Edessä ensimmäinen IVF

helmiina78 Älä vielä luovuta! Mulla vuoto oli aluksi niukkaa mutta pp12 ja pp13 jo välillä ihan punaista ja runsaampaa. Ja jo pp 8 alkoi samat tuntemukset kuin ennen menkkoja. Olinkin ihan varma kun vuoto alkoi, että ei onnistanut..

MAM2 mulle siirrettiin yksi alkio. Pakkaseen jäi 9 alkiota, viiteen siirtokertaan.
Onnea sulle valtavasti jatkossa.



 
leiska:Mulla on kans ollu maha arka ja turvonneen tuntunen, varsinkin tosta vasemmalta puolelta jossa oli se n. 15 munarakkulaa kasvamassa. Mietin kans tänään että toivottavasti ei tarvis enää alkuviikosta olla töissä jos olo tästä vielä pahenee, kun nytkin jo tuntuu että hyvä kun nämä pari päivää tässä tälläviikolla vielä jaksaa. Mulla kun punktiopäivä selviää vasta perjantaina, sanottiin että se on alkuviikosta mutta ei sen tarkemmin. Yöt menneet pääosin nukkuessa nytkun ei enää kuumat aallotkaan vaivaa öisin niinkun sillon ennen pistosten aloitusta. Aamuöisin herään kyllä usein vessareissulle mitä en normaalisti tee.

Solakka silakka: Mulla on kans ollu myös päänsärkyä mutta ei mitenkään pistoksen jälkeen vaan kaikenpäivää hiukan särkee.
 
MAM - toivottavasti lääkäri antaa luvan maaliskuulle seuraavalle siirrolle :heart:

leiska - Täällä vointi on ihan OK. Kävin tänään toisessa ultrassa ja siellä näkyi edelleen 14 rakkulaa, kooltaan 11-15 mm. Lauantaina klo 21 pistän pregnylin ja maanantaina klo 9 aamulla punktio. Jännääää!!! Alavatsa alkaa olla aika arka, äkkinäiset liikkeet vihloo oikein kunnolla. Gyne varoitteli, että viikonloppuna voi olla melkoisen tukala olo :snotty: Nukkumiseen ei ainakaan vielä ole vaikuttanut?

hugsy - Mullakin on monta kertaa iskenyt epätoivo tämän asian kanssa. Varsinkin kun hoitaja kertoi, että VAIN 1/3 onnistuu ensimmäisellä hoitokerralla. Ja ensimmäinen hoitokerta sisältää myös kaikki pakastettujen alkioiden siirrot :headwall: Jotenkin kuvittelin, että onnistumistodennäköisyys olisi parempi. No, mutta ei auta kun mennä positiivisella mielellä eteenpäin :heart:

Solakka Silakka - Mulla on myös ollut pistosten jälkeen vähän päänsärkyä. Normaalisti kun ei särje päätä koskaa, paitsi krapulassa :kieh:

Tavallisen tyttö - tsemppiä sumutteluihin :)

Oletteko te muuten olleet ihan tipattomalla linjalla hoitojen ajan?
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Silent whisper..........IVF/ICSI......lyhyt.........22.2..............24.2.
Solakka Silakka........IVF/ICSI......lyhyt.........22.-23.2.
leiska.......................ICSI............lyhyt..........22.2.............25.2.
hygsy.......................IVF..............pitkä.........vk 8
Mansikkainen79.......ICSI............pitkä.........vk 8
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt.........vk 11
Fanta 123................IVF...............................kevät
tuulia84....................IVF...............pitkä........huhtikuu


PAS

.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................odottaa PAS:a..............


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
Annaball-77.............IVF..............lyhyt......3.2.............. 16.2.
RouvaPapunen........IVF/ICSI......pitkä......12.2............ 26.2.




