DNA:n surkea liittymä ja asiakaspalvelu.

Voihan vee.

VIELÄKÄÄN en ole saanut asioihin tolkkua ja selkeyttä liittyen ongelmiin, jotka johtuvat internetliittymästä (mokkula).

Vuoden alusta avasin liittymän.
Lähes heti huomasin, että liittymä ei toimi luvatulla tavalla.

Yritin parantaa ensin itsenäisesti liittymän kuuluvuutta ohjeiden mukaisesti.
No kun muutosta ei tapahtunut, vaan yhteys takkuili edelleen, otin 14.4.09 yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun.

Sieltä sai vain ympäripyöreitä vastauksia asiaan liittyen. Uhkasin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaankin, sillä he eivät asiaa voineet hoitaa kohtuullisessa ajassa.
No eiväthän he silti asiaa voineet hoitaa kuntoon, joten otin uhkauksieni mukaisesti yhteyttä sinne kuluttajaneuvojaan, joka oli kanssani samoilla linjoilla.

Tämän jälkeen lähetin jälleen DNA:lle sähköpostia. Lopulta he myönsivät, että yhteys ei toimi aina, sillä taloutemme kuuluu 3G-verkon reuna-alueelle.

Tämän jälkeen piti pyytää vielä kirjallisesti, että liittymä irtisanotaan. Pyysin kirjeessä reilua hyvitystä, sillä asian hoitaminen on vienyt aikaa ja rahaa ja olen maksanut täyttä hintaa toimimattomasta liittymästä.

Ja vieläkään en vastausta ole saanut liittymän purkamiseen ja hyvityksiin :headwall:

Jumaliste että menee hermot!! |O
Jatkuvasti saa olla heihin yhteydessä ja kukaan ei osaa asiaan mitään sanoa.
Eivät ole tännepäin ollenkaan yhteydessä, vaan täytyy itse kokoajan kysellä, että missä mennään.

Perhana. En suosittele kenellekään kyseistä firmaa! Epäluotettava ja hidas asiakaspalvelu.
Liittymät ei toimi, vaikka sopimuksen tekohetkellä niin asiakkaalle vakuutellaan! :headwall:

Oli tasan viimeinen kerta kun DNA:lta ostan yhtään mitään. Heidän kanssaan sopimuksia en enää tee. |O
 
Miä
Miulla ei ole netistä kokemusta mutta useamman puhelinliittymän omistan heiltä ja asiakaspalvelu on enemmän kun loistavaa, puhelimessa ja myymälässä, ei mitään häikkää ikinä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miulla ei ole netistä kokemusta mutta useamman puhelinliittymän omistan heiltä ja asiakaspalvelu on enemmän kun loistavaa, puhelimessa ja myymälässä, ei mitään häikkää ikinä =)
Voi sua onnellista.

Itsekin olisin erittäin tyytyväinen, jos olisin saanut edes kohtalaista asiakaspalvelua :saint:

Ihmettelen vain, että tuokin firma pääsisi paljon helpommalla, kun hoitaisi tällaiset suhteellisen pienet asian nopeasti pois alta, eivätkä jättäisi asioita roikkumaan ja asiakkaitaan vihaisiksi :/

Alkuun ilmoitin heille, että mieluusti vaihtaisin firman sisällä toiseen, toimivaan liittymään. Mutta kun eivät voi asioita tosiaan hoitaa, niin enää en mitään kyseisen firman palveluita suostu käyttämään.
 
kukkis
Mulla ollut sekä dna:n puhelinliittymiä, aina tilanteen mukaan sopiva ja sitten myös mokkula ja kaikki on toiminut moitteettomasti. Samoin asiakaspalvelu on toiminut. Sen sijaan elisalta en osta enää mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
dna kohtelee työntekijöitään aika huonosti. tuttavani on miehensäkanssa päällikköinä ja monet sotkut on takana ja edessä. rahoja on odotellu jo kauan,ties koska saa ne ulos.
kaatuu koko kökkeröinen..
No tämä ei olisi mikään yllätys. Siihen malliin asiakkaitaankin kohtelee :kieh:
Ennen tätä ärsyttävää episodia minäkin pidin DNA:ta arvossa....
 
Olen kuullut paljon samanlaista kommettia DNA:sta kuin ketjunaloittajallakin on. Itse en ole ikinä edes ajatellut ottaa DNA:n liittymään, olen saanut parempaa palvelua muun liikkeen kautta. Muutamassa DNA:n liikkeessä oikein tyrkyttävät liittymiä vaikka ei ole itse asiakkaana. :kieh:
Mutta jokaisella on aina omat mielipiteet liittymien tarjoajista ja niitä pitää kunnioittaa.
 
Vieläkään ei asiaa ole saatu päätökseen.
Nyt lähetin heille sähköpostia, että asia on selvitettävä 5.7.2009 mennessä. Jos he eivät mitenkään ole asiaa korjanneet, otan yhteyttä - jälleen kerran - kuluttajaneuvojaan |O

Laskuja kyllä tulee täysin oikeaan aikaan, mutta yhtä perhanan sopimusta eivät saa puretuksi.

