Ehkäisy parisuhteessa

Miten teillä toimitaan ehkäisyn suhteen? Sen pitäisi olla molempien yhteinen juttu, mutta yleensä se tuntuu menevän niin, että se ehkäisy on jommalla kummalla. Yhteistä ehkäisyä kait ei olekaan, paitsi selibaatti :D

Monestako miehestä/naisesta kondomin käyttö on sen verran hankalaa? Päädytäänkö siihen, että nainen alkaa esim. syömään pillereitä?

Miehille ei tunnu hirveemmin olevan vaihtoehtoja ehkäisyn suhteen. Naisille niitä löytyy kuitenkin useampia, mikä ei taas tunnu tasavertaiselta naisen kannalta.

Asiallista keskustelua toivoisin :)
 
Kortsu tuntuu todella hankalalta ja kalliilta vaihtoehdolta.. vaikka tekis mieli sitäkin kokeilla.. mä kun olen ollut ilman ylimääräisten hormoonien vaikutusta viimeks 16vuotiaana.. nyt on käytössä minipillerit.. eikä juu ole reilusti noita vaihtoehtoja..
 
Miä
Miä en ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, yhden paketin pillereitä söin teininä ja huomasin että ne eivät ainakaan sovi. Sen jälkeen on menty 10 vuotta kondomin kanssa ja kaikille miehille se on sopinut oikein hyvin. Yhdenillanjutuille ja aviomiehille :whistle: Ja miullehan siitä ei mitään vaivaa ole, päinvastoin, vähemmän sotkua :D
 
Haaveissa pikku2, joskus
Mulle ei valitettavasti käy hormonaalinen ehkäisy ollenkaan joten miehen harteilla on se puoli.

Joskus on tilanteita että kumit on muualla ja pikapano on saatava, niin ehkäisy jää. Mahdollinen raskaus, jos niin on käydäkseen, ei kuitenkaan maailmaa kaada.
 
:)
Aikasemmin käytössä pillerit- Lopetin 3,5v käytön jälkeen mielialojen vaihtelujen vuoksi, aiheuttu kait masennuksen poikastaki...
Sitten kumi muttei sekään käyny
Nyt keskeytetty ja molemmille hyvä, ei tietenkään paras mutta sopii hyvin ennen ku alkaa varsinainen vauvan yritys
 
p
Kortsu meilläkin. Aiemmin oli 3kk pillerit mutta eihän siitä mitään tullu ku en muistanu niitä ottaa. Ja naama ei tykänny.

Joten kortsut ovat käytössämme niin kauan kun seuraavan lapsen aika on. Ja tähän asti on miehelle tämä vaihtoehto käynyt.
 
Yhteinen juttu se ehkäisy on parisuhteessa. Teknisesti tietty jomman kumman on käytettävä ehkäisyä, tai jos nyt tätä käsitettä venytetään niin ehkä se naisen miehelle laittama ehkäisy on näistä se "yhteisin".

Mutta varmaan enemmänkin tässä nyt "yhteisellä jutulla" tarkoitetaan sitä, että asiasta on keskusteltu yhdessä ja siitä on yhteinen näkemys. Eli ei niin, että toinen sanelee ja toinen tyytyy tilanteeseen.
 
meil mies maksaa miun ehkäisypiikin joka on 3 kk/ 7,46euroa. :D mut jossain vaihees mies mennee ja laitattaa ittesä niin ettei enää muksuja tule.. yks on mut toista ei ole enää haaveissa lainkaan
 
juups
Minä ja mieheni ollaan eletty yhdessä yli 11 vuotta. Alkuun minä söin pillereitä ja sen lisäksi mies käytti vielä kondomia, koska emme tosiaankaan kaivanneet lasta seurustelumme alkumetreillä tai ylipäätäänkään siihen elämäntilanteeseen. Esikoisen jälkeen minulla oli käytössä kuparikierukka ja sen lisäksi mies käytti kondomia. Toisen lapsen jälkeen käytimme kondomia.

Mulle nuo pillerit eivät ole koskaan oikein sopineet (mieheni mukaan minusta tulee "hormonihullu"....:D ) ja rajujen menkkojen johdosta kierukka on mulla aina kuukautisten aikoihin tulossa puoliksi ulos kohdusta. En siis nähnyt sitäkään vaihtoehtoa kovin varmana, siksi käytössä oli tosiaan myös kondomi. Kolmannen lapsemme jälkeen (lapsilukumme täysi) mies puhui siitä, että nyt hän haluaa kantaa vastuunsa ehkäisystä ja ehdotti, että jos hän menisi vasektomiaan. Ja niin hän meni. Se on nyt sitten se meidän ainoa ehkäisymme.
 
vieras
Minä (nais) tykäsin kumeista. Ei tuu sotkua ja minä voin jäädä köllimään petiin kun mies menee pesulle. Ja kun mies tulee aina kovin nopeaan, niin kumin kanssa kestää pitempään... Mutta sano sitä ny sille.

Eli mirena on, ja se on hyvä, pääsi kuukautisistakin kun oli 2 vuotta ollut.
 
