Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

moon stars, oho, jännää! Hurjasti onnea sullekin. :) Meillä on nyt sattuneesta syystä hyvinkin tarkaan päivät tiedossa. Ihan täysin varma en ole, että laskettiinko alkio siirtopäivänä 5- vai 6-päiväiseksi. Jos se oli 5-päiväinen, niin sitten 27.11., muuten päivä enemmän. Mutta eipä tuolla väliä. Pääasia, että syntyy sitten terveenä ja täysaikaisena kun haluaa. :)

kaathy, onnittelut sinnekin! :) On tää vaan hyvin hyvin kummallista ja jännitävää.
 
Onnea Hydra ! :flower: Oon tosi iloinen teidän puolesta :)

Ja se epätodellinen olo ei kyllä varmaan hellitä koskaan, tuntuu, että vaan kasvaa sitä mukaan mitä lähempänä synnytys on.

Täällä on nyt menossa vaihe: pese ja silitä vauvan vaatteet ja laita ne laatikkoon. Miten ihmeessä olenkin haalinut näin jumalattoman kasan tavaraa yhtä pientä ihmistä varten?!

Täälläkin muuten la on ja pysyy siinä 19.5 laskettuna ovulaatiosta, jonka tosiaan tiedän tarkasti, kun ultralla määritettiin ja vielä irrotettiin ja inssi tehtiin samana päivänä. Kuitenkin rakenneultrassa tuli toinen la tuon rinnalle 18.5. Molemmat on merkattu äitiyskorttiin.

31+4 (jestas kun aika kuluu äkkiä)
 
joo kunnon plussatuulet ollut maaliskuussa! toivottavasti kaikilla pieni pysyy nyt matkassa<3
Hiulu ja muutkin: oletteko ostaneet paljon jo vaattei ym "rojua"?=)
Mulle on jo nyt tiedossa siskolta/ ystävältä melkeen kaikki mitä käytettynä voi/haluaa ottaa. hyvä juttu se tietysti on...kunhan nyt kaikki vaan menee ok ennen kun tänne alkaa mitään tavaraa kuskaamaan:)
 
20.3.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta

Pumppeli...........14.4.2014..........2.c.,pco,2.lapsi,31v
Mimmuskainen...17.4.2014..........1.le, 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14................1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14..............3. c+pr+ins, 2.lapsi, selitm.sekund.
Poca..................21.5.2014......... .3.c+cf
Monsuliino..?
jadelyn84.............17.7.2014............
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 32v
Seemi..................7.9.2014............1.lapsi, ½pco
Miyaka.................30.10.2014.........c jälkeisellä tauolla, pcos, 1.lapsi
Amrosia85...............3.11.2014.........
Kaathy...................21.11.2014......lz+mp...27v. pcos 1.lapsi
moon stars..........27.11.2014........6.c, 1. lapsi

:heart::heart::heart:

Syntyneet
Tikkerituu.............10.7.2013........tyttö
PikkuJellona..........10.8.2013........poika
titiuu85................14.10.2013.......tyttö
Hempukkainen......30.11.2013......tyttö
Neppu.................24.1.2014........tyttö
NiQ.................... 25.1.2014.........poika
miss_piggy..........10.2.2014.........poika
takkuapina..........22.2.2014.........tyttö

Kadoksissa?
fenixlintu
Hyy2


 
Oon kyllä niin kauan odottanut ja toivonut Hydran plussaa :heart: Samoihin aikoihin clomittarissa kirjoittelut aloitettiin ja hoidot oli alkuun niin samalla kaavalla ja sama lääkärikin:) Niin ihania uutisia :heart:

kaathy mä oon ostanut pienen bodyn lindexiltä nt-ultran jälkeen ja sinisen pikku collegehaalarin väliultran jälkeen:) Rakenneultraa odotan vielä, että sitten voisi enemmän alkaa katseleen kaikkea. 1,5 viikkoa vielä siihen, hui.
Toiveissa on että kans sukulaisilta ym löytyy kaiken näköistä vauvalle, mutta toki jotain kiva ostaa itsekin:)

luna 18+3
 
Ohhoh! Ompas täällä ollut vipinää ja IHANIA uutisia!!