Ei kenelläkään olisi vinkkiä, miten saisi pyörät pyörimään kunnolla? :headwall:
Rupee paukkumaan viimeisetkin hermot :headwall:
 
Pirjo Mustonen, entinen dna asiakas.
Hankin Dna liittymän, uskoen että mainokset on totta. Mutta kävi juuri niinkuin siinä, missä pojille ei jäänyt ollenkaan rahaa mihinkään, minun liittymäni söi kaiken, ja niin jäin lähes puille paljaille. Enää en hanki dna liittymää. Vaihdoin sen pois. sopimusta olisi ollut. Nyt liittymä on olemassa, mutta en enää käytä. Kyllä pitäisi dnan miettiä mitä tapahtuu ihmisille kaiken keskellä. Minä ainakin petyin katkerasti.
 
mie
Ei heltiä sympatiaa ko. firmalle. Useammallekin kaverille ovat lähettäneet "tilatun" liittymän, vaikka kaveri olisi puhelimessa kohteliaasti ja suoraan sanonut ettei taho mitään. Itsekin jouduin heidän hampaisiinsa, kun en suostunut maksamaan laskuja netistä, jotä meillä ei vain yksinkertaisesti ole!
 
Mä takkusin n 9 kk:ta DNA:n kanssa puhelinliittymästä, minkä mukana tuli puhelin.Totesin, että liittymä ei toimi meidän alueella ja soitin DNA:lle.Neuvoivat palauttamaan puhelimen liikkeeseen, niin irtisanovat liittymän.Tein työtä käskettyä ja palautin puhelimen syyskuussa -08 ja sen jälkeen vielä lähettivät laskuja.Yks sanoi et liittymän voi irtisanoa, toinen sanoi, että ei.En antanut periksi.Sanoin etten maksa ja asiakkaita ei voi kohdella noin huonosti.Sitten keksivät, että liittymää ei voi irtisanoa, kun ei puhelinta ole kuitattu palautetuksi.Menin liikkeeseen, mihin olin puhelimen palauttanut.Siellä sanoivat, että DNA:n kanssa ennenkin ollut samanlaisia ongelmia ja sitten vielä, ettei siellä ole sellaista systeemiä, että oli tarvinnut kuitata puhelimen palautus.Myyjä lupas kuitenkin antaa lausunnon, että olen puhelimen palauttanut.Lukuisia yhteydenottoja oli DNA:n kanssa, kunnes kesäkuussa -09 asia saatiin päätökseen ja mä sain oikeutta ja voitin taistelun.
 
Mä olen ollut Denan asiakas jo varmaan 10v ja koko ajan olen mäkin saanut hyvää palvelua, kaikki on toiminut kuten pitääkin. Meillä on sieltä laajakaistayhteys ja koko perheen kännyliittymät. Voisiko näissä huonoissa palvelukokemuksissa olla takana se 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' -sanonta? Vaikka ei sen pitäisi asiakaspalvelussa näkyä.

Noista mokkuloista olen kuullut, että ovat aika huonoja - vielä. Riippuen toki asuinpaikasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä olen ollut Denan asiakas jo varmaan 10v ja koko ajan olen mäkin saanut hyvää palvelua, kaikki on toiminut kuten pitääkin. Meillä on sieltä laajakaistayhteys ja koko perheen kännyliittymät. Voisiko näissä huonoissa palvelukokemuksissa olla takana se 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' -sanonta? Vaikka ei sen pitäisi asiakaspalvelussa näkyä.

Noista mokkuloista olen kuullut, että ovat aika huonoja - vielä. Riippuen toki asuinpaikasta.
Mä olen myös DNA:n asiakas laajakaistan suhteen ja sen kanssa on kaikki toiminut moitteettomasti, mutta ikinä en enää ota sieltä matkapuhelinliittymää.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voisiko näissä huonoissa palvelukokemuksissa olla takana se 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' -sanonta? Vaikka ei sen pitäisi asiakaspalvelussa näkyä.
Eli kun soitetaan ja tarjotaan puhelinliittymää niin siihen ei saisi sanoa "Ei kiitos, en ole nyt vaihtamassa liittymään."? Tuon sanomisen takiako heillä on oikeus lähettää uusi liittymä ja veloittaa siitä?

Tai kun tilaat heiltä netin, eivätkä viidessä kuukaudessa saa sitä asennettua (laskut kyllä muistivat laittaa) niin kiltisti pitäisi vain hymyillä ja sanoa, ettei haittaa, kyllä tämä tästä, mie makselen ja odottelen...?

Entäs kun otat liittymän sieltä niin sinun ei saa valittaa siitäkään, ettet saa liittymääsi auki, kun ovat antaneet sinulle toisen, jo käytössä olevan, puhelinnumeron?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voisiko näissä huonoissa palvelukokemuksissa olla takana se 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' -sanonta? Vaikka ei sen pitäisi asiakaspalvelussa näkyä.
Eli kun soitetaan ja tarjotaan puhelinliittymää niin siihen ei saisi sanoa "Ei kiitos, en ole nyt vaihtamassa liittymään."? Tuon sanomisen takiako heillä on oikeus lähettää uusi liittymä ja veloittaa siitä?

