Ehkäisypiikistä..eilisen jälkitarkastuksen innoittamana..

  • Viestiketjun aloittaja magdalena
  • Ensimmäinen viesti
magdalena
Oon oikeen oottamalla oottanu että pääsis jälkitarkastukseen ja sais ehkäisyasiat kuntoon.. Synnytyksestä puolitoista kuukautta. No, eilen koitti se kauan odotettu päivä ja ilmoitin tälle lääkärille että olen sitä ehkäisypiikkiä ajatellut kun pillereitä, kapselia tai rengasta halua.
Ensinnäkin lääkäri ei ole ikinä edes kuullut moisesta piikistä, eikä neuvolatäti eikä apteekissakaan ole siitä kuultu. Googlettamalla etsi piikin nimen jotta voi kirjottaa mulle reseptin.. Ongelma olikin siinä että lääkäri ei "tajua" että ennen raskauttakin oli erittäin epäsäännölliset menkat. Sen mielestä niitä pitää vaan ootella ennen ku voi alottaa piikin annon. Sanoin että siihen saattakkin vierähtää tovi jos entiset merkit pitää paikkansa..Haluaisin vaan ehkäisyn kuntoon että en tulisi uudelleen raskaaksi kun en ole ollenkaan varma jääkö tämä lapsiluku kahteen. Se kyllä todellakin riittäis meille. No, nyt pitää lääkärin mukaan pidättäytyä yhdynnästä kaks viikkoa ja sen jälkeen tehdä testi. jos negatiivinen niin sitten voi laittaa piikin. Jos vielä imettäisin niin piikin vois laittaa heti ( kaksi viikkoa imetyksen loppumisesta). Eli imetys on kuulemma hyvä ehkäisykeino, parempi kuin kondomi..!kondomilla on menty synnytyksen jälkeen eikä lääkäri vissiin luota siihen vaan jos imettäisin niin en vois mitenkään olla raskaana.. kumma juttu..
 
Mulla toi piikki. Nyt 2 vuotta ollut. Ja tyytyväinen olen. Silloin kun aloitin sen, söin ensin minipillereitä 3 kk jolla testattiin ettei tuu mitään oireita, niis molemmis samaa hormoonia/saman tyyppistä, ne kun saa lopetettua mutta piikkiä ei saa pois. Sit vaan ku otin viim pillerin niin seuraavana pv.nä neuvolaan piikille.
 
lh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aijaa. olen kuullut niin paljon hyvää siitä piikistä. siis muiden kokemuksia.. mutta eikö muissakin ole riskinsä. vai onko piikki pelkästään huono vaihtoehto.
mikään ehkäsy ei ole sata varma, itse kyselin tässä muutama kk sitten ehkäsyä itselleni,kun mikään ei sovi. ja otin itse selvää nuista,niin tuosta piikistä mainittiin se osteoporoosiriski. muissa ei .oletko ajatellut kapselia? sitä ihon alle laitettavaa. 3v se saa olla. minulla oli se ja ei hullunpi oleskaan.
 
lh
Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aijaa. olen kuullut niin paljon hyvää siitä piikistä. siis muiden kokemuksia.. mutta eikö muissakin ole riskinsä. vai onko piikki pelkästään huono vaihtoehto.
mikään ehkäsy ei ole sata varma, itse kyselin tässä muutama kk sitten ehkäsyä itselleni,kun mikään ei sovi. ja otin itse selvää nuista,niin tuosta piikistä mainittiin se osteoporoosiriski. muissa ei .oletko ajatellut kapselia? sitä ihon alle laitettavaa. 3v se saa olla. minulla oli se ja ei hullunpi oleskaan.
sä kirjoititkin tuosta kapselista. miksi et halua sitä?
 
vieras
Mä otin sen kans joskus esikoisen syntymän jälkeen. Ja vuotoa kesti 3 kk, ei otettu sit toista ruisketta ja menkat jäi pois 8 kuukaudeksi. Ja käsittääkseni sitä ehkäisyruisketta ei kyllä kukaan lääkäri suosittele... Ainakin mitä ite olen kuullut, niin haukkuvat vaan tai jopa kieltäytyvät antamasta...
 
Mun kapselin tulos on eskarissa :D . Mut tosiaan mulla toi piikki auttoi myös menkkakipuihin, todella tulvivat menkat jäi vallan pois, mies sanoi että tuli taloon ihan uusi ja lempeämpi nainen eli mielialan vaihtelut jäi pois. Eli mulla ei oo pahaa sanottavaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Histamiinitar:
Mun kapselin tulos on eskarissa :D . Mut tosiaan mulla toi piikki auttoi myös menkkakipuihin, todella tulvivat menkat jäi vallan pois, mies sanoi että tuli taloon ihan uusi ja lempeämpi nainen eli mielialan vaihtelut jäi pois. Eli mulla ei oo pahaa sanottavaa.
näin olen kuullut muiltaki.haluan kokeilla. eihän sitä kokeilematta tiedä. ja joku ehkäsy on saatava..ei haluta selibaatissakaan olla kun nyt taas osaa nauttia seksistä toisin kuin raskausaikana..
 
lh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pelkään sitä laittoa. ja kaverilla oli monia haittavaikutuksia..nehän on kyllä yksilöllisiä. jos se ei käy niin se käy kipiää taas ku ottaa pois sen ihon alta.
laitto ei tunnu juuri yhtään . pois otta. no piikki sattui muu ei. mulla ei ollu mitään haittavaikutuksia . lihosin tietty ,mutta niin joka ehkäsystä.
 

Yhteistyössä