Ehkäisykapselista kokemuksia?

Minulla on ollut kapseli nyt 3 kk ja alkaa tosissaan mennä hermot sekä siihen että lääkäreihin!
Sanoin heti kun tätä ehdotettiin, ettei minulle ole sopinut mikään hormonaalinen ehkäisy, kaikkea muuta paitsi hormonikierukkaa on kokeiltu. No, lääkäri kertoi ettei kapselista tule sivuvaikutuksia, koska se on niin matalahormoninen. Kuukausi sitten kävin neuvolassa valittamassa vuodosta ja implanttikohdan kutinasta, ei kuulemma johdu kapselista.

Nyt stuin lukemaan lääkeselostetta, niin jumalauta 10-20 prosentilla (!!!) on todettu näitä vaikutuksia mitä mulla on! Akne, painonnousu, päänsärky, migreeni, totaalinen haluttomuus, vuotohäiriöt, pitkittynyt vuoto ja kutina.
Ennen asennusta olisi myös pitänyt syödä 3kk minipillereitä jotta nähdään sopiiko valmiste minulle. Kaiken lisäksi ehkäisykapselia ei saa laittaa, jos on ollut sukuelinten alueella syöpä, ja ko. lääkäri tasan tarkkaan näki tiedoistani et mulla on ollut kohdunkaulan syöpä. Aaargh! Vuotoakin on jatkunut nyt 3kk ja se vaan lisääntyy koko ajan! :-(

Siis, millasia kokemuksia muilla on kapselista ja jos huonoja, niin mihin ehkäisyyn siirryitte sen jälkeen?
 
vierailija
itselläni oli kapseli 3 vuotta ja sivuoireena totaalinen haluttomuus, painonnousu ja ensimmäinen 6kk vuotamista, sen jälkeen rauhottui mutta kierto aivan sekaisin, lähdin poistattamaan kapselia niin sehän olikin lähtenyt liikkumaan, röntgenillä ja ultralla löytyi kaukana oikeesta paikastansa ja syvältä käden sisältä. kirurgisella poistettiin ja nyt komea arpi kädessä. en suosittele henk. kohtasesti kellekkään
 
itselläni oli kapseli 3 vuotta ja sivuoireena totaalinen haluttomuus, painonnousu ja ensimmäinen 6kk vuotamista, sen jälkeen rauhottui mutta kierto aivan sekaisin, lähdin poistattamaan kapselia niin sehän olikin lähtenyt liikkumaan, röntgenillä ja ultralla löytyi kaukana oikeesta paikastansa ja syvältä käden sisältä. kirurgisella poistettiin ja nyt komea arpi kädessä. en suosittele henk. kohtasesti kellekkään
Hyi hitto :-O Mikä sulla nyt on käytössä?
 
vierailija
Minulla kapseli ollut kohta pari vuotta, ensimmäisen puolen vuoden aikana vuodin 3kk jonka jälkeen ei vuotoja ole ollut. Eikä muitakaan haittavaikutuksia. Siis tyytyväinen olen ollut ja varmasti toinen kapseli vaihdetaan
 
Nyt toinen kapseli vetelee viimeisiä eli pitää keväällä poistaa. Aluksi olin todella iloinen, sillä se vei vuodot pois 2-3v kunnes alkoi uudestaan. Tämän toisen kanssa on tullut niukkaa vuotoa silloin tällöin, mut en ole tyytyväinen kuten ekalla kerralla. Migreeni ja huimaus on lisääntynyt varmaankin loppua kohti mentäessä. En laita 3.kierrosta. Riittää nuo arvet vaihdosta..
 

Yhteistyössä