TAUSTALLA
sadko, peppi1981




:heart: PLUSSANNEET :heart:

Helmikuussa: subway





 
olo on joka hetki tukalampi :kieh:
miulla huomenna ultra, minkähän kokosia ovat kun maanantaina suurimmat oli jo 15mm.
miulakii on päätä särkeny jonkinverran, mut hoitaja siintä varottelikin kun sairastan migreeniä muutenkin.
toivottavasti ollaan kaikki loput niitä 1/3 jotka onnistuvat ekalla =) =)
mie oon ollu tipattomalla koko hoidon, mut pahus kyllä oon polttanu muutaman tupakin :ashamed:
 
mulla ei oo yhtään kyllä tukala olo, vähän epäilyttää toimiiko nää lääkeet ees. oon vaan lukenu niin paljon kokemuksia näistä lääkkeistä ja ivf-hoidoista ylipäätään ja tuntuu että kaikilla on jotain oireita tullu noista lääkkeistä. nyt on kuitenkin jo yli viikko pistelyitä takana ja ihan normaali fiilis. ei mitään mielialamuutoksia, ei oikeestaan mitään fyysisiäkään oireita. no yhtenä aamuna ihan sillon sumutteluiden alussa tuli kiukkuitku kun tavarat ei pysyny käsissä ja pari päivää sitten oli vähän menkkamainen olo, mutta siinäpä se. ehkä pitäis olla ihan tyytyväinen että oon ainakin toistaseks selvinny helpolla. *koputtaa puuta*

huomenna ois mullakin sitten taas ultra, sittenhän se selviää onko tapahtunut kasvua tai lisääntymistä rakkuloiden määrässä. punktiokin alkaa jo jännittää.. :)

ai niin, mä oon ollu hoitojen alusta asti tipattomalla ja mieskin lopetti viikonloppuoluet parin viimeisen hoitoviikon ajaksi. eipä tuo kyllä muutenkaan paljoa ota. :)
 
Mitä kuului leiskan ja hugsyn ultriin?

Silent W Oon ollu kokonaan tipattomalla hoidon ajan. Lisäksi oon välttänyt sokeria, mutta sillä sokerittomalla oon ollu tammikuusta lähtien.

ON Täällä oli toinen kontrolli tänään, pallukoita on nyt 12 (neljä tullut lisää edellisestä ultrasta), pari isointa oli 14 mm, 7 x keskikokoista 12 mm ja kolme alle 10 mm. Jatkan kasvatus- ja jarrupiikin pistelyä yhtäaikaa. Punktiopäivä siirtyi ensi keskiviikkoon 24.2. Kovasti pelottaa, että lähtevät ennen aikoja liikkeelle, kaksi isointa ehkä menetetäänkin, sen ehdoilla, että saa kolme pikkuista kypsäksi. Olen muutamaan hyvälaatuseen munasoluun kyllä oikein tyytyväinen. Meillä puolet icsataan, puolet ivf.

Olo on ihan ok, maha on täyden tuntuinen ja kiristää, mutta ei kipuja.

 
Ultrassa käyty. Kaikki oli ok. Isoimpia munarakkuloita oli kuulemma ainakin 8 ja hiukan pienempiä runsaasti, lääkäri ei niitä laskenut eikä mittaillut edes kaikkia. Saas nähdä mitkä kaikki niistä sitten on käyttökelpoisia. Puregonin pistelyt loppui tänään, huomenna pistän pregnylin ja maanantaina on punktio. Miten meni muilla tänään ultrassa käyneillä?

Mäkin olen ollut kokonaan tipattomalla hoitojen ajan ja niin on mieskin. Ja myös vähähiilarista ruokavaliota noudatan samoin kuin Solakka Silakka. :)
 
Ultrassa käyty ja löytyi 6x16mm, 6x18mm, 2x19mm, 4x20mm, 2x21, 1x24(lääkäri arveli sen olevan kysta) ja koko joukko pieniä joita ei mitattu, eli ei mikään ihme että on "vähän" tukala olo. puregonia vielä 100ui ja orgalutran tänään ja huomenna pregnyl. maanantaina klo 10 punktio, kolmen päivän viljely ja torstaina 11.30 siirto.

punktio pelottaa ihan vietävästi :/ entä muita?
 
