Efexorin käyttäjiä??

Heippa!!

Kaipailen kokemuksia kyseisestä lääkkeestä :)
Sain sitä keskivaikeaan masennukseen ja ahdistuneisuuteen. Montaa ssri lääkettä kokeiltu,mutta ne ei sovi.
Nyt olen reilun viikon syönyt 37,5mg aamuisin,ja huomaan että olen erittäin ärtyisä ja jopa agressiivinen, ja kaikki seksuaaliset halut on kaikonneet..siis totaalisesti. Cipralex ei esim. sopinut, mutta ei se haluttomuutta aiheuttanut..ehkä jopa päinvastoin.
Hirvittää kun annosta pitäisi nostaa...
sit huomaan myös että samohin aikoihin kun aloitin lääkkeet,niin rupesin jotenkin "ällöämään" puolisoani.Tuntuu että siinä vaan ärsyttää kaikki. Ihan kuin tää efexor tappaisi kaikki " hyvät tunteet". Olisko ohimenevää? :'(
Uskallanko edes jatkaa....?!
 
Söin puoli vuotta kyseisiä lääkkeitä. Sain niitä sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja masennukseen. Mitään muita en ollut kokeillutkaan. En huomannut mitään suurempia sivuoireita, paitsi seksuaaliset halut (ne vähäisimmätkin) katosivat...pelkkä ajatuskin kyseisestä aiheesta inhotti. kait ne kuitenkin jotain auttoivat...selvisin pahimman yli. Nyt olen ollut syömättä n. viikon verran...katsotaan mitä tuleman pitää.
Varmasti noista lääkkeistä aina jonkinmoisia sivuoireita tulee, mutta eihän ne saisi huonoa oloa enää lisätäkkään...
 
Kiitos tomsku kun kerroi kokemuksistasi =)
Oliskohan mahdollista että nuo seksuaaliset halut palautuu, kun jatkan vain lääkettä?!!Mulla kans juuri tuota, että pelkkä ajatuksin ällöttää.siis ei minkäänlaista ajatustakaan siihen suuntaan :(
Miten sulla on mennyt nyt lopetuksen jälkeen...Varmaan alkaa pikkuhiljaa halutkin palailemaan? :)
 
Mulle on loppu talvi ollut ns. huonoa aikaa. Siksi aloitin lääkkeet viime keväänä. Nyt kuitenkin kesän myötä on tuntunut paljon paremmalta, niin, että lääkäri&psykologi eivät laittaneet vastaan lääkkeiden lopettamiselle. Luulen, että tuo sos.tilanteiden pelko ei multa lähteny ainakaan lääkkeitä syömällä, paras keino olisi kait vaan "laittaa ittensä likoon" ja LÄHTEÄ niihin tilanteisiin. :x

Ja ne halut...en koskaan ole ollut kovin aktiivinen sillä saralla, mutta kyllä tuli pohja noteeraus noiden lääkkeiden aikana. Just niin että pelkkä ajatuskin ällötti ja joskus toisen pelkkä kosketuskin. Nyt on ehkä vähän paremmat fiilikset :) Voithan nyt odotella joskos sulla palaisivat nuo halut, jos olet muuten alkanut voida paremmin?
 

Yhteistyössä