Tai kun tilaat heiltä netin, eivätkä viidessä kuukaudessa saa sitä asennettua (laskut kyllä muistivat laittaa) niin kiltisti pitäisi vain hymyillä ja sanoa, ettei haittaa, kyllä tämä tästä, mie makselen ja odottelen...?

Entäs kun otat liittymän sieltä niin sinun ei saa valittaa siitäkään, ettet saa liittymääsi auki, kun ovat antaneet sinulle toisen, jo käytössä olevan, puhelinnumeron?
Niin, en tiedä. Itse kun vain olen aina saanut asiani hoidettua ja viestini perille, enkä koskaan ole kokenut palvelua huonoksi miltään taholta. Normaalia asiakaspalvelua saan yleensä, joka on asiallista, mutta myös sellaista todella hyvää asiakaspalvelua on ollut. Vaikka siis noita vastaavia mokia on eri tahoille kohdalleni myöskin sattunut, mutta kun olen siitä huomauttanut, ja kysellyt asiaan korjausta, niin asia on hoitunut ihan kohtuudella ja asiallisesti.

Ehkä mulla sitten vain on käynyt tuuri :)
 
Kuulostaapa tutulta DNA:n toiminnalta. Itsekin erehdyin ottamaan "kaksi vuotta pallo jalassa"-mokkulasopimuksen, joka toiminut suht moitteetta,mutta sitten aloin ihmetellä, miksei ole laskua tullut moneen kuukauteen, vaan minua muistettiin suoraan perintäkirjeellä hirvittävine korkoineen! Ja perintäkirjeessä luki, että karhuavat minulta maksamatonta puhelinlaskua, vaikka puhelinliittymäni on aivan toiselta operaattorilta.
Selvisi, että ovat lähettäneet laskut kevään ajalta 5 vuotta vanhaan osoitteeseeni, joka on toisella puolella Suomea, eikä silloin mokkuloista ole ollut tietoakaan!

Ihmettelin, mistä ihmeestä ovat kaivaneet vanhan osoitteeni esille, vaikka senkin jälkeen osoitteeni on vaihtunut neljä kertaa! Vastauksena oli: Virhe asiakastunnuksessa! Mitä tuokin sitten tarkoittaa?! Siellä on hommat aivan sekaisin ja perseestä koko puljussa ja otin sellaiset puhelut ja sähköpostit sinne suuntaan, että antaa olla viimeinen kerta, kun lähetätte minulle perintäkirjeitä teidän mokanne vuoksi ja että irtisanon tämän liittymän heti kuin mahdollista ja teen asiasta julkisen, ellei tämä sotku selviä. Pyysivät nöyrästi anteeksi ja aikovat korjata tekosensa, mutta enpä kyllä vieläkään heihin luota.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
Mulla ollut sekä dna:n puhelinliittymiä, aina tilanteen mukaan sopiva ja sitten myös mokkula ja kaikki on toiminut moitteettomasti. Samoin asiakaspalvelu on toiminut. Sen sijaan elisalta en osta enää mitään.
peesi.
 
vieras
Muuten olen tyytyväinen, mutta älkää ihmeessä ostako mitään modeemia joka ei ole suositeltujen päätelaitteiden listalla!

Minä ostin 69 eurolla paremman kun ajattelin olevan laatua, mutta eka kesälomaviikko on nyt selvitelty melkein täyspäiväisesti asetuksia niin laitevalmistajan kuin dna:nkin kanssa.

Lopputulos: laite toimii teknisesti ja toimii eri paikkakunnan elisan ja dna verkoissa mutta meillä verkkoyhteys on vain paikallinen, eli modeemi ei löydä dnan verkkoa. Eikä kukaan osaa muuta kuin kohauttaa hartioita! :kieh:
 
Mievaa
Tyytyväinen DNA Asiakas myöskin. Kaikilla palveluntarjoajilla on ruuhkaa ajoittain, DNA ei ole ainoa. Netti ollut heiltä 5 vuotta ja toiminut virheettä. Viikko sitten ensimmäisiä katkoksia, jotka johtuivat omista laitteista ja sain ilmaiseksi uudet tilalle DNA Marketista :D vaikkei siis kuuluisi saada.
Elisaan en vaihda en sitten ikinä (nimim. puolen vuoden triplalaskutuksen uhriksi joutunut) siellä en saanut asiaa korjattua vaikka mitä tein.
Jeps..

Asiakkaat säästyisivät paljolta vaivalta jos vaivautuisivat käymään mm. hinnaston ja sopimusehdot läpi. Ja käyttäisivät 14vrkn peruutusoikeutta. Monet narisevat täysin turhasta..
 
jouko Nuutinen
dna mokkula ei toiminut kunnolla , soitin asiakaspalveluun ja sain huonoa palvelua, käskettiin tehdä reklamaatio toiminnasta mokkula, liikeessä luvattiiin että mokkulassta päääseen eroon, toisella kertaaa onistuu mutta maksaa 320euroa, päätin erota kaikista dna liitymistä, huonon palvelun takia.
 

Yhteistyössä