Mulla ultrassa oikeella puolella 6 rakkulaa ja vasemmalla 3. Eli viime kerrasta oikeelle on tullu pari lisää. Kaikki on kasvaneetkin ihan mukavasti, kummallakin puolella suurimmat oli 16 mm. Punktio on mulla keskiviikkona 24. päivä ja siirto sitten perjantaina.

Ja leiska mua pelottaa kanssa tuo punktio, kun jo esim. tän päivän ultra tuntui välillä aika ikävältä. Varmaan johtuu endosta. Ja sitten mua kävi huolestuttamaan, kun viimeeks ultrassa lääkäri (joka mua ei ollu aiemmin tutkinu) kysyi että onko mulla myoomia kohdussa kun kohdun pinta näyttää jotenkin epätasaiselta, mutta totes sitten että se johtuu endosta. Ja tänään oli se sama lääkäri ja se taas mainitsi sen epätasaisuuden. Että voikohan se vaikuttaa sitten sen alkion kiinnittymiseen? Hitsi kun en hoksannut kysyä. Täytyy kysyä varmaan siellä naistenklinkalla siitä sitten. Toivottavasti päästäis sinne siirtoon asti. :)

Kovasti peukkuja pitelen kaikille!
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Silent whisper..........IVF/ICSI......lyhyt.........22.2..............24.2.
Mansikkainen79.......ICSI............pitkä.........22.2
leiska.......................ICSI............lyhyt..........22.2.............25.2.
Solakka Silakka........IVF/ICSI......lyhyt.........24.2..............26.2
hygsy.......................IVF..............pitkä.........24.2..............26.2
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt.........vk 11
Fanta 123................IVF...............................kevät
tuulia84....................IVF...............pitkä........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF................pitkä........kesäkuu

PAS

.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................odottaa PAS:a..............


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
RouvaPapunen........IVF/ICSI......pitkä......12.2............ 26.2.




TAUSTALLA
sadko, peppi1981




:heart: PLUSSANNEET :heart:

Helmikuussa: subway
Annabell-77







 
Solakka Silakka - mäkin oon miettinyt, että voiko pallukat päästä irti ennen aikojaan?? Onko se siis mahdollista että niin käy, vai pitäisikö jarrupiikin pitää ne paikoillaan? Meillä myös puolet ICSI ja puolet IVF.

Mansikkainen79 - mä myös pistin viimeisen puregonin ja jarrun eilen, ja tänään klo 21 pregnyl. Ihanaa piikitys loppuu :) Vähän jännittää alkaa säätämään niiden pregnylin ampullien kanssa, toivottavasti en saa niitä rikottua!

leiska - ohoh, sullahan on kunnon armeija muniksia keräystä odottamassa :) ei tosiaan ihme, että on tukala olo! Punktio pelottaa myös ihan hulluna!!! KÄÄÄÄK!!!

hugsy - mulla myös jo torstain ultra tuntui TODELLA inhottavalta! Mä en osaa sanoa tosta kohdun epätasaisuudesta, löytyisiköhän ystävästämme googlesta vastauksia :D ?

Me ollaan myös molemmat miehen kanssa oltu tipattomalla hoitojen ajan. Jostain bongasin tutkimuksen, että pienikin määrä alkoholia voisi heikentää tulosta. Gyne toisaalta sanoi, että hyvin voi juoda yhden sidukan tai lasin punkkua, eikä siitä ole mitään haittaa. Mikäs tuon sokerittoman ruokavalion ideana on?

