Ehkäisy & sterilisaatio

  • Viestiketjun aloittaja Jokke
  • Ensimmäinen viesti
Jokke
Minkälainen toimenpide on miehen sterilisaatio ja miten sen saa? Meillä tilanne se, että minä 26 v ja vaimo 23 v ja meillä on yksi alle 2 v lapsi. Vaimo haluaisi kovasti toista lasta, mutta minä en. En olisi halunnut tätä ensimmäistäkään, mutta vaimon mieliksi suostuin. Ihan hyvä, että suostuin, rakashan tuo lapsi minulle on. Mutta toista lasta en halua. Eilen vaimon kanssa katseltiin telkkaria, kun vaimo alkoi taas puhua toisesta lapsesta. Puhuimme pitkään ja esitin oman kantani ja perustelut. Lopuksi vaimo sanoi, että voihan niitä vahinkojakin sattua. Tämä jäi nyt vaivaamaan enkä uskalla enää jättää vastuuta ehkäisystä vaimolle. Kortsua nyt tietty alkuun, mutta mitä siihen sterilisaatioon vaaditaan?
 
Käy katsomassa netistä tietoa,sieltä ainakin löytyy varmaa sellaista :) JOs kuitenkin toimit vaimosi selän takana on tekosi anteeksi antamatonta. Jos näin ristiriitaisella mallilla on teidän asianne,että kumpikin haluaa tulevaisuudelta jotakin muuta niin kyllä itse henk.ottaisin eron. Et voi sanoa vaimollesi etteikö hän saisi enää lasta,ehkä ei sinun mut...? Eikä vaimosi voi tehdä tahalleen itseään raskaaksi jättämättä ehkäisyä pois,se olisi tosi väärin. :\| Koittakaa löytää ratkaisu pulmaanne :/ :/ Perh.neuvola on myös yksi paikka jossa voi käydä juttelemas.
 
Epäilenpä ettet saa sterilisaatiota. Todennäköisesti ehdottavat jotain muuta ehkäisyä, koska olet aika nuori tekemään noin lopullista päätöstä. Olisi aika petollista jos puolisosi hankkiutuisi raskaaksi sinulta kysymättä. Suosittelisin että käytät kondomia ja keskustelette tulevaisuuden haaveistanne.
PS. Yksityisellä voi sterilisaation saada helpommin.
 
Anteeksi kuinka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 17:09 äijä-69 kirjoitti:
Epäilenpä ettet saa sterilisaatiota. Todennäköisesti ehdottavat jotain muuta ehkäisyä, koska olet aika nuori tekemään noin lopullista päätöstä. Olisi aika petollista jos puolisosi hankkiutuisi raskaaksi sinulta kysymättä. Suosittelisin että käytät kondomia ja keskustelette tulevaisuuden haaveistanne.
PS. Yksityisellä voi sterilisaation saada helpommin.
Näyttäis olevan niin että alle 30 v ei sterilisaatiota saa ellei ole jo 3 lasta. Yksityisellä ei taida saada sen helpommin, kun asiasta on olemassa joku laki. Kurja juttu. Täytynee sitten nelisen vuotta koittaa ajatella muuta kuin seksiä ja sen kerran kun on pakko, niin käyttää kortsua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 15:56 Jokke kirjoitti:
Minkälainen toimenpide on miehen sterilisaatio ja miten sen saa? Meillä tilanne se, että minä 26 v ja vaimo 23 v ja meillä on yksi alle 2 v lapsi. Vaimo haluaisi kovasti toista lasta, mutta minä en. En olisi halunnut tätä ensimmäistäkään, mutta vaimon mieliksi suostuin. Ihan hyvä, että suostuin, rakashan tuo lapsi minulle on. Mutta toista lasta en halua. Eilen vaimon kanssa katseltiin telkkaria, kun vaimo alkoi taas puhua toisesta lapsesta. Puhuimme pitkään ja esitin oman kantani ja perustelut. Lopuksi vaimo sanoi, että voihan niitä vahinkojakin sattua. Tämä jäi nyt vaivaamaan enkä uskalla enää jättää vastuuta ehkäisystä vaimolle. Kortsua nyt tietty alkuun, mutta mitä siihen sterilisaatioon vaaditaan?
olet kyllä aika ääliö!!! mietitkö yhtään miltä vaimostasi tuntuu??? minä kyllä vaimonasi heivaisin sut pihalle alta yksikön \|O \|O \|O \|O \|O \|O ällö äijä.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:15 piitu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 15:56 Jokke kirjoitti:
Minkälainen toimenpide on miehen sterilisaatio ja miten sen saa? Meillä tilanne se, että minä 26 v ja vaimo 23 v ja meillä on yksi alle 2 v lapsi. Vaimo haluaisi kovasti toista lasta, mutta minä en. En olisi halunnut tätä ensimmäistäkään, mutta vaimon mieliksi suostuin. Ihan hyvä, että suostuin, rakashan tuo lapsi minulle on. Mutta toista lasta en halua. Eilen vaimon kanssa katseltiin telkkaria, kun vaimo alkoi taas puhua toisesta lapsesta. Puhuimme pitkään ja esitin oman kantani ja perustelut. Lopuksi vaimo sanoi, että voihan niitä vahinkojakin sattua. Tämä jäi nyt vaivaamaan enkä uskalla enää jättää vastuuta ehkäisystä vaimolle. Kortsua nyt tietty alkuun, mutta mitä siihen sterilisaatioon vaaditaan?
olet kyllä aika ääliö!!! mietitkö yhtään miltä vaimostasi tuntuu??? minä kyllä vaimonasi heivaisin sut pihalle alta yksikön \|O \|O \|O \|O \|O \|O ällö äijä.
Miten mies voi olla ääliö jos haluaa sterilisaation?Mies on selkeästi ilmaissut ettei halua enempää lapsia ja se ainokainenkin oli painostuksen tulos mikäli oikein ymmärsin.Kyllä miehellä on oikeus vaikuttaa myös siihen lapsilukuun ja jos ei halua enää koskaan lisää lapsia niin sterilisaatio on hyvä vaihtoehto.Ei tule sitten niitä niinsanottuja vahinkoja mitkä naiset tahallaan järjestävät.
Alkuperäiselle sen verran että olet niin nuori ja lapsia on vain yksi,et saa sterilisaatiota varmasti.Mutta yksityisen lääkärin kautta voit yrittää.
 
