Ehdottivat että ottaisin 3v lapsen kotihoitoon.

  • Viestiketjun aloittaja yhden äiti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25025723]Arvaa olenko pommittanut kyseistä henkilöä aika tavalla? Käski kääntyä yksityisten palvelun tarjoajien puoleen, koska näyttää niin pahalta.
Olen hakenut paikkoja ajoissa, suorastaan liian aikaisin. Ja ei kai siinä nyt tarvitse kovinkaan viisas olla, jos tietää että pk:ssa on lapsia joiden vanhemmat/vanhempi kotona, että miksei niitä paikkoja riitä työssäkäyvien lapsille.
Työssäkäyville kun voi ehdottaa yksityistä, kun on rahaa millä maksaa :/[/QUOTE]

Olet vain kovempi ja soitat uudelleen. Niiden on se _pakko_ järjestää. Toki voivat yrittää veivata hoidon aloitusta löperöiltä vanhemmilta, mutta sinun ei ole siihen pakko suostua. Eikä ole pakko viedä yksityiselle, jos kunta ei osta sieltä palvelua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25025740]Olet vain kovempi ja soitat uudelleen. Niiden on se _pakko_ järjestää. Toki voivat yrittää veivata hoidon aloitusta löperöiltä vanhemmilta, mutta sinun ei ole siihen pakko suostua. Eikä ole pakko viedä yksityiselle, jos kunta ei osta sieltä palvelua.[/QUOTE]

En mä aiokaan suostua mihinkään, et veisin lapseni yksityiseen (varsinkin kun se olisi naapurikunnassa) ilman maksusitoumusta ja maksaisin tuplat mitä kunnallinen, vaan siksi että joku muu haluaa huvin vuoksi pitää lapsensa hoidossa.
Mun hoidon aloittavat ovat 2.5v ja melkein 5v ja kotona olen lapseni tähän asti hoitanut, en ole laittanut huvin vuoksi pk:n, vaan kuskannut kerhoon, muskariin jne. Ja mitäs siitä sitten saa palkaksi? No, jos olisit laittanut lapses heti ä-loman jälkeen hoitoon, vois niillä nyt olla paikka.
Mä olen jopa tehnyt töitä ja hoitanut lapset miehen kanssa kotihoidossa.
Ja kyllä, oletan saavani kirkkaamman kruunun, kun olen mieheni kanssa pystynyt tarjoaan lapsille kotihoidon tähän asti.
Mä aioin viedä mun lapset sitten vaikka sille vastaavalle sinne toimistoon, ellei paikkoja ala kuulumaan, mut musta 10pv/kk ei ole paljoa pyydetty, työssäkäyvältä perheeltä!
 
[QUOTE="vieras";25025740]Olet vain kovempi ja soitat uudelleen. Niiden on se _pakko_ järjestää. Toki voivat yrittää veivata hoidon aloitusta löperöiltä vanhemmilta, mutta sinun ei ole siihen pakko suostua. Eikä ole pakko viedä yksityiselle, jos kunta ei osta sieltä palvelua.[/QUOTE]

Näin se menee. Kunnan on pakko järjestää hoito tavalla tai toisella. Totta kai yrittävät tukalassa tilanteessa saada toisia tahoja hoitamaan asia mutta lain mukaan kunnalla on se velvollisuus tähän. Sun pitää vain lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa että jos ei sitä paikkaa ala ilmestyä niin käännyt ihmisten puoleen jotka seuraa kunnan velvoitteiden hoitumista.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";25025723]Arvaa olenko pommittanut kyseistä henkilöä aika tavalla? Käski kääntyä yksityisten palvelun tarjoajien puoleen, koska näyttää niin pahalta.
Olen hakenut paikkoja ajoissa, suorastaan liian aikaisin. Ja ei kai siinä nyt tarvitse kovinkaan viisas olla, jos tietää että pk:ssa on lapsia joiden vanhemmat/vanhempi kotona, että miksei niitä paikkoja riitä työssäkäyvien lapsille.
Työssäkäyville kun voi ehdottaa yksityistä, kun on rahaa millä maksaa :/[/QUOTE]

Päivähoitopaikka kannattaa hakea toimintakauden alusta eli elokuusta alkaen tai sitten tammikuun alusta. Mutta paikkoja on siis parhaiten tarjolla elokuussa.
 
"hoitaja"
Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti;25024832:
Siis päivähoidonohjaaja ehdotti kun itse olen kotona. Tätä en kuitenkaan halua tehdä koska lapsella hoidossa kavereita.
mene aamusta puistoon jossa hoitajakin ulkoilee niin lapsesi saa olla kavereiden kanssa.
Iltapäivä muutenkin nukutaan niin lapsesi voi hyvin nukkua kotonakin. Saat sitä laadukasta omaa aikaa.
 