Olen muuten huomannut, että ensimmäisestä jarrupiikistä asti on mulla tullut todella paljon valkkaria, onko muut huomannut samaa? Varsinkin aamulla tulee aina kunnon limat :snotty: Senkin takia pelottaa että eikai vaan munikset karkaa ennen aikojaan..
 
leiska huh, mikä määrä sulla folleja! Koeta jaksaa niiden kanssa viikonlopun yli. :hug: Toivotaan, että kaikki menee punktiossa hyvin. Kyllä muakin se jännittää, mutta uskon kipulääkkeen tehoon ja sitä saa lisää tarvittaessa! Mua ehkä eniten pelottaa punktiossa se, että onko siellä enää folleja jäljellä, ei niinkään kipu :|

hugsy riittävästi oli sullakin folleja. Mulle lääkäri sanoi, että jopa yhdellä ainoalla ivf:stä kasvaneesta follista on raskaus alkanut! Mutta nää on näitä ihmejuttuja tietenkin. Mukavaa viikonloppua sinne, samassa aikataulussa mennään! :)

Silent W Kai ne jarrupiikit pitää paikoillaan, mutta ehkä ne ylikypsät voi lähtee ennen aikojaan. Mulla lääkäri mietti pitkään, tehdäänkö punktio tiistaina vai keskiviikkona, mutta päätyi sitten jälkimmäiseen.
Tuo sokerittomuus on vaan yksi konsti muiden joukossa, jota en ole vielä kokeillut. Olen ollut suklaan suursyömäri :kieh:
Mullakin on tullut vuotoa, muttei valkovuotoa, vaan ihan kirkasta limaa. Klinikalla sanoivat sen johtuvat näistä lääkkeistä, tulee jo nyt niin suuri estrogeenivaikutus..

RouvaPapunen :hug: ihanaa kun sulla on oireita! Aattele jos ei olis mitään! Toi toiveiden ja tunteiden vuorottelu on varmaan ihan kaikilla edessä =)
 
Koitetaan sittenkin eka inssiä, miehen simppanäyte oli jostakin kumman syystä parantunut huomattavasti muutamassa kuukaudessa, nyt jo lähempänä normaalia. Selittämättömiä ollaan. En kyllä hirveästi usko mahdollisuuksiin insseillä, mutta koitetaan nyt kuitenkin. Joudutaan siis vielä odottamaan ainakin 2 kk, että päästään jonottaan IVF-hoitoihin. OYS:ssa onneksi jonot lyhentyneet sinne, jonottaan kun ei nykyään pääse enää, jos inssejä tehdään välillä. 2 inssiä, sitten siirrytään IVF-hoitoihin. Onko täällä monet koittaneet inssejä? Vähän tuo piikittely pelottaa...
 
Pieni tiikeri laitoin siut listalle ja tervetuloa :wave:

äskettäin nostin 6v tyttöni syliin ja oikealla puolella vihlaisi tosi kovasti ja nyt on repivää kipua :( , onkohan siellä tapahtunut jotakin hullua??
 
Solakka Silakka - joo siis limaa mäkin tarkoitin.. =)

Toivoton88 - Mulla ei ole kokemusta inssistä, hypättiin sen yli suoraan IVF/ICSI:hin.

Pieni tiikeri - tervetuloa messiin :)

leiska - en osaa varmasti sanoa, mutta eiköhän kaiken maailman vihlaisut ja repäisyt kuulu asiaan!

Hui kauhea, että jännittää huominen punktio! Näin jo viime yönä unta että mentiin sinne myöhässä ja mulla oli farkut jalassa vaikka piti olla jotain mukavaa päällä :LOL:

Juttelin tänään pitkään ystäväni kanssa joka on käynyt läpi kaksi punktiota (nyt rv 13 raskaana), ja hän yritti rauhoitella että ei se ole niin paha kokemus ollenkaan. Silti jännittää niin maan perkeleesti! Saas nähdä tuleeko ensi yönä nukuttua ollenkaan :x
 
Silent whisper: Mä ainaki olin suunnitellut meneväni punktioon farkut jalassa, ei ole mitään ohjetta saanut ettei farkuissa vois mennä, täytyy ilmeisesti sit ottaa ainakin toiset housut mukaan.