Onnea Hydra ja moon stars! :flower: Onnea odotukseen! Epätodellista ja pelottavaa tämä taitaa olla alusta loppuun ja varmaan vielä lapsen syntymän jälkeenkin :) Yritetään nauttia raskaudesta ja pienistä ihmeistämme, peloista ja huolista huolimatta.
Onnea amrosia hyvistä ultrakuulumisista!

Jännää oli myös huomata, että nimeni on listassa VIIDENTENÄ! Aika menee hirveätä vauhtia ja LA:n on aikaa enää kaksi kuukautta! Menossa myös vaihe "pese ja viikkaa" :) Samalla yritän saada pienoisen tavaroille tilaa kaappeihin. Ensi viikolla neuvola.

Hyvää kevään odotusta! Toivottavasti tulisikin pian, lumisade tässä vaiheessa ei ollut ihan toivelistalla ;)

Poca 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Voi Ambro sua. :heart: Niin, onhan ne nopsaankin tulleet plussat ansaittuja ja pieniä ihmeitä, mutta jotenkin nämä tekemällä tehdyt raskaudet on niin uskomattomia juttuja. Se kun menee hoitomuodoissa koko ajan eteenpäin sekä vaihtoehdot ja mahdollisuudet onnistua käy kerta kerralla vähiin, on jotenkin niin valtavan kauhea tunne, että ei sitä oikeen kukaan pysty kuvittelemaan. Se fyysinen ja henkinen tuska, jota punktiot, siirrot ja epäonnistuneet hoidot aiheuttaa oli itselle ainakin se pahin vaihe koko hoitohistorian aikana. Toivottavasti siihen helvettiin ei tarvitse enää palata. Toivottavasti sulla raskaus menisi viimein onnellisesti loppuun asti. Toivottavasti myös muut asiat selviää parhain päin. Olet ajatuksissani. :hug:

Kiitos ihana luna kutsusta tännekin, mutta taidan jatkaa jutustelua "kaltaisteni" joukossa. Nyt on tullut pari plussaa omien tai luovutettujen solujen IVF-hoidoista, joten on jokunen muukin IVF-odottajissa samoilla viikoilla. Me toki jatketaan viestittelyä toisaalla. ;) :heart:

Kiitos onnitteluista ihan kaikille! :) Onnellista odotusta. :)
 
Oi oi, mitä ihania uutisia! Tuli ihan kylmiä väreitä, kun luin kuinka moni on plussannut! Onnea tasapuolisesti jokaiselle! Ja tervetuloa joukkoon. Vanhaa ketjua oon selannut kun oli vauvakuume kovimmillaan ja tiedettiin, että hoitoihin pitää lähteä. Sieltä on Lunan, Ambrosian ja Hydrangean nimet tuttuja. Joten hienoa, että kaikki olette taas odottajien puolella.

Täällä vaan vatsa kasvaa, muiden mielestä näyttää pieneltä, omasta mielestä just hyvältä. Ja kyllähän se tästä vielä kasvaa. Oon pienen kokonen muutenkin, lähtöpaino oli alle 50 kiloa.

Joku kyseli hankinnoista, me ollaan ostettu jo sänky, vaunut ja turvakaukalo autoon. Kaikissa oli hyvät alennukset. Hiukan vaatteitakin ostettu. Eilen tajusin,et vauvat tarvii vaippojakin!
Kavereilta kyselin minkä kokosia vaatteita kannattaisi ostaa. Toinen sanoi tarvinneensa 50cm (käynnistettiin 10päivää ennen la.) ja toinen kehotti ostamaan jotain 58-62cm. Molemmilla pojat. Ja kuulemma n. 10kpl bodyja olisi hyvä määrä. Vauvaa on myös helpompi käsitellä, jos vaatteet ei ole liian väljiä. Ja sekin on tarkkaa, puetaanko pään yli vai onko nepparit/vetskari. Vaikeeta tuntuu olevan vaatteiden osto pienelle.

