Edessä ensimmäinen IUI

Moikkelis naiset,

Meillä ollaan nyt vihdoin n.2v yrittämisen jälkeen päästy ensimmäiseen IUI hoitoon, joka siis tehdään tähän kiertoon.

Halusin kysellä teiltä, joilla kokemusta on, että tiedättekö miksi tehdään alkukierron ultra? Mulla siis huomenna kp4 ja lääkäri soitti, että aamulla on ultra..?

Mitä muita hormonilääkityksiä käytetään IUI'ssa kuin clomeja?

Jos täällä on muita ensimmäiseen IUI'hin menijöitä, olisi kiva jännitellä yhdessä! :flower:
 
Moi Sharona. Meillä näköjään kierto menee melkein samaan tahtiin. Tänään mulla kp5 ja clomit kp3-7. Mulle on tehty -98 inseminaatio kolme kertaa ja tämä on nyt ensimmäinen kerta nykyisen mieheni kanssa. Olemme selittämätön tapaus eli kaikki tuntuisi pelaavan normaalisti. Kontrolliultra on kp12. En osaa sanoa tuosta alkukierron ultrasta, kenties vaan tsekkaus kun eka IUI edessä.
 
Moikka, nyt on käyty siellä ja selvisi enemmän. Lääkäri selitti, että tekevät aina ultran alkukierrossa, tsekkaavat siis kohdun limakalvon paksuuden ettei vain ole raskaus alkanut. Jos limakalvo on liian paksu, ottavat verikokeella raskaustestin. Lisäksi tarkistavat, ettei ole kystia kasvanut, jotka haittaisivat.

Mulle ei aloitettu clomeja, vaan menopur pistokset tästä päivästä, ja yhteensä 7pvää. kp11 on kontrolliultra ja sain jo pregnyl pistokset mukaani, jotka sitten laitetaan kunhan follit on 18mm. vähintään.
Tavoitteena saada 2 follia kasvamaan... Jänniä juttuja!
 
Sharona: Mulla on tehty silloin aikoinaan noita IUI -hoitoja Menopur+Pregnyl yhdistelmällä. Ultraa tarvitaan, jotta nähdään limakalvon paksuus ja se, miten follit kasvaa ja se, miten hyvä vaste lääkkeillä on. Onnea matkaan!
 
Mulle ei tehty alkukierron ultraa, ilmeisesti käytännöt vaihtelee. Koska mun viime kierto oli erittäin outo ylimääräisen runsaan vuodon kera lekuri käski tehdä raskaustestin ja teinkin sen ennen clomien aloitusta. Jotain tuolla alakerrassa selvästi tapahtui ja lääkärin mukaan kierron 22. päivä alkanut runsas vuoto ei voinut johtua munatorvien aukiolotutkimuksesta. Menkat oli normaalia runsaammat, mutta lyhyemmät ja lämpö pysyi ylhäällä kierron 3pv saakka. Raskaustestit kuitenkin negaa, joten aloitin clomit. Toivottavasti ei tule mitään "oloja" lääkkeistä, vaan mennään normaalilla hyvällä ja rennolla fiiliksellä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmaunelma:
Sharona: Mulla on tehty silloin aikoinaan noita IUI -hoitoja Menopur+Pregnyl yhdistelmällä. Ultraa tarvitaan, jotta nähdään limakalvon paksuus ja se, miten follit kasvaa ja se, miten hyvä vaste lääkkeillä on. Onnea matkaan!
Kiitos! :hug:

Tuliko sulle jotain sivuoireita noista menopur-piikeistä?

 

Yhteistyössä