Ehkäisylaastarin käyttökokemuksia!

Olen nyt toista laastaria käyttämässä, joten pitkän ajan kokemus puuttuu. Tämä on tällaista tunnustelua..
Laitoin ensimmäisen laastarin käteen. Hyvin pysyi sen viikon siinä, mutta käsi alkoi kutisemaan kauheasti. Laastarin alla ollut iho aivan täynnä punaisia pieniä näppylöitä. Nyt laastari on jalassa eikä toistaseksi ole tullut kutinaa.
Parina viime päivänä tullut vähän välivuotoa.
En nyt oikein osaa vielä sanoa onko hyvä vai huono. Mies ainakin sanoi, että olen kuin eri ihminen.(Minulla oli aiemmin pillerit..)
Aika näyttää..

Kokeilemalla sen saa selville!!
 
Itse olen hurjan tyytyväinen. Laastari pysyy paikallaan, on helppo ja kätevä käyttää. Kuukautiset on muuttuneet niukiksi eikä mulla ole mitään sivuoireita tai esim. kuukautiskipuja. Olen todennut käsivarren parhaaksi laastarin kiinnityskohdaksi, mutta ehkä kesän tullessa pitää laittaa esim. alavatsalle. Laastarin pienet liimajäljet saattaa olla aika tiukassa, mutta lähtevät hinkkaamatta ihan normaalipesussakin pikkuhiljaa. Tai sitten voi käyttää esim. kynsilakanpoistoainetta ja pestä ihon sen jälkeen hyvin. Sellasta totutteluaikaa mulla oli laastarin kanssa pari kuukautta eli kuukautisvuoto saattoi alkaa pari päivää ennen "viimeisen" laastarin poistamista. Sillon oli myös runsaampi vuoto, mutta tasaantui tosiaan pian ja on nykyisin niukkaa. Nyt olen käyttänyt laastaria vajaan vuoden enkä aijo vaihtaa, jos ei probleemia ilmene.
 
maikki74
Minäkin olen laastaria miettinyt mutta vielä koitan yhtä pilleri merkkiä. Onko lapset esim. saunassa kyselleet laastarista? Ei taida mennä kovin kauaa läpi, että äitille on tullut pieni haava. Meillä kun vanhin on jo 7v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2005 klo 16:30 maikki74 kirjoitti:
Minäkin olen laastaria miettinyt mutta vielä koitan yhtä pilleri merkkiä. Onko lapset esim. saunassa kyselleet laastarista? Ei taida mennä kovin kauaa läpi, että äitille on tullut pieni haava. Meillä kun vanhin on jo 7v.
No meillä ei muksut siihen sen kummemmin reagoi. Esikoinen on 5v ja muutaman kerran on kysynyt miksi äidillä on laastari. Minä olen sanonut, että se on ehkäisylaastari ja tyttö on tyytynyt vastaukseen. =) Kuopus 1,5v sanoo joskus "pipi" ja katsoo kysyvästi silmiin. Totean vain, että ei ole pipi. Ei siis mitään kovin kyseleviä tapauksia ;) .
 
Mimmi81
Haittaako runsas ylipaino joteski laastarin tehoa? Onko kellään tietoa? Laastari vois olla mulle hyvä ehkäisy, mutta tota ylipainoa on vielä jonki aikaa liikaa :whistle: .Laihdutus kyllä kovasti menossa :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2005 klo 17:37 Mimmi81 kirjoitti:
Haittaako runsas ylipaino joteski laastarin tehoa? Onko kellään tietoa? Laastari vois olla mulle hyvä ehkäisy, mutta tota ylipainoa on vielä jonki aikaa liikaa :whistle: .Laihdutus kyllä kovasti menossa :wave:
Evra-laastarin pakkausohjeessa lukee, ettei ehkäisy ole enää kovin tehokas yli 90 kg painoisilla naisilla.
 
Mimmi81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2005 klo 21:58 mamma-72 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2005 klo 17:37 Mimmi81 kirjoitti:
Haittaako runsas ylipaino joteski laastarin tehoa? Onko kellään tietoa? Laastari vois olla mulle hyvä ehkäisy, mutta tota ylipainoa on vielä jonki aikaa liikaa :whistle: .Laihdutus kyllä kovasti menossa :wave:
Evra-laastarin pakkausohjeessa lukee, ettei ehkäisy ole enää kovin tehokas yli 90 kg painoisilla naisilla.
Kiitos tosta neuvosta :). Sit ei muuta, ku miettii jotain toista ehkäisyä. Mies kun ei vielä kolmatta lasta halua, mulla tosin kuume vaivaa jo, vaikka nuorimmainen vasta 4kk.
 

Yhteistyössä