Edessä ensimmäinen IVF

:flower: :flower: :flower: :flower: ensikertalaiset :flower: :flower: :flower: :flower:




nemi77.......................IVF/ICSI. lyhyt ..............1.2..............
Mandalay...................IVF...........pitkä...............1.2...... ......2.2
annabell-77...............IVF...........lyhyt................1.2........... .3.2
RouvaPapunen..........IVF/ICSI...pitkä...............8.2
hygsy.........................IVF...........pitkä..............viikoll a 8
leiska.........................ICSI.........lyhyt..............viikolla 8
silent whisper............IVF/ICSI...lyhyt...............viikolla 8
tavallisen tyttö...........IVF...........lyhyt..............viikolla 11
silent whisper............IVF/ICSI.........................helmikuu
Fanta 123..................IVF.................................keväälla

MAM2...............................1.PAS........................maaliskuu


:$ :$ :$ :$ piinailijat :$ :$ :$ :$

sadko.............. :heart: :heart: ..........25.1............
peppi1981....... :heart:....................27.1...........
subway............. :heart: ..................28.1...........11.2





 
nemi77, mandalay ja Annabell-77 hurjasti tsemppiä tälle päivälle ja tulkaa kertomaan kuulumiset kun jaksatte, tämä peukuttaa hengessä mukana.
MAM2 ei ollut kyl kiva siirtää sinuu takasii piinalistan yläpuolelle, mut aloitit nyt passi-listan ensimmäisenä..
silent whispermyö taijetaa mennä aika samoissa, kun miekii oottelen niitä menkkoja alkavaksi reilun viikon päähän 10.2
 
Eli kuten kympin talvihoidoissa jo kirjoittelinkin, niin punktiosta selvitty! Saalis jäi luultua laihemmaksi, 9 munasolua, jotka kaikki laitetaankin ICSI:lä... :/ Nyt sitten jännätään millainen kato käy seuraavina päivinä...
 
Onko tuossa orgalutran ja pregnylissä minkä kokoinen se naula? onko ne ruiskuja vai jokin insuliinikynän tapainen? Olen lukenut et hirvittänyt ym pistäminen? :headwall: ja myös että koskee tms? Millä tavalla? Haluisko joku valaista "tyhmää/tietämätöntä VIELÄ" =)
 
Fanta123 Orgalutranin (ruisku) neula oli hieman paksumpi ja tylsempi kuin puregonin (joka on kynä), sen pistäminen sattui huomattavasti enemmän kuin puregonin, ja sitä oli vaikeampi saada nahan läpi. Lisäksi sain siitä vielä allergisen ihoreaktion... Pregnyl (myöskin ruisku) oli ihan helppo, mun mielestä kaikista helpoin, ohut pieni neula, ei tuntunut missään. =) Ja minä siis olen normaalisti todella piikkikammoinen!! Yllättävän helppoa tuo oli!
 
Vajaa viikko sumuteltu tuota Synarelaa, eikä vielä ainakaan mitään ihmeitä sivuvaikutuksia ole ollut. Kammolla odottelin kaikkia niitä oireita mitä siinä ohjelapussa lueteltiin. :) Tai no, tänä aamuna oli pakko tirauttaa itkut, kun otti niin päähän kun ei kestäny tavarat käsissä, joten ilmeisesti vähän on mielialoihin kuitenkin vaikuttanut tuo. ;)
Mitenkäs teillä muilla? Onko tullut millaisia oireita tuosta synarelasta? Maistuu muuten ihan hiton pahalle..
MAM2 tosi harmi ettei heti tärpännyt, mutta älä lannistu! Pitelen kovasti peukkuja seuraavaan siirtoon! Peukutukset kaikille muillekin, toivotaan että mahdollisimman monta onnistaa!
 
myö ollaa yksityisellä, Felicitaksella. (ainakii toistaseks, jos ei tällä punktiointi kerralla onnistu, ni siirrytää varmaakin julkiselle kun hoidot yksityisellä on nii pirun hintavii ettei pystytä monesti hoitoja alusta alottaa ilman vararikkoo)
 
Annabell: Tuo munissaalis kuulostaa minusta aivan mahtavalta! Siellä saatta nyt olla 9 vauvaa kasvamassa. :)

