Diagnoosi, jos ei halua leikkiä ryhmässä jossa lyödään?

Meitäkin päiväkotin on pyytänyt hankkimaan dignoosin.
Lapsi aloitti päiväkodin eikä halua aina leikkiä päiväkodissa ryhmänsä kanssa. Ryhmässä on lapsi joka lyö lastani. Hän myös huutaa ja uhkailee lapselleni. On myös uhkaillut minua, koska olen uusi ihminen.

Omassa ryhmässä leikkiminen loppuu siihen että tuo toinen lapsi tulee ja lyö. Päiväkodissa siirtävät lapseni aina toiseen ryhmään/pois , kun tuo toinen lapsi alkaa lyödä. Tiedän tämän siitä että yksi hoitajaista on kertonut, ja olen itse myös nähnyt.

Tästä lapseni saa viestin että hän ei saa olla ryhmässä. Lapseni ajoittain vetäytyykin pois ryhmästä, eikä pyri siihen leikkimään ilman aikuisen läsnäoloa. Tämä rasittaa päiväkotia, koska lasten tulisi leikkiä keskenään.
Ryhmä on ollut pitkään olemassa ennen lapseni tuloa siihen. Se on ollut levoton ja tappeluita esiintynyt.

Nyt päiväkoti ehdotti että minun tulisi hakea lapselleni diagnoosi, koska hän ei sopeudu ryhmään. Millaisia perusteita teillä on ollut diagnoosin hakemiseksi?
Onko vastaavia?
 
Siis päiväkoti sanoo että diagnoosi pitäisi saada, että on saatava.
Olivat olleet yhteydessä neuvolaan, josta tilanneet jonkun paperin. Eivät olleet tyytyväisiä siihen paperiin. Soitin neuvolaan ja juttelin, ja he olivat sitä mieltä että nyt yrittävät saada diagnoosia toista kautta kun neuvolan tiedoista ei löytynyt yhtään mitään.
 
Milas
Pyytäkää erityislastentarhanopettaja käymään seuraamassa ryhmän toimintaa. Hänellä näkemystä enemmän. ja hän todennäköisesti bongaa ryhmästä sen lapsen jolla niitä ongelmia on (ei siis teidän lapsi vaan tuo lyöjä josta kerroit). Teidän lapsella ei vaikuta olevan ongelmia ryhmäänsopeutumisen kanssa vaan tällä toisella joka aiheuttaa häiriötä.
 

Yhteistyössä