Jadelyn ja ensio 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hydrangea ihanaaaaaa <3 Onnea hirveesti <3

Meillä alkaa olemaan kaikki hankittuina, vaunuja vielä odotellaan kun ne ei jostain syystä oo vielä liikkeeseen tullut. Tyttönä toivottavasti pysyy nyt tämä meidän kun kaikki on pinkkiä. Me ollaan kaikki ostettu uutena, kaikilla tutuilla on poikia oikeestaan vaan ja ei ollut ketään jolta olis voinu jotain saada ja mä en kauheesti jaksa kirppiksiä kiertää kun musta niissä haisee niin pahalle, ainakin täällä meillä päin. Ja jotenki oon niin hullaantunut tästä tulevasta vauvasta kun niin pitkään tätä toivottiin ja en tiiä saadaanko enää koskaan kokea tätä uudestaan niin oon halunnu ostaa kaikkea ihanaa ja mieleistä <3

Ihanan paljon nyt on tullut plussia <3 Voi kumpa kaikki pääsis tuolta toiselta puolelta tänne siirtymään :)

Mimmuskainen ja mini 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
eilen sain hcg-tuloksen se oli 63 raja.arvot 68-400 hoitaja sitten kysyi ovviksesta ja sanoin olleen 6.3 ja totesi sitten et raja-arvojen sisällä on mut siellä pienemmässä päässä. viivat vahvistuu hitaaseen ja tasaseen tahtiin.. varmistelen digillä vielä keskiviikkona kai se sikseen pitäis olla se 2-3 kun siit tasan viikko aikasemmin testasin sen 1-2 ja ens torstaina taas verikokeelle ja pe viimeistään saan kuulla tuloksen.

varhaisultra on 14.4
eka neuvola on 24.4 jos sinne asti päästään.

moon stars ja ihme 4+2
 
no kai mäkin uskallaudun tänne, reilu viikko sitten eka plussa ja viiva mukavasti vahvistunu :)

Melody89..........LA20.11.......5.c, 1. lapsi, ovulaatiohäiriö

onnea kaikille muillekkin plussanneille! aika uskomatonta....

kertokaas vähän teiän oireista/oireettomuudesta?? ois kiva tietää :D ite ku vielä aika oireeton vaikka jo kuudes rv käynnissä. ainoastaan lievää kuvotusta, tunneherkkyyttä ja tissit kipeet vaan jos oikeen kunnolla rutistaa :D


<3 Melody ja toukka 5+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
23.3.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta

Pumppeli...........14.4.2014..........2.c.,pco,2.lapsi,31v
Mimmuskainen...17.4.2014..........1.le, 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14................1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14..............3. c+pr+ins, 2.lapsi, selitm.sekund.
Poca..................21.5.2014......... .3.c+cf
Monsuliino..?
jadelyn84.............17.7.2014............
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 32v
Seemi..................7.9.2014............1.lapsi, ½pco
Miyaka.................30.10.2014.........c jälkeisellä tauolla, pcos, 1.lapsi
Amrosia85...............3.11.2014.........
Melody89............20.11.2014........5.c, 1. lapsi, ovulaatiohäiriö
Kaathy...................21.11.2014......lz+mp...27v. pcos 1.lapsi
moon stars..........27.11.2014........6.c, 1. lapsi

:heart::heart::heart:

Syntyneet
Tikkerituu.............10.7.2013........tyttö
PikkuJellona..........10.8.2013........poika
titiuu85................14.10.2013.......tyttö
Hempukkainen......30.11.2013......tyttö
Neppu.................24.1.2014........tyttö
NiQ.................... 25.1.2014.........poika
miss_piggy..........10.2.2014.........poika
takkuapina..........22.2.2014.........tyttö

Kadoksissa?
fenixlintu
Hyy2


 
Viimeksi muokattu:
titiuu aina ihana kuulla teidän kuulumisia, hyvää kevättä :heart:

moon stars hyvä että viivat vahvistuu!

Melody tervetuloa! Mulla oireet alkoi joskus 6+ ja lievällä pahalla ololla ja väsymyksellä, joka siitä sitten tasaisesti paheni:) Tissitkin alkoi olla arat vasta siitä parin viikon päästä. Eli tosi oireeton alku oli. Sitten ehkä rv 8+ 12+ oli hönteimmät olot ja sit alkoi helpottaan.

