Ehkäisyrengas vai minipillerit?

  • Viestiketjun aloittaja nopsa
  • Ensimmäinen viesti
Tarkoitatko Nuvaring:iä tuolla ehkäisyrenkaalla?

Jos tarkoitat, nnin ota ehdottomasti ennemmin minipillerit!!!!!!! olen kärsinyt 6kk nuvaringin vuoksi kamalasta tulehduskierteestä, joka oli ihan hirveääääää!!!
Sen jälkeen on ollut käytössä 1,5 vuotta minipillerit.. ja ikinä en vaihtaisi mihinkään muuhun.
 
nopsa
Juu, tarkoitan Nuvaring-ehkäisyrengasta. Lisääkö se tulehdusriskiä? Onko minipillerit luotettavia? Pitääkö paikkansa, että minipillerit aiheuttavat epäsäännöllisiä vuotoja? Tarkoitus olisi saada myös säännölliset kuukautiset.
 
Minipillereillä et ainakaan saa säännöllisiä kuukaitusia. Ne voivat jäädä kokonaan tulematta, kuten minulle kävi. Lisäksi paino nousi tosi paljon ja naama kukki finneillä. Muuta moitittavaa ei minipillereistä ole. Rengasta olen käyttänyt nyt vähän aikaa, eikä mitään tulehduksiin viittaavaa ole havaittavissa. Toki normaali alapesu auttaa tähän myös. Iho on ainakin jo parempi ja odottelen painonkin tasautumista innolla.
 
nopsa
Jos minipillerit tekee epäsäännöllisiä vuotoja, niin ei kiitos. Mitäs hyötyä niistä sitten on, muuten kuin ehkäisymielessä (eivätkä kai tehossa vedä vertoja muille edes?), auttavatko edes kuukautiskipuihin? Vai onko sivuvaikutukset yleisesti ottaen pienemmät kuin muissa? Taidan kallistua tuonne renkaan puolelle tässä...
 
Minipillereitä voi käyttää myös jos vielä imettää. Teho niissä on hyvä jos muistaa pillerin säännöllisesti ja ilmeisesti ovat vähän "terveellisempiä" kuin yhdistelmävalmisteet joihin rengaskin kuuluu.
Rengas on sama kuin e-pillerit, mutta koska tehoavat aineet eivät kulje ruuansulatuskanavan kautta, vaan limakalvolta suoraan verenkiertoon, niitä tarvitaan vähemmän.
 

Yhteistyössä