Edelleen syntymätön vauva kummittelee tiedoissani

Kelalta soittivat aamulla ja sanoivat että maistraatista on tullut se tieto että meille syntynyt toukokuun lopulla vauva. Pyysivät mun soittamaan maistraattiin ja selvittävän asian. Soitin ja maistraatissa näkyy tiedot oikein että meillä 5 lasta. Siellä epäilivät että jospa sairaalassa on vahingossa laitettu mun tietoihin toukokuussa syntynyt lapsi. Taas soittoa kelaan ja edelleen siellä sanoivat että tieto lapsen syntymästä tullut maistraatista. Sanoin kelan asiakaspalvelijalle että soittakaa itse maistraattiin ja selvittäkää asia, koska maistraatista niin toivoivat, että saataisiin asia selvitetyksi.Mielenkiintoista olisi tietää mistä tuo virhe lopulta on lähtöisin.
 
Keittiönoita
Mä veikkaan, että virhe on lähtöisin sairaalasta. Itse ainakin välillä korjailen näitä virheellisiä tietoja pariista synnytyssairaalasta. Ei siinä tarvitse olla sen kummempaa kuin että lapsi on lisätty väärälle potilaalle. Mikäli korjausta ei tehdä ajoissa, lähtee uudesta vastasyntyneestä - "äiteineen" - automaattisesti tieto VRK:hon, joka tietysti olettaa, että sairaala toimittaa oikeat tiedot.
 
"Siis"
Mun potilastietoihin oli kerran vahingossa merkattu luokkakaverin sairaalakäynti, hän kun oli syntynyt samana päivänä kun minä joten sotu melkein sama. Ehkä joku sun kanssa samana päivänä syntynyt on saanut vauvan, ja hoitaja on ollut huolimaton potilastietoja hakiessaan?

Näin ei tietysti saisi tapahtua, mutta tämä voisi olla yksi selitys.
 
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28727460]Kyllä ne varmasti sen saa tiedoista poistettua.[/QUOTE]

Aiemmin tänään sanoivat etteivät saa, mutta ei tämä oikeesti voi mennä näin. Olen asian suhteen ollut huumorintajuinen, mutta nyt alkaa pikkuisen ärsyttämään, kun joutunut asiaa selvittelemään ja soittelemaan, kun en itse ole tuota virhettä tehnyt.
 
Keittiönoita
Aiemmin tänään sanoivat etteivät saa, mutta ei tämä oikeesti voi mennä näin. Olen asian suhteen ollut huumorintajuinen, mutta nyt alkaa pikkuisen ärsyttämään, kun joutunut asiaa selvittelemään ja soittelemaan, kun en itse ole tuota virhettä tehnyt.
Täyttä pötyä, että eivät muka saa. Ehkä juuri se vierkailija ei saa, mutta jokaisella julkisen sektorin tietojärjestelmällä on ylläpitäjänsä. Tuo tietojärjestelmissä tapahtunut virhe ei kuulu millään tavalla sinulle eikä ole sun tehtäväsi sitä selvittää. Ihmettelen, että sinuun on ylipäätään oltu asian suhteen yhteydessä, koska sekä maistraatin että Kelan pitäisi tietää, että vorhettä lähdetään selvittämään sieltä, mistä virheellinen tieto on tullut ts sairaalasta. Jos vielä soittavat, niin käske ottaa yhteys ko sairaalaan ytai edes sen oman organisaationsa (VRK/Kela) tietohallintoon. Yksittäiselle kansalaiselle ei kuulu viranomaisten tietojärjestelmäsotkut.
 
"nuuh"
Sanot kun seuraavan kerran soittavat että hoitavat sotkunsa ihan itse. Mitä ne sulle väliakatietoja soittelee?? Ihan kun voisit kotoa käsin poistaa viranomaistietoja. Vai pitääkö sun mennä kelan tiskille jälkitarkastukseen :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="nuuh";28727562]Sanot kun seuraavan kerran soittavat että hoitavat sotkunsa ihan itse. Mitä ne sulle väliakatietoja soittelee?? Ihan kun voisit kotoa käsin poistaa viranomaistietoja. Vai pitääkö sun mennä kelan tiskille jälkitarkastukseen :D[/QUOTE]
Ei ne edes saisi soittaa. Mä olen just tämän tyyppisiä virheitä korjaillut jo 12 vuotta ja tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen, että potilaaseen - joka vieläpä on se nk väärä potilas - olisi viranomaiset ottaneet yhteyttä. Eikä pelkästään yhden kerran vaan useita. Missä sairaanhoitopiirissä tällaista tapahtuu?
 
ok
Sano että okei, pidät sen lapsen, ja sit laitat hakemuksen lapsilisästä ym. Äitiysrahat haet takautuvasti, kun et tiennyt ajoissa hakea. Saat kaikki etuudet, ja ko. lapsi ei kuluta mitään, nettoat :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28727554:
Täyttä pötyä, että eivät muka saa. Ehkä juuri se vierkailija ei saa, mutta jokaisella julkisen sektorin tietojärjestelmällä on ylläpitäjänsä. Tuo tietojärjestelmissä tapahtunut virhe ei kuulu millään tavalla sinulle eikä ole sun tehtäväsi sitä selvittää. Ihmettelen, että sinuun on ylipäätään oltu asian suhteen yhteydessä, koska sekä maistraatin että Kelan pitäisi tietää, että vorhettä lähdetään selvittämään sieltä, mistä virheellinen tieto on tullut ts sairaalasta. Jos vielä soittavat, niin käske ottaa yhteys ko sairaalaan ytai edes sen oman organisaationsa (VRK/Kela) tietohallintoon. Yksittäiselle kansalaiselle ei kuulu viranomaisten tietojärjestelmäsotkut.
taas soitettiin (eri hlö) ja nyt tieto saadaan poistettua
 
kfkfkf
No saitko sä tytön vai pojan :D
:LOL: aika omituinen juttu kyllä jos eivät mitään voi tehdä, ei se nyt sun homma olis muutenkaan asiaa selvitellä

Jollain oikeasti vauvan saaneella ei taida nyt olla tiedoissaan vauvaa lainkaan :(
 
"vieras"
Mä sain keskenmenon 2010 tammikuussa ja synnytin 2011 syyskuussa. Sairaalan tiedoissa lukee "2 synnytystä, 7/2010 ja 9/2011". Kun vihdoin suostuivat sen korjaamaan, tuli uusi järjestelmä ja vanhat tiedot kuulema palautuivat. Eivät muka saa korjattua. Neuvolan tiedoissa kuitenkin lukee "2 raskautta 2010 ja 2011, 1 synnytys 9/2011".
 

Yhteistyössä