5+5, luomukierto plussa!!!

Seemi LA 7.9, VU 28.1, 1.lapsi, ½pco, eka neuvola 22.1
 
Ketjussa mukana 10.1.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta

Neppu............... 8.1.14................1.ivf (lyhyt kaava), 27v,1.lapsi,pco
NiQ....................12.1.14.......... ....5 .OI+ins
miss_piggy.........7.2.14..................t+1.c,32v,1 .lapsi ,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.........22.2.14...............3.c,26 v,1. lapsi,pco
Pumppeli...........14.4.2014..........2.c.,pco,2.lapsi,31v
Mimmuskainen...17.4.2014..........1.le, 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14................1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14..............3. c+pr+ins, 2.lapsi, selitm.sekund.
Poca..................21.5.2014......... .3.c+cf
Monsuliino..?
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 31v
Seemi..................7.9.2014............1.lapsi, ½pco


Syntyneet:
Tikkerituu.............10.7.13........tyttö
PikkuJellona..........10.8.13........poika
titiuu85................14.10.13.......tyttö
Hempukkainen......30.11.13......tyttö

Kadoksissa?
fenixlintu
Hyy2
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin listan, ilmoitelkaa jos siinä on virheitä!

Ajattelin että seuraavat tapahtumat voisi kukin ilmoitella "allekirjoituksessa" silloin kun haluaa, niin ei tarvitse niin usein tuota listaa päivitellä, vai mitä olette mieltä?
Tai jos halutaan se Seuraavaksi-sarake tuohon listaan niin sekin kyllä käy, jos sitä sitten vaikka yhdessä ylläpidetään (itse kyllä tykkään päivitellä listoja, mutta en välttämättä päivittäin)

Lyhenteet lisäsin etusivun ensimmäiseen tekstiin.

Mulla oli tänään eka neuvola, oli ihanaa päästä neuvolaan ja saada neuvolakortti.
Kaikki arvot oli ok. Ylimääräisiä ultria koitin kysellä mutta ei osannut sanoa niistä, kehotti kysymään np-ultrassa asiasta.

luna 8+4 (klinikan arvion mukaan), NPU 3.2, NL 12.2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja NiQ
Seemi ONNEA :heart:

luna Meille ne anto neuvolakortin jo varhaisultrassa, sillon se muuttu itellekin jotenkin todelliseks. No sitten oli neuvola aika ja vaikka ne ties, että ollaan käyty Kysillä varhaisultrassa niin oli jo etukäteen kirjotellu neuvolakorttia valmiiks, no turhaa työtä oli tehny. Ja minusta tuo lista on hyvä tollasenaan!
 
Huomenta kaikille!

On niin hassua lueskella odotuspuolen ketjuja :)

Peruin ajan ivf kekskusteluun naikkarille ja sain uuden ajan varhais ultraan 22.1 :D Kuuluu kuulema tapiohin tehdä eka ultra naikkarilla hoidoissa olleille. En kyllä vielä perunut neuvolan ultraa 28.1, tosin en tiedä kehtaako sinne mennä jos on jo käynyt.

Mitään erikoisia oloja ei juurikaan ole. Rinnat kipeät, varsinkin iltaisin. Ja pientä ilta turvotusta masussa ollut. Kahvin juontia kai pitäsi rajoittaa, mut kun on niin hyvää! Muutenkin epätodellinen olo, ei tätä kyllä meinaa uskoa. Välillä meinaa pelkokin hiipiä, jotta ei tästä kuitenkaan mitään tule.

Mutta muutama päivä vielä, jospa todemmaksi tulisi kun näkee!

Seemi 6+5
 
Seemi noi oireet on joo niin vaihtelevia ettei niistä oikein pääse kärryille, jollain on kauheesti ja joillain ei mitään:) Mä huomasin joskus 6+ että alkoi tulla vähän paha olo, mutta sekin johtuu pitkälti siitä että syön tosi epäsäännöllisesti normaalisti ja pahat olot pysyy kurissa mulla kun syön heti kun herään jotain pientä sängyssä ja sit tasasesti päivän mittaan:) Väsymys ehkä toinen iso oire ja välillä alavatsajuilintoja pikkuisen.
Nyt tuntuu että hunot olot on alkanu jo helpottaan vähäsen, mutta väsymystä löytyy edelleen. Mutta ei mitään minkä kanssa ei pärjäisi:)
Saitko sä ultran neuvolasta jollain perustelulla vai muuten vaan? Mä kävin siellä yksityisellä missä oon ollu hoidossa niin 5+4 ja 8+2 ja neuvolan kautta eka ultra on vasta 12+0 (np-ultra).

On tää kyllä aika hurjaa. Tuntuu että aika menee tosi hitaasti, mutta toisaalta parin viikon päästä on jo 12 viikkoa muka täynnä. Ei voi tajuta.

Mulla tuli viikko sitten tippa verta vessapaperiin ja paniikki oli valmis:(
Sain onneksi lopulta itteni rauhoteltua, ja suurena syynä se että löysin dopplerilla sydänäänet sen jälkeen ja tänäänkin löytyi <3
Syynä pikkuvuodolle voi olla lugesteronitkin, joita pistän aamuin illoin alakautta ja limakalvot on välillä aika kuivat. Mutta kun ei voi tietää varmaks niin säikäytti.
Nyt jo taas rauhallisempi olo ja odotan niin että maha alkaisi näkyä ja että ultrassa pääsisi palleron taas näkemään <3

luna ja pallero (nimiä on aika monta:) ) 9+4
 
miss_piggy
Mulla oli tänään synnytystapa-arvio jossa tehtiin sisätutkimus, ja nyt vuodankin mukavasti verta. Lääkäri kyllä sanoi että vuotoa saattaa tulla, ja todennäköisesti johtuu siitä, että täällä on kohdunsuu auki jo 2cm ja kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm :D Poika voi syntyä siis milloin vain :) Itse veikkaan että tulee ennen laskettua aikaa.

Niin ja tänään poksuttiin täysiaikaiseksi

37+0, poks!
 

Yhteistyössä