Onkohan jotain muuta ohjetta punktioon mitä en o saanu? Mulle sanottiin vaan että 4h ennen punktiota pitää olla ravinnotta. Ajattelin herätä jo aikasin että ehdin syömään aamulla ku mulla on punktio vasta klo 12, ja klinikalla piti kuulemma olla jo puolitoista tuntia ennen punktioaikaa. Mua ei oikeestaan jännitä se itse toimenpide yhtään ainoastaan jännittää onko ne munikset siellä vielä tallella ja se että päästäänkö siirtoon asti. Eikait muuten rakon tarvitse vielä punktiossa olla täynnä kun luin klinikan vessasta että jos olet alkionsiirtoon tulossa niin rakon pitää olla täynnä.
 


Eka ivf pitkällä kaavalla olis maaliskuussa kunhan menkat alkaa niin sais soittaa naistenklinikalle jossa ollaan hoidoissa.
Mua mietityttää noi lääkkeiden hinnat?
Eli mitä ootte maksanut kun ootte hakenut ne ja kaikkiko samaan aikaan haetaan?

Ikää meillä 35 ja rapiat:)
 
Mansikkainen79 - mä sain klinikalta lapun jossa on ohjeita munasolujen keräykseen tulevalle mm. Tule klinikalle viim. 20 min ennen punktioaikaa, ennen keräystä voit nauttia kevyttä aamupalaa (ei kahvia ja tupakkaa), toimenpidepäivänä vältä kiristäviä vaatteita jne. Neljän tunnin ravinnotta olemisesta ei puhuttu mitään :eek:

Kuinka isoja sun follit muuten oli viimeisessä ultrassa? Jäin vain miettimään kun mulla suurin oli torstaina vain noin 15mm ja esim. leiskalla suurimmat jo yli 20mm :eek: Toivottavasti mun munikset on siis ehtinyt kasvaa tarpeeksi.. :$ Ei varmaan pitäisi miettiä näin paljon ja luottaa vaan hoitavaan lääkäriin!

Mun mielestä rakon ei tarvitse olla täynnä kun vasta siirrossa.

wiltsu1974 - tervetuloa mukaan! Meillä lääkkeet on maksanut noin 600? ja vielä puuttuu luget tosta.
 
Tylsää tämä hoitojen alun odottaminen! Procrenia yli pari vuotta käyttäneenä tuntuu, että kaikensortin piikittämisen haluaisi jo loppuvan-ja se vaan ilmeisemmin jatkossa lisääntyy :) Kaipa olen antanut itselleni luvan alkaa kiukkuilemaan, tuntuu että mieli muuttuu jatkuvasti ja miesparka katselee ihmeissään.
 
Huh, tuli vähän parempi mieli, kun kävin lukemassa www.lapsettomuus.com sivuilta koeputkihedelmöityksestä.

Siellä luki:

"Kun suurimmat munarakkulat ovat läpimitaltaan yli 17 mm, annetaan munasolujen lopullisen kypsymisen laukaiseva hCG-pistos (ns. irroituspiikki). Munasolut kerätään noin 36 tuntia myöhemmin."

Eli jos mun suurimmat munarakkulat on ollut torstaina aamulla 15 mm, niin eiköhän ne ole lauantai-iltana ollut jo ton yli 17mm... Meinasi jo tulla paniikki, että ne ei ehtinyt kasvaa tarpeeksi :eek:

Tuolla samalla sivustolla on muuten animaatio IVF tai ICSI hoidosta jos kiinnostaa käydä katsomassa :)

Pieni tiikeri - juu hoitojen odottelu oli tylsää :( mutta näin jälkikäteen nopeasti se aika meni. tsemppiä :)
 

Yhteistyössä