Egyptin Hurghada lasten kanssa??

SMP
kiva kuulla positiivia keromuksia, kiitos moso76. Me ajateltiin ottaa mukaan vielä matkateevedenkeitin, jolla voi pullot yms keittää tarvittaessa huoneessa ja tehdä iltapuurot myös. matkaan lähtö olis 15.12. -30.12
 
Ottakaa ihmeessä matkateevedenkeitin (luin kyllä ensin, että matkateevee..) mukaan, sillä oli aikamoinen työ saada pullot keitettyä (sekin kyllä onnistui!). Tai sitten kertakäyttöpullot ois ollut kanssa ihan hyvä vaihtoehto.

Oikein hyvää matkaa! :)
 
Meidän hotelli on Intercontinental Resort, ja matkan järjestäjänä on aurinkomatkat. Oliko teillä moso76 mikä matkayhtiö? Niin ja olitte vissiin hurghadassa?
Kuuluiko teille innclusive vai puolihoito? Meillä on varattu kokohoito, saa nyt nähdä minkälainen se on, en ole ennen ollut kaikki kuuluu -hoidolla...
Minkälaiset säät oli teillä?
Mulla pulma ton 3v kanssa, otanko rattaat ja minkälaiset? itse omistan vaan satikat, niissä aika hankala nukkua.... 5v ei enää tartte rattaita ja toi koululainen saa kävellä omin jaloin :D
Oliko teillä käytössä maitohappobakteerit, käsidesinfektioaineet? Kirjoitit maidosta, otittako täältä mukaan vai sieltä?
Ihanaa kuulla kokemuksia, sillä matka jänskättää ihan muutenkin...

Niin ja me lähdetään reissuun 22.12,,,
 
Meidän matkayhtiö oli tjäreborg, oli ensimmäinen ja viimeinen kerta sillä yhtiöllä.. Ja joo, olimme Hurghadassa. Meillä oli puolihoito. Sää suosi, joka päivä oli +26-28 astetta. Yhtenä päivänä kävi pohjoistuuli ja se tuntui illalla tosi kylmältä, mutta muuten illatkin oli ihan kohtuullisen lämpösiä.

Minä tein matkan varaamisen jälkeen löydön kirppiksellä; matkarattaat 4,90e :) ne oli sellaiset vanhemman malliset, mutta todella toimivat ja kovassa käytössä. Paluumatkalla ne koneessa hajosi silleen, että jätettiin ne Hki-Vantaalle.

Meillä oli 11-kuiselle vastiketta mukana, mutta se tosiaan loppui kesken. Ostettiin kaupasta ihan semmoista tavallista maitoa 2dl purkeissa. Lapsille syötettiin maitohappobakteereja, aloitettiin kaksi päivää ennen lähtöä ja ne unohtu kolmantena tai neljäntenä lomapäivänä, eikä sen jälkeen sitten annettukaan. Mitään ei siis tullut. Ollaan matkustettu paljon, eikä koskaan ole mtn tullut, joten luotimme, ettei tule nytkään, eikä tullutkaan! Eli se on ihan omavalinta, ottaako vai eikö ja miten herkkä mahainen on. Ja jos mahatauti kuitenkin siellä iskee, niin paikallisesta apteekista kannattaa siihen hakea lääkkeet; mitkään imodiumit ei kuulemma auta. Yksi mies oli hakenut ja lääkkeet oli tehonnut tosi nopeesti, eikä lomasta mennyt hukkaan kuin yö+puolikas päivä.

Käsidesiä oli mukana ja sitä käytettiin, lähinnä rahojen käsittelemisen jälkeen.

Oi että, kun teillä on vielä loma edessä :))
 
SMP
Hei

Mekin kotiuduimme juuri Hurghadasta (15-31.12.08). Taisi Egypti saada sydämemme. Lähdemme syksyllä uudelleen ehdottamasti samaan hotelliin. Vatsatauti peloittelut aivan ylimitoitettuja näillä palstoilla kun maalaisjärki ja käsihygienia kunnossa.

Egypti varmasti nopeasti ohittaa kanarian saaret ja thaimaan suosion. Sen verran parempaa palvelua siellä saa. Egyptiläiset ovat paljon ystävällisempää ja rehellisempää kuin esim. thaimaalaiset. Tietty tääkin riippuu miten itse käyttäytyy kohteessa.

Tjareborgin henkilökunta kohteessa aivan onnetonta. Toisaalta ymmärtää etteivät tiedä mistään mitään kun ovat olleet kohteessa vasta alle 3kk eli suht tuoretta sakkia kaikki. Pisin kohteessa ollut oli 3 vuotta mutta tulee tammikuussa 09 lopullisesti suomeen.

Onneksi kohteessa kaikki puhuu hyvin saksaa ja englantia, joten itse jouduimme selvittään kaikki jutut.

Kohteemme oli tosi siisti. Tietty Hurghadassakin riippuu siitä millä alueella hotelli sijaitsee. Meidän sijaitsi uusimmalla ja siisteimmällä alueella. Downtown ja seleka erittäin likaista mutta new hurgada erittäin siisti. Siistimpi kuin kanariat tai helsingin keskusta.

Alla olenkin kirjoitellut jo pikaisesti mietteitä ja tuntemuksia alla olevaan linkkiin:


http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=3&_forum_WAR_perhe_action=viewThread&_forum_WAR_perhe_forumThreadId=1012633673


Otsikolla:Egypti lasten (3v,5v)kanssa. Kuinka paljon pitää pelätä vatsatautia?
 
Mekin kotiuduttiin tällä viikolla hurgahadasta. Nuorin 3 v sairastui 5 iltana ja 7 iltana oksennustautiin, muu perhe sitten onneksi täällä suomessa. Itselläni kävi vain kuralla vatsa. Tietty hieman loman ja paikan hohto rapisi kun sairasteltiin,mut pää asiassa jäi hyvä kuva hurghadasta. Kävimme aavikolla safarilla ja beduiinien kylässä, lasipohja vene ajelulla (nämä oli paikallisen agentin matkoja, todellakin reilusti halvempia kuin matkatoimiston) Ja osa porukasta kävi illanvietossa, siellä en ollut mukana. Minä en edes muista millä aluella hotellimme sijaitsi, intercontinental oli nimeltään :whistle:
uimarannat siistit, samoin uima-altaat, söimme vain hotellissa, meillä oli inclusive (mikä oli todella hyvä kun lapsia oli mukana) .
Mikä hotelli teillä oli SMP?
niin käsidesit yms oli käytössä meilläkin mut aika hankalaa oli pitää nuorin puhtaana kun paikalliset oli niin innokkaita häntä paijaamaan ;) .
 
Anda
Hei!

Onko kellään perheellisellä kokemuksia yllä olevista hotelleista? Olemme lähdössä maaliskuussa Hurghadaan kahden pienen lapsen kanssa (8kk ja 3.v) kahdeksi viikoksi. Ajatuksena se, että otetaan tuo All Inclusive, jotta ei tarvitse miettiä joka päivä missä syödään. Varsinkin noiden lasten kanssa varmasti hankalaa....

Kertokaan kokemuksia kyseisistä hotelleista. Itse olen hieman kääntymässä tuon Aquan puoleen, mutta vielä en ole varma. Jos jollain tietoa millä alueella sijaitsevat ja kokemuksia niistä, olisi myös hienoa!!
 

Yhteistyössä