jadelyn kiva lukea noita hankintavinkkejä, ja varmasti juu pitää vähän rajoittaa niitä pienimpien bodyjen ostoa kun ei tiedä minkä kokoinen pikkuinen syntyy:) Ihanaa niitä on kyllä ostella. Mulla on kyllä jo netti selaimen suosikkeihin tallennettuna kaikkia söpöjä, vaikken viä ostakaan:)

luna 18+6
 
vaatteista Aivan pienen kanssa tykkäsin esikoisen aikaan itse eniten kietasubodeista, joissa nepparikiinnitys. 50cm ei kannata kauheesti ostaa, jollei sitten tiedä, että on tulossa pienempi vauva tai syntyy ennen aikojaan. Meilläkään ei ollu kauheesti, vaikka syntyi alle 50cm (rv34). Hukkui kyllä ensimmäisen kuukauden vaatteisiinsa, mutta vauvat kasvaa niin nopeasti, että ei se haitannut, että ihan alussa oli hieman isompia. Useimmat vauvat on n.52cm syntyessään, että silloin 50cm on jo pieniä. Jos taas on tiedossa, että tulee iso vauva, niin ostaisin 56-58 ekoiksi vaatteiksi.

Vinkiksi: hyviä pieniä vaatteita saa kirppareilta, koska eivät ehdi olla niin kauan käytössä eivätkä juuri vauvan päällä kulu. Fb:ssäkin on hirveesti lastenvaatekirppareita :)

Paljon onnea kaikille uusille plussanneille!

31+6
 
jadelyn: esikoista tässä odotellessa olen samoja vaatepulmia miettinyt. Olen ostanut muutaman 50cm vaatteen (bodyja, housut...) mutta pelkään nyt vähän, ettei ne tule mahtumaan päälle alkuunkaan. Ajattelin sairaalalaukkuunkin pakata pienet, mutta sitten iski pelko, ettei ne mahdu sairaalassakaan päälle:D Kietaisubodyt on varmaan minulle hyviä kun en tiedä osaanko käsitellä vauvaa kovin hyvin :ashamed:

Tervetuloa melody ja hurjasti onnea plussasta!

Minulla on ollut "menkkamaisia" kipuja viikonlopun aikana muutamia aaltoja. Ovatko ne supistuksia? En oikein tiedä osaanko tunnistaa.. En tiedä kovettuuko vatsa kun se on aika äärimmilleen pingottuneena koko ajan :D
 
Melody89: Onnea plussasta sinullekkin!!=) Mulla samat viikot menossa kun sulla ja oireetkin samaa luokkaa lievää kuvotusta ja rinnat hieman arat vain..mutta eiköhän ne sieltä voimustu jossain vaiheessa :O
 
Heippa hei!

Tulin sen verran huutelemaan että meille tosiaan syntyi terve pikkuinen tyttö 15.11.13
Mulla loppuraskauden hepatoosi oli tosi rankka ja sitten vauvan syntymän jälkeen muutettiin ja netti ei toiminut kun kännyssä monta kuukautta. Kirjoittelu siis vähän jäi =)

Tyttö siis syntyi rajun hepatoosin saattelemana vihreästä lapsivedestä rv 37+0. Synnytys siis käynnistettiin mun sappihappojen noustua yli 80, mikä sitten oli jo tosi vaarallinen arvo vauvalle. Lääkäri soitti mulle kotiin että nyt on semmoinen tilanne että verikoetulokset tuli ja nyt olis lähdettävä heti sairaalaan. Synnytys meni hyvin ja kolmekiloinen tyttö syntyi hyvävointisena, mutta koko rytäkkä säikäytti aika pahasti ja monta päivää meni sitä säikähdystä itkiessä.

Hydran kuulumiset todella piristi päivää!!! Ihana kuulla että teillekin vihdoin on vauva tulossa <3

Hyy2 ja vavva 4kk <3
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja NiQ
Aivan valtavan paljon onnea Hydra ja Ambro! Aivan mahtavaa nähdä teidät täällä plussanneissa.

Tulin vähän täältä taustalta huutelemaan, aina silloin tällöin käyn teidän kuulumisia lukemassa. Noista vaatteista sen verran että meidän tyttö oli ainakin niin pieni (2808g ja 50cm, tosin imukuppikuhmun kanssa eli oikeasti varmana lyhyempi) että aluksi sopiva vaatekoko olisi varmaan ollut 44-46, 50 koolla mentiin ainakin 3 ekaa kuukautta... Eli ei sitä kokoa voi oikeastaan etukäteen tarkkaan tietää, bodeja saa kuitenkin nopsaan kaupasta lisää kun sitten selviää mikä se oikea koko on.

Meillä tyttö oppi tänään konttaamaan ja äipällä alkaa pikkuhiljaa olla haiku odottajiin takaisin... :p

Tikkerituu ja tyttö 8,5kk
 

Yhteistyössä