E:llä 4-kirjaimisia tytönnimiä a-loppu?

Antakaapas ehdotuksia: E-kirjaimella alkavia tytönnimiä, jotka on nelikirjaimisia ja loppuvat a-han. U-kirjaimella alkava olisi toinen mahdollinen, mutta niitä taitaa ollla vähän. Nimen pitäisi olla harvinaisempi mielellään ja lausuminen suomenkielen mukainen.


 
Toinen vieras
Etta tai Ebba, tosin jälkimmäisen lausuminen ei ehkä ole ihan suomen kielen mukainen, suomalaiset kun eivät tuota pehmeetä b:tä oikein osaa vielä lausua...

U:lla alkavia esim. Unna tai Ulla.

Miksi muuten noin tiukat vaatimukset nimen suhteen?
 
Nisku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 21:37 Äitikolmelle kirjoitti:
Antakaapas ehdotuksia: E-kirjaimella alkavia tytönnimiä, jotka on nelikirjaimisia ja loppuvat a-han. U-kirjaimella alkava olisi toinen mahdollinen, mutta niitä taitaa ollla vähän. Nimen pitäisi olla harvinaisempi mielellään ja lausuminen suomenkielen mukainen.
Enna
 
Kiitos ehdotuksista ja saa antaa lisääkin, jos joku keksii! Edla ja Elsa ovat meillä vahvimpina ehdokkaina ja tuosta Usva- nimestä tykkään tosi kovasti, mutta asumme ruotsinkielisellä seudulla ja heidän korvaan kuulostaa rumalta :( Lapsi menee ruotsinkieliseen kouluunkin aikanaan. Nimimerkistä käy ilmi, etttä lapsia on 3 jo ennestään ja kaikki 4-kirjaimisilla nimillä varustettuna O:lla A:lla ja I:llä alkavat ja kaksi on tyttöjä, a nimen lopussa. Joten siksipä nämä kriteerit.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 21:17 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 12:26 vieras kirjoitti:
No montako Elsa nimistä vauvaa tai lasta tunnet?
Itse asiassa... ööö... tunnen kahdekasan alle kouluikäistä Elsaa. Parilla se nimi on toisena tai kolmantena nimenä.

No minun mielestä tunnet niitä harvinaisen paljon, kun niitä on kastetta kuitenkin 2000 vuoden jälkeen alle tuhat.
 
Mä tunnen vaan yhden Elsan ja hän on siskoni 34v. ;)
Itse jo monta vuotta suunnittelin, että kun lapsen saamme, hänestä tulee Emma (jos on tyttö siis :D ) mutta nyt se on niin suosittu, että täytyypi miettiä toinen nimi...
 

Yhteistyössä