E-pillereistä sekava kysymys

Nyt tulee sellanen kyaymys et en tiiä osaatteko vastata :D mulla todettiin keskeytyny keskenmeno helmikuussa. Sain tyhjennyslääkkeet ja aloitin e-pillerit tyhjennyspäivänä. Tein siitä kolmen viikon kuluttua raskaustestin niinku oli ohjeistettu ja siihen pamahti kirkuvat viivat. Ultrassa selvis että kohtu oli vielä täys raskausmateriaalia. Kaksi viikkoa sitten tehtiin sitten kaavinta. Oon koko tämän ajan syöny pillereitä (yasmineiden joku rinnakkais valmiste, en nimeä muista) eli kaksi laattaa putkeen. Nyt pillerit loppu ja kävin apteekissa mutta ne onkin loppu koko hiton suomesta ja tukkuun tulee vasta viikolla 16. Eli kysymys kuuluu että jos pidän nyt taukoviikon ja koitan saada sillävälin reseptin joihinkin joita suomesta löytyy ni pysyykö ehkäisyteho sen viikon yllä. Ja se miksi epäilen tätä asiaa on se että en usko että tän taukoviikon aikana tulis tyhjennusvuotoa. Tein eilen raskaustestin (ihan mielenkiinnosta. Ohjeistus oli että vasta neljän viikon päästä) ja siihen tuli vielä haalea viiva. Tuosta siis päättelen Että tyhjennusvuotoa tuskin tulisi. Onko mahdollista että just nyt sit sen viikon aikana raskaushormoni laskisikin ihan alas ja kenties alkaisikin ovulaatio. :D
 
vierailija
Yhdistelmäpillerit?
Jos, niin silloin ehkäisyteho säilyy sen taukoviikon kuten normaalisti kuuluukin. Mutta ei siitä nyt mitään haittaa oo varuiksi kortsua käyttää.
 
vierailija
pillerit ehkäisevät ovulaation ja munarakkuloiden kypsymisen. Munarakkulan kypsyminen kestää keskimäärin pari viikkoa, eikä se ehdi viikon tauon aikana kypsyä, kun pillerit taas aloitetaan uudestaan. Mutta jos niitä pillereitä unohtuu ennen taukoa 3. viikolla tai tauon jälkeen 1. viikolla, voi oma hormonitoiminta käynnistyä siinä määrin, että munarakkula pääsee kehittymään ja irtoamaan (ovulaatio). Mitä useampi pilleri unohtuu, sitä suuremmaksi riski kasvaa
 
Joo yhdistelmät. Ja siis tiedä, että normaalissa tilanteessa taukoviikon ne ehkäisee kyllä tietenki. Periaatteessahan oon syöny viikko tolkulla niitä pillereitä turhaan, ku oonki ollu raskaana edelleen. Toki en voinu tietää että lääkkeellinen meni pieleen. Vasta kaavinnasta lähtien ois pitäny alka syömään pillereitä. Ja jos nyt siitä lasketaan ni sit oisin syöny vaa kaks viikkoo pillereitä ja nyt tulis tauko. Mun päässä tää on hirveen selkee riski raskaudelle :D mut saatan yhtä hyvin olla väärässäki. Oon allerginen kortsuille (kyllä. Oikeasti) joten siks niiden käyttö ei oikeen luonnistu. Ja uus vahinkoraskaus vähä ajatuksena hirvittää. Ja pliis älkää sanoko et risti sit jalat
 
vierailija
Joo yhdistelmät. Ja siis tiedä, että normaalissa tilanteessa taukoviikon ne ehkäisee kyllä tietenki. Periaatteessahan oon syöny viikko tolkulla niitä pillereitä turhaan, ku oonki ollu raskaana edelleen. Toki en voinu tietää että lääkkeellinen meni pieleen. Vasta kaavinnasta lähtien ois pitäny alka syömään pillereitä. Ja jos nyt siitä lasketaan ni sit oisin syöny vaa kaks viikkoo pillereitä ja nyt tulis tauko. Mun päässä tää on hirveen selkee riski raskaudelle :D mut saatan yhtä hyvin olla väärässäki. Oon allerginen kortsuille (kyllä. Oikeasti) joten siks niiden käyttö ei oikeen luonnistu. Ja uus vahinkoraskaus vähä ajatuksena hirvittää. Ja pliis älkää sanoko et risti sit jalat
Ei siinä kyllä oikein mitään raskausriskiä ole. Ovulaation ne pillerit estää kuitenkin.
 

Yhteistyössä