diane nova

  • Viestiketjun aloittaja kummissaan
  • Ensimmäinen viesti
kummissaan
voiko kyseinen e-pillerimerkki aiheuttaa ihossa tuntemuksia? Toinen kiekko menossa ja mulla on ollut kummallista pistelyä, lähinnä kasvoissa, onko jollakin dianet aiheuttaneet samantyylisiä oireita?? kiitos vastauksista!
 
Höpönpöppöö
Moi!

Mä aikoinani söin diane novia.Taisin vuoden päivät käyttää ilman mitään oireita, mutta sitten alkoi kovat alavatsakivut etenkin kuukautisten aikaan(ikinä ennen ei ollut kipuja) ja tuli toispuoleisia puutumisoireita, käsi, poski,kieli ja ikenet.Joskus puhe sokelsi ja näkö hämärtyi.En siis esim.nähnyt vesilasia pöydällä,vaikka muut tavarat näinkin, samoin kirjoituksesta jäi loppuosa pimentoon.

Tätä nykyä en saa missään nimessä käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä.

Yksityislääkäri aikoinaan sanoi noiden oireiden olevan halvausoireita, mutta terveyskeskuksessa on sanottu niiden olevan migreeniä.Kannattaa kuitenkin mainita lääkärille asiasta, noissa pillereissähän oli muutenkin aika huimat hormonimäärät(muistaakseni).
Toivottavasti tämä viesti ei pelästyttänyt, ei ole tarkoitukseni.Mutta tämä oli siis oma kokemus
 
Söin samaa pari vuotta, ja alussa samantapaisia oireita. Oireet johtuvat siitä ,että talirauhasten tuotanto vähenee eli iho ns.kuivuu. Rasvaa ihoasi ahkerammin, ja olo helpottuu. Niin, ja edelliseen viestiin kommentti, että Diane nova on melko vähä-hormoninen lääke.

 
Itse oon syöny monta vuotta diane novaa, reseptissä lukee että ihonhoitoon kun oli finneä sillon kun ne sain ja ne saa halvemmalla jos ne määrätään ns. sairaudenhoitoon. Mulle taas sanottiin että diane novat on vahvimpia e-pillereitä. Mulla kestikin pitkään niiden lopettamisen jälkeen et tulin raskaaks. Mulla ei ikinä mitään sivuvaikutuksia niistä tullu.
 

Yhteistyössä