IhanaValo
Pillerit on ollut aiemmin,nyt kumit. Kumpikaan ei niistä tykkää mut pakko kai se on jotain olla. Muuten laittaisin miehen vasektomiaan mut pitääks sen olla 30v. ennen ku alkavat tekemään?Kun lapsia ei ole enää tulossa,ainakaan suunnitellusti.
 
Kyy
Meilläkin ainoa vaihtoehto on ns. varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä. Mikään muu ei sovi. :/ Että edelleenkin olen sitä mieltä, että miehillekin voisi kehitellä pillerin (tai muun hormonivalmisteen), kun kaikki naiset ei niitä voi käyttää ja kumikaan ei aina sovi. :attn:
 
Turbojurpo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä (nais) tykäsin kumeista. Ei tuu sotkua ja minä voin jäädä köllimään petiin kun mies menee pesulle. Ja kun mies tulee aina kovin nopeaan, niin kumin kanssa kestää pitempään... Mutta sano sitä ny sille.

Eli mirena on, ja se on hyvä, pääsi kuukautisistakin kun oli 2 vuotta ollut.
Sano se runokielin, niin miehesi on mielinkielin: "Käytä juomunäkkiä ettei tule niin äkkiä."

Melkein kymmeneen vuoteen ei ole tarvinnut kondomia käyttää ja se on hyvä se. Synnytysten jälkeen olisi seksi maistunut kondarillakin, mutta halut olivat yksipuolisia eikä sooloseksissä oikein viitsi suojautua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Pillerit on ollut aiemmin,nyt kumit. Kumpikaan ei niistä tykkää mut pakko kai se on jotain olla. Muuten laittaisin miehen vasektomiaan mut pitääks sen olla 30v. ennen ku alkavat tekemään?Kun lapsia ei ole enää tulossa,ainakaan suunnitellusti.
Laittaisit vasektomiaan ? miksi et mene itse sinne, putket kiinni vaan.

Pitäisi vasektomiaan laittaa 40 vuoden ikäraja jos minulta kysytään.
Tai niin että yksi lapsi pakollinen ilman sitä ei saa ollenkaan.
Siinä on jonkinlainen katumus prosentti, vasektomiassa kuitenkin.

Sitten tulee bänät ja ikää 35, kylläpä vituttaa sen jälkeen :D
 
oodi parsakaalille
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Minä ja mieheni ollaan eletty yhdessä yli 11 vuotta. Alkuun minä söin pillereitä ja sen lisäksi mies käytti vielä kondomia, koska emme tosiaankaan kaivanneet lasta seurustelumme alkumetreillä tai ylipäätäänkään siihen elämäntilanteeseen. Esikoisen jälkeen minulla oli käytössä kuparikierukka ja sen lisäksi mies käytti kondomia. Toisen lapsen jälkeen käytimme kondomia.

Mulle nuo pillerit eivät ole koskaan oikein sopineet (mieheni mukaan minusta tulee "hormonihullu"....:D ) ja rajujen menkkojen johdosta kierukka on mulla aina kuukautisten aikoihin tulossa puoliksi ulos kohdusta. En siis nähnyt sitäkään vaihtoehtoa kovin varmana, siksi käytössä oli tosiaan myös kondomi. Kolmannen lapsemme jälkeen (lapsilukumme täysi) mies puhui siitä, että nyt hän haluaa kantaa vastuunsa ehkäisystä ja ehdotti, että jos hän menisi vasektomiaan. Ja niin hän meni. Se on nyt sitten se meidän ainoa ehkäisymme.
Sul on ajatteleva mies, kunnioittaa sua. :flower:
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Pillerit on ollut aiemmin,nyt kumit. Kumpikaan ei niistä tykkää mut pakko kai se on jotain olla. Muuten laittaisin miehen vasektomiaan mut pitääks sen olla 30v. ennen ku alkavat tekemään?Kun lapsia ei ole enää tulossa,ainakaan suunnitellusti.
Laittaisit vasektomiaan ? miksi et mene itse sinne, putket kiinni vaan.

Pitäisi vasektomiaan laittaa 40 vuoden ikäraja jos minulta kysytään.
Tai niin että yksi lapsi pakollinen ilman sitä ei saa ollenkaan.
Siinä on jonkinlainen katumus prosentti, vasektomiassa kuitenkin.

Sitten tulee bänät ja ikää 35, kylläpä vituttaa sen jälkeen :D
Arvasin että tuosta sanamuodosta tulee jollekin sanomista..Asiasta ollaan juteltu, onhan se miehelle paljon helpompi toimenpide kuin naiselle.
Mies meillä on ensin ollu sitä mieltä,ettei enempää lapsia..tosin ei miullakaan oo synnytyksiä ikävä.

 
kai se suurimmassa osassa jää naisen vastuulle.

meillä on hyvä ehkäisy. :D vauvoja ei tule vaikka tahtoisi mun onnettomien munasarjojen takia. tosin tällä hetkellä tulevaisuuden haaveeni liittyvät opiskeluun eikä vauvoihin, eli parempi näin, tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä