Ebay? Kertokaas tyhmälle miten se toimii!

  • Viestiketjun aloittaja "henu"
  • Ensimmäinen viesti
xxxxxx
mä löysin paljon kivaa ebaysta mutta en uskaltais ostaa sieltä mitään kun mun enkku on niin huonoa että ties minne rahansa sitten lähettäis vahingossa... paypalliinkin rekkasin mut tyssäs tietys vaihees kun en tajunnu enää...
 
Saisit kyllä nähdä erityisen paljon vaivaa, että onnistuisit ebayta käyttämällä rahan lähettämään väärään paikkaan :D Jos lähipiirissä on joku, joka osaa englantia, voisit varmaan pyytää sitä pitämään tassusta ensimmäiset pari ostosta.
 
minä,
mä löysin paljon kivaa ebaysta mutta en uskaltais ostaa sieltä mitään kun mun enkku on niin huonoa että ties minne rahansa sitten lähettäis vahingossa... paypalliinkin rekkasin mut tyssäs tietys vaihees kun en tajunnu enää...
Onhan se suomeksikin, ei ole pakko enkkua osata :)
eBayn kansainvälinen ostospaikka – Osta tuotteita luotettavilta eBay-myyjiltä eri puolilta maailmaa. Kaikki tuotteet voidaan toimittaa Suomeen.
 
Paljon parempi kuin huutis. :) Näin kun ulkomailta ostaa, niin maksuna yleensä hyväksytään vain paypal. Ja paypal tuo siihen mun käsittääkseni turvallisuuden. Yksi paketti mulla ei ole tullut (olen tilannut ehkä parisen sataa vaatetta/korua/kenkiä/tilpehööriä) nyt tämän vuoden puolella kun sinne rekkauduin. Mutta joo varoituksen sana: jää koukkuun. Niin paljon ihania vaatteita. :) Yleensä lähtöhintana on ollut 99 penniä (punnissa), jotkut laittaa vieläkin pienemmän lähtöhinnan. Toimituskulut on sitten tietty ehkä vähän suurempia kuin Suomen sisällä lähettäisi (alkaen vajaa 2 puntaa, jotkut, etenkin yritykset, kampanjoivat myymällä postikuluitta). Ja jos tilaa Euroopan ulkopuolelta kannattaa ottaa huomioon tullaaminen. En nyt muista sitä euromääräistä rajaa, mutta useampi kymmen euro kumminkin. Siis sen jälkeen pitää maksaa tullauksesta ja paketin joutuu hakemaan (paikallisesta) tullitoimistosta. Itse olen ostanut sen verran pieniä paketteja (kallein n. 30 €), ettei ole joutuneet tulliin.
Mutta joo kun pääset alkuun, niin helppoa on. Omat sivut ovat simppelit (näkee omat tarjouksensa, voi laittaa tarkkailulistalle, toivelistalle jne. tuotteita ja sähköpostilla tulee sitten ilmoituksia kun ovat lähellä päättymistä, samoiten jos joku nostaa yli sun tarjouksen tulee sähköpostilla tieto jne.).
 

Yhteistyössä