"vieras"
Näin se menee. Kunnan on pakko järjestää hoito tavalla tai toisella. Totta kai yrittävät tukalassa tilanteessa saada toisia tahoja hoitamaan asia mutta lain mukaan kunnalla on se velvollisuus tähän. Sun pitää vain lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa että jos ei sitä paikkaa ala ilmestyä niin käännyt ihmisten puoleen jotka seuraa kunnan velvoitteiden hoitumista.
Edelleen, se ihminen tietää jo mun asian kun soitan. Eli olen kyllä ollut sinne useasti yhteydessä ja itseasiassa tällä viikolla soitan taas. Mut niin pistää kiukuksi, kun tälle ap:llekin oli varmasti ehdotettu lapsen kotiin ottamista juurikin siksi, että kunnat on aika tukalassa tilanteessa tämän asian suhteen. paikkoja ei ole, mutta hoito on järjestettävä ja kyllä musta siinä kohtaa pitäisi priorisoida ne työssäkäyvät etusijalle, kun taas niille jotka kotona, paikkoja voisi antaa sitten jos niitä jää. Tai ne voisivat olla niitä yksityisenpuolen asiakkaita.
 
Lasten hoidon järjestämisestähän nyt on yhtä paljon mielipiteitä kuin ihmisiäkin, mutta Suomessa päivähoito on jokaisen lapsen (myös alle 3-vuotiaiden) subjektiivinen oikeus, joten päivähoidon on järjestettyvä kunnan puolesta, jos vanhemmat niin toivovat.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";25025795]Päivähoitopaikka kannattaa hakea toimintakauden alusta eli elokuusta alkaen tai sitten tammikuun alusta. Mutta paikkoja on siis parhaiten tarjolla elokuussa.[/QUOTE]

Tammikuussa olisi aloitus. Elokuusta paikan hakeminen olisi mennyt tähän "huvin vuoksi hoidossa" kastiin, kun pystyimme järjestämään hoidon muutenkin. Niinkun pystymme vuoden vaihteeseen asti järjestämään.
 
[QUOTE="vieras";25025814]Edelleen, se ihminen tietää jo mun asian kun soitan. Eli olen kyllä ollut sinne useasti yhteydessä ja itseasiassa tällä viikolla soitan taas. Mut niin pistää kiukuksi, kun tälle ap:llekin oli varmasti ehdotettu lapsen kotiin ottamista juurikin siksi, että kunnat on aika tukalassa tilanteessa tämän asian suhteen. paikkoja ei ole, mutta hoito on järjestettävä ja kyllä musta siinä kohtaa pitäisi priorisoida ne työssäkäyvät etusijalle, kun taas niille jotka kotona, paikkoja voisi antaa sitten jos niitä jää. Tai ne voisivat olla niitä yksityisenpuolen asiakkaita.[/QUOTE]

Kun päättäjiä tarpeeksi häiriköi niin kummasti asiat alkaa luistamaan. Ota yhteys johonkin kunnanvaltuutettuun asian taholta.
 
"äiti"
mä en todellakaan ymmärrä nyky ajan äitejä kun ei millään oltaisi omien lapsien kanssa. Miksi teette ne yhteiskunnan hoidettavaksi???
kyllä lapsi voi mennä sen oman äidin kanssa ulkoilemaan sinne missä on muitakin lapsia. Vaatteita vaan riittävästi päälle jotta tarkenee.
Joka kunnassa järjestetään toimintaa,mukaan vaan koto sohvalta.
 
[QUOTE="äiti";25025862]mä en todellakaan ymmärrä nyky ajan äitejä kun ei millään oltaisi omien lapsien kanssa. Miksi teette ne yhteiskunnan hoidettavaksi???
kyllä lapsi voi mennä sen oman äidin kanssa ulkoilemaan sinne missä on muitakin lapsia. Vaatteita vaan riittävästi päälle jotta tarkenee.
Joka kunnassa järjestetään toimintaa,mukaan vaan koto sohvalta.[/QUOTE]

No mä vien ne sen takia sinne kamalaan tarhaan että saan opiskeltua KOTONA.
 
Pitäisin lapsella pk-paikan, mutta en 8 h päivässä 5 päivää viikossa, sillä mielestäni kaveriseuraa ja virikkeitä saa vähemmälläkin.

Se, ettei joku työssäkäyvä saa lapsiaan hoitoon, on ikävää, mutta samalla lailla jokainen hakee lapselleen hoitopaikkaa, ei ole erikseen mitään virikehoitolaisten suosimista tms. Joskus paikan saa heti & haluamastaan päiväkodista, joskus taas ei.
 

Yhteistyössä