ON: Punktiossa käyty. En tiiä oonko jotenki surkea otus, mutta itkuhan siellä tuli. Pelottaa niin perkeleesti ne isot piikit ja ronkkimiset tuolla alapäässä. Onneksi oli hyvät lääkkeet ja mies vierellä. Ei se kipeää käynyt. Nyt välillä kipristelee ja vihloo, mutta normaaleilla särkylääkkeillä on pärjätty. Diapam meni taas päähän, vaikka pyysin puolet pienemmän annoksen. Otin iltapäivällä 2-3 tunnin torkut. :) Oli hyvä nukkua kun oli maha täynnä intialaista sapuskaa. :p
Saatiin 4 munasolua ja ollaan niihin tosi tyytyväisiä. Rakkuloita oli viimeisessä ultrassa 5, mutta kuulemma kymmenkunta tyhjennettiin. IVF:llä mennään, kun simpat oli kuulemma hyviä ja niitä oli riittävästi. Oli aiemmin puhetta että tehdään puolet ja puolet ICSIllä. Jos kaikki menee ok, niin mennään keskiviikkoiltapäivällä siirtoon. Jos kaikki menee perseelleen, niin huomenna iltapäivällä tulee puhelu. :/ Jännittää..
Miten Nemi? Miten käynti meni?
 
Mandalay Kyllähän minäkin siellä niiskuttelin ennen toimenpidettä ;) Jotenkin se oli vaan niin masentavaa olla siellä pöydällä, ja mäkin pelkäsin että sattuu sikana. Itse toimenpiteen aikana olin jo ihan cool. =) Ja mähän en halunnut että mies tulee punktioon mukaan kun olisin varmaan parkunut ihan kunnolla sitten :D ja toivottavasti kaikki meidän munikset hedelmöittyis nyt...Vaikka se taitas olla aika harvinaista.. Pelottaa vaan että mikä niiden laatu on, kun tyhjiäkin oli niin paljon..

:|
 
Mie oon ihan hermona. Ei oo helppoa olla yksin kotona ja levätäki muka pitäis, mutta mitään muuta ei pysty ajattelemaan kuin että olis jo huominen ja että eivät soittais sieltä polilta ennen sitä! Tekemistä kyllä riittäis, imurointi, lumenluonti, keittiönsiivous jne. odottaa tekijää, mutta en uskalla alkaa etten vaan itseäni rasita liikaa. Ei hemsvetti, tää on ihan hirveää!
 
Mandalay Tiedän tunteen.. :hug: Sillä erolla että saan vajaan 1,5 h kuluttua tietää hedelmöittymistilanteen.... Eikä munsta tod. olisi ulkoilemaan, tai mitään tekemään. Kävellessä munikset sattuu ihan sikana, ja jos ottaa yhdenkin virheliikkeen niin kohtu supistelee ikävästi. Maatessa kaikki ok, joten punkassa tässä köllötellään. Näin pärjää ilman särkylääkkeitäkin! :) Huomenna tosin on mentävä töihin, joten silloin on pakko ottaa panadolia, muuten kaikki näkee miten mä kipuilen.. :/
 
Annabell:Joko olet saanut tiedot muniksista? Mie täällä jännään edelleen että milloin iltapäivä loppuu ja puhelua ei enää tule. Onneksi digiboksilla on muutama jakso Sinkkuelämää, niin saa ajatukset toisaalle.
 
Jep, nyt on muniksista tietoa. 9:stä oli ollut 8 kypsää, joista 6 oli jakautunut normaalisti. Lääkärin mukaan tämä oli todella hyvä saalis. Itse olen hitusen pettynyt, mutta täytyy nyt toivoa että ovat laadukkaita, ja jatkavat jakautumista oikein :) Huomenna siirtoon jos eivät kaikki kupsahda siihen mennessä...
 
Kuulostaa oikein hyvältä, Annabell! Siellähän on siis 6 vauvanalkua, sinusta ja sinun miehestä lähtöisin. Miksi olet pettynyt? Minusta ei saatu irti kuin 4 munista ja olen sinua 6 vuotta nuorempi, enkä edes vielä tiedä oliko niistä mihinkään.. Minusta lääkärisi on ihan oikeassa ja se on mahtisaalis! Nyt sinulla on taas yksi tärkeä askel saavutettu! Jee! :wave:
 