Minusta taas on tosi harmillista, että vaimosi on siihen ensimmäiseenkin lapseen sinut suostutellut. Kyllä nämä niin isoja asioita ovat, että ihan spontaanisti pitäisi tuollainen halu tulla. Ymmärrän alkuperäistä kirjoittajaa täysin. Olen seurannut sivusta, kuinka vaimot saavat päähänsä, että nyt HÄN haluaa lapsen, viis siitä mitä mies haluaa, mies on vain välikappale tämän tavoitteen täyttämisessä. Sitten itketään, että kun mies on niin itsekäs, eikä halua ottaa vastuuta lapsesta. Mutta hänhän teki sen selväksi jo alun alkaenkin!!! Kahdella tutullani on sama ilmiö, mutta onneksi paljon lievemmässä muodossa: vaimot halusivat väkisin koiran, ja nyt valittelevat, kun miehelle suurin piirtein saa maksaa, että käyttäisi sitä ulkona. Eiköhän sekin ollut jo alun alkaen tiedossa. Lapset ovat vielä hirveän herkkiä vaistoamaan tuollaista. tottakai lapsesta on hirveästi iloa ja lämpöä, mutta on siitä myös vastuuta, jonka toiset tiedostavat paremmin kuin toiset.
 
Puhin juuri noista sterilisaatio asioista neuvolassa. Olen itse 23 ja mieheni 24 meillä on nyt lapsiluku täynnä eli 2 lasta. Mulla ei ole mitään mahkuja saada sterilisaatiota ennen 30 vuotta jollei ole lääketieteellistä syytä. Ja meillä päädyttiin siihen että sterilisaatio tehdään miehelleni, hän itse ehdotti sitä kun ehkäisystä puhuttiin. Terveyden hoitaja sanoi että on epätodennäköistä että näin nuori mies sterilisoitaisiin että pitää odottaa muutama vuosi, ja tuolloinkin haluan että spermaa on pakatettuna koska ei ikinä tiedä miltä 10-15 vuoden päästä tuntuu. Kun ollaan nuoria vielä silloinkin.

