Deprakine+ketipinor ja suunnitteilla raskaus!

Heippa!

Olen elämänkolhinut, mutta siitä selvinnyt 22-vuotias nainen. Ja haluaisinkin kysellä onko täällä samankaltaisia ihmisiä joilla on seuraavanlainen tilanne.

Syön 1700mg deprakinea tunne-elämän epävakauteen sekä uni ongelmiin 37.5mg ketipinoria. Onko täällä ketään joka on syönyt kyseistä lääkitystä raskauden aikana?

Itse olen huomenna soittamassa Teratologisesta tietopalveluun ja kysyä sieltä neuvoa. Lisäksi olen soittanut aikuispsykiatriaan jossa käyn vieläkin, että lääkärini soittaisi minulle mahdollisimman pian ja opastaisi eteenpäin :)

Olisi kiva muutenki saada uusia tuttavuuksia täältä, sillä olen ihan uuden asian kanssa tekemisissä nimittäin raskaus.

En ole vielä raskaana, mutta ehkäsy on jätetty pois.

Kiitos kaikille vastanneista!
 
Sain tänään tiedon kun soitin Teratologisesta tietopalvelusta niin deprakinea ei saa käyttää raskauden aikana, mutta ketipinoria saa. Yritin saada yhteyttä psykiatriini mutta kappas kappas heillä ei ole aikaa minulle.

Jos deprakinea käytetään raskauden aikana 1-2% mahdollisuus saada hermostovaurioita/kehitysvaurioita alkuraskauden aikana, mutta 10% mahdollisuus saada epämuodostuma lapselle. :( Eli tiedossa kasksi pitää päivää!!
 
moikka!

täällä on yksi, jota elämä on myös kolhinut isolla nuijalla, mutta kaikesta siitä selvinneenä=)

Olen tällä hetkellä raskaana rv 13+5, lääkityksenä citalopram 40mg ja illalla uni vaikeuksiin ketipinor 100mg. näitä kuulemma on suht turvallista käyttää raskauden aikana. vaikkakin lääkkeitä aina harkiten raskauden aikana. itsellä ikää 23 vuotta ja esikoista odotan.

minullakin toivottu raskaus, heti ensimmäisellä kerralla tärppäsi. ja kun sain tietää raskaudestani olin hieman "sekaisin". mutta nyt en voisi olla onnellisempi. Olen kihloissa, mies ja minä töissä ja omakotitaloa etsimässä. mieheni on maailman kultaisin ja on todella paljon tukena, mikä helpottaa kaikkea, mikä raskauteen liittyy. joten asiat ei voisi olla paremmin.
 
Eilen kävin neuvola lääkärillä sain sinne ajan jotta voisin keskustella kaikessa rauhassa. Sanoi ehdoton ei deprakinelle. Ja tänään soitti psykiatri ja sanoi että hyvä kun otan näin aikasin yhteyttä. :) Deprakine laitettiin välittömästi purkuun, olen jo kaksi päivää syönyt aamulla 500 mg ja illalla 500 mg. Nyt huomisesta lähtien kolmen päivän ajan 500 mg per päivä ja sitten voi jättää pois. Ainut haitta on, että voi tulla kouristuksia kun kroppa ei kerikiä mukaan.

Ja jos olen viime lauantaisesta (2.4) tullut raskaaksi niin epämuodostumisriskiä ei ole. :)

Eli lykkyä pyttyyn, että meille suotaisiin pienokainen <3
 
Mulla oli kanssa ketipinor 100 milliä vielä kaksiviikkoa sitten.. jätin lääkityksen pois vauvan takia.. miten paljon tarvitset kyseisä lääkitystä?? jos vaan mahdollista kannattaa koittaa olla ilman. luulin ensin etten saisi nukuttua tai mielialani alkaisi heittelemään, mutta hyvältä tuntuu :) miten olet suunnitellut lääkitystäsi jos tulet raskaaksi?? eli täällä myös yksi elämää kolhinut äiti ja nyt odotan toista :)
 
Täällä myös yksi ketipinoria käyttävä! Siitä ei pitäisi tosiaan olla mitään haittaa raskauden kanssa, mutta aina tietysti parempi jos pystyy käyttämään niin vähän kuin mahdollista. Tosin parempi syödä kuitenkin testattuja ja turvallisiksi havaittuja lääkkeitä kuin voida pahoin raskauden aikana..vauva tuntee kuitenkin äidin mielialan ja jos se on koko ajan huono niin se heijastuu vauvaan..

Itse käytän siis ketipinor 100 mg iltaisin ja päivällä 150 mg efexoria. Ja lopetin lamotriginin käytön juuri sen takia, koska täälläkin tahdottaisiin vauvaa! :)
 

Yhteistyössä