ehkäisyrengas

Valkyyria
Meillä ollut ehkäisyrengas käytössä ½ vuotta. Vaihdoimme siihen kun kuparikierukka ei sopinut minulle (elimistö hylki sitä --> supistuksia, kipuja) ja gynekologi ei suositellut hormoonikierukkaa (on vielä isompi). Tosi kätevä ja näppärä tuo rengas on kun ei tarvitse muistaa kuin kerran kuussa pitää tauko. Mäkin pelkäsin, että sen paikoilleen saaminen on jotenkin erityinen toimenpide, epävarmaa ja hankalaa, mutta siinä ei ole kyllä ollut ongelmaa. Aika kallishan tuo minusta on ehkäisyvälineeksi varsinkin kun ei ole enää kovin aktiivinen seksielämä. Viime kuukausina olen huomannut, että emättimen haju on muuttunut omituiseksi. Vuoto on suht kirkasta, mutta se haisee ikävästi.
 
vieras
Tuli niin pahat sivuoireet, että jouduin puolen vuoden jälkeen lopettamaan käytön. Seksihalut katosi kokonaan, masennuin, järkyttäviä ahdistuskohtauksia. Lisäksi limakalvot kuivui ja alapäässä oli jotain tulehdusta koko ajan, kutitti ja kirveli sietämättömästi.

Onko kellään kokemusta, että joku pillerimerkki olisi sopinut, vaikka ehkäisyrengas olisikin aiheuttanut sivuvaikutuksia? Vai onko tässä nyt edessä sit kokonaan hormoniehkäisytön tulevaisuus? (kierukkaa en tahdo, koska jos sen kanssa tulee ongelmia, sitä ei niin vaan omatoimisesti poistetakaan ja meneehän siinä hitosti rahaakin hukkaan, jos se ei käykään)
 
"vieras"
ehkäisyrengas



Aloitin ehkäisyrenkaan käytön kk ensimmäisenä päivänä vuotoa olikin sitten ainakin 2 viikkoa. Jonka jälkeenkin pientä tiputtelua on jatkunut joskus myös ruskeana. Unohdin 13 päivän tienoilla renkaan yli 3 tunniksi pois. Voinko olla raskaana. Vai estääkö rengas ovulaation. Epätietoinen. ?
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia.
 
vierailija
Mulla oli käytössä puoli vuotta. Kolmen kuukauden jälkeen alkoi muistin pätkiminen, joka ei minulle ollut tavallista. Eli saatoin kävellä tyyliin töihin ja havahduin että viimeisistä sadoista metreistä ei ole mitään hajua. Mies alkoi tiuskimaan myös noihin aikoihin ja siitä olin päiväkirjaan kirjoitellut useampaan otteeseen. Ja mies sanoi että olin kuulema suuttunut ihan tyhjästä ja parhaillaan kuulema auton etupenkillä naureskellut ja viisi sekuntia myöhemmin olin huutanut jostain(??). Ei mitään hajua kyllä. Mutta puolen vuoden kohdalla lopetin käytön kun paino oli noussut jonkin verran (+10kg) ja itkin joka hemmetin asiasta ja mikään ei tuntunut onnistuvan. Tai oikeastaan minä en sitä lopettanut vaan mies kippasi sohvalle ja hommailun aikaan nappasi pois. Mutta tuo oli kyllä sinällään hyvä tuote että seksiä ei kerrassaan tehnyt mieli. Jotenkin vaan pää ei saanut sellaista "rauhaa" vaan aina oli jotain muuta mielessä. Sama oli noiden geisha pallojen kanssa. Ei vaan saanut jotenkin itseään niin rauhalliseksi että olisi voinut keskittyä. Mutta renkaan jälkeen mies ainakin sanoi aivan toiseksi ihmiseksi, paino lähti putoamaan takaisin normaali lukemaan, maksa-arvot palasi takaisin (voi johtua myös painon noususta arvojen nousu sanoi lääkäri). Halut palautuivat parissa kuukaudessa. Mutta menkat oli pitkään epäsäännölliset lopetuksen jälkeen ja renkaan aikaan oli tiputtelua.
 

Yhteistyössä