Digitaalinen ovistesti plussaa??

Liitän tän tosta toisesta ketjusta et muutkin jotka asiasta tietävät niin vois vastata...
Tietääks joku tosta digitaalisesta ovistestistä et sit kun sen tikun ottaa sieltä laitteesta pois niin pitäskö siinäkin näkyy noi viivat vahvana jos digitesti siis ollut positiivinen eli "sarvi täysi"???
Itel oli edelliskierrossa positiivinen ja viivakin sit vahva kun sitä kattelin, tällöin myös tunsin oviksen. Tässä kierrossa sain positiivisen tuloksen testillä, mut sit kun otin tikun pois laitteesta, testiviiva oli aika haalee vaan. En myöskään tuntenut ovista ja aloin jo epäileenkin koko ovista. Eilen ultrassa sit selvie et mitään ovista oo ollutkaan. Eli tuo digitesti sit valehteli!!!
Eli miten ne viivat, pitäskö nekin sit olla samalla lailla kuin muissakin ovistikuissa testiviiva vahvempi ku kontrolli vai pitäskö siihen "sarveen" vaan luottaa???
 
Se, että ovistesti näyttää plussaa, ei välttämättä tarkoita että ovis tosiaan olisi. Eli plussa voi olla ilman ovista. Testit mittaa lh-pitoisuutta, eikä varsinaisesti ovulaatiota. Toki ilman sitä lh-huippua ei ovista voi olla.
 
Joo. kiitti vaan vastauksista!
Kyl mä ohjeet luin aikoinaan... Ihmettelen vaan kun ekalla kerralla kun täysi sarvi tuli niin ovis tosiaan oli ja sen kyllä tunsin. Mut miks se nyt näytti sitä vaik munikset ei ees ollut kasvanut ultrassa enkä mitään ovistakaan sillon tuntenu. Et kun sillon ekalla kerralla myös ne viivat oli niinku yleensä tavallisissa ovistikuissa, mut nyt tällä kertaa ei ollu ku haalee viiva. Eikö niillä nyt joku yhteys voi olla?? :/
Joo ja tiän ettei munis aina irtoo vaik oiskin saanu plussan eka testiin, mut tosiaan tää nyt mua vaan hämäs, mut kaikesta päätellen siis tohon digitaaliseenkaan ei oo sataluottamista!
 
Sehän mittaa LH-pitoisuutta virtsassa, ei munasolun kasvua. LH-piikki voi varsin hyvin tulla ovuloimattomassakin kierrossa, ja se voi tulla jopa useampaan kertaan saman kierron aikana.

Eli kyllä se on voinu ihan oikein näyttää että virtsan LH-pitoisuus on noussu. Eihän siinä missään väitetäkään että se sarvi tarkottaa sitä että munasoluja on kasvanu ja irtoomassa.
 
Äh, mä oon ihan pihalla :(
Eli siis mistä sitä lutenisoivaa hormonia sit tulee virtsaan?? Eikö se siis merkkaa munasolun kasvamista?? :eek: Irtoomisella ei oo mitään tekemistä sen kans, sen tiän, mut ettei ees kasva??
Minkäköhän takia sit niitä sanotaan ovulaatiotesteiks jos kerran sitä ei voikaan testata. Ei ymmärrä...
 
Se LH ei yksinään saa aikaan ovista, siihen tarvitaan myös follikkelia stimuloivia hormoneja. Jos viimeksi mainitut puuttuu pelistä, niin ovis ei tuu, vaikka LH:ta ois veressä ämpärillinen, jos näin maallikkoversio sallitaan. :D

Ja siis kyllähän se normaalitilanteessa LH-piikki tarkottaa ovista, joten se näyttää oviksen ja siksi sen nimi on ovistesti. Sillä testataan oviksen (mahdollista) ajankohtaa, mutta se ei voi näyttää sitä tapahtuiko se ovis sillon vai ei. Nykytiede ei oo tainnu kehittää mitään kotikäyttöön soveltuvaa testiä, jolla voitais varmuudella sanoa että ovis on tapahtunu. Tai siis on, niitä sanotaan raskaustesteiksi. :D Jos niihin saa plussan, niin ovis on tapahtunu.
 

Yhteistyössä