Mandalay En ehkä muuten olisikaan pettynyt, mutta kun täällä on saanut lukea toisten mahtavista saaliista, niin olisi itselle toivonut enemmän pakkaseen laitettavaa... Mutta täytyy ajatella positiivisesti että yksikin voi riittää! :) Ja onhan nuo 6 huojentavaa tietoa, kun huonomminkin voisi olla :) Tässä alkaa jännitysmomentit nousta huomista ajatellen, kun pitää miettiä niiden jakautumista, laatuluokitusta jne... Kuinka monta sulle muuten siirretään? Meillä oli juttua vain yhdestä, mutta jos ovat laadultaan 3, tai huonompia, niin sitten 2. :p
 
Eka punktio takana ja siihen tää kierros meidän osalta jääkin :'( Punktio itsessään meni "helposti", mut saaliina vain 1 munis ja tänään sain kuulla, et sekin oli epäkypsä :'( . Olen ollu niin rikki, etten ole jaksanu tulla koneelle... Lääkäri soittaa huomenna ja mietitään jatkoa. Mietityttää, et onko mun muniksissa jotain vikaa, ku vaste lääkkeille oli niin huono. Toivottavasti hermoilen ihan turhia. Clomifeenille vaste oli kuiten ihan hyvä. Eilen lääkäri sano, et seuraava hoito voitaisiin alottaa ehkä jo seuraavien menkkojen jälkeen. Pitkällä kaavalla tod.näk. mentäis. Saa nyt sitten nähdä.
Annabell-77 Onnea hienosta saaliista ja toivottavasti pääset siirtoon!
Mandalay Joko olet saanut tiedon? Peukkuja pidän pystyssä, et olis käyny hyvin!
 
Nemi: :hug: Voimia! Onneksi oot vielä nuori, niin on muutkin ovet avoinna, vaikka ei omilla geeneillä vanhemmaksi tulisikaan. Ite oon aatellu aina että ei mun tai mieheni geenit ole niin erinomaiset että nimenomaan niiden olisi pakko jatkaa. Tsemppiä! Mie en saanu puhelua Oysista eli edes yksi on hedelmöittynyt ja alkanut jakautumaan. Huomenna on siirto iltapäivällä. Muniksia tuli neljä eilen.
 
:flower: :flower: :flower: :flower: ensikertalaiset :flower: :flower: :flower: :flower:




Mandalay...................IVF...........pitkä...............1.2...... ......2.2
annabell-77...............IVF...........lyhyt................1.2........... .3.2
RouvaPapunen..........IVF/ICSI...pitkä...............8.2
hygsy.........................IVF...........pitkä..............viikoll a 8
leiska.........................ICSI.........lyhyt..............viikolla 8
silent whisper............IVF/ICSI...lyhyt...............viikolla 8
tavallisen tyttö...........IVF...........lyhyt..............viikolla 11
silent whisper............IVF/ICSI.........................helmikuu
Fanta 123..................IVF.................................keväälla

MAM2...............................1.PAS........................maaliskuu

:flower: :flower: :flower: :flower: toisella kierroksella :flower: :flower: :flower: :flower:


nemi77............................................................keväällä



:$ :$ :$ :$ piinailijat :$ :$ :$ :$

sadko.............. :heart: :heart: ..........25.1............
peppi1981....... :heart:....................27.1...........
subway............. :heart: ..................28.1...........11.2







 
nemi77 :hug:
mandalay ja annabell-77 onnea huomiselle! :heart:

odottavan aika on kyl nii hemmetin pitkä, tuntuu et ensviikkoon on ainakii pieni ikuisuus aikaa ja mie siis odotan vasta koko hoidon alkamista, et mite tämmöne hätähousu pysyy housuissaa sit kun on oikeesti jotain ootettavaa??
 
Kiitos Peppi 1981 ja Mandalay
Mandalay: Niinhän se on, et onneksi muita ovia on vielä avaamatta... Myöki ollaan jonossa Oys:iin, mut ihan just lähete laitettu meneen. Joten odotellessa varmaan toinen hoito vielä väestöliitolla. Siellä lääkäri tietää kuiten nyt meidän tilanteen ja sano eilen, et tää hoitokierros antoi paljon tietoa jatkoa varten, vaik nyt pieleen meniki. Onneksi huomenna vielä saikkua, itku niin herkässä, et vesistelisin varmaan töissäki.
leiska kiitos listan päivityksestä!
Peppi1981 Tsemppiä piinailuun!
 

Yhteistyössä