E-pillerit, mahdollinen raskaus, milloin testi? Minkälaisia kokemuksia pregcheck testistä?

En tiedä, oisko tää oikee osio tälle, mutta yritetään täällä. :) Elikkäs tilanne tämä: Aloitin pari kuukautta sitten syömään näitä uusi zoely-merkkisiä pillereitä. Itsellä ollut hirmuinen vauvakuume, mutta mies ei vielä ollut valmis neljänteen. :)
Kun aloitin pillerit, sinä päivänä kun kuukautiset alkaa niin kuin pitääkin, niin normaalisti 5:n päivän vuoto venyi kymmeneen päivään. Näitä pillereitä syödään 24 päivää ja sitten 4 päivän tauko. Menkat pitäisi alkaa tuon 4:n päivän aikana.
Ensimmiäisen liuskan jälkeen menkat alkoi vasta sinä päivänä, kun aloitin jo uuden liuskan. Kestivät taas sen 10 päivää, mutta oli tosi niukat.
Nyt tuon toisen (ja viimeisen) liuskan kanssa kävi niin, että mies päätti, että voidaan jättää pillerit pois. Jätin siis liuskan kesken n. 18 pillerin kohdalla (sivuvaikutusten takia olisin muutenkin lopettanut tuohon liuskaan). Ohjeesta katsoin, että raskautumismahdollisuus on suuri, jos unohtaa pillereitä liuskan alku- tai loppupäästä. Eli tässä tapauksessa olisi hyvät mahdollisuudet jo tästä kierrosta raskautua. Menkat/tyhjennysvuoto tuli, alkoi tällä kertaa sinä päivänä kun olisi pitänyt ottaa viimeinen pilleri, kesti 3 päivää ja oli vain pientä ruskeaa tuhrua.
Mietinkin siis, onkohan silti mahdollista olla raskaana? Ja milloinka testi näyttäisi varmuudella oikein, kun nythän raskautuminen olisi tapahtunut vasta tuossa n. viikko ennen tyhjennysvuotoa.
Pari testiä olen tehnyt. Ekan jo malttamattomana viime sunnuntaina, näytti negaa. Ja toisen tänään. Tämän päivän testinä oli pregcheck. Ja siihen tuli testiajan sisään tosi himmeä viiva, lähinnä harmaan oloinen, mutta alareunassa oli väriä. Käyttäytyyköhän tämä testi usein tuollein?
Toivottavasti joku jaksoi lukea, ja otti tästä vielä jotain tolkkuakin. :)
 
Lisättäköön vielä, että jonkinlaisia oireitakin olisi. Liittyykö lie pillereihin vai onko jotain muuta, mutta kumminkin. Pillerit teki haittavaikutuksena mm. pahoinvointia, päänsärkyä ja vatsan turvotusta. Eli niistä ei voi päätellä mitään. Niiden lisäksi on nyt alaselkäkipua, pientä menkkajuilutusta, väsyä, huimausta (välillä), ruokahaluttomuutta, vilunväreitä ja vatsa ollut nyt muutaman päivän sekaisin. Ja mielialanheittoja! Kovasti. Itekttää herkästi ja hermo tosi tiukassa. Yks kaks yhtäkkiä, ihan tyhjästä iskee hirmuinen kiukku päälle. :/

*muoks* Ja lisääntynyt valkovuoto. Yleensä kierron alussa (niin kuin nyt pitäisi olla) valkovuoto oikeastaan olematonta. Nyt EI todella ole. :O
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli eri merkkiset pillerit mutta mulla kyllä oli niitä aloittaessa 2 ekat menkat tosi pitkät, sen jälkeen tosi niukat ja kestäneet häthätää sen 3 päivää. Pari kertaa käynyt niinkin että vaikka olen ottanut kellontarkasti ne niin silti menkat on alkaneet viikon etuajassa ja sitten taukoviikolla taas ei ole ollut mitään. Mulla siis pillerit aiheutti kaikenmaailman ihme sählinkiä kieroon. Viimeisen 6kk ennen pillereiden lopetusta oli sitten ihan normi kieroja.

Ja samalla raskaustestillä testasin just aamulla jolla sinäkin. Aiemmin en ole käyttänyt ko testiä. Nega siihen mulle tuli. Kp 29/30 nyt.
 
Eikun äh, testin merkki olikin pregent stick. Tänä aamuna tein toisen saman merkkisen ja
siihen tuli myös tosi haalea haamu. Ehkäpä vähän paremmin erotti kuin eilen. Kuivuttuaan
on nyt tosi selvästi näkyvä. Voisin yrittää laittaa kuvaa myöhemmin kun pääsee koneelle, nyt
yritän tässä puhelimella plärätä. :) Pillerit kyllä voi sekottaa tosi paljon. Mietinkin, että
onko mahdollista olla raskaana tuosta tyhjennysvuodosta huolimatta. Hmm... Pitäis vaan
odottaa, mutta kun ei malttais. :D
 

Yhteistyössä