Efexor

  • Viestiketjun aloittaja äeti
  • Ensimmäinen viesti
hei,

täällä on tammikuusta syöty efekxoria 75 mg päivässä. alkuun ahdisti, mutta nyt elämä nayttää valoisalta. itse fiksaan lääkkeen kanssa niin, että kun on tiedossa hellyyttä otan lääkkeen illalla.päivällä seksi tuoimii orgasmeineen päivineen. en tiedä josko koko lääkkeen voisi ottaa illalla. masennuksen ja ahdistuksen poistaa ainakin. olen saanut elämäni takaisin, käny tosi intensiivisessä terapiaassakin.

voimia kaikille.
 
Me kaikki ollaan niin erilaisia ja aivotoiminta erilaista yms..
Mulla ollu efexor nyt 4kk käytössä ja ihan pelkkää hyvää vaan on lääke tuottanut.Alussa oli ehkä joitain pikkuoireita mut ne meni viikossa parissa ohi.

Mulla efexor nyt 150mg, tää on neljäs lääke jota syön/kokeilen.
Mulla paha odotusaikana alkanut masennus, paniikkihäiriö, pakkoajatukset ja muut.. jatkui synnytyksen jälkeisenä masennuksena.

Päivä kerrallaan eteenpäin. :hug:
 
tampuriini: kerroit että alussa ahdisti...Tarkoititko että lääke pahensi alkuun ahdistuneisuutta??
Itse aloitellut just efexorin 75mg aamuisin, ja mulla on aivan älyttömästi pahentunut ahdistuneisuus. onkohan ihan normaalia?! Miten teillä muilla efen käyttäjillä...PAHENIKO AHDISTUS ENS ALKUUN LÄÄKITYSTÄ ALOITTAESSA?
 
Nyt on ahdistus rauhoittunut, mutta tilalle tullut tasaisen tappava olo. Sellainen "tasainen" olo. Jotenkin pysähdyksissä tuolta sisältä..ja vähän tunteeton fiilis...esim. pientä poikaani hoidan, halittelen ja lohdutan, mutta en saa omiin tunteisiin kosketusta. Ihankuin en enää rakastaisikaan lastani. En tiedä voiko tällainen johtua lääkkeestä?? Ei tätä ennen lääkettä kyllä ollut, pikemminkin olin ylihuolehtivainen ja lapsi oli ainut mikä minussa herätti rakkautta ja iloa.
kotitöihin sensijaan olen saanut puhtia, mutta eihän tällaisen "turran" olon kanssa voi elää...

Please, kommentoikaa jos teillä tällaisia kokemuksia :'(

 
masentunut äippä
Mä söin masennukseen eka sepramia,ei auttanut. Vaihdettiin efexoriin,aloitin 75 ja nyt menee 150mg. Pari viikkoa oon syönyt ja olo alkaa onneksi jo helpottamaan. Vaikken eka uskonutkaan lääkkeeseen,pakko myöntää,että apua on.

Tyttö kohta 11kk ja unettomia öitä takana yhtä kauan ja jatkuva stressi allergioiden ym. takia,nämä laukaisivat mun masennuksen. Mutta nyt alkaa taas näkyä valoa tunnelin päässä. Ihanaa,kun jaksaa taas aamulla nousta sängystä ylös,vaikka tänäänkin oli herätys jo ennen klo 6.

Mulla ainakin tää lääke toimii. Mutta niin yksilöllistä. Pirun kallis lääke on vaan,mutta mitä tahansa syön,ettei tartte kärsiä enää paniikkikohtauksista ja masennuksesta.

Kesää ootellessa ja sitä että elämä alkaa hymyillä oikein kunnolla.
 
Nosto!!

Tuliko teille alussa mitään ikäviä aloitusoireita/lisääntyikö ahdistus ensin?Kauan meni ennekuin alkoi auttaa?
Otatteko lääkkeen aamulla vai illalla??

Mun pitäisi aloitella ks. lääke, mutta lukaisinpa läpi paketin yhteydessä olevan lappusen, missä lista haittavaikutuksista, niin rupes kyllä mietityttämään :eek:
 
Alussa jo odotusaikana söin sepramia 20mg, ja nostettiin 30mg.aan, ei ne auttanut, nyt tosiaan ollu efexor 150mg jo aika kauan käytössä ja toimii mulla...välillä on alakuloisuutta ja ilottomuutta mutta kai tää tästä.Masennus on pitkä prosessi, ja voi mennä vuosia ennenkuin on kunnossa.
Itse en ole vielä kunnossa, välillä päätäys kummia ja pelottavia asioita...niitten kans täytyy vaan jaksaa elää.

Jokainen lääke tekee varmasti jotain sivuoireita, ja varsinkin masennuslääkkeet.Aivot eivät ole tottuneet lääkkeeseen, ja siksi voi huipata, heikottaa, ahdistaa enemmän niinkuin mulla oli.. ne menee yleensä parinviikon sisällä ohi, ne sivuoireet.
Jollei tietty häviä, niin sit kandee vaihtaa lääke.


Kannattaa kokeilla.
Tsemppiä! :hug:
 

Yhteistyössä