Meille tilanne on siinä mielessä helpompi että molemmat ollaan sitä mieltä että meille riittää kaksi lasta. Tavallaan ymmärrän vaimoasi joka toivoo lasta, mutta toisaalta sitä ei voi saada yksin ja miehen mielipide on yhtä tärkeä tässä asiassa kuin naisenkin. Toista kun ei näin suurissa asioissa saa painostaa. Neuvona vain älä tee sitä salaa vaan puhukaa asiasta, muuten voi tulla aika isoja ongelmia kun asia vaimollesi selviää. Ja ethän voi itsekkään vielä varmuudella tietää että haluatko esimerkiksi 5-10 vuoden päästä lapsia ja sterilisaatio on aika lopullinen ratkaisu. Mutta onneksi on kumit keksitty jotta voit tietää ettei vahinkoja satu sun huomaamatta. Vaikka onhan kortsu pidemmän päälle aika rassaava vaihtoehto. Toivottavasti saatte asian ratkaistua niin ettei parisuhde siitä pahasti kärsi, ja pystytte elämään yhdessä tyttärenne vanhempina.

T:Heidi81+p10/01&t11/04
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:15 piitu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 15:56 Jokke kirjoitti:
Minkälainen toimenpide on miehen sterilisaatio ja miten sen saa? Meillä tilanne se, että minä 26 v ja vaimo 23 v ja meillä on yksi alle 2 v lapsi. Vaimo haluaisi kovasti toista lasta, mutta minä en. En olisi halunnut tätä ensimmäistäkään, mutta vaimon mieliksi suostuin. Ihan hyvä, että suostuin, rakashan tuo lapsi minulle on. Mutta toista lasta en halua. Eilen vaimon kanssa katseltiin telkkaria, kun vaimo alkoi taas puhua toisesta lapsesta. Puhuimme pitkään ja esitin oman kantani ja perustelut. Lopuksi vaimo sanoi, että voihan niitä vahinkojakin sattua. Tämä jäi nyt vaivaamaan enkä uskalla enää jättää vastuuta ehkäisystä vaimolle. Kortsua nyt tietty alkuun, mutta mitä siihen sterilisaatioon vaaditaan?
olet kyllä aika ääliö!!! mietitkö yhtään miltä vaimostasi tuntuu??? minä kyllä vaimonasi heivaisin sut pihalle alta yksikön \|O \|O \|O \|O \|O \|O ällö äijä.
Uskomatonta. Ei lapsi ole joku juttu, esine, mikä hankitaan kirjahyllyyn vain toisen iloksi. Hemmetti sentään: kai sitä jos kaksi aikuista yhdessä elää, niin kaksi aikuista siitä lapsestakin päättää??? Jos toinen ei halua, niin sitten ei, pakottaakaan ei voi, eikä miehen lapsen tekoon pidä suostua vain vaimon painostuksesta ja toisen mieliksi. Eiköhän paras isä lapselle ole sellainen, jota ei ole väkisin isäksi saatettu?? Ap: lla on nyt yksi lapsi vaimonsa kanssa, joka on rakas, mutta sanoi ettei toista halua: haluaisitko sinä lapsen miehen kanssa, joka suostuisi siihen säälistä tai muuten vastoin tahtoaan?? Tuskin. :whistle: Sitähän sopii sitten sen lasta haluavan osapuolen päättää, haluaako sitä lasta niin kovin että sen tekisi sitten jonkun toisen kanssa. Mutta väkisin ei ketään saa vanhemmaksi pakottaa. :/
 
-peukku-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2004 klo 21:53 isi kirjoitti:
Lakiteksti: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700283

Lisäksi googlaamalla hakusanalla vasektomia löytyy tietoa
Kiitos, olipas asiallinen linkki, opin paljon uutta :wave:

:flower:
 
merika
oot kuule pikkasen nuori siihen touhuun - ajattele nyt voit vaik 35v. haluta viel lapsen, miehillä kun on se mahdollisuus ikä ei rasita. Miehillekin on kehitetty ehkäisymenetelmiä, ootko kuullu kapselista? en tiedä onko sellasta jo välillä on puhuttu pillereistäkin. Ja jos pelkäät et vaimo yrittää huijata - laske 14pvä kun hänellä menkat on alkanut - ei seksiä silloin muutamaan päivään. sit vaaran pitäs taas olla ohi. se on yks päivä kk kun voi hedelmöitys tapahtuu ja siittiöt kestää muutaman päivän naisen elimistös. - toki aina voi näinkin sattuu vahinko - kierto voi olla eri kun 28pvä. jutelkaa asiasta - äläkä tee yksin tollasta päätöstä koska te ootte kuitenkin perhe ja yhdessä pitää päättää ja kyllä sun pitää voida vaimoos luottaa.

sterilisaatio on lopullinen vähän kun naiselta vietäis kohtu.
 

Yhteistyössä