Cymbalta-lääke, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla vaihdettiin eilen Citalopram (40mg) Cymbaltaan, taustalla mm. vaikea masennus ja vaikea paniikkihäiriö (paniikkioireet nykyään vähäisiä). Millaisia aloituskokemuksia teillä on ollut ja minkänlaisia sivuoireita muuten vaan? Aika vähän löytyy netistä keskusteluja tästä lääkkeestä. Kallis se ainakin on.
 
"Sisi"
Mä popsin Cymbaltaa pari vuotta, pahimmillaan 240mg päiväannoksella, kokeilin eka juuri tuota citalopramia ja jotain muutakin ( en muista enää). Cymbalta oli mulle ainakin se, jolla pääsin masennuksesta pois, eka lääke joka nosti mielialaa ja jonka avulla jaksoin olla päivisin hereillä edes. Sivuvaikutuksina se laski kipukynnyksen olemattomaksi, jonkinaikaa ihmettelin miksi mulla on kauheita mustelmia koko ajan enkä tiedä mistä ne on tulleet. Kainaloiden vahauskaan ei tuntunut missään :) kaksi muuta sivuvaikutusta mulla oli lisääntyneet seksihalut ja maidoneritys. Esim. Toi maidoneritys taisi olla niitä harsinaisempia oireita, eiköhän se oo kovin henkilökohtaista. Mutta kaikki sivuoireet oli sen vaikutuksen arvoisia. Tosin mä nopeasti myös huomasin riippuvaisuuteni, jos et muistanut ottaa lääkkeitä aamulla niin seuraava yö oli jo vaikee. Ja lopettaminen oli aika tuskaa, mutta siitäkin selviää kun päättää selvitä. Olin sillon jo senverran hyvässä kuosissa, että pystyin raahautumaan sen prosessin läpi ja uskomaan, että se kannattaa ja kaikki järjestyy.
Tsemppiä sulle, toivottavasti saat homman toimimaan.
 
Mulla cymbaltaa määrättiin kipuun muiden lääkkeiden ohella. Sen seurauksena en herännyt aamuisin hetätydkelloihin tai puhelinsoittoihin niin cymbalta vaihettiin pois. Kiva olla taju kankaalla vaikka olisi pitänyt olla töissä jo useampi tunti.